Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bed opmaken

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 03 Jun 2014 13:07

Bed opmaken

Doe je dat elke dag? En al gelijk als je opstaat of op een ander moment?
En de bedden van de kinderen?

Ik verbaas me altijd over de hoeveelheid niet opgemaakte bedden bij mensen thuis en ook op foto's hier.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Jun 2014 13:09

Re: Bed opmaken

Ja dat doen we eigenlijk direct. Heel soms vergeten we het wel, maar het is zo'n kleine moeite dat we het dekbed eigenlijk altijd wel recht trekken.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Jun 2014 13:10

Re: Bed opmaken

Nee, dat doe ik niet elke dag. Nu ik met verlof ben wel vaker dan anders maar als ik aan het werk ben dan komt het best vaak voor dat het bed de hele dag 'open' heeft gelegen. Ik sla dan als ik uit bed ga wel het dekbed dubbel en trek het hoeslaken recht.

(nu hoop ik niet dat je dit topic hebt geopend naar aanleiding van mijn foto in het buikjestopic haha)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 03 Jun 2014 13:11

Re: Bed opmaken

Nee, ik maak mijn bed nooit op. Omdat ik de hele dag niet in mijn slaapkamer kom en 's avonds ga ik toch weer in bed, dus ik zie het nut niet. En ik heb eens gelezen dat een onopgemaakt bed gezonder is omdat huisstofmijt dan moeilijker overleeft, dus daar hou ik me graag aan vast :)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 03 Jun 2014 13:14

Re: Bed opmaken

Ilovethe90s, wat jij noemt is best een soort opmaken toch?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Jun 2014 13:17

Re: Bed opmaken

Voor mij niet, opmaken vind ik zelf namelijk dat je de kussens en het dekbed weer netjes helemaal terug legt en alle kreukels er even met de hand uitklopt. Dat het dus lijkt alsof je beddengoed net uit de was komt en je het bed net opgedekt hebt.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2014 13:21

Re: Bed opmaken

Nooit.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Jun 2014 13:23

Re: Bed opmaken

Ik doe het te weinig, voorheen was ik er heel trouw in. bedden openslaan, ramen een tijdje open, ramen dicht en bedden opmaken. Ik doe het nu (helaas) te weinig, ga er weer wat meer erg in hebben
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 03 Jun 2014 13:33

Re: Bed opmaken

Ik doe het na een uurtje ongeveer, vlak voordat ik de deur uit ga richting werk. Ik vind het belangrijk dat het eerst even goed kan luchten.
Ik vind een opgemaakt bed een stuk mooier en netter staan, in de winter is mijn bed dan ook niet zo koud :)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 03 Jun 2014 13:35

Re: Bed opmaken

Nooit. Zie het nut er ook niet van in.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Jun 2014 13:36

Re: Bed opmaken

Bijna nooit ondanks dat ik het erg fijn vind om 's avonds in een opgemaakt bed te stappen. Komt omdat ik 9 van de 10 keer eerder wakker ben dan mijn man (of moet werken) en hij het dus eigenlijk nooit doet.
Op mijn vrije dagen doe ik het meestal wel.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jun 2014 13:41

Re: Bed opmaken

Soms, als ik in een bui ben waarin alles perfect moet. Ik heb vandaag niet zo'n bui.
<<

Anoniem222

Bericht 03 Jun 2014 13:45

Re: Bed opmaken

Ik sla het bed open als ik er uit ga en na het douchen maak ik het dan op. Ik doe dat bijna elke dag, behalve als ik echt dikke vette haast heb. En als dat zo is doe ik het alsnog als ik thuis kom. Dan stap je veel lekkerder je bed in 's avonds.
<<

Anoniem119

Bericht 03 Jun 2014 13:51

Re: Bed opmaken

Ik sla m meestal lekker open. En soms is t een rommeltje.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Jun 2014 13:53

Re: Bed opmaken

Marin schreef:Ik sla m meestal lekker open. En soms is t een rommeltje.


Hier hetzelfde.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Jun 2014 14:24

Re: Bed opmaken

Als ik moet werken ligt mijn man nog in bed als ik de deur uit ga, dus dan maak ik het bed niet op en hij ook niet. Als ik wel thuis ben dan sla ik het altijd open en zet een raam open, dat vind ik altijd wel lekker fris.

Als er bezoek kom en ik weet dat ze in de slaapkamer komen dan maak ik het wel echt netjes op :redface: .
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 03 Jun 2014 14:27

Re: Bed opmaken

Altijd. Ik sla het dekbed dubbel en trek het hoeslaken helemaal strak. Vind ik veel fijner slapen :)
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 03 Jun 2014 14:46

Re: Bed opmaken

Liz schreef:Altijd. Ik sla het dekbed dubbel en trek het hoeslaken helemaal strak. Vind ik veel fijner slapen :)


Ja ik ook, en ik doe ook alle kussentjes weer terug en ik verschoon dagelijks kussenslopen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 03 Jun 2014 14:52

Re: Bed opmaken

Jans schreef:
Marin schreef:Ik sla m meestal lekker open. En soms is t een rommeltje.


Hier hetzelfde.

+1
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Jun 2014 15:02

Re: Bed opmaken

Ik lees bij sommigen 'ik zet het raam open', maar slapen jullie dan met het raam dicht? Ik vind dat echt zó vervelend en benauwd, zelfs in de winter wil ik frisse lucht (mijn vriend is het daar trouwens niet mee eens en doet hem soms 's nachts stiekem dicht haha).
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Jun 2014 15:13

Re: Bed opmaken

Green_Pepper schreef:Ik lees bij sommigen 'ik zet het raam open', maar slapen jullie dan met het raam dicht? Ik vind dat echt zó vervelend en benauwd, zelfs in de winter wil ik frisse lucht (mijn vriend is het daar trouwens niet mee eens en doet hem soms 's nachts stiekem dicht haha).


Wij hebben wel altijd het ventilatierooster open dus er komt wel frisse lucht binnen, maar we wonen in de stad en er is hier altijd wel geluid/ herrie op straat, vandaar dat ik het raam bijna altijd dicht doe 's nachts.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Jun 2014 15:13

Re: Bed opmaken

Ik vind het juist niet fris om het bed op te maken.
Ik sla dan ook meteen na het opstaan het bed dubbel en doe meteen het raam nog verder open ( staat 's nachts op zo'n kier ).
De dekbedden van de kinderen sla ik ook open, over de rand van het ledikant en dat raam gaat ook meteen open.
Lekker fris!
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Jun 2014 15:17

Re: Bed opmaken

minoessepoes schreef:
Green_Pepper schreef:Ik lees bij sommigen 'ik zet het raam open', maar slapen jullie dan met het raam dicht? Ik vind dat echt zó vervelend en benauwd, zelfs in de winter wil ik frisse lucht (mijn vriend is het daar trouwens niet mee eens en doet hem soms 's nachts stiekem dicht haha).


Wij hebben wel altijd het ventilatierooster open dus er komt wel frisse lucht binnen, maar we wonen in de stad en er is hier altijd wel geluid/ herrie op straat, vandaar dat ik het raam bijna altijd dicht doe 's nachts.


Oja, geluiden had ik niet echt over nagedacht.
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Jun 2014 15:35

Re: Bed opmaken

Harrison schreef:Ik sla het bed open als ik er uit ga en na het douchen maak ik het dan op. Ik doe dat bijna elke dag, behalve als ik echt dikke vette haast heb. En als dat zo is doe ik het alsnog als ik thuis kom. Dan stap je veel lekkerder je bed in 's avonds.


+1! En ik gooi er vaak nog een sprei overheen, i.v.m. de katten.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 15:36

Re: Bed opmaken

Ja, altijd. Ik sla het bed open zodat het kan luchten, maar doe dat wel recht en netjes. En de kussens opschudden enzo. Vind het niet leuk om 's avonds in een rommelig bed te moeten stappen.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31