Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een tweede..ja of nee??

<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jun 2014 15:19

Een tweede..ja of nee??

Ik zit zo met een dilemma.
Mijn hele lijf schreeuwt ja een tweede!
Mijn verstand is zo in dubio...kunnen we het wel...redden we het wel....ergens geen zin meer in die slapeloze nachten (al was dat bij onze dochter na een maand zo goed als voorbij en daarna sporadisch een periode met een nachtbrakertje) doe ik mijn dochter niet te kort?
Maar een tweede is ook zo leuk voor haar. Andere kindjes vindt ze zo leuk en nu ook (er is van alles aan de hand in mijn directe omgeving) het is voor later ook zo fijn dat ze niet alleen is, stel dat een van ons iets overkomt of ernstig ziek wordt.

En dan mijn man....ooit wilde hij er twee...maar nu...krijg gewoon geen hoogte van hem. Ik kan er ook zo lastig met hem over praten..Hij geeft als argument dat hij geen zin meer heeft om een kamertje te maken. En dat hij het soms zwaar vindt...wat dan!!?? Ze is echt een engel. Ze slaapt goed, eet goed, ontwikkelt zich goed...niks zwaars aan....in mijn ogen, zeker als ik wel eens verhalen van andere mama's hoor.

Ik weet eigenlijk niet wat ik hiermee wil. Maar soms ben ik er gewoon erg verdrietig over en ook zeur ik er teveel over bij mijn man, is ook zo. Maar ik wil gewoon duidelijkheid.
Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger ben, nooit meer een kindje draag....nooit meer snuffel aan mijn pasgeboren baby. Ik ben gewoon nog niet klaar...ik kan wel janken.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jun 2014 15:21

Re: Een tweede..ja of nee??

Ik voel ook zo'n druk bij mezelf.
Ik ben al 32, mijn man 38....
22-2-2013
28-8-2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 15:23

Re: Een tweede..ja of nee??

Ik heb het idee dat je het zelf wel wil, maar dat je man meer twijfelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jun 2014 15:24

Re: Een tweede..ja of nee??

Ja misschien ook wel, maar ik wil ook niet dat onze relatie klapt op dit, maar dit gevoel het is gewoon TE sterk...
22-2-2013
28-8-2015
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 15:27

Re: Een tweede..ja of nee??

Dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren. Maar als jij bij hem de indruk wekt dat je nog erg twijfelt dan voelt hij zich ook minder geroepen om er echt goed over na te denken en er helder over te praten en dan houdt hij het ook vaag. Ik zou wel aankaarten dat het voor jou echt serieus is en dat je het er in elk geval eerlijk over wil hebben. Daarmee zet je heus niet meteen je relatie op losse schroeven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jun 2014 15:31

Re: Een tweede..ja of nee??

Nou ik durf niet meer, na al mijn gezeur (eigen schuld, dikke bult) weet ook wel dat het niet direct zal klappen, maar toch.
Ik krijg wel eens het advies om de pil per ongeluk te vergeten...wat is dat nou voor een advies?!? Zou ik dus nooit doen.

Ik moet maar weer eens een moment vinden om het serieus aan te kaarten. Nu ben ik alsof net een klein kind dat zeurt om een snoepje.
Heb wel ergens een gevoel...een naar gevoel, dat hij het echt absoluut niet wil....wat dan?
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem44

Bericht 02 Jun 2014 15:54

Re: Een tweede..ja of nee??

Joh, praat gewoon met je man over deze gevoelens. Je zal er toch met hem uit moeten komen. Zeg dat je graag duidelijkheid wilt.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Jun 2014 16:02

Re: Een tweede..ja of nee??

Ik vind niet dat je zeurt, je man heeft ooit gezegd dat hij er 2 wilde en nu ineens niet. Als mijn man daar 1,5 jaar geleden mee aan was komen zetten, zou ik ook niet blij zijn.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem168

Bericht 02 Jun 2014 16:08

Re: Een tweede..ja of nee??

Ik zou nog eens een gesprek met hem aan gaan, maar dan een goed gesprek om de tafel en niet zo terwijl je ook met andere dingen bezig bent. Ik zou hem echt duidelijk maken dat je er serieus mee zit en dat jij eigenlijk wel wilt. Vraag wat hij wil en vraag ook door.
Een kamertje maken kost natuurlijk tijd, maar duurt niet eeuwig. Of moeten jullie dan gaan verbouwen?
Vraag ook waarom hij eerst wel een tweede kindje wilde en nu niet meer. Misschien wilt hij wel, maar heeft hij gewoon koudwatervrees omdat het nu juist zo goed gaat met jullie eerste kindje en is hij bang dat het tweede kindje wat minder makkelijk is?
<<

Anoniem73

Bericht 02 Jun 2014 16:11

Re: Een tweede..ja of nee??

Nee wij willen geen tweede meer. We vinden het goed zo. Tuurlijk als ik dan die lieve kleine baby's zie en vandaag in de prenatal die o zo schattige kleertjes dan gaan ze ook weer even rammelen. Maar eenmaal thuis wordt ik weer gelukkig weer met beide benen op de grond gezet! Heerlijk kind bij opa en oma, ik even rustig op m'n gemak alles kunnen doen, en qua geld prima uit komen, straks lekker naar school waardoor ik weer genoeg tijd overhoud voor m'n studie en andere leuke dingen. Nee het is goed zo! Al wordt ondertussen wel simpel van al die eeuwige vragen wanneer er nou eens een tweede komt..

En daarnaast zou ik gewoon in gesprek gaan met je man. Misschien samen eens goed rond de tafel gaan zitten!
<<

Anoniem44

Bericht 02 Jun 2014 16:12

Re: Een tweede..ja of nee??

Een kamertje maken lijkt me nu niet zo'n enorme klus, dat zou het probleem niet hoeven zijn. Denk dat er meer achter zit bij je man. Zelf zou ik graag willen weten wat er aan de hand is, dat is toch wel een beetje de basis van een goede relatie: open communicatie...
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 02 Jun 2014 16:39

Re: Een tweede..ja of nee??

Oh dikkie dik ik herken je gevoel haha. Jammer dat je geen hoogte krijg van je man. Er zit niks anders op dan er eens goed over te praten.
<<

Anoniem85

Bericht 02 Jun 2014 16:58

Re: Een tweede..ja of nee??

Zooo herkenbaar die twijfels.
Ik ben het wel met mijn voorganger eens dat ik denk dat er bij je man wel een andere reden achter zit dan een kamertje verbouwen, praat erover!

Zelf heb ik heel sterk het gevoel een tweede te willen, alles nog een keer meemaken, broertje of zusje voor m., nog een kindje zien opgroeien en ontwikkelen.
Maar anderszijds denk ik hetzelfde als magenta, 1 is genoeg. We redden het nu financieel goed, straks wat meer rust en tijd voor onszelf als hij naar school gaat, meer mogelijkheden dingen met hem te ondernemen dan wanneer er een tweede zou zijn. Mocht er hier een tweede komen dan leveren we ruimte in die we nu gebruiken, huis is net te klein voor 2 kids. Lastige keuze.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 02 Jun 2014 17:44

Re: Een tweede..ja of nee??

Ik sluit me aan bij de antwoorden van ED!

Hier op het forum kan ook niemand voor je bepalen of die tweede er wel of niet 'moet' komen. Dat kunnen alleen jij en je man samen beslissen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 02 Jun 2014 18:47

Re: Een tweede..ja of nee??

Zo herkenbaar! Maar dan wat betreft een derde kindje.......enige wat ik kan zeggen is blijf praten met je man. Ik heb dat helaas niet genoeg gedaan voorheen....
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Jun 2014 19:54

Re: Een tweede..ja of nee??

Ik denk sowieso dat je je eerste niet tekort doet als er nog een kindje zou komen.
Als ik kijk hoe leuk ze samen kunnen zijn en ja, ze slaan ook elkaar de hersens in leren ze volgens mij van beide situatie iets.

Ik zou een goed gesprek met je man aan gaan. Gewoon jou gevoel vertellen en dat je ook graag wikt weten waar je überhaupt aan toe bent. Succes!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem123

Bericht 02 Jun 2014 20:03

Re: Een tweede..ja of nee??

Wij hebben ook best getwijfeld. Nou ja ik dan, mijn man was er wel zeker van. (Hij begon in de kraamweek al over een tweede :palm: ) Het ene moment vond ik het heerlijk 1 kind en het andere moment vond ik het 'zielig' als hij alleen zou blijven. En ik wou het gewoon nog een keer meemaken... de eerste test, de echo's het getrappel en straks een klein vers baby'tje. Het voelde toch nog niet echt af met 1 kind.

Ik zou het best lastig vinden als je allebei er anders instaat.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Jun 2014 20:55

Re: Een tweede..ja of nee??

Voor mij ook herkenbaar voor een derde kindje. De wens voor een derde is bij mij net zo groot als bij de eerste 2.
Ik probeer het onderwerp af en toe ter sprake te brengen, maar het is een lastig onderwerp in huis.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem286

Bericht 02 Jun 2014 20:56

Re: Een tweede..ja of nee??

lastig Dikkie dik, lijkt me niet prettig om zo op andere lijnen te zitten. Hopelijk brengt een gesprek jullie meer op 1 lijn.
<<

Anoniem74

Bericht 02 Jun 2014 21:11

Re: Een tweede..ja of nee??

Sneeuwwitje schreef:Voor mij ook herkenbaar voor een derde kindje. De wens voor een derde is bij mij net zo groot als bij de eerste 2.
Ik probeer het onderwerp af en toe ter sprake te brengen, maar het is een lastig onderwerp in huis.


Haha sneeuwwitje, ik ben heel benieuwd hoe het bij jou 'afloopt'. Ik durf het nog niet ter sprake ter brengen. Denk dat het gesprek dan snel klaar is van zijn kant :) Wil ook nog niet nu....denk ik....
Vind het zo lastig om te bepalen wanneer, gezien het hier dan echt de laatste gaat zijn.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Jun 2014 21:56

Re: Een tweede..ja of nee??

Ig-Nore schreef:
Sneeuwwitje schreef:Voor mij ook herkenbaar voor een derde kindje. De wens voor een derde is bij mij net zo groot als bij de eerste 2.
Ik probeer het onderwerp af en toe ter sprake te brengen, maar het is een lastig onderwerp in huis.


Haha sneeuwwitje, ik ben heel benieuwd hoe het bij jou 'afloopt'. Ik durf het nog niet ter sprake ter brengen. Denk dat het gesprek dan snel klaar is van zijn kant :) Wil ook nog niet nu....denk ik....
Vind het zo lastig om te bepalen wanneer, gezien het hier dan echt de laatste gaat zijn.


Ik ben ook heel benieuwd of die derde er gaat komen. Ik ben er al een paar maanden 'klaar' voor :smile:
We zullen zien wat de toekomste brengen zal.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Jun 2014 21:58

Re: Een tweede..ja of nee??

Sneeuwwitje schreef:
Ig-Nore schreef:
Sneeuwwitje schreef:Voor mij ook herkenbaar voor een derde kindje. De wens voor een derde is bij mij net zo groot als bij de eerste 2.
Ik probeer het onderwerp af en toe ter sprake te brengen, maar het is een lastig onderwerp in huis.


Haha sneeuwwitje, ik ben heel benieuwd hoe het bij jou 'afloopt'. Ik durf het nog niet ter sprake ter brengen. Denk dat het gesprek dan snel klaar is van zijn kant :) Wil ook nog niet nu....denk ik....
Vind het zo lastig om te bepalen wanneer, gezien het hier dan echt de laatste gaat zijn.


Ik ben ook heel benieuwd of die derde er gaat komen. Ik ben er al een paar maanden 'klaar' voor :smile:
We zullen zien wat de toekomste brengen zal.


Gewoon samen op bezoek bij een pasgeboren baby.
Dat was voor mijn man de omslag ;)! Die zelfde avond besloten om voor een derde te gaan en 2 week later positieve test.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 02 Jun 2014 22:06

Re: Een tweede..ja of nee??

Gewoon samen op bezoek bij een pasgeboren baby.
Dat was voor mijn man de omslag ;)! Die zelfde avond besloten om voor een derde te gaan en 2 week later positieve test.[/quote]

Haha komen we in november op kraambezoek bij je. Helaas geen baby's op komst in onze omgeving.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 02 Jun 2014 22:16

Re: Een tweede..ja of nee??

Sneeuwwitje schreef:Gewoon samen op bezoek bij een pasgeboren baby.
Dat was voor mijn man de omslag ;)! Die zelfde avond besloten om voor een derde te gaan en 2 week later positieve test.


Haha komen we in november op kraambezoek bij je. Helaas geen baby's op komst in onze omgeving.[/quote]
Jullie zijn welkom hoor... Maar wel de risico dat hij dan denkt " :wtf: help 3 kinderen is heel druk "
Kun je beter naar een gezin gaan met de eerste ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Jun 2014 20:38

Re: Een tweede..ja of nee??

Bedankt voor al jullie reacties.
Waar het aan heeft gelegen weet ik niet, maar er is een doorbraak. Een tweede is niet per definitie nee! De tijd is nog niet rijp. Eerst op vakantie......jeeej dat was gewoon het enige wat ik wilde horen. Zo simpel!!
22-2-2013
28-8-2015
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda