Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 02 Jun 2014 19:16

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Onze dochter slaapt nog bij ons op de kamer. Ideaal met de nachtvoeding en ik vind het ook wel gezellig. Man slaapt heel vast en ik heb geen last van haar kreuntjes. Ik vind het fijn dat ik meteen merk wanneer ze honger heeft en dat ik haar zo kan pakken. Geen idee hoe lang ze nog bij ons slaapt.

Jij moet gewoon doen wat voor jou goed voelt. Er is geen goed of fout in dat op zicht.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 02 Jun 2014 19:39

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Dochter heeft tot 11 maanden bij ons op de kamer geslapen, in de co-sleeper. Daarna nog regelmatig nachtjes bij ons in bed.
Zoon heeft een paar maanden bij ons geslapen. Volgens mij ging hij voor de 6 maanden al naar z'n eigen kamer.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Jun 2014 19:44

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Hier 7 maanden bij ons op de kamer geslapen, wiegje stond tegen ons bed aan.
<<

Hartjes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 123

Geregistreerd: 12 Mei 2014 14:49

Bericht 02 Jun 2014 19:50

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Onze dochter heeft zo'n 6 maanden bij ons geslapen.
<<

Anoniem123

Bericht 02 Jun 2014 19:55

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

S heeft de eerste maand bij ons op de kamer gelegen, pal naast mijn bed.
En idd ik begon op een gegeven moment zijn smakjes te herkennen en dan moest hij weer eten hebben.

Maar na een maand werd ik telkens wakker van elke zucht en hij van ons...
Dus met wieg en al verplaatst naar zijn eigen kamer en hij sliep goed en wij ook.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 02 Jun 2014 20:13

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Hij heeft twee weekjes bij ons op de kamer gelegen, voor de voedingen vond ik het wel makkelijk, maar ik werd van elk zuchtje en steuntje wakker. Dus toen ik na twee weken stopte met de bv hebben we hem ook weer naar zijn eigen kamee gedaan.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Fiene

Bericht 02 Jun 2014 20:18

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Hier meteen op de eigen kamers, ik kan niet slapen met een baby erbij. De flesjes gaven we gewoon wel in ons bed.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 02 Jun 2014 20:18

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Onze dochter heeft tot ongeveer 7 maanden bij ons op de slaapkamer geslapen, ging prima. Ik liet haar overdag wel af en toe in haar eigen bedje slapen in haar slaapkamer. Maar in de avond sliep ze altijd bij ons in de wieg.
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 02 Jun 2014 20:37

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Mijn dochtertje slaapt lekker bij ons op de kamer, net als haar broer een halfjaar bij ons op de kamer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Jun 2014 20:40

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Meteen op zijn eigen kamertje. De nachtvoedingen gaf ik in het begin in ons bed, later op z'n kamertje. Met de bv is het helemaal goedgekomen hoor. Deze baby gaat ook meteen op z'n eigen kamer
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem286

Bericht 02 Jun 2014 20:55

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Hier stond het wiegje in onze kamer, ze heeft er denk ik 4-6 weken geslapen. Ze begon toen te reageren op ons als man bijv snurkte, dus toen naar haar eigen kamertje. Ze slaapt nog wel regelmatig nachten in ons bed, dan slaapt ze juist weer als een blok en wordt ze nog niet wakker als je op het bed springt :D
<<

Anoniem272

Bericht 02 Jun 2014 22:19

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Als je zorgt dat allebei mogelijk is (bijvoorbeeld een wiegje, wagenbak of co-sleeper in jullie kamer en een ledikant in de babykamer), kun je na de bevalling kijken wat je fijn vindt. Of eventueel een afwisselen waar de baby slaapt.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Jun 2014 22:23

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Ik gaf bv bij D maar heb hem na 1 nacht op zn eigen kamer gelegd, we sliepen met de deuren open en de babyfoon aan. Maar kon niet slapen met hem naast me, hij maakte zoveel geluidjes in zn slaap dat ik geen oog dicht deed.
De tweede zal wss ook meteen in het ledikant op de kamer gaan. Ik gaf dan bv in ons bed en later toen mn man weer geen werken op de kamer bij D.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Jun 2014 22:24

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Beide op eigen kamer, ik deed geen oog dicht bij allebei niet. En met de borstvoeding ging dat,ook goed
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem315

Bericht 02 Jun 2014 22:32

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Met 8 dagen hebben we haar op haar eigen kamer gelegd. Heerlijk! Ik zou dat bij een volgende niet anders doen, tenzij de nachten moeizamer gaan.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Jun 2014 22:38

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

L. heeft 8 dagen bij ons op de kamer gelegen. Ik deed geen oog dicht, was me continu bewust van ieder zuchtje dat ik hoorde. Toen in haar eigen kamertje in het ledikant gelegd en dat scheelde zo ontzettend veel! Doen we bij een tweede weer. Alleen dan wel in een wiegje. Het ledikant was zo lang zo groot voor haar.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 03 Jun 2014 07:48

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Hij heeft 6,5 maand bij ons op de kamer gelegen. Zes maanden is het advies van de Stichting Wiegedood en hier voelden wij ons zelf ook het prettigste bij. Bij de volgende gaan we het weer zo doen (in ieder geval zes maanden en verder zolang het fijn voelt).
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Jun 2014 08:23

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Ze heeft vier maanden in de wieg bij ons gelegen.
Ze sliep toen al een tijdje door en de wieg werd toen echt wel te krap.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Jun 2014 08:26

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Wij zijn van plan het kindje straks gewoon op haar eigen kamertje te leggen, zodat zij niet van ieder geluidje wakker wordt maar wij zelf ook nooit. Voor de voedingen zullen we toch uit bed moeten dus dat heeft verder geen invloed.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Jun 2014 08:39

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Toen onze dochter in de kraamweek uit het ziekenhuis kwam heeft ze een weekje bij ons in bed gelegen.
Na 2 weken sliep ze tot half 6 door. Toen hebben we haar in haar eigen bed gelegd. De eerste 3 nachten, voor ze naar het ziekenhuis moest, sliep ze ook al in haar eigen bed. Dit ging direct goed.
Voedingen waren voor ons nooit een reden om haar niet in haar eigen bed te leggen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 03 Jun 2014 08:43

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

Ze ligt nog steeds bij ons, noodgedwongen dat wel. Inmiddels hebben we een stapelbedje voor de kinderen dus de baby slaapt straks ook bij ons. Elena heeft een periode slecht geslapen, dan vond ik het makkelijk dat ze snel in ons bed lag en niet helemaal wakker werd. Over het algemeen slaapt ze (en mijn vriend ook) overal doorheen, met de baby zal het even wennen zijn maar ik verwacht geen grote problemen.
<<

Anoniem261

Bericht 03 Jun 2014 08:51

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

M. heeft 9 weken bij ons op de kamer geslapen. Overdag ging ze vanaf 4 weken naar haar eigen kamertje.
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 03 Jun 2014 09:50

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

B. sliep na 2 weken op zijn eigen kamertje.
Voor F. hebben we geen eigen kamertje, ze komt bij haar broer op de kamer. We hebben een stapelbedje gekocht.
Meestal begint ze de nacht op onze kamer in de wieg, dan na de late voeding bij B. op de kamer en dan na de nachtvoeding weer bij ons in de wieg.
Alhoewel, nu B. ziek is (waterpokken), slaapt ze bij ons.
2012 2014
<<

Anoniem75

Bericht 03 Jun 2014 10:02

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

S. heeft 10 weken bij ons op de kamer gelegen en die ging naar zijn eigen kamer omdat mijn man van ieder zuchtje wakker werd. T. is nu 11,5 week en ligt nog steeds bij ons op de kamer in de wagenbak langs mij. Hij is heel stil als hij slaapt dus ik denk dat hij nog wel een paar weken bij ons blijft. Wel gaan we volgende week de wagenbak inwisselen voor zijn eigen bedje en halen we een zijkant eruit zodat het een soort co-sleeper wordt. Ik vind het echt heel fijn om hem zo dicht bij me te hebben.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Jun 2014 17:33

Re: Babytje op het eigen kamertje of bij de ouders ?

A heeft iets van 6,5 maand bij me op de kamer gelegen in de wieg naast mijn bed. Toen paste het niet goed meer en ging ze naar haar eigen kamer. Hier slaapr R nu ook naast mij, in de wieg. Zolang hij erin past blijft hij bij ons liggen. Overdag slaapt hij overigens al wel in zijn kamer in een ledikant, dan is hij tzt wel aan zijn kamer gewend.

A kreeg FV en R BV, maar bij beiden vond en vind ik het ideaal dat ik van de eerste hongersignalen wakker wordt. Vriend slaapt toch overal doorheen, dus wat dat betreft maakt het gelukkig niets uit. Ik kan R nu meteen pakken als hij begint te smakken en voordat hij ook maar begint met huilen heb ik hem aangelegd. Destijds bij A maakte ik snel een fles en gaf die ook in bed.

Daarnaast vind ik het gewoon fijn om ze lekker dichtbij me te hebben. En ivm risico op wiegendood wordt het ook geadviseerd om minstens 6 maanden je kindje op de kamer te hebben. Niet dat het slecht is om het op de eigen kamer te leggen, maar voor mij is het wel een extra motivatie om het zo lang te proberen. En zeker met R die zo ziek is geweest vind ik het extra fijn dat hij direct naast me ligt.

Al kan ik me indenken dat sommige mensen en ook kinderen er juist slechter door slapen en het dan juist niet doen. Ik slaap eerder beter met mijn baby in de buurt heb ik gemerkt, laatst lag hij een nachtje in zijn eigen kamer omdat hij langer bleef slapen dan gedacht ´s avonds en ik werd tig keer wakker. En toen hij eenmaal honger kreeg merkte ik het pas toen hij het op een krijsen zette. Dus als het lukt, blijft hij in elk geval bij ons liggen tot hij niet meer in de wieg kan. Daarna overweeg ik misschien zelfs nog een co-sleeper, maar dat zien we dan wel.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo