Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bruiloften zijn stom.

<<

Anoniem86

Bericht 02 Jun 2014 20:02

Re: Bruiloften zijn stom.

Is het trouwens raar als je er geen kinderen bij zou willen hebben? Of nja, opzich niks tegen kinderen hebben, maar als er een stel vrienden komt dan hebben zij 6 (!) kinderen die ze meenemen, en op de 35 volwassenen hebben we dan 12 kinderen en dat lijkt me best wel een beetje (te) druk.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Jun 2014 20:06

Re: Bruiloften zijn stom.

Pippa, het zou jullie dag zijn. Doen wat jullie willen.
Bij ons liet iedereen de kinderen uit zichzelf al thuis.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 20:08

Re: Bruiloften zijn stom.

Op zich vind ik het niet raar als het zonder kinderen gevierd wordt, maar ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die daar heel erg over vallen. Voor familie kan het wel lastig zijn om oppas te regelen, vaak zijn het toch de grootouders die het meeste oppassen en die gaan óók naar de bruiloft. Dus dat kan ook nog wel lastig zijn.

Ik las wel een keer een topic op Viva over iemand die een neefje met een beperking niet uit zou nodigen, als alle kinderen zouden zijn uitgenodigd en mijn zoon niet doordat hij een beperking is dan zou ik niet alleen niet naar die bruiloft gaan maar ook ernstig overwegen het contact met die mensen volledig te verbreken. Maar dat zou dus alleen in dat geval zijn, als er helemaal geen kinderen uitgenodigd zijn of bijvoorbeeld alleen de eigen kinderen dan vind ik dat verder best.
Laatst gewijzigd door Susan op 02 Jun 2014 20:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem130

Bericht 02 Jun 2014 20:10

Re: Bruiloften zijn stom.

Susan schreef:Ik las wel een keer een topicop Viva waar een bepaald kind met een beperking niet welkom was, als alle kinderen zouden zijn uitgenodigd en mijn zoon niet doordat hij een beperking is dan zou ik niet alleen niet naar die bruiloft gaan maar ook ernstig overwegen het contact met die mensen volledig te verbreken. Maar dat zou dus alleen in dat geval zijn, als er helemaal geen kinderen uitgenodigd zijn of bijvoorbeeld alleen de eigen kinderen dan vind ik dat verder best.


Oh, maar dat vind ik ook echt echt écht schandalig. Dan nodig je of helemaal geen kinderen uit, omdat je inderdaad niet wilt dat de boel gestoord kan worden. Of je nodigt gewoon ook kinderen met een beperking uit (en laat eventueel de ouders van een desbetreffend kind zelf inschatten of het wel of niet handig is om met zijn alleen te komen dan).
<<

Anoniem86

Bericht 02 Jun 2014 20:10

Re: Bruiloften zijn stom.

O nee dat zou ik ook enorm raar vinden! Het is meer dat die 6 samen echt ontzettend druk en chaotisch zijn, en ik denk dat het voor die ouders ook niet echt ontspannen is op zo'n moment hahahaha. Maar tegen de tijd dat ik ooit trouw zijn ze misschien groter en is het prima te doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 20:14

Re: Bruiloften zijn stom.

Whatever schreef:Oh, maar dat vind ik ook echt echt écht schandalig. Dan nodig je of helemaal geen kinderen uit, omdat je inderdaad niet wilt dat de boel gestoord kan worden. Of je nodigt gewoon ook kinderen met een beperking uit (en laat eventueel de ouders van een desbetreffend kind zelf inschatten of het wel of niet handig is om met zijn alleen te komen dan).


Dat vond ik dus ook. Ik weet overigens niet meer of diegene echt een neefje met beperking had of dat het gewoon een voorbeeld was, het ging erom dat ze geen 'stoorzenders' op haar bruiloft wilde en toen noemde ze dat. Maar het zette me wel aan het denken over hoe ik zou reageren als zoiets echt zou gebeuren.

Wij kunnen inderdaad wel inschatten wat hij wel en niet aan kan op zo'n dag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 02 Jun 2014 20:23

Re: Bruiloften zijn stom.

-ED- schreef:De tijd van de huwelijksvoltrekking staat altijd op de kaart, omdat het een openbare ceremonie is, waar in principe iedereen die dat wil bij aanwezig mag zijn. Maar het hoéft absoluut niet.


Bij ons stond het niet op de kaart, aangezien wij er geen publiek bij wilden.
<<

Anoniem60

Bericht 02 Jun 2014 20:40

Re: Bruiloften zijn stom.

Mijn moeder en stiefvader zijn stiekem getrouwd. Ze hadden 2 getuigen van de gemeente en alle vrienden en familie kregen op de dag van hun trouwen een kaartje. Wij, de kinderen, dus ook.

Ik ben daarna zo boos, verdrietig en teleurgesteld geweest! Ook omdat sommige mensen het kaartje eerder op de dag kregen dan wij en we het dus van een ander hoorden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Jun 2014 20:48

Re: Bruiloften zijn stom.

Marni schreef: Gewoon samen, met niemand erbij.. De getuigen zijn de zwervers van de straat. Heerlijk :D

Dat kan niet meer! Je moet namelijk identiteitsbewijzen van de getuigen indienen van tevoren. Wij wilden dat ook (ok zwervers ging ons te ver maar we wilden gewoon medewerkers van het gemeentehuis.. helaas).

Wij hebben dus uiteindelijk twee vrienden gevraagd die op die dag vrij waren. En na afloop even de ouders en broers/zussen gebeld. En daarna champagne gedronken in het cafe en wat vrienden thuis uitgenodigd, en patat gegeten :)
#teammaple🍁
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 02 Jun 2014 20:51

Re: Bruiloften zijn stom.

Fem schreef:Mijn moeder en stiefvader zijn stiekem getrouwd. Ze hadden 2 getuigen van de gemeente en alle vrienden en familie kregen op de dag van hun trouwen een kaartje. Wij, de kinderen, dus ook.

Ik ben daarna zo boos, verdrietig en teleurgesteld geweest! Ook omdat sommige mensen het kaartje eerder op de dag kregen dan wij en we het dus van een ander hoorden.


Zo heeft de zus van een vriend van mij het ook gedaan 2 weken geleden. Hij er was er helemaal verdrietig van, zo sneu. Hun ouders wisten het dus wel, maar haar broertje had ze het dus niet verteld, en die zijn eigenlijk hartstikke close.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Jun 2014 21:07

Re: Bruiloften zijn stom.

Oh my! Dit is dus de reden dat trouwen voor mij in eerste instantie niet hoefde :laughcry: . En nu zit ik er middenin. Ik vind het echt moeilijk om het enigszins betaalbaar te houden en toch iedereen die dichtbij staat welkom te laten voelen. Ik denk dat we ook uitkomen op een buffet voor alle daggasten/mensen die we bij de ceremonie willen hebben.

Maar even los van mijn eigen bruiloft vind ik het erg herkenbaar Charles. Hoewel ik altijd wel een leuke dag heb, kosten bruiloften vaan erg veel geld en energie (vrijgezellendag, mee frobelen aan whatever de ceremonieesters voor creatief cadeau idee hebben, mooie liefst nieuwe outfit, het envelopje en een of meer vrije dagen in het geval van meerdaagse bruiloften in het buitenland en reiskosten).

Als alles een beetje in balans is vind ik het absoluut niet erg, maar ik heb ook wel bruiloften meegemaakt waarbij ik dat gevoel wat minder had.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 02 Jun 2014 22:32

Re: Bruiloften zijn stom.

Als mijn ouders of broer zou trouwen zonder dat ik het wist, zou ik ook echt heel kwaad zijn, omdat ik heel close met ze ben.
Kinderen zou ik er denk ik ook niet bij willen hebben (mocht ik ooit gaan trouwen), aangezien ik dan zou denken dat zij misschien de boel gaan verstoren tijdens de ceremonie.
<<

Anoniem44

Bericht 02 Jun 2014 22:37

Re: Bruiloften zijn stom.

Mijn bruiloft was zo prachtig omdat iedereen van wie ik hou erbij was, en iedereen die van mijn man houdt er ook bij was en we zo genoten hebben met al die lieve mensen om ons heen. Natuurlijk ging het in de eerste plaats om de liefde tussen mij en mijn man, maar de liefde die we voelden van al onze familie en vrienden stond voor mij op hetzelfde niveau die dag. Het was zo bijzonder en ik denk nog altijd met een heel goed gevoel aan die dag terug. Als ik me ooit eenzaam voel of verdrietig, dan hoef ik maar even terug te denken en ik voel me alweer lichter worden.

Dus nee, voor mij/ons was de dag echt niet hetzelfde geweest als we het stiekem hadden gedaan. Juist de mensen waarvan we houden gaven onze dag een mooie glans. Ik heb ook echt gehuild van ontroering. En ik weet dat dit nu allemaal heel overdreven klinkt, maar ik kan er niks aan doen, zo was het nu eenmaal.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 02 Jun 2014 23:09

Re: Bruiloften zijn stom.

*
Laatst gewijzigd door Jente op 04 Nov 2014 18:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 03 Jun 2014 06:42

Re: Bruiloften zijn stom.

Wij zijn klein getrouwd. Echt klein in de zij van met alleen directe familie. Ruimte genoeg voor mijn neefje en nichtje maar geen ooms en tantes enz. Het was heerlijk intiem en gezellig met een kleine 20 man de hele dag. Geen feest maar uit eten bijv gedaan. Was echt top.
Maar wel een kritiek! Mensen die vonden het raar dat ze niet werden uitgenodigd, dat we geen feest gaven. Juist omdat we het daar niet over eens werden en die 10.000 euro voor een feest liever in ons nieuwe huis stopten deden we dat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Jun 2014 07:05

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik ben behoorlijk close met m'n broertje en zus maar heb totaal geen commentaar of verdrietige reacties gehad, ook niet van m'n ouders. Ze begrepen dat wij het zo wilden en dat was voldoende. Ik ben er blij om.
#teammaple🍁
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Jun 2014 07:27

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar wij hebben het als volgt gedaan.

Wij hadden ongeveer 40 daggasten, zij zijn overal bij geweest. We trouwden in het gemeentehuis. Daarna hadden we een receptie. Bij ons is het gebruikelijk dat op de receptie de daggasten natuurlijk erbij zijn, en verder de mensen die wat verder van je af staan (zoals bij ons bijvoorbeeld collega's, mensen uit de buurt (we waren net verhuisd en kenden ze nog niet goed) en zo). De receptie duurde tot een uurtje of 5. Daarna eten met de daggasten en 's avonds een groot feest met ongeveer 200 man.

Bij ons is een receptie echt bedoeld om de menseb waar je uit fatsoen eigenlijk niet aan ontkomt om uit te nodigen, hiervoor uit te nodigen. Ik vind het ook raar en biet gastvrij om mensen wel voor de ceremonie uit te nodigen en dat ze vervolgens maar ergens een kroket uit de muur moeten trekken voor het avondeten. Zo zou ik het nooit doen in ieder geval!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem147

Bericht 03 Jun 2014 08:05

Re: Bruiloften zijn stom.

Urban Naked schreef:Ik ben behoorlijk close met m'n broertje en zus maar heb totaal geen commentaar of verdrietige reacties gehad, ook niet van m'n ouders. Ze begrepen dat wij het zo wilden en dat was voldoende. Ik ben er blij om.


Fijn :love:

Haha, de zwervers was sarcastisch. Ik bedoelde gewoon meer als in 'maak niet uit wie mijn getuigen zijn'.

Ik zou het mijn ouders wel als eerste laten weten via een foto en dan gelijk bellen o.i.d.

Een mailtje naar iedereen en dat mijn ouders het later zouden zien, zou ik wel minder prettig vinden. Eerst onze ouders en broers/zussen, daarna Facebook :wink:
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 03 Jun 2014 09:21

Re: Bruiloften zijn stom.

ChiQ schreef:Alsjeblieft hoor ED. Volgens mij lees je weer met je schele oog, want als je goed leest zie je dat de meeste het leuk vinden om naar bruiloften te gaan maar niet als opvulling waar het soms echt wel op neerkomt. Weet je hoe ongelofelijk kut het was toen ik zwanger was naar een bruiloft te gaan, om 10:00 uit huis, om vervolgens 6 uren te hangen tot we op t feest konden komen voor 3 bitterballen. Maar het was allemaal wel poepsjiek versierd, dure bloemen en alles was tiptop maar meeeten/lunchen kon weer niet.

Ik heb géén onderscheid gemaakt in mijn gasten; iédereen was even welkom, eten drinken en whatever. O; en als je t op budget gooit, stel mijn budget had beperkt geweest, dan had ik gekozen voor een meer mensen laten eten maar minder luxe, hoe duur is nou een kom soep met 2 bolletjes brood met beleg?!

Fuck off. Ik vind dat toppunt van irritatie, wel luxe dineren en lunchen met een handvol mensen maar wat de rest doet kan je aan je reet roesten. Nou, en stik maar in: onze dag dus wij doen wat we willen!' Nou, geloof mij maar 9 van de 10 komen voor een leuk feest en lekker eten, want jou in je jurk hebben ze wel gauw gezien.



Dat heeft ook helemaal niets met budget te maken! Wij hadden denk ik een veel lager budget, maar omdat ik niet houd van een gat in de dag, of een receptie van een uur waar je even je envelop af kan geven hebben wij het ook anders aangepakt.

Wij hadden een tuinfeest. De mensen die op de ceremonie waren zijn daarna mee naar huis gegaan. Hebben daar koffie en taart gehad. Lekker de tijd om met iedereen even bij te kletsen. Tegen een uur of 4 hadden we heel simpel soep en broodjes. Om 7 uur begon het feest, incl. barbecue voor alle gasten ( ongeveer 100). We hebben echt een super dag gehad, alles heerlijk ontspannen en de gasten hebben er ook van genoten!
<<

ChiQ

Bericht 03 Jun 2014 09:25

Re: Bruiloften zijn stom.

Ik zeg ook stel het had met budget te maken daarmee bedoel ik dus als blijkt dat je meer gasten dan geld hebt, je iedereen mee kan laten eten.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 03 Jun 2014 09:29

Re: Bruiloften zijn stom.

Jaa snap ook wat je bedoeld, was een reactie dat ik het daarmee eens was. Dat wij met weinig budget ook alle gasten mee hebben laten eten, en ondanks het budget geen keuze hebben gemaakt.
<<

ChiQ

Bericht 03 Jun 2014 09:29

Re: Bruiloften zijn stom.

Pietje schreef:Jaa snap ook wat je bedoeld, was een reactie dat ik het daarmee eens was. Dat wij met weinig budget ook alle gasten mee hebben laten eten, en ondanks het budget geen keuze hebben gemaakt.


O!! Sorry begreep je verkeerd. Wij zijn het eens met elkaar :)
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 03 Jun 2014 09:45

Re: Bruiloften zijn stom.

Idd! En weet je , het was misschien wat simpel , maar we hebben echt leuke reacties gehad :D
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 03 Jun 2014 15:55

Re: Bruiloften zijn stom.

Wat een heerlijk topic! Ik dacht dat ik de enige was die het raar vond dat je geacht wordt om maar even zelf voor je eten te zorgen.

Ik had een bruiloft in de middel of nowhere (op 2 uur rijden afstand) ben single, heb geen auto en werd geacht wel voor de ceremonie en het feest te komen, maar niet voor het diner. Oh wat heb ik me daar eenzaam en ongelukkig gevoeld. Ik moest vragen aan een groepje stelletjes of ik met hun mee kon eten in het dichtstbijzijnde dorpje en of ik mee kon rijden. Dat doe ik dus noooooit weer.

En bij een ander hadden we geen eens een bruiloft (ze trouwden stiekem) maar moesten we wel even dokken voor een cadeau en duur vrijgezellenfeest. Daar kon de bruid dan weer niks aan doen want was initiatief van een vriendin van haar maar toch. We konden mooi betalen maar kregen er niks voor terug.

En die vrijgezellenfeesten zijn duur!! Als ik ooit trouw wil ik gewoon een picknick als vrijgezellenfeest. En mijn bruiloft wordt heel intiem in de tuin van m'n oma of ouders met een bbq ofzo. Lekker informeel en intiem.

Ik moet alleen nog een man vinden :-D.
<<

Anoniem 52

Bericht 03 Jun 2014 15:57

Re: Bruiloften zijn stom.

Marin, wanneer is 't forum welkom dan, die dag?

Ik heb overigens verder maar de helft gelezen hier, want trouwerijen vind ik sowieso niet heel erg boeiend. (In de zin van; ik heb niet al 100 plaatjes van m'n droomjurk en ik zou niet weten wat er gegeten moet worden etc) Maar ik ben wel weer heel blij dat mijn vriend trouwen net zo onnodig vind als ik! :) Bovendien heb ik ruzie met m'n familie en kan m'n vader toch niet aanwezig zijn zoals het zou moeten zijn..

Voor mij is een huwelijk niet nodig, maar als je trouwt, doe je dat voor jezelf, voor je partner. Omdat je jezelf aan iemand wilt binden, voor de wet, voor God. En tja, dan verschilt 't per persoon of je dat ook voor familie, vrienden, collega's of buren wilt doen. ALS ik al zou trouwen, wil ik dat alleen doen voor de wet en voor de ogen van mijn broertje, schoonzusje en beste vriendinnen. De rest vind ik niet belangrijk genoeg...
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers