Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snoepen

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 01 Jun 2014 19:14

Snoepen

Ik merk dat ik de laatste tijd wat meer snoep (waaronder ik versta:chips, koekjes, snoepje, hapje & drankje). Ik pak sneller een chocolaatje.. Of twee.. Of drie... 's Avonds een chipje, een wijntje... En ga zo maar door. En dan denk ik: een weekje balansen. Maar ik betrap mezelf erop dat ik mijn balansweekjes steeds korter worden en mijn eetweekjes langer :popcorn: Heb ook het idee dat ik soms echt te veel snoep (in vergelijking met anderen) en daarom mijn vragen:

- Hoeveel snoep jij op een dag en wat eet je dan?
- Heb je vaak last van (vr)eetbuien en zo ja; wat maak je dan allemaal soldaat?
- Hou je rekening met wat je die avond voor diner eet? Of let je er niet op en eet je waar je zin in hebt?
- Wanneer snoep je vooral?

Misschien (hopelijk) kom ik tot de conclusie dat het wel meevalt haha
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 01 Jun 2014 19:29

Re: Snoepen

- Hoeveel snoep jij op een dag en wat eet je dan?
Kwa snoep eet ik voornamelijk chocolade.
- Heb je vaak last van (vr)eetbuien en zo ja; wat maak je dan allemaal soldaat?
Echte vreetbuien heb ik niet meer gehad sinds de bevalling, maar als ik ongesteld ben kan ik rustig twee reepjes milka op eten op een dag :palm:
- Hou je rekening met wat je die avond voor diner eet? Of let je er niet op en eet je waar je zin in hebt?
Ik let sowieso op met mijn eten aangezien ik wel wat kilo`s kwijt wil :)
- Wanneer snoep je vooral?
Meestal savonds bij de thee/water rond 20:00 , overdag heb ik ook wel mijn momenten maar maak sinds twee weken dan een fruit smootie en dat vult ook wel ;)
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 01 Jun 2014 20:18

Re: Snoepen

-Hoeveel snoep jij op een dag en wat eet je dan? 
snoep eet ik sowieso elke dag en meestal chocolaatjes, snoepjes, koekjes en soms ijs of toetjes
- Heb je vaak last van (vr)eetbuien en zo ja; wat maak je dan allemaal soldaat? 
tja soms zijn er momenten dan eet ik alles door elkaar :redface: hetzelfde als hierboven en dan heel pak koekjes of zak snoep of zak chips helemaal..
- Hou je rekening met wat je die avond voor diner eet? Of let je er niet op en eet je waar je zin in hebt?
soms wel hou altijd nog wel plek over voor toetje en wat lekkers s avonds.
- Wanneer snoep je vooral?
meestal s avonds maar overdag ook wel als ik de kans krijg
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jun 2014 20:34

Re: Snoepen

Ik snoep ontzettend veel. Maar wil nu echt rustig aan doen en het aantal suikers verminderen.

Normaal gesproken snoep ik eigenlijk de hele dag door wel. Dropje hier, chocolaatje daar, veel koekjes (op t werk), muffins, spekjes (als ik ze in huis haal, daar probeer ik nu dus mee op te houden), etc.

Als ik echt een vreetbui heb gaat gewoon alles achter elkaar erin. Het liefst eerst zoet, dan zout zoals chips en dan weer zoet.

Ik hou eigenlijk geen rekening met het avondeten. Ik snoep over het algemeen niet veel voor het eten, maar het gebeurd dus wel eens dat ik mezelf niet kan beheersen en loop te snoepen terwijl ik 10 minuten later 'moet' eten. Tsja... dan eet ik dus niet zo veel meer. Ook juist na het eten heb ik vaak behoefte aan zoetigheid. Toetjes als chocolademousse en monapudding waren hier dan ook veel in de koelkast te vinden. Dat is nu gewoon niet meer in huis. Ben overgestapt op activia yoghurtjes.

Overigens heb ik PDS en is snoepen dus eigenlijk sowieso uit den boze. Dat hou ik ook best een tijd vol, maar als ik dan eenmaal weer eens een snoepje te pakken heb is het hek snel van de dam. Gelukkig reageer ik niet veel op snoep, maar gezond is het natuurlijk bepaald niet. En nu ik zwanger ben wil ik er, zodra mijn misselijkheid over is en mijn normale eetlust helemaal terug is, vanaf. Gelukkig is mijn craving fruit! Ook zoet, maar veel gezonder!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jun 2014 09:24

Re: Snoepen

Ik snoep soms hele dagen niet en anders is het vaak niet meer dan twee keer per dag 2-3 dropjes. Dat eet ik dan gelijk achter een maaltijd aan, als een soort toetje. Een keer per maand ongeveer eet ik een zak chips leeg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 02 Jun 2014 09:38

Re: Snoepen

Ik eet regelmatig een of twee koekjes bij de koffie en bijna dagelijks een stukje chocola. In het weekend eet ik wel eens chips maar dat vind ik niet heel lekker.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jun 2014 09:40

Re: Snoepen

Doordeweeks snoep ik bijna niet, hooguit eens een winegum. In het weekend snoep ik wel en dan is het meestal een stukje chocola of iets anders lekkers 's avonds na het eten, of ijs als dat er is. Of soms wat chips of kaasjes. Ik eet nooit heel grote hoeveelheden van iets, nooit een heel pak koekjes, zo'n grote reep of een hele zak chips of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2014 11:01

Re: Snoepen

Nu ik aan het afvallen ben eigenlijk helemaal niet.

Soms een toetje, stukje chocolade of roomijsje. Maar vooral dat ijs vind ik dan ook wel heel heel heel erg lekker. Waterijsjes doen me dan weer niks.
<<

Anoniem152

Bericht 02 Jun 2014 12:13

Re: Snoepen

Ik snoep bijna nooit. Eens in de twee/drie weken koop ik een reep chocola en daar doe ik zo'n 4 dagen mee.
Drop lust ik niet en ook koek en chips doen me niks.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers