Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruiloften zijn stom.

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Jun 2014 16:01

Re: Bruiloften zijn stom.

Kiek schreef:En bij een ander hadden we geen eens een bruiloft (ze trouwden stiekem) maar moesten we wel even dokken voor een cadeau en duur vrijgezellenfeest. Daar kon de bruid dan weer niks aan doen want was initiatief van een vriendin van haar maar toch. We konden mooi betalen maar kregen er niks voor terug.


Maar...je geeft een cadeau toch omdat je iemand wilt feliciteren, wilt steunen, of wat voor reden dan ook? Toch niet om er zelf weer beter van te worden?
Ik geef vriendinnen/zussen/vriend ook wel eens gewoon een kado, omdat ik ze lief vindt of omdat het bij ze past of omdat ze een rotperiode hebben. Hetzelfde zou toch ook voor een huwelijk gelden? Je geeft een cadeau omdat je met ze mee leeft en het gunt en het op die manier wilt laten blijken.

Vrijgezellendag is toch ook omdat je die vriendin in het zonnetje wilt zetten en extra aandacht wilt schenken aan die gebeurtenis in haar leven. In mijn ogen wel echt dingen die je zelf besluit om mee te doen, geen gevalletje 'moeten'.
(Overigens snap ik niet hoe je een vrijgezellendag kunt organiseren voor iemand die in het geheim gaat trouwen, is die vrijgezellendag dan na het trouwen?)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 16:09

Re: Bruiloften zijn stom.

Je geeft geen cadeau om er zelf beter van te worden, maar ik vind het op zich wel logisch dat als je helemaal geen feest geeft, je ook geen cadeautjes krijgt. Natuurlijk kun je er dan voor kiezen om iemand alsnog iets te geven als felicitatie, maar ik vind niet dat iemand dat dan kan verwachten. In dit geval verwachtte de bruid het dan weliswaar niet, maar ik vind dat die vriendin van de bruid het ook niet had mogen verwachten. Als ze zelf een cadeau had willen kopen, best, maar leg dat anderen niet op.

Sowieso vind ik niet dat je anderen moet verplichten mee te doen aan een gezamenlijk cadeau.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 03 Jun 2014 16:35

Re: Bruiloften zijn stom.

Misschien ben ik dan wel heel asociaal, maar als ik mijzelf op een bruiloft tussendoor een dagdeel of langer moet vermaken en dus tijd moet doden, zou ik helemaal niet gaan. Dan kan diegene nooit zo dicht bij me staan dat ik dit ervoor over zal hebben.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 03 Jun 2014 16:54

Re: Bruiloften zijn stom.

Bazinga schreef:ALS ik al zou trouwen, wil ik dat alleen doen voor de wet en voor de ogen van mijn broertje, schoonzusje en beste vriendinnen. De rest vind ik niet belangrijk genoeg...

Mijn vriend en ik hoeven ook niet zo nodig te trouwen, maar als ik het zou doen zou ik alleen mijn ouders, zus en opa en oma erbij willen hebben. Ik denk alleen dat de schoonfamilie dat niet in dank af zal nemen :P Dus dan maar niet trouwen.
<<

Anoniem122

Bericht 03 Jun 2014 17:02

Re: Bruiloften zijn stom.

Poppy schreef:Wel mooi dat je dit hele topic nu naar je toegetrokken hebt om even te kunnen vertellen hoe jij het dan gaat doen, Marin.


Wat een bullshit reactie zeg, Marin reageert gewoon net als iedereen met haar visie/plannen, daar wordt vervolgens uitgebreid op gereageerd door meerdere mensen.. Moet ze dan maar zeggen "Oh ik ga daar niet meer op in, want het is niet mijn topic" ?
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 03 Jun 2014 17:14

Re: Bruiloften zijn stom.

De vrijgezelledag was idd na het trouwen. En verder wat Susan zegt.

Maar daarbij vind ik vrijgezellenfeesten sowieso stom. Een avond voor lul lopen en straalbezopen geacht te worden, of bordjes schilderen met een glaasje ranja, en voor wat? Alsof je voor je trouwen nog vrijgezel bent? Alsof dat het laatste moment is dat je kan feesten?

Vaak is het gewoon een geforceerd samenzijn van mensen die elkaar niet goed kennen maar je het toch super leuk moet hebben terwijl de bruid zich ongemakkelijk voelt met strippers of een sociale druk om zichzelf vol te laten gieten met drank.

Hmmm... ik klink wel erg negatief geloof ik. Maar ik heb gewoon nog nooit een echt leuke vrijgezellenfeest gehad en ervaar voornamelijk gezeur erover.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 17:25

Re: Bruiloften zijn stom.

Kiek, ik weet dat ik een vrijgezellenfeest krijg, omdat mijn vriendin om namen gevraagd heeft. Ik wil best een stripper :smile: maar ik weet al dat mijn vriendinnen me niet voor lul zullen laten lopen. Ook hoef ik geen heel dagprogramma en een workshop. Dat is ook niet mijn idee van een vrijgezellenfeest. Zo van laten we nog één keer losgaan en bonbons maken/lunchen/slippers versieren/vul maar in. En dan 's avonds met de mannen bij elkaar komen! Nee.
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 03 Jun 2014 17:33

Re: Bruiloften zijn stom.

Dan voel jij je tenminste niet ongemakkelijk als er een stripper op komt dagen :-D. Ben wel benieuwd wat je gaat doen! Want ik ken alleen maar workshopsachtige vrijgezellenfeesten en die hoeven van mij echt niet haha!
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 17:51

Re: Bruiloften zijn stom.

Kiek schreef:Dan voel jij je tenminste niet ongemakkelijk als er een stripper op komt dagen :-D. Ben wel benieuwd wat je gaat doen! Want ik ken alleen maar workshopsachtige vrijgezellenfeesten en die hoeven van mij echt niet haha!

Ja ben ook heel benieuwd! Nee geen workshops bij mij, heb dat al wel aangegeven. En dat ik een avondprogramma wil, niet met de middag al erbij. (Niet dat ik eisen ben gaan stellen, maar mijn vriendin vroeg wat ik absoluut niet wilde. Toen gaf ik bovenstaande aan, en toen moest ze lachen. Zei ze "dat was ik ook al niet van plan").
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Jun 2014 18:00

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik hoop een stripper en veel rum.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 18:02

Re: Bruiloften zijn stom.

Urban Naked schreef:Ik hoop een stripper en veel rum.

Oooh ik hoop het ook! :smile:
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:09

Re: Bruiloften zijn stom.

Kiek schreef:Wat een heerlijk topic! Ik dacht dat ik de enige was die het raar vond dat je geacht wordt om maar even zelf voor je eten te zorgen.

Ik had een bruiloft in de middel of nowhere (op 2 uur rijden afstand) ben single, heb geen auto en werd geacht wel voor de ceremonie en het feest te komen, maar niet voor het diner. Oh wat heb ik me daar eenzaam en ongelukkig gevoeld. Ik moest vragen aan een groepje stelletjes of ik met hun mee kon eten in het dichtstbijzijnde dorpje en of ik mee kon rijden. Dat doe ik dus noooooit weer.

En bij een ander hadden we geen eens een bruiloft (ze trouwden stiekem) maar moesten we wel even dokken voor een cadeau en duur vrijgezellenfeest. Daar kon de bruid dan weer niks aan doen want was initiatief van een vriendin van haar maar toch. We konden mooi betalen maar kregen er niks voor terug.

En die vrijgezellenfeesten zijn duur!! Als ik ooit trouw wil ik gewoon een picknick als vrijgezellenfeest. En mijn bruiloft wordt heel intiem in de tuin van m'n oma of ouders met een bbq ofzo. Lekker informeel en intiem.

Ik moet alleen nog een man vinden :-D.

Maar dat wéét je dan toch van tevoren? Waarom jezelf dan in zo'n onmogelijke positie brengen? En ik begrijp ook niet dat je wordt uitgenodigd voor een vrijgezellenfeest terwijl je niet bent uitgenodigd voor de bruiloft. Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:11

Re: Bruiloften zijn stom.

Kiek schreef:De vrijgezelledag was idd na het trouwen. En verder wat Susan zegt.

Maar daarbij vind ik vrijgezellenfeesten sowieso stom. Een avond voor lul lopen en straalbezopen geacht te worden, of bordjes schilderen met een glaasje ranja, en voor wat? Alsof je voor je trouwen nog vrijgezel bent? Alsof dat het laatste moment is dat je kan feesten?

Vaak is het gewoon een geforceerd samenzijn van mensen die elkaar niet goed kennen maar je het toch super leuk moet hebben terwijl de bruid zich ongemakkelijk voelt met strippers of een sociale druk om zichzelf vol te laten gieten met drank.

Hmmm... ik klink wel erg negatief geloof ik. Maar ik heb gewoon nog nooit een echt leuke vrijgezellenfeest gehad en ervaar voornamelijk gezeur erover.

DAN GA JE NIET!!! :eyes:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 18:12

Re: Bruiloften zijn stom.

Zoals ik het lees was niemand uitgenodigd voor de bruiloft, want er was geen bruiloft. Het vrijgezellenfeest wordt meestal niet door de bruid zelf geregeld, maar door een vriendin of zus van de bruid. Maar ik ben het er wel mee eens dat je er gewoon nee op kunt zeggen, net als op het cadeau.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:13

Re: Bruiloften zijn stom.

Het valt me wel op dat alle negatieve reacties in dit topic van singles komen. Ik vind het vooral bizar dat mensen zoveel dingen doen waar ze helemaal geen zin in hebben. Ik heb trouwens alle singles die op mijn bruiloft kwamen (en vooral degenen die van ver moesten komen en niet veel anderen kenden) gezegd dat ze gerust een goede vriend/vriendin mochten meenemen, voor de gezelligheid.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 18:21

Re: Bruiloften zijn stom.

Gisteren riep je nog om het hardst dat je Charles zo enorm negatief vond - terwijl zij toch echt geen single is. Nu komen opeens alle negatieve reacties weer van singles.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:22

Re: Bruiloften zijn stom.

Ohja, én Charles inderdaad
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 18:24

Re: Bruiloften zijn stom.

Dus singles en Charles. Wow, wat een observatie, ik zou hierop gaan promoveren als ik jou was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:25

Re: Bruiloften zijn stom.

Hahaha, ben je in een goed humeur, Susan?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jun 2014 18:27

Re: Bruiloften zijn stom.

Oh, jawel hoor. Ik vind het gewoon frappant hoe jij er steeds weer iets nieuws bij haalt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:28

Re: Bruiloften zijn stom.

Tsja, ik ben nu eenmaal inventief.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jun 2014 18:36

Re: Bruiloften zijn stom.

-ED- schreef:Ohja, én Charles inderdaad

Volgens mij zijn er héél veel mensen die het eens zijn met de strekking van het topic die niet single zijn. Waaronder ik.
<<

Anoniem44

Bericht 03 Jun 2014 18:39

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik ben het er ook wel mee eens dat het ongastvrij is om mensen te laten zitten met een gat in hun dag, maar de verbolgen manier waarop het wordt gebracht vind ik zo buiten proportie, dat ik vermoed dat er meer achter zit. Je bent namelijk nooit verplicht om beide delen langs te komen, je kan ook gewoon kiezen om bij een van de twee aanwezig te zijn, wat je maar uitkomt. Verder ben je óók al niet verplicht om met een duur cadeau aan te komen of een nieuwe outfit aan te schaffen. Het enige wat het bruidspaar doet is je uitnodigen voor een feestje waar gratis champagne/taart/drank/hapjes aanwezig is. Om dan zó vreselijk kwaad te worden op hen, dié reactie vind ik buiten alle proportie.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jun 2014 18:58

Re: Bruiloften zijn stom.

Nou ED, niet verplicht?!.... Bij de meeste uitnodigingen staat nadrukkelijk vermeld dat de cadeautip een envelopje is. Ik voel me dan toch wel enigszins verplicht om geld te geven. Als je dan ook nog eens een dresscode hebt en ondertussen voor je eigen eten moet zorgen dan snap ik dat je niet staat te juichen om te komen.

Ik vind het vaak een hiërarchisch festijn waar je vaak entree moet betalen om het evenement mee te mogen maken. Hoe langer je aanwezig mag zijn, hoe meer je moet betalen. Als het niet uit de lengte komt....
Laatst gewijzigd door SDL op 03 Jun 2014 19:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 03 Jun 2014 19:14

Re: Bruiloften zijn stom.

Mijn zusje had vorig jaar een bruiloft en alle bridesmaids moesten 's morgens al bij de bruid aanwezig zijn en helpen met weet ik veel wat. Ze mochten alleen geen van allen mee-eten en moesten dus met z'n 6en naar de Mac gaan ofzo. Nou dan had de bruid het van mij ook mogen bekijken. Je mag de hele dag achter de bruid aanrennen, maar er is niet eens voor een maaltijd gezorgd.

Onze gasten hadden alleen tussen het gemeentehuis en de kerk een behoorlijk tijd zitten omdat wij toen foto's gingen maken. Gelukkig was het lekker weer en kon men heerlijk op het terras zitten (en onze slaapkamer volgooien met ballonnen). Na de kerk gingen we met iedereen naar de feestlocatie en daar was voor iedereen een warm buffet. We hadden beide veel familie die van ver moest komen en zo hebben we het voor iedereen geprobeerd op te lossen.

Ik zou als ik een uitnodiging kreeg van een bruiloft waarbij ik een groot tijdsgat heb een keuze maken waar ik naartoe zou gaan. Alleen als het dichtbij is zou ik dan naar beide gaan. Maar als het zou zijn zoals bij die bruiloft zoals hierboven beschreven, dan zou ik bedanken.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron