Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klassieke muziek

<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jun 2014 13:46

Klassieke muziek

Eigenlijk vind ik het best wel eens fijn om naar klassieke muziek te luisteren. En dan met name pianomuziek vind ik heel mooi. Voor mijn verjaardag heb ik Chasing Pianos van Michael Nyman & Valentina Lisitsa gekregen en die zet ik nu regelmatig op als ik gewoon in huis een beetje aan het rommelen ben ofzo.
Ik zou best wat meer cd's (of downloads) willen hebben maar ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken.

Zijn er meer klassieke muziek liefhebbers? En luister je dan via de radio of heb je cd's? Heb je aanraders voor (piano)muziek?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jun 2014 15:34

Re: Klassieke muziek

Yessss ik hou heel erg van klassieke muziek, maar neem er weinig te tijd voor en ken ook nooit namen haha :D

Wat jij nu noemt is wat moderner geloof ik, dat vind ik juist weer minder mooi. Ik vind over het algemeen dat hele bombastische met hele orkesten en koren erg mooi (ik ken de hele mattheus passion uit mijn hoofd, zo prachtig) of Carmina Burana bijvoorbeeld. Eigenlijk vind ik het altijd mooier met een heel orkest, maar aan de andere kant: Ludovico Einaudi (wel moderner!) is ook heel mooi :)

Oh en als ik luister, doe ik dat meestal gewoon via Classic FM omdat ik juist dus niet zoveel tijd heb. En rond Goede Vrijdag naar Mattheus.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Jun 2014 15:47

Re: Klassieke muziek

Qua piano hou ik erg van Chopin. En wat moderner: Simeon ten Holt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jun 2014 16:08

Re: Klassieke muziek

Ja Classic FM moet ik ook maar eens op gaan zoeken. Kan ik misschien nog wat beter orienteren.
Die CD die ik nu heb is inderdaad moderner, ik schaar alle instrumentale muziek bijna onder klassiek, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is, haha.
<<

Anoniem119

Bericht 01 Jun 2014 16:25

Re: Klassieke muziek

Ik luister ook heel veel Classic FM en dan t liefst de Britse.
Klassiek klassiek vind ik mooi maar modern klassiek ook zoals Einaudi en Canto Ostinato.
Ik zit nog te denken welke klassieke stukken ik evt wil gebruiken voor de bruiloft. We luisteren samen vaak ook naar Einaudi maar mijn zusje wil ook graag down the aisle lopen op een van zijn nummers dus denk dat ik iets anders kies.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jun 2014 21:30

Re: Klassieke muziek

Hier nog 1 die er onwijs van kan genieten,
Ik ben vooral vaan Vivaldi, Mozart, Beethoven ach bijna alles wel. Van solo's tot grote orkesten.


http://www.sweetfunnycool.com/vid/een-m ... afficcheck
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Jun 2014 21:53

Re: Klassieke muziek

Ik vind het heerlijk om naar te luisteren maar weet er jammer genoeg haast niets van. Ik ben er helemaal niet mee opgegroeid en ontdek dit pas de laatste jaren. Ik heb nu even gegoogled op Einadi en is inderdaad mooi zo op het eerste gehoor. Dus lees graag meer tips. Ik ga ook graag naar een klassiek concert want het is ook zo heerlijk rustgevend maar is jammer genoeg best prijzig en ik wil ook zo vaak andere dingen zien/doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jun 2014 21:56

Re: Klassieke muziek

Ludovico Einaudi is heel mooi idd Rapa Nui, en ook best laagdrempelig ook mee te beginnen :) Qua moderne muziek zou je ook kunnen zoeken naar soundtracks, die zijn soms ook (modern) klassiek, zoals bijvoorbeeld de Soundtrack van Amelie, of van Une Longue Dimanche.

Qua 'echte' klassiek en die je vast ook wel kent: Pachelbel, en Pavane van Faure. Beide prachtig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem58

Bericht 04 Jun 2014 14:05

Re: Klassieke muziek

Ik had geen idee dat er hier mensen veel naar Klassiek luisteren. Ik moet wel vanwege mijn opleiding maar goed, ik ben er mee opgegroeid. Mijn vader speelde Chopin, Schubert, Schumann bijvoorbeeld thuis op de vleugel.
Pianoconcerten van Mozart zijn ook heel mooi en ook wel laagdrempelig, Beethoven is weer iets meer richting de Romantiek (late classicisme)
Oh en het pianoconcert van Liszt is ook heel leuk, korte stukjes eigenlijk. Volgens mij het eerste pianoconcert.

Mijn favorieten zijn

Berlioz Symfonie Fantastique
Bruckner 4
Mahler 3, de posthoornsolo

en nog een heleboel maar deze kan ik zo opnoemen met componist en compositie erbij.
<<

Anoniem111

Bericht 04 Jun 2014 14:18

Re: Klassieke muziek

Ik luister heel veel naar klassieke muziek, met name pianomuziek. Wat voor muziek hangt af van mijn stemming. Qua bombastische muziek vind ik de pianoconcerten van Rachmaninov heel erg mooi (met name nummer 2 en 3), de preludes van Rachmaninov zijn ook erg mooi (afwisselend rustige en wildere stukken) en van Liszt 'Vallee d'Obermann' uit 'Annees de Pelerinage'. Als ik zin heb in rustigere muziek, zet ik vaak pianowerken van Erik Satie of Claude Debussy op, geen specifieke stukken.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jun 2014 17:36

Re: Klassieke muziek

Wat leuk om te lezen allemaal! Misschien een stomme vraag maar zijn die klassieke stukken op CD te krijgen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2014 17:58

Re: Klassieke muziek

Ken je bol.com? Daar kun je o.a. klassieke cd's zoeken en bestellen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jun 2014 18:01

Re: Klassieke muziek

Hahahaha. Neuh, nooooit van gehoord.
Ik vroeg me gewoon af of dat soort stukken ook op cd uitgegeven worden. En, toevoeging, welke uitvoerende muzikanten/orkesten dan aan te raden zijn.
Maar zal zelf wel ff googlen hoor.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2014 18:08

Re: Klassieke muziek

Heb je spotify? Want daar kun je ook lekker zoeken en vast even beluisteren. Ik koop zelf geen cd's meer hoor, heb een betaald account op spotify. Maar mocht ik cd willen kopen dan zou ik hem eerst even beluisteren op spotify. En als je een bepaald stuk opzoekt kun je direct zien op welke cd's het allemaal staat, en door welke musici etc. Succes!
#teammaple🍁
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jun 2014 19:02

Re: Klassieke muziek

Hmm.. Heb ik niet, maar dat is misschien wel handig ja...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jun 2014 20:47

Re: Klassieke muziek

Haha daar moet ik wel een klein beetje om lachen ja. Er wordt misschien wel evenveel klassieke muziek verkocht op cd's als moderne popmuziek bijvoorbeeld :) Je kunt ook eens op youtube zoeken! Of gewoon op bol een verzamelcd kopen, of naar een winkel en gewoon informeren.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2014 20:50

Re: Klassieke muziek

Kenya ik hoop dat je op dit moment naar de klasdieke muziekquiz kijkt van NTR!
#teammaple🍁
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 05 Jun 2014 20:59

Re: Klassieke muziek

Ik hou er ook van en dan vooral piano. Ik luister ook vooral op Classic FM en you tube. Ik weet weinig namen (of nou ja, dan weet ik weer niet welke stukken precies van wie zijn enzo). Heb nu meteen weer even wat opgezet, Chopin, prachtig!

Marin, hoe luister je die Britse radiozender? Via internet?
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jun 2014 21:27

Re: Klassieke muziek

Urban Naked schreef:Kenya ik hoop dat je op dit moment naar de klasdieke muziekquiz kijkt van NTR!


Zapte erlangs, maar ben toch bij Snooki&JWoww blijven hangen :redface:
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Jun 2014 21:32

Re: Klassieke muziek

Zit nu toch te kijken, haha.
<<

anoniem213

Bericht 05 Jun 2014 22:42

Re: Klassieke muziek

Ik studeer altijd met klassieke muziek :heart:. Dat is de enige muziek die ik kan hebben als ik me moet concentreren. Ik vind het ook zo mooi. Ik kan wel van een overkill aan pianomuziek chagrijnig worden, dan wil ik weer even een orkest (best gek, want ik heb zelf lang piano gespeeld).

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron