Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moederfiets fietst zwaar

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 02 Jun 2014 13:26

Moederfiets fietst zwaar

Ik heb nu bijna 3 jaar mijn moederfiets, een Sparta amazone, maar sinds dochter achterop zit vind ik het eigenlijk best zwaar fietsen. Vooral de laatste maanden. Ze is nu 3,5 en zon 15/16 kg. Nu denk ik wel eens om een andere fiets te nemen zodat het misschien minder zwaar is, maar klopt dit dat een gewone fiets lichter is? En met het oog op een evt 2e zit ik dan ook weer mee want dan zou ik haast wel een moederliefde meoten...
<<

Lilypie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 02 Jun 2014 13:47

Re: Moederfiets fiets zwaar

DE Sparta Amazone fietst sowieso vrij zwaar vind ik en achterop inderdaad nog meer.
OP een normale fiets is dit ook nog wel maar fietst een stuk lichter vind ik.
MIjn dochter zit nu rond de 18 kg en dat verschil merk je echt wel of ze wel of niet op de fiets zit.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 02 Jun 2014 13:47

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ja ik heb een cortina lief mama fiets en twee zitjes erop, achterop een kind van vier van ruim 18 kg en voorop een kind van twee en rond de 12 kg, en dat fietst echt zwaar, ik noem m ook altijd de "vrachtwagen"
Maar goed verder fiets hij prima is hij lekker stabiel, ik fiets er wel maximaal 10 km per keer op hoor, haha!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 02 Jun 2014 15:11

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb ook de Amazone. Ik weet niet of je net zoals ik een electrische versie hebt, maar die fiets is echt niet meer te tillen, zeker niet door die zware accu achterop. Dochterlief zit nu nog voorop, heel gezellig, maar houdt mijn hart vast als ze achterop komt te zitten, als ik jouw verhaal zo lees.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem73

Bericht 02 Jun 2014 16:15

Re: Moederfiets fiets zwaar

Die van mij weegt 30 kilo zonder kind maar dat is wel een elektrische maar ik heb daar geen moeite mee als ze erop zit.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jun 2014 18:19

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb een Batavus Mambo, maar ik vind 'm ook belachelijk zwaar fietsen.
Ik baal er best wel van.
Afbeelding
<<

Anoniem234

Bericht 02 Jun 2014 19:13

Re: Moederfiets fiets zwaar

_Lana_ schreef:Ik heb een Batavus Mambo, maar ik vind 'm ook belachelijk zwaar fietsen.
Ik baal er best wel van.


+1, ik heb dan ook vorige week een nieuwe Fiets gekocht.
<<

Anoniem80

Bericht 02 Jun 2014 19:28

Re: Moederfiets fiets zwaar

Daarom heb ik lang getwijfeld over een moederfiets en heb ik er uiteindelijk geen gekocht. En je 'moet' geen moederfiets met 2 kindjes hoor. Mijn moeder had vroeger geen auto en een gewone omafiets, maar daar gingen we gewoon met zijn drietjes op. Geen probleem. Moederfiets ik qua opstap makkelijker, maar fietst zo zwaar met twee kindjes.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2014 20:04

Re: Moederfiets fiets zwaar

Mijn fiets fietst absoluut niet zwaar met 2 kinderen van 3 en 5 erop. Heb een gazelle bloom.

Naast de lage instap heeft een goede moeder fiets ook een steviger frame en stevigere spaken dan een normale fiets. Vriendin van mij vond het ook onzin, maar zij moest minstens 2x per jaar een nieuwe velg omdat hij krom was en regelmatig spaken vervangen.
Mijn fiets is nu 6 jaar oud en ik heb alleen een keer een lekke band gehad
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Jun 2014 20:19

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik had eerst een gewone fiets en. Eten twee kids erop. Toen ze 10 maand oud waren was het nog te doen. Maar ik vond het steeds zwaarder worden. Ik heb toen wel gekozen voor een mamafiets en her bevalt me echt heel goed.
:heart: :heart: 2011
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 02 Jun 2014 20:44

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb ook de Mambo, ik vind m heel fijn fietsen. Maar inderdaad wel zwaarder dan m'n stationsfiets. L zit nog wel voorop
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 02 Jun 2014 20:52

Re: Moederfiets fiets zwaar

Annemijn schreef:Ja ik heb een cortina lief mama fiets en twee zitjes erop, achterop een kind van vier van ruim 18 kg en voorop een kind van twee en rond de 12 kg, en dat fietst echt zwaar, ik noem m ook altijd de "vrachtwagen"
Maar goed verder fiets hij prima is hij lekker stabiel, ik fiets er wel maximaal 10 km per keer op hoor, haha!


Dit is precies de reden waarom ik de mijne heb weggedaan. Echt verschrikkelijk, wat een tractor. Ik heb nu een batavus tourmalet derieur fiets en ik fiets probleemloos met twee kinderen op de fiets.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jun 2014 20:54

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb na 5 jaar weer een gewone fiets, en vind het weer fijn om te fietsen. Ik hufte wat om met mijn moederfiets.
Ik heb er echt veel plezier van gehad, en veel gebruik van gemaakt met 2 kinderen, maar wil nooit weer terug.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jun 2014 20:58

Re: Moederfiets fiets zwaar

Puggle schreef:
_Lana_ schreef:Ik heb een Batavus Mambo, maar ik vind 'm ook belachelijk zwaar fietsen.
Ik baal er best wel van.


+1, ik heb dan ook vorige week een nieuwe Fiets gekocht.


Heb je nu een gewone fiets gekocht?

De voordelen van een moederfiets vind ik wel dat het stuur blijft staan en het standaard.
Maar hij fietst echt zwaar.
Afbeelding
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 02 Jun 2014 20:58

Re: Moederfiets fiets zwaar

Hmm ik heb net mijn stadsfiets verkocht en een mambo aangeschaft. Dit omdat mn vorige fiets zo slap was, vooral met zitje + kind erop.
Tot nu toe vind ik mn nieuwe erg fijn en niet zwaar.
J. 07-11-2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 02 Jun 2014 21:03

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb een Sparta amazone en vind hem ook erg zwaar fietsen. Zoon zit niet vaak meer achterop, maar ook in mn eentje kom ik niet erg snel vooruit. Voor een deel is dat ook wel conditie, maar ook de fiets. Bijna iedereen haalt me in als ik op de fiets zit.
Maar ik hou hem wel voorlopig zodat straks het voorzitje er weer op kan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 02 Jun 2014 21:08

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb een Gazelle Miss grace. Fijne fiets. Grote stuur en dubbele standaard. Bijna alle voordelen van een mamafiets
<<

Anoniem234

Bericht 02 Jun 2014 21:51

Re: Moederfiets fiets zwaar

_Lana_ schreef:
Puggle schreef:
_Lana_ schreef:Ik heb een Batavus Mambo, maar ik vind 'm ook belachelijk zwaar fietsen.
Ik baal er best wel van.


+1, ik heb dan ook vorige week een nieuwe Fiets gekocht.


Heb je nu een gewone fiets gekocht?

De voordelen van een moederfiets vind ik wel dat het stuur blijft staan en het standaard.
Maar hij fietst echt zwaar.


Ja ik heb de Batavus diva gekocht, met stoeltje achterop en wel een dubbele standaard erop.
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 02 Jun 2014 21:56

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb ook de Mambo Batavus, maar ik vind hem echt heerlijk fietsen. Helemaal niet zwaar eigenlijk.
Hiervoor had ik een oma fiets zonder versnellingen, ik trapte me rot!
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 02 Jun 2014 22:08

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb ook de Sparta amazone. Fietst inderdaad behoorlijk zwaar. Alleen had hiervoor een andere moederfiets en die fietste nog veel zwaarder. Dus ondanks dat deze alsnog zwaar fietst, ben ik allang blij dat hij in elk geval iets lichter trapt dan de vorige.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 02 Jun 2014 22:27

Re: Moederfiets fiets zwaar

Ik heb sinds maart de Onebike. Is nieuw van de makers van de Daddybike. En t ding fietst erg licht, we hebben een zitjw achterop voor D en ik fiets er zo mee weg. Ik had wel hiervoor een bakfiets, vond mn man leuk, maar ik vond dat hel. Ding fietste voor geen meter, was dood en kon aan de beademing voor ik t eind van de straat had bereikt.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem123

Bericht 03 Jun 2014 07:56

Re: Moederfiets fiets zwaar

Mijn moederfiets fiets ook zwaar. Al weet ik niet zo welk merk ik heb. Deze fiets gebruik ik voor in het dorp. Wil ik naar een ander dorp fietsen of gewoon een lang stuk dan pak ik mijn oude fiets. Die hebben we bewaard en daar zit een stoeltje achterop. Die fiets is echt fijn voor langere stukken. Dus ik wissel af.
<<

Anoniem73

Bericht 03 Jun 2014 14:05

Re: Moederfiets fiets zwaar

ChiQ schreef:Ik heb een Gazelle Miss grace. Fijne fiets. Grote stuur en dubbele standaard. Bijna alle voordelen van een mamafiets


Die vind ik zoo leuk! Ik had net de gazelle bloom gekocht en toen kwam die uit, anders had ik die genomen!
<<

ChiQ

Bericht 03 Jun 2014 14:08

Re: Moederfiets fiets zwaar

Magenta schreef:
ChiQ schreef:Ik heb een Gazelle Miss grace. Fijne fiets. Grote stuur en dubbele standaard. Bijna alle voordelen van een mamafiets


Die vind ik zoo leuk! Ik had net de gazelle bloom gekocht en toen kwam die uit, anders had ik die genomen!

Fietst ook lekker! Mocht je ooit een nieuwe willen, dan raad ik deze aan
<<

Anoniem112

Bericht 20 Jul 2014 20:44

Re: Moederfiets fietst zwaar

Even omhoog....


Ik wil mijn fiets weg doen... Man het is gewoon een martelwerktuig.. Ruim 18 kg achterop, 12 kg voorop en nog bagage en zwanger nee ik vind fietsen echt een hel....

Nu wil ik een elektrische, iemand ervaring?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers