Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Denken jullie dit ook?

<<

Anoniem272

Bericht 03 Jun 2014 10:15

Re: Denken jullie dit ook?

Belachelijk. Bevallingen vergelijken is sowieso een stupide bezigheid. Er komt zo veel bij kijken, zo veel factoren... Een bevalling kan makkelijk klinken en toch als heel traumatisch zijn ervaren.

Ik heb zelf trouwens een vaginale bevalling en een keizersnede meegemaakt. Bij een keizersnede is het herstel inderdaad lastiger, zoals iemand boven mij ook al schreef. Ik heb de keizersnede als zwaarder ervaren, maar dat was omdat mijn dochter en ik bijna het loodje hebben gelegd tijdens die bevalling, niet puur omdat het een keizersnede was.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Jun 2014 10:30

Re: Denken jullie dit ook?

@ Highway en Stuit, precies ja. Het kan me overigens niks schelen dat ik geen berichtje had, ik was daar toen helemaal niet mee bezig natuurlijk, maar ik voel me inderdaad best wel gekwetst als ik dat soort berichten weer tegenkom op FB. Een andere praktijk ga ik zeker kiezen, als ik ooit nog zwanger mag worden. We willen sowieso verhuizen nog, dus een andere praktijk wordt het zeker.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Jun 2014 10:45

Re: Denken jullie dit ook?

Wat een onzin zeg! Ik kon niet kiezen want ze lagen allebei dwars dus een andere optie was er niet. Ik hoop echt dat ik deze keer gewoon vaginaal kan bevallen, ik zie veel meer op tegen de keizersnede dan normaal bevallen. Het was bij mij echt niet pijnloos. Wat een krankzinnige gedachten dat zn buikwond geen pijn doet. En die naweeen waren al helemaal een hel.
Mijn herstel ging op zich best snel, ik liep met een week alweer uitgebreid een middag te shoppen maar de eerste 3-4 dagen :no:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Jun 2014 10:50

Re: Denken jullie dit ook?

Al die opmerkingen hebben mij ook pijn gedaan.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 03 Jun 2014 10:51

Re: Denken jullie dit ook?

Keizersnee lijkt mij vreselijk! Wat een pijn zul je erna hebben zeg. Ik was heel erg blij dat ik geen ruggenprik en keizersnede moest. Dus ik vind niet dat je het er dan makkelijk vanaf brengt...
<<

Anoniem117

Bericht 03 Jun 2014 10:52

Re: Denken jullie dit ook?

Ik dacht altijd dat een keizersnede alleen maar wordt uitgevoerd als daar een medische indicatie voor is. Ik dacht dat een vrouw in Nederland hier helemaal niet zelf voor mag kiezen. Daarnaast duurt het herstel van een keizersnede toch best lang? Ik heb nooit gedacht dat het de makkelijke versie van bevallen was in ieder geval.
<<

ChiQ

Bericht 03 Jun 2014 10:56

Re: Denken jullie dit ook?

Je hebt niets te kiezen hoor! Bij mij was t zo dat ik na 10 uur weeeen maar 2cm onsluiting kreeg en Julians hartje dipte heel erg bij elke wee dus hij werd ook moe.

Herstel van de keizersnee viel me tegen in die zin dat ik weinig mocht.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 11:10

Re: Denken jullie dit ook?

Wat een stom wijf. Alsof een keizersnede hier zomaar wordt gedaan. Sommige baby's zouden de bevalling helemaal niet overleven als de mogelijkheid van een keizersnede niet zou bestaan.

Daarbij vind ik het sowieso een non-issue. Bevallen op zich is niet een of andere sport of zo waar lintjes voor worden uitgedeeld, het is gewoon een noodzakelijk iets om de baby uit je lijf te krijgen en vaak kan dat linksom, maar soms moet het rechtsom. Je bent niet opeens beter als je dat zonder ingrepen hebt gedaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem275

Bericht 03 Jun 2014 11:43

Re: Denken jullie dit ook?

-Ieniemienie- schreef:
Parel schreef:Voor mij zijn alle vrouwen die bevallen zijn heldinnen.

Ik denk overigens altijd over vrouwen met een keizersnede dat het niet anders kon en ze liever natuurlijk waren bevallen.


Eens.

Maar in Amerika mogen vrouwen wel kiezen, en kiezen er veel voor een keizersnee omdat ze de pijn van een bevalling niet zien zitten. En die keuze gaat dan wel weer erg tegen m'n principes in. Maar hier in NL is dat niet aan de orde.


Eens, in Nederland wordt een KS echt niet zomaar uitgevoerd, niet omdat de vrouw dit lekker makkelijk lijkt.

Een collega vond mij 'stoer' omdat ik 2x zonder pijnstilling ben bevallen en zij een ruggenprik heeft gehad. Maar ja, bij mij was het in 6 uurtjes gepiept, als ik al meer dan 24 uur bezig zou zijn, had ik het ook niet zonder gered waarschijnlijk. Je kunt het gewoon niet vergelijken..
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 03 Jun 2014 11:59

Re: Denken jullie dit ook?

Ik denk dat absoluut niet, een keizersnee lijkt me echt geen pretje. Volgens mij is het qua herstel zelfs zwaarder dan een gewone bevalling. Mensen die dat wel denken weten volgens mij niet waar ze het over hebben.
Je kan ook niet kiezen voor een keizersnee, dit wordt niet zomaar gedaan, maar omdat het medisch noodzakelijk is.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem73

Bericht 03 Jun 2014 12:05

Re: Denken jullie dit ook?

Nee dat vind ik echt onzin. Je kunt er toch niet voor kiezen om te zeggen nou ik wil die pijn niet dus doe mij maar een keizersnede, er zit altijd een reden achter de keizersnede. Daarbij lijkt mij een keizersnede ook niet pijnloos als je bedenkt aan de nasleep.

Edit, ik zie dat je er in Amerika wel voor kunt kiezen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 12:10

Re: Denken jullie dit ook?

Volgens mij is het in Amerika sowieso hoogst ongebruikelijk om te bevallen zonder pijnbestrijding en zeker om thuis te bevallen. Dus ook als het geen keizersnede wordt dan wordt er wel iets van verdoving gegeven voor zover ik weet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Jun 2014 12:30

Re: Denken jullie dit ook?

AnnaK schreef:Ik dacht altijd dat een keizersnede alleen maar wordt uitgevoerd als daar een medische indicatie voor is. Ik dacht dat een vrouw in Nederland hier helemaal niet zelf voor mag kiezen. Daarnaast duurt het herstel van een keizersnede toch best lang? Ik heb nooit gedacht dat het de makkelijke versie van bevallen was in ieder geval.


Precies mijn gedachte inderdaad!
En Chiq, wat een raar mens inderdaad, maar goed dat je er om kon lachen, zonde om je over op te winden en energie aan te verspillen!
Laatst gewijzigd door minoessepoes op 03 Jun 2014 12:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Jun 2014 12:30

Re: Denken jullie dit ook?

Ik vind t vooral jammer voor hun, want een ks betekent altijd dat er iets niet goed ging/was waardoor er ingegrepen moest worden.

Ik zie een ks niet als een makkelijke weg om een kind op de wereld te zetten. Het lijkt me zelfs zwaarder, ook mentaal.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 03 Jun 2014 12:53

Re: Denken jullie dit ook?

ChiQ schreef:Nou, ik paste gisteren wat bikini's. Komt er een wat oudere dame en die kijkt naar me. Ik weet niet hoe het gebeurde maar mijn keizersnee was zichtbaar, en ze vraagt wat dat is. Ik vertelde haar dat het mijn litteken is van mijn keizersnee. 'Oh' zegt ze, in mijn tijd kreeg je dat niet hoor, dan moest je gewoon je best doen maar tegenwoordig mag je zo een keizersnee, lekker makkelijk, zonder weeen. Ik vertelde die mevrouw dat ik ook weeen had gehad, maar ze brak mijn zin af rn zei: kind, zolang er geen kind uit je lijf geperst is ben je niet met pijn bevallen.

Ik dacht laat maar maar moest er wel om lachen. Hoe kan je nou zo zijn dat te denken? Vervolgens zei mijn man, dat vrouwen die normaal bevallen zich verheven voelen omdat zij het wel kunnen..


Pff, knap van jou dat je zo rustig kon blijven! had die bikini ergens gestopt waar ze pijn zou voelen ;) Nee gekkigheid maar wat een rare opmerking van een vrouw... ze vergeten even dat het een echt buikoperatie is met alle gevolgen van dien...

Maar ik ben het helemaal eens met Parel, ik heb het nu beide een x meegemaakt en ik zou bij een eventuele derde nog steeds moeite hebben met een ks...
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Jun 2014 13:05

Re: Denken jullie dit ook?

Liever geen keizersnee als ik het voor het zeggen had maar je weet nooit hoe het loopt en het is vaak omdat er complicaties optreden waardoor geen je sowieso geen keuze meer hebt.

Wat een rare opmerking van die vrouw, echt iemand die zich er ook niet in wil verdiepen zo stellig als ze overkwam.
<<

Anoniem110

Bericht 03 Jun 2014 13:51

Re: Denken jullie dit ook?

Het kiezen voor een keizersnede komt ook hier in Nederland voor, het is echt niet volledig uitgesloten.
Als ik iets ervaren heb de afgelopen 7 maanden tijdens mijn werk was het dat wel.
Ook hier in Nederland mag je kiezen alleen zullen ze hier er niet zo klakkeloos mee omgaan als een ander land?

Vroeger kreeg je niet zomaar een keizersnede, dan moest je echt een medische indicatie hebben. Tegenwoordig kan het ook ivm een voorgeschiedenis. Dus wanneer spontaan bevallen wel gewoon een mogelijkheid is, maar de vrouw heeft in de voorgeschiedenis een niet prettige ervaring gehad, dan mag gekozen worden voor keizersnede. Plus ik denk dat het afhankelijk is per ziekenhuis.
De aantal keizersnedes in mijn ziekenhuis hier, stegen de laatste maanden enorm. Er werd veel makkelijker mee omgegaan.

Mijn situatie, ik kan makkelijk zo nog een keer spontaan bevallen, maar ik peins er niet meer over. Al die ellende wat ik heb moeten doorstaan en nu dus nog steeds na 5 jaar. Nee ik kies dus voor een keizersnede mocht ik ooit nog eens zwanger raken.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 03 Jun 2014 14:10

Re: Denken jullie dit ook?

In mijn omgeving is het meer andersom, dat ze toen zeiden dat ze het heftig vonden een keizersnede, omdat het toch beste een flinke operatie is en lang herstel enz.
nu heb ik beide gehad, maar als ik moet bevallen, dan toch liever een keizersnede, maar dat mensen zeggen dat je er makkelijk van af komt is onzin, je hebt niks te kiezen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 03 Jun 2014 14:20

Re: Denken jullie dit ook?

appeltje schreef:Ik denk dat absoluut niet, een keizersnee lijkt me echt geen pretje. Volgens mij is het qua herstel zelfs zwaarder dan een gewone bevalling. Mensen die dat wel denken weten volgens mij niet waar ze het over hebben.
Je kan ook niet kiezen voor een keizersnee, dit wordt niet zomaar gedaan, maar omdat het medisch noodzakelijk is.


Eens!

Wat een nare opmerking trouwens van die vrouw!
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Jun 2014 14:24

Re: Denken jullie dit ook?

AnnaK schreef:Ik dacht altijd dat een keizersnede alleen maar wordt uitgevoerd als daar een medische indicatie voor is. Ik dacht dat een vrouw in Nederland hier helemaal niet zelf voor mag kiezen. Daarnaast duurt het herstel van een keizersnede toch best lang? Ik heb nooit gedacht dat het de makkelijke versie van bevallen was in ieder geval.


Niet persé een medische indicatie geloof ik, maar wel een goede indicatie. Een vriendin van mij heeft op haar verzoek een keizersnede gehad. Haar man was overleden een week voor de uiterekende datum en ze was bang dat ze zou gaan bevallen en niet op zijn crematie kon zijn. Toen heeft ze dus om een keizersnede gevraagd en die gekregen de dag na het overlijden van haar man. Dat is dus geen medische indicatie, tenminste, ik zie dat niet als een medische indicatie, maar wel als een psychische indicatie.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 03 Jun 2014 15:37

Re: Denken jullie dit ook?

Oh mijn god, wat een belachelijke opmerking van die vrouw zeg!! Dat ze het überhaupt hardop durft te zeggen!
Een keizersnede is trouwens echt wel een zware buikoperatie hoor.
Al ben ik er zelf wel redelijk snel van hersteld.

Nou ja, ik heb een vaginale bevalling én een keizersnede binnen een uur gehad ( exclusief weeën uieraard ;) ). Dat kunnen er niet veel nazeggen, haha.
Afbeelding
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Jun 2014 15:45

Re: Denken jullie dit ook?

_Lana_ schreef:Nou ja, ik heb een vaginale bevalling én een keizersnede binnen een uur gehad ( exclusief weeën uieraard ;) ). Dat kunnen er niet veel nazeggen, haha.


Ja hoooooor, wat overdreven! Uitslover ;)

Ik luister sowieso niet meer naar oudere mensen (lees 70 +) als het gaat om bevallingen/zwangerschappen/kraamtijd/etc. Het is bijna altijd denigrerend over hoe verwend we tegenwoordig wel niet zouden zijn...
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Jun 2014 15:58

Re: Denken jullie dit ook?

@Gijs: over het algemeen wel he. Denk dat veel oudjes niet goed beseffen wat een keizersnede daadwerkelijk inhoudt. Gelukkig is mijn oma op dit gebied heel meelevend. Ze vindt ook dat vrouwen het in deze tijd een stuk zwaarder hebben als zij vroeger. Zij had "alleen" het huishouden en het gezin, terwijl vrouwen er tegenwoordig bijna allemaal nog een baan bij hebben.

@Pompoen: maar dat vind ik ook een heel goede reden om een keizersnede te vragen. Als een vrouw een keizersnede vraagt, gewoon omdat ze vaginaal niet ziet zitten, zoals in Amerika volgens mij vaak het geval is, dan vind ik dat heel wat anders, als wanneer je man net is overleden. Ik ken trouwens ook een gezin waarbij de 2e bevalling op verzoek een keizersnede is geworden, omdat de eerste bevalling erg traumatisch was, voor beide ouders. Hun oudste heeft het dusdanig moeilijk gehad tijdens de bevalling, dat ze zuurstoftekort heeft gehad. Als gevolg daarvan is ze zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapt. In dat geval begrijp ik het ook heel goed als de artsen de wens van de ouders respecteren en een keizersnede uitvoeren.

Ontopic: wat een belachelijke reactie van die vrouw! Ook ik heb een keizersnede gehad, 25 uur na de inleiding, waarvan 12 uur weeën, voornamelijk rug- en beenweeën. Heb zelfs nog een half uur geperst, maar F was gewoon te groot, dat ging echt niet passen. Hoe dat dit keer gaat, weet ik nog niet. Van de ene kant wil ik het graag vaginaal proberen, maar van de andere kant ben ik ook bang wat dat met de littekens zal doen. Ook las ik laatst hier op het forum dat je na een keizersnede niet ingeleid mag worden, vanwege de druk op de littekens. Als deze uk net zo groot blijkt te zijn als F toen was, zal deze ook niet indalen en zal de bevalling ook niet spontaan beginnen. In dat geval heb ik toch liever een keizersnede. Het herstel viel me reuze mee, al kan ik het natuurlijk niet vergelijken met een natuurlijke bevalling.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Jun 2014 16:09

Re: Denken jullie dit ook?

Ik zal eerlijk bekennen dat ik mij al een aantal jaren 'troost' met de gedachte dat bevallen ook via een keizersnee kan in plaats van vaginaal. Mij lijkt een (vaginale) bevalling echt heel erg eng, geen idee waarom, maar ik word al misselijk bij het idee. Eigenlijk heb ik nooit echt nagedacht over de ingreep en het herstel van een keizersnee. Dit lijkt mij nu ik er over nadenk inderdaad ook wel heel heftig. Ik ben niet zwanger en dat zit ook nog niet in de planning, dus ik heb nog voldoende tijd om te wennen aan het idee van een vaginale bevalling.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 16:12

Re: Denken jullie dit ook?

Ik zou er nu op dit moment ook niet aan moeten denken om vaginaal te bevallen, als je niet hoogzwanger bent en niet tegen bevallen aan zit dan is dat ook gewoon een heel absurd en eng idee. Ook als je eenmaal al een keer zwanger bent geweest, want als je lijf niet zwanger is voelt dat gewoon anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers