Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Caribische Cruise

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 03 Jun 2014 10:41

Caribische Cruise

Momenteel kijk ik naar deze van arke: http://www.arke.nl/vakantie/aruba/colombia/curacao/panama/venezuela/10-daagse-caraibische-cruise-vanaf-curacao/programma.aspx#Dagprogramma

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met zo'n (of een vergelijkbare) Caribische Cruise?
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 04 Jun 2014 06:52

Re: Caribische Cruise

Niet echt met de carib, wel met zo'n beetje de rest van de wereld. Dus als je wat algemenere vragen hebt? En misschien weet ik zelfs wat over de carib.
<<

Anoniem285

Bericht 04 Jun 2014 09:21

Re: Caribische Cruise

Wat zijn je vragen?
Het enige dat ik tot nu toe kan zeggen erover is; houd er rekening mee dat de hoofdtaal aan boord van deze cruiseline Spaans is. Curacao, Aruba en Cartagena zijn hartstikke leuk, Colon zelf is niet leuk maar vanaf daar kun je excursies doen, en die haven in Venezuela ken ik niet.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 04 Jun 2014 19:57

Re: Caribische Cruise

Mijn vragen zijn eigenlijk wat algemeen.
- is het de moeite waard om al die landen even kort aan te doen?
- wat voor publiek trekt zo'n cruise aan? dat je niet tussen allemaal oude mensen zit, haha. kan ook gezellig zijn trouwens :-)
- wat voor faciliteiten zitten allemaal bij de prijs inbegrepen? (dit kan ik ook zelf natuurlijk navragen bij arke)
<<

Anoniem285

Bericht 06 Jun 2014 13:04

Re: Caribische Cruise

- Of het de moeite waard is, tsja... Je krijgt op die manier een indruk, maar de mooiste plaatsen in het land kun je inderdaad vaak niet bezoeken als je maar 1 dag in de haven bent. Neemt niet weg dat er genoeg te zien en te doen is, en dat je ook veel leuke excursies kunt boeken (wat ik bv. ook zou aanraden voor het vasteland van Venezuela, aangezien dat niet een land is om op eigen houtje veel te ondernemen).
- Veel oude mensen inderdaad, maar het hangt heel erg van de cruise line en de route af. Er zijn ook genoeg jonge mensen die cruisen, tegenwoordig - maar het blijft natuurlijk een erg comfortabele/gemakkelijke manier van reizen, en daardoor dus aantrekkelijk voor ouderen.
- Hangt van de cruise af - dus even navragen inderdaad.
<<

Anoniem147

Bericht 15 Jun 2014 13:37

Re: Caribische Cruise

Ik heb nog nooit op een cruise schip gezeten, maar als ik zag wat voor type mensen eraf kwamen op Curaçao dan moet je dat je wel echt trekken.

Vooral de cruises met veel Amerikaanse toeristen. Witte sportsokken tot op de knieen opgetrokken, broeken tot op hun oksels, fotocamera op de buik. Op het strand gingen ze allemaal met hun eigen kleren aan zwemmen? (geen badkleding haha). Vond het een best aparte gewaarwording.

Wij hebben ook een aantal keer meegemaakt dat we naar een museum waren en daar een tour kregen van gids en dat er dan 'cruise mensen' in het midden van het verhaal afhaakte en zeiden dat ze moesten gaan omdat de boot weer ging. Dan denk ik echt 'okee, dan kies je toch iets anders om te doen?'

Al met al vond ik de ambiance een beetje egocentrisch.

Maar ik kan het mis hebben hoor, zoals ik zei ik ben nog nooit met een cruise mee geweest. Maar dit was mijn observatie.
<<

Anoniem285

Bericht 19 Jun 2014 15:30

Re: Caribische Cruise

Cruisen trekt inderdaad een ouder, minder avontuurlijk publiek - diezelfde Amerikaanse toeristen vertellen mij dat ze never nooit niet ergens ongeorganiseerd heen zouden gaan, etc. :-) Ik zou zelf ook niet gaan cruisen op vakantie, maar ik snap de voordelen wel.

Snap trouwens wat je bedoelt, sommige van de cruise gasten zijn een beetje 'speciaal', maar gelukkig is de sfeer aan boord niet zo - en bij de Pullmantur cruise uit de openingspost zullen het eerder luidruchtige Latino's zijn dan onaangepaste Amerikanen die je om je heen ziet aan boord.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers