Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruiloften zijn stom.

<<

Anoniem124

Bericht 01 Jun 2014 21:38

Bruiloften zijn stom.

Serieus, waar gaat het eigenlijk nog over? Dat je je jawoord deelt met dierbaren of dat je zoveel mogelijk mensen die dag voorbij ziet komen en zoveel mogelijk geld over de balk smijt voor 'de dag van je leven?'.

Ik snap best dat je als bruidspaar keuzes moeten maken en niet voor iedereen eten en drinken en verblijf kan betalen. Maar ik baal best van het blijkbaar standaard concept tegenwoordig: 80 euro of meer mogen dokken voor een fantastisch vrijgezellenfeest....mooi gekleed worden verwacht dus bij voorkeur een sjieke outfit aanschaffen...mogen opdraven in kerk en gemeentehuis....DAN TIJDENS HET DINER ERGENS EEN SNACKBAR ZOEKEN EN JE TIJD UITZITTEN IN JE SJIEKE KLOFFIE....en vervolgens op het feest je envelopje mogen afgeven en leuk doen voor de foto's.

Moest dit ff kwijt met 5 bruiloften op t programma in binnen- en buitenland. Ohja, en kinderen zijn ook niet al te welkom dus regel maar een oppas voor een weekend. Getikt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jun 2014 21:42

Re: Bruiloften zijn stom.

Normaal vind ik het nooit zo erg om tussen ja-woord en feest even ergens een hapje te gaan eten of gewoon thuis te eten, maar als je vijf bruiloften in korte tijd hebt waarvan een deel in het buitenland dan kan ik me voorstellen dat dat wel gaat irriteren. Sowieso vind ik het wel zo fatsoenlijk om gasten die uit het buitenland komen mee te laten eten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 01 Jun 2014 21:55

Re: Bruiloften zijn stom.

Je bent zelf stom.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jun 2014 21:57

Re: Bruiloften zijn stom.

Oh god daar hebben we bridezilla.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 01 Jun 2014 21:58

Re: Bruiloften zijn stom.

Denk dat ik maar blij moet zijn dat in onze vrienden- en familiekring voorlopig niemand gaat trouwen. ;) Bij ons was trouwens iedereen daggast, lekker makkelijk. :)
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jun 2014 22:00

Re: Bruiloften zijn stom.

Lonely Goatherd schreef:Denk dat ik maar blij moet zijn dat in onze vrienden- en familiekring voorlopig niemand gaat trouwen. ;) Bij ons was trouwens iedereen daggast, lekker makkelijk. :)


Dat vind ik ook gewoon fatsoenlijk. Dan maar wat minder mensen als het anders te duur wordt. We hebben geen trouwplannen concreet, maar zo gaan wij het zeer zeker ook doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 01 Jun 2014 22:03

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik vind bruiloften niet stom. Maar ik heb eigenlijk nooit een bruiloft meegemaakt zoals jij die omschrijft. Ik vind het altijd gezellig, geldt ook voor de vrijgezellenfeesten waar ik ben geweest. Misschien ligt het dan wel aan de bruiloften waar jij bent geweest.
<<

ChiQ

Bericht 01 Jun 2014 22:05

Re: Bruiloften zijn stom.

Ben t helemaal eens! Echt van de zotte vind ik t. En toen ik het eens benoemde werd er gezegd: 'maar het is toch onze dag!!' Maw: voor die ene dag mogen zij doen wat ze willen en iedereen moet maar idd komen kijken naar het spektakel, geld afgeven en opzouten. En als je niet meedoet aan een duur vrijgezellen ben je ook niet meer de vriendschap waard.

wij zijn getrouwd, iedereen kreeg dezelfde uitnodiging en iédereen heeft de hele dag gegeten, gedronken én stonden er taxi's klaar op onze kosten.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 01 Jun 2014 22:05

Re: Bruiloften zijn stom.

Charles schreef:
Lonely Goatherd schreef:Denk dat ik maar blij moet zijn dat in onze vrienden- en familiekring voorlopig niemand gaat trouwen. ;) Bij ons was trouwens iedereen daggast, lekker makkelijk. :)


Dat vind ik ook gewoon fatsoenlijk. Dan maar wat minder mensen als het anders te duur wordt. We hebben geen trouwplannen concreet, maar zo gaan wij het zeer zeker ook doen.
Het gaat er geloof ik vaak ook om om mensen niet voor het hoofd te stoten... Maar wij hebben eigenlijk geen mensen die tussen kennis en vriend in zitten. Dus de weinige echte vrienden hebben we gewoon uitgenodigd en kennissen (o.a. collega's) niet druk om gemaakt. Maar wij zullen wel eikels en/of kluizenaars zijn. :) Familie hetzelfde verhaal, alleen uitgenodigd met wie we een band hebben, geen mensen omdat het hoort.
<<

Anoniem130

Bericht 01 Jun 2014 22:06

Re: Bruiloften zijn stom.

Charles schreef:
Lonely Goatherd schreef:Denk dat ik maar blij moet zijn dat in onze vrienden- en familiekring voorlopig niemand gaat trouwen. ;) Bij ons was trouwens iedereen daggast, lekker makkelijk. :)


Dat vind ik ook gewoon fatsoenlijk. Dan maar wat minder mensen als het anders te duur wordt. We hebben geen trouwplannen concreet, maar zo gaan wij het zeer zeker ook doen.


Dat zou ik ook zo doen. En de drie bruiloften die ik tot dusverre gehad heb waren ook zo. En ik snap dat mensen het zich niet kunnen veroorloven, maar het dan kleiner houden inderdaad. Ik vind het anders altijd overkomen alsof je wel heel veel gasten wilt, maar het diner niet voor ze kunt/wilt betalen, maar daarna wel graag weer hebt dat ze bij het feest gezellig komen doen.. Stuur ze dan na de receptie naar huis, of nodig ze alleen voor het feest uit.

Of anders mensen die niet zo dichtbij staan (dat is ook vrijblijvender) uitnodigen voor receptie/feest (maar dan dus na eten/diner - en dan ook geen groot cadeau verwachten, want blijkbaar waren ze toch niet zulke goede vrienden).

Either way, ik vind dat je het echt niet kunt maken om mensen tussentijds weg te sturen.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 01 Jun 2014 22:13, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 01 Jun 2014 22:07

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik vind het persoonlijk ook echt niets om eerst een ceremonie, kerk of receptie te hebben, dan zelf maar uitzoeken waar je heen gaat en gaat eten om vervolgens weer terug te mogen komen voor het feest. Ik ga het liefste dan naar een van twee dingen. Ik zou dat zelf nooit zo regelen(zeg ik nu, maar kan mij niet indenken dat ik het wel zou doen)
<<

Anoniem119

Bericht 01 Jun 2014 22:10

Re: Bruiloften zijn stom.

Charles schreef:Oh god daar hebben we bridezilla.


En bedankt.

Maar wij gaat t waarschijnlijk ook wel zo doen ja. Willen graag een klein diner maar wel meer mensen op de receptie. Dat is bij ons haast niet te vermijden. Maar denk wel dat alle daggasten mee eten. Tja, aan de ene kant misschien niet zo netjes als mensen tussendoor ergens anders gaan eten, aan de andere kant ook geen wereldramp. Internationale mensen zijn er sowieso de hele dag bij, en we zullen een lijstje met restaurant en hotel tips geven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Jun 2014 22:10

Re: Bruiloften zijn stom.

Hahahaha vreselijk. Nog niet meegemaakt gelukkig. De mensen die ik ken vinden trouwen niet hip ofzo hahaha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jun 2014 22:13

Re: Bruiloften zijn stom.

ChiQ schreef:Ben t helemaal eens! Echt van de zotte vind ik t. En toen ik het eens benoemde werd er gezegd: 'maar het is toch onze dag!!' Maw: voor die ene dag mogen zij doen wat ze willen en iedereen moet maar idd komen kijken naar het spektakel, geld afgeven en opzouten. En als je niet meedoet aan een duur vrijgezellen ben je ook niet meer de vriendschap waard.

wij zijn getrouwd, iedereen kreeg dezelfde uitnodiging en iédereen heeft de hele dag gegeten, gedronken én stonden er taxi's klaar op onze kosten.


Ja, dit dus. Precies dit. Fijn dat ik niet de enige ben. En ik vind het ook gewoon raar dat ik als vriendin wel dermate tot de inner circle behoor en oo t vrijgezellenfeest 'mag' komen. Uiteraard gedaan, was hartstikke gezellig, heb nog foto's gemaakt en een fotoalbum ervan laten drukken. En dan op de grote dag zit ik in de kerk en dat gemeentehuis, voor mijn gevoel zodat de zaal maar lekker vol is en het op de foto's er zo knus uitziet, zelfde geldt voor t feest, maar tussendoor maar ff moet uitzoeken want ik moet San want het is 'hun dag'.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Jun 2014 22:14

Re: Bruiloften zijn stom.

Als ik tussendoor ergens anders zou moeten gaan eten moet ik je wel heel aardig vinden wil ik daarna nog naar het feest komen hoor. Rot op. Dan maar wat minder chique voedsel, zo zou ik het zelf nooit doen. En degene die een vrijgezellenfeest voor mij organiseert wat 80 euro pp kost die is meteen niet meer uitgenodigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem287

Bericht 01 Jun 2014 22:14

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik vind dat sowieso een stom iets, tussen het ja-woord en het feest zelf maar iets moeten verzinnen qua vermaak en eten, vooral als je van ver komt inderdaad. Vier nichten van mij hebben dat alle vier gepresteerd. Elke keer waren wij als gezin alleen welkom bij het ja-woord 's ochtends en het feest 's avonds, en tussendoor moesten we dus zelf maar iets verzinnen, en dat terwijl we 2 uur van huis waren. Komt echt over van: we hebben jullie nodig om de kerk op te vullen en we willen ook graag dat je een envelopje komt brengen 's avonds, maar jullie zijn niet belangrijk of boeiend genoeg om mee te mogen eten. Ik vind het echt raar gewoon.

Bij mijn neef was het trouwens nog erger, want om 11.00 uur trouwde hij voor de gemeente, daarna even wat drinken en toen gelijk door naar de kerk. We kwamen om 15.00 uur de kerk uit en in die tijd had NIEMAND dus iets te eten gekregen, echt wtf. Iedereen was rond 10.00/10.30 al van huis gegaan omdat de locatie ook niet om de hoek lag. Mijn tante (moeder van de bruidegom) is toen na de kerk snel naar de supermarkt gegaan om wat bolletjes te halen, want mijn arme oma had alleen maar ontbeten 's ochtends vroeg (en de rest ook trouwens, maar voor oma vonden we het gewoon echt zielig, gewoon omdat ze al 90 is).

Als wij gaan trouwen dan willen we het klein houden en nodigen we alleen mensen uit die we gewoon de hele dag om ons heen willen hebben, gewoon alleen familie met wie we een leuke band hebben en vrienden. Oh en kindjes zijn ook gewoon welkom hoor. Niet dat we al gaan trouwen hoor, maar dit soort dingen weten we al wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem287 op 02 Jun 2014 12:42, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Jun 2014 22:15

Re: Bruiloften zijn stom.

AMEN! Ik vind het ook heel erg stom als je een bruiloft in 3 delen verdeeld! Mag je 2 uur rijden om 3 uurtjes met wildvreemden te feesten (het bruidspaar is te druk met 200 andere vrienden) en om een envelop af te geven (want dat stond op de uitnodiging).

Afgelopen zomer een prachtige intieme bruiloft gehad. Het mooiste vind ik juist het jawoord. Niet om opvulling te zijn op een feest.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Jun 2014 22:16

Re: Bruiloften zijn stom.

Hier krijg je wel vaak de kaart met daarop het tijdstip dat ze trouwen maar is het eigenlijk niet de bedoeling dat je ook naar de ceremonie gaat als je geen daggast bent. Natuurlijk is het wel openbaar maar er zal toch vreemd worden opgekeken als je als niet daggast echt het gemeentehuis mee in gaat voor de ceremonie, er zijn vaak wel buren oid die dan buiten het gemeentehuis even gaan kijken hoe het bruidspaar eruit ziet. Dus als niet daggast kom je alleen naar het feest 's avonds of de receptie 's middags. En als daggast eet je ook gewoon mee.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jun 2014 22:17

Re: Bruiloften zijn stom.

Marin schreef:
Charles schreef:Oh god daar hebben we bridezilla.


En bedankt.

Maar wij gaat t waarschijnlijk ook wel zo doen ja. Willen graag een klein diner maar wel meer mensen op de receptie. Dat is bij ons haast niet te vermijden. Maar denk wel dat alle daggasten mee eten. Tja, aan de ene kant misschien niet zo netjes als mensen tussendoor ergens anders gaan eten, aan de andere kant ook geen wereldramp. Internationale mensen zijn er sowieso de hele dag bij, en we zullen een lijstje met restaurant en hotel tips geven.



Jij ook bedankt hoor, likewise!

Dude, je begon zelf.

Maarreh, nee een wereldramp is het zeker niet. Jullie feestje. Maar hartelijkheid is wat anders. Ik voel me echt opgelaten zo van 'ehm waar hoor ik nu bij'. Aan de ene kant sta ik met tranen in m'n ogen van ontroering in de kerk, zo mooi dat m'n lieve vriendin trouwt. Ceremonie klaar, en nu opzouten. Ik weet van anderen die het ook zo voelden dat dit niet leidt tot een bruisend gezellig feest vol saamhorigheid. Wellicht de overweging waard t toch anders aan te pakken.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Jun 2014 22:18

Re: Bruiloften zijn stom.

Ja, ik ken het ook. Zo ben je in Rotterdam, in het stadhuis en zo kun je vier uur wachten tot het feest. Uiteindelijk heel demonstratief op het zelfde terras gaan zitten eten als waar het bruidspaar met de daggasten was. En ja, reken maar dat ze dat gezien hebben :)
<<

Anoniem130

Bericht 01 Jun 2014 22:18

Re: Bruiloften zijn stom.

Charles schreef:Ja, dit dus. Precies dit. Fijn dat ik niet de enige ben. En ik vind het ook gewoon raar dat ik als vriendin wel dermate tot de inner circle behoor en oo t vrijgezellenfeest 'mag' komen. Uiteraard gedaan, was hartstikke gezellig, heb nog foto's gemaakt en een fotoalbum ervan laten drukken. En dan op de grote dag zit ik in de kerk en dat gemeentehuis, voor mijn gevoel zodat de zaal maar lekker vol is en het op de foto's er zo knus uitziet, zelfde geldt voor t feest, maar tussendoor maar ff moet uitzoeken want ik moet San want het is 'hun dag'.


Ja, dat dus precies. Ik vind het dus ook echt bullshit wat er voor andere redenen aan worden gegeven, want het is gewoon een kwestie van geld en opvulling. In de kerk en gemeentehuis is publiek leuk en kost het nauwelijks extra, bij het feest valt het ook mee en een feest met 20 man is het toch ook niet helemaal.. Een diner daarentegen.. En dan worden er van die rotsmoesjes verzonnen over het hoe en waarom, maar je maakt mij niet wijs dat het om het intieme moment van het diner gaat, dan ging je ook wel voor een intieme ceremonie of een intieme bruiloft.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 01 Jun 2014 22:19

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik heb nog maar 1 bruiloft meegemaakt, maar inderdaad, eerst 80 euro uitgeven voor het vrijgezellenfeest, daarna soms nog kleren kopen voor het feest (je wil er toch leuk bij lopen), soms krijg je zelfs een dresscode, dan moet je vaak wel wat aanschaffen en dan 's avonds met een goedgevulde envelop er naartoe. Als het ver weg is, moet je soms zelfs nog een hotel boeken.
Ik vind het niet zo erg om niet zoveel bruiloften te hebben

Ik vind het echt belachelijk om mensen uit te nodigen voor de ceremonie en daarna voor het feest, maar dat je het eten maar zelf uit moet zoeken. Er wordt dan wel van je verwacht om een dag vrij te nemen voor het ja-woord, maar het wordt te duur om je nog van voedsel te voorzien? Nodig ze dan alleen voor het feest uit
<<

Anoniem126

Bericht 01 Jun 2014 22:19

Re: Bruiloften zijn stom.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem124

Bericht 01 Jun 2014 22:20

Re: Bruiloften zijn stom.

Poppy schreef:Als ik tussendoor ergens anders zou moeten gaan eten moet ik je wel heel aardig vinden wil ik daarna nog naar het feest komen hoor. Rot op. Dan maar wat minder chique voedsel, zo zou ik het zelf nooit doen. En degene die een vrijgezellenfeest voor mij organiseert wat 80 euro pp kost die is meteen niet meer uitgenodigd.


We hebben nu 2 bruiloften gehad. Eerste keer gewacht. Tweede keer zijn we naar huis gegaan, waren t helemaal zat. Bruidspaar was toch te druk met de 500 andere vrienden dus die hebben niet eens gemerkt dat we weg waren. Ohja toch wel kreeg volgende dag een Facebook berichtje van een of ander meisje dat 'ze' ons gemist hadden. Maarja zij waren wel samen mee eten. We hebben nog 3 in het verschiet en heb er al helemaal geen zin meer in (ok 2 zijn we wel bij t diner maar daar zijn weer andere stomme dingen).
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Jun 2014 22:21

Re: Bruiloften zijn stom.

Ja, en dan moet je je bijna vereerd voelen dat je samen met 200 andere allerbeste vrienden op het feest mag komen.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers