Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitvaartverzekering?

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:29

Bericht 31 Mei 2014 20:22

Uitvaartverzekering?

Wie heeft er een uitvaartverzekering? Waarom wel of niet? Wij hebben er geen maar de laatste tijd denk ik dat we dat misschien toch eens moeten regelen. Maar waar moet je dan op letten of niet en welke bedragen gaan er in om enzo?
<<

Anoniem86

Bericht 31 Mei 2014 20:24

Re: Uitvaartverzekering?

Ik ben nog bij m'n ouders verzekerd, die betalen voor het gehele gezin. Mijn vriend heeft het zelf geregeld. Weet je zeker dat je niet nog via je ouders verzekerd bent toevallig?
<<

Anoniem304

Bericht 31 Mei 2014 20:26

Re: Uitvaartverzekering?

Ja, ik wil mijn nabestaanden er niet mee opzadelen. Ondanks dat ik nu wel genoeg spaargeld heb, weet ik niet hoe dat is als ik dood ga.

Ik heb een basisverzekering die uitkeert in goederen en daar bovenop een vrij besteedbaar bedrag van €5000.

Mijn vader had een vrij besteedbaar bedrag op het minimum, dat was €500 nog wat. Alleen de advertentie in de plaatselijke krant was al duurder. :laughcry:

Na het overlijden van m'n vader heb ik m'n uitvaartverzekering op m'n eigen adres gezet. Daarvoor was ik verzekerd via m'n ouders. Mn moeder heeft haar vrij besteedbaar bedrag ook verhoogd, want ze wil niet dat wij als kinderen nog een begrafenis voor een deel moeten betalen.
<<

Anoniem50

Bericht 31 Mei 2014 20:29

Re: Uitvaartverzekering?

Dit verhaal heb ik al vaker verteld. :D

Op mijn 18e verjaardag kreeg ik drie cadeautjes van mijn ouders; Mijn eerste autorijles, mijn eigen zorgverzekering en ook mijn eigen uitvaartverzekering. De uitvaartverzekering hoort er gewoon bij. Ik ben inmiddels zo goed verzekerd dat mijn ouders nog geld toe krijgen om me me te begraven/cremeren. Komt heel cru over, maar ik vind het heel belangrijk dat het hun geen geld kost als ik kom te overlijden. Beter oververzekerd dan onderverzekerd. Ik betaal 'maar' 7,80 per maand, omdat ik zo jong ben begonnen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 01 Jun 2014 01:20

Re: Uitvaartverzekering?

Ik moet er nog steeds 1 afsluiten maar wat ik zelf belangrijk vind is dat er een bepaald bedrag uitgekeerd wordt en niet een verzekering in natura. Hierbij heb ik in mijn omgeving helaas al te vaak gezien dat er geld bijgelegd moet worden. Je kunt bijvoorbeeld bij klaverblad (ik heb om heel eerlijke te zijn nog niet veel verder gekeken) je verzekeren voor een bepaald bedrag (bv. €10.000) en daar betaal je dan je premie voor per maand. Maar dan weet je zeker dat als je overlijd je nabestaanden €10.000 uitgekeerd krijgen voor je begrafenis. Wat ik lees is het bij een natura verzekering zo dat als het bedrag niet opgemaakt wordt is het voor de verzekeraar. Dan heb ik liever dat mijn nabestaanden nog iets "leuks" kunnen doen van hetgeen er over is van het geld.
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jun 2014 07:02

Re: Uitvaartverzekering?

Ik stond bij mn ouders op de polis en heb dat overgenomen. Betaal 8 euro in de maand voor mn en mn zoon. En heb bij de dela een diensten verzekering met 2500 euro extra budget.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 01 Jun 2014 07:41

Re: Uitvaartverzekering?

Het voordeel van een natura-verzekering is dan weer juist dat je zeker weet dat je begrafenis wordt geregeld. En ja, ik heb er een, bij Monuta. Meeste verzekeringen die je ouders hebben gesloten dekken tot je uit huis gaat of dat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt. En dat zullen de meesten van ons niet meer zijn, als we ooit komen te overlijden.
<<

Anoniem286

Bericht 01 Jun 2014 08:32

Re: Uitvaartverzekering?

Ik heb een dienstenverzekering en aanvullend 575 euro. Het meeste komt hier wel mee rond (heb er toevallig van de week naar gekeken omdat ik een aanbieding kreeg om voor een klein bedrag pm meer, voor 3000 extra verzekerd te zijn) ik heb ervoor gekozen dat niet te doen. De evt extra kosten daarnaast zijn wel te dragen. Op de website van dela staat heel duidelijk waarvoor je verzekerd bent en hoe het in elkaar steekt, misschien interessant voorje?
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jun 2014 09:04

Re: Uitvaartverzekering?

Highway het is ook maar net wat je wilt. De diensten verzekering van Dela heb ik ook en had mn vader ook. Maar hetgeen wat er binnen valt is soms wel karig. Zoals de kist, de gratis kist leek net karton, de kist daarna die wij kozen was direct 200 euro duurder. Dan loopt het wel snel op. Uiteraard heb je dat als nabestaanden wel zelf in de hand.
<<

Anoniem286

Bericht 01 Jun 2014 09:34

Re: Uitvaartverzekering?

Ja klopt cotton, heb ik ook meegenomen in mijn besluit. Maar als er toch gecremeerd wordt hoeft de kist niet bijzonder. Dat vind ik, maar mijn man ook. Dat scheelt natuurlijk al, stel mijn dochter overlijdt (niet aan denken, jakkes) dan worden de kosten wel hoger natuurlijk, dan 'willen' wij veel meer qua afscheid, maar ik heb haar hetzelfde verzekerd. Dan betalen wij het dan wel.
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jun 2014 10:16

Re: Uitvaartverzekering?

Wij hebben er geen. Mijn schoonouders hebben er nog 1 lopen voor mijn man, wellicht nemen wij die over en zetten we de kids erbij op. Dan hoeven we alleen voor mij het geld achterwege te houden (plus evt aanvullende kosten overige gezinsleden)
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 01 Jun 2014 10:22

Re: Uitvaartverzekering?

Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik ben opgevoed met het idee dat je je alleen hoeft te verzekeren voor dingen die je zelf niet kunt betalen. Mocht ik komen te overlijden dan kunnen mijn ouders de uitvaart betalen (van mijn geld) en weet ik zeker dat ze financieel niet in de problemen komen. Daar heb ik het met hun ook over gehad, was eigenlijk zelfs hun voorstel. Het enige probleem is dat mijn huis dan verkocht moet worden, dus het geld is wellicht niet meteen vrij.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jun 2014 15:52

Re: Uitvaartverzekering?

Man is absoluut tegen. Ik voor.
De laatste keer dat we bij ons verzekeringsmannetje zaten kwamen we er ook niet uit. Uiteindelijk zal ik hem voor mezelf dus wel afsluiten denk ik en dan zoekt hij het maar uit verder, haha.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Jun 2014 18:04

Re: Uitvaartverzekering?

Ik heb (gelukkig!) geen ervaring met uitvaarten regelen, maar wat kost zoiets ongeveer? Welke uitgaven moet ik aan denken?
<<

Anoniem86

Bericht 01 Jun 2014 18:18

Re: Uitvaartverzekering?

Char schreef:Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik ben opgevoed met het idee dat je je alleen hoeft te verzekeren voor dingen die je zelf niet kunt betalen. Mocht ik komen te overlijden dan kunnen mijn ouders de uitvaart betalen (van mijn geld) en weet ik zeker dat ze financieel niet in de problemen komen. Daar heb ik het met hun ook over gehad, was eigenlijk zelfs hun voorstel. Het enige probleem is dat mijn huis dan verkocht moet worden, dus het geld is wellicht niet meteen vrij.



Maar... opzich is de kans meestal groter dat jij langer leeft dan jouw ouders?
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jun 2014 18:45

Re: Uitvaartverzekering?

Green_Pepper schreef:Ik heb (gelukkig!) geen ervaring met uitvaarten regelen, maar wat kost zoiets ongeveer? Welke uitgaven moet ik aan denken?



Op zn goedkoopst zit je momenteel rond de 8k gok ik zo. Maar dan heb je het karig.
Deze kosten zullen wel stijgen door de jaren heen, dus je moet bij het zelfstandig sparen wel iedere keer kijken of je reeel bedrag bij elkaar hebt.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 01 Jun 2014 18:52

Re: Uitvaartverzekering?

Pippa schreef:
Char schreef:Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik ben opgevoed met het idee dat je je alleen hoeft te verzekeren voor dingen die je zelf niet kunt betalen. Mocht ik komen te overlijden dan kunnen mijn ouders de uitvaart betalen (van mijn geld) en weet ik zeker dat ze financieel niet in de problemen komen. Daar heb ik het met hun ook over gehad, was eigenlijk zelfs hun voorstel. Het enige probleem is dat mijn huis dan verkocht moet worden, dus het geld is wellicht niet meteen vrij.



Maar... opzich is de kans meestal groter dat jij langer leeft dan jouw ouders?
Dan neemt ze denk ik dus pas een uitvaart verzekering als haar ouders er niet meer zijn. Zou anders weggegooid geld zijn zo'n verzekering.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 01 Jun 2014 19:58

Re: Uitvaartverzekering?

Pippa schreef:
Char schreef:Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik ben opgevoed met het idee dat je je alleen hoeft te verzekeren voor dingen die je zelf niet kunt betalen. Mocht ik komen te overlijden dan kunnen mijn ouders de uitvaart betalen (van mijn geld) en weet ik zeker dat ze financieel niet in de problemen komen. Daar heb ik het met hun ook over gehad, was eigenlijk zelfs hun voorstel. Het enige probleem is dat mijn huis dan verkocht moet worden, dus het geld is wellicht niet meteen vrij.



Maar... opzich is de kans meestal groter dat jij langer leeft dan jouw ouders?


Ja, uiteraard. Maar aangezien ik op dit moment nog geen relatie heb, zouden mijn ouders nu verantwoordelijk zijn mocht mij iets overkomen.
<<

Anoniem86

Bericht 01 Jun 2014 20:04

Re: Uitvaartverzekering?

Bacio schreef:
Pippa schreef:
Char schreef:Ik heb geen uitvaartverzekering. Ik ben opgevoed met het idee dat je je alleen hoeft te verzekeren voor dingen die je zelf niet kunt betalen. Mocht ik komen te overlijden dan kunnen mijn ouders de uitvaart betalen (van mijn geld) en weet ik zeker dat ze financieel niet in de problemen komen. Daar heb ik het met hun ook over gehad, was eigenlijk zelfs hun voorstel. Het enige probleem is dat mijn huis dan verkocht moet worden, dus het geld is wellicht niet meteen vrij.



Maar... opzich is de kans meestal groter dat jij langer leeft dan jouw ouders?
Dan neemt ze denk ik dus pas een uitvaart verzekering als haar ouders er niet meer zijn. Zou anders weggegooid geld zijn zo'n verzekering.

Als je dan pas gaat verzekeren betaal je een godsvermogen per maand en nu maar een paar euro dus echt weggegooid is het niet.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 01 Jun 2014 20:04

Re: Uitvaartverzekering?

Ig-Nore schreef:
Green_Pepper schreef:Ik heb (gelukkig!) geen ervaring met uitvaarten regelen, maar wat kost zoiets ongeveer? Welke uitgaven moet ik aan denken?



Op zn goedkoopst zit je momenteel rond de 8k gok ik zo. Maar dan heb je het karig.
Deze kosten zullen wel stijgen door de jaren heen, dus je moet bij het zelfstandig sparen wel iedere keer kijken of je reeel bedrag bij elkaar hebt.


Echt joh?! Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Hoe is dat bedrag dan opgebouwd?
Kostenposten waar ik aan denk: rouwadvertentie, kist, bloemen, begrafenis zelf, bedrag voor de begrafenisondernemer.
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jun 2014 20:07

Re: Uitvaartverzekering?

<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 01 Jun 2014 20:14

Re: Uitvaartverzekering?

Ik ben enorm pro uitvaartverzekering, ik wil mijn nabestaanden er niet mee opzadelen. In een tijd van rouw moet je onwijs moeilijke beslissingen nemen waardoor het echt heel lastig is om ook nog op de 'koopjes' te letten.

Leuke uitzending van de rambam over dit onderwerp:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1237297

Ik kan me herinneren dat de rekenkamer er ook een uitzending over had, maar die kan ik niet vinden.
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2014 08:12

Re: Uitvaartverzekering?

Green_Pepper schreef:
Ig-Nore schreef:
Green_Pepper schreef:Ik heb (gelukkig!) geen ervaring met uitvaarten regelen, maar wat kost zoiets ongeveer? Welke uitgaven moet ik aan denken?



Op zn goedkoopst zit je momenteel rond de 8k gok ik zo. Maar dan heb je het karig.
Deze kosten zullen wel stijgen door de jaren heen, dus je moet bij het zelfstandig sparen wel iedere keer kijken of je reeel bedrag bij elkaar hebt.


Echt joh?! Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Hoe is dat bedrag dan opgebouwd?
Kostenposten waar ik aan denk: rouwadvertentie, kist, bloemen, begrafenis zelf, bedrag voor de begrafenisondernemer.

Ja een begrafenis is gemiddeld 10K en een crematie is over het algemeen wat goedkoper. Uit m`n hoofd;
Het vervoer van de overledene van plaats van overlijden (dit kan ook in het buitenland zijn) naar huis of aula.
Verzorging overledene op plaats van overlijden. (Mijn vader is bijvoorbeeld op vrijdag overleden en op zaterdag thuis gekomen, die nacht in het mortuarium van het ziekenhuis kost ook gewoon geld)
Kist.
Opbaren in een aula of thuis, incl. 'huur' van zo`n koelapparaat.
Rouwadvertentie in de krant.
Rouwbrieven en eventueel bedankkaartjes. En postzegels uiteraard.
Bloemen.
Uitvaartverzorger (zo iemand regelt echt alles voor je en komt ook iedere dag de overledene controleren).
Rouwvervoer op dag van de uitvaart.
Volgauto's.
Dragers van de kist (als familie dit niet zelf wil/kan doen).
Huur kerk/zaaltje/aula etc. voor de dienst. Eventueel met een dominee bijv.
Muziek tijdens de dienst (Ja, iemand die gewoon een CD in de speler drukt kost ook geld).
Huur kerk/zaaltje/aula etc. voor de koffie/thee/cake/broodjes na de tijd. Inclusief dames die de koffie schenken.
De koffie/thee/cake/broodjes etc. zelf.
Grafdelven.
Kosten van het graf. Eventueel een dubbel graf.
Akte van overlijden.

In die link staat inderdaad ook alles wel. Het is echt duur allemaal. Die dienstenverzekering van DELA is ongeveer goed voor 8K. Wij zaten daar €2500 boven en hadden alles maar heel simpel. En dan daarna moet je dus nog een grafsteen kopen, vaak ook minimaal €2000.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Jun 2014 08:19

Re: Uitvaartverzekering?

Bedankt voor de link en Cotton jij ook bedankt.

Gisteren maar eens met mijn vriend besproken, hij zei dat hij wel een uitvaartverzekering dacht te hebben. Dus hij moet van mij maar even uitzoeken waar voor hij verzekerd is en dan kijken of dit goed genoeg is en of we mij er bij op kunnen zetten.

Wel vroeg ik me nog iets af. Hoezo is het een verzekering? Want er zijn niet veel dingen zo zeker als dat we allemaal dood gaan en dus zal de verzekering voor iedereen moeten uitkeren, op den duur. Dus dan zou je toch zeggen dat het voor zo'n verzekeringsmaatschappij niet uit kan? Want stel dat je nu 10 euro per maand betaald, is 120 euro per jaar. Is 6000 euro over 50 jaar. Terwijl ze dan toch een bedrag van meer dan 6000 moeten uitkeren... (En die 50 jaar is dus al heel ruim genomen!)
Andere verzekeringen (zorg, auto, inboedel, reis) werken door risico's in te schatten en daar een prijskaartje aan te hangen, maar een uitvaart zullen we ooit allemaal moeten krijgen.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 02 Jun 2014 11:56

Re: Uitvaartverzekering?

Ja ik heb er al jaren 1, vanaf mijn 18e geloof ik. Zat eerst wel bij Monuata maar nu via Klaverblad, ben voor een groter bedrag verzekerd, word elk jaar iets verhoogd, en betaal er eigenlijk heel weinig voor. Ook mijn man heeft er 1 en onze kinderen hebben er ook ieders 1.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron