Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer alleen naar buiten?

<<

Anoniem219

Bericht 11 Sep 2013 17:11

Wanneer alleen naar buiten?

D speelt sinds een maand ofzo 'alleen' op het speeltuintje. Ze loopt achter de poort uit, langs twee andere tuinen door de steeg en komt dan uit bij een klein speeltuintje die omringt is door tuinen van huizen. Er zijn dus bijna altijd wel kindjes aan het spelen en ze heeft dus ook al meerdere vriendjes/vriendinnetjes gemaakt die ook aanbellen om te vragen of ze buiten komt spelen.

We hebben met haar afgesproken dat ze alleen naar het speeltuintje mag en weer terug naar onze tuin, dus niet naar andere straten, en ze weet dat als ze dat wel doet dat ze dan niet meer naar het speeltuintje mag. Dit gaat heel goed en ze is nog nooit ergens anders heen geweest. en ik ga regelmatig kijken bij haar natuurlijk.


Nu krijg ik in mijn omgeving nog al wat negatief commentaar. Ze is nog veel ste jong bla bla.... Nu vind ik dat dit niet perse leeftijds gebonden is, maar dat het ook ligt aan hoe je kind is. D luisterd gewoon heel goed.


Wanneer mochten of mogen jou kinderen alleen naar buiten? en waar mogen ze dan naar toe?
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 11 Sep 2013 17:47

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Wij hebben direct aan onze achtertuin ook een speeltuin. Mijn dochter speelt ook af en toe alleen in de speeltuin. Er zijn verder geen straten in de buurt en ik vindt dat ze af en toe best alleen de speeltuin in mag
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 17:52

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Ik zou dat niet doen, ik zou niet fijn zitten thuis. Ik vind hem er og veel te jong voor.
<<

Anoniem5

Bericht 11 Sep 2013 18:26

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Dat gaat hier voorlopig echt nog niet gebeuren, daarvoor luisteren ze veel te slecht. Ik vind ze ook nog veel te jong (van juni '10) en naief, om de verantwoordelijkheid voor zichzelf buiten de tuin te dragen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 11 Sep 2013 18:32

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Mijn dochter mag het ook nog niet. Ze mag zelf wel alvast naar het speeltuintje lopen, maar dan kom ik er al snel achteraan.
Ze kan het overigens al wel, maar als er andere kinderen zijn en die vragen of ze meegaat ergens anders heen, dan zou ze dat doen denk ik. Net als oversteken, dat kan ze goed maar ze zou in haar enthousiasme zo achter een paar andere kinderen aan rennen zonder te kijken.
Ik vind haar nu nog te jong en zit zelf helemaal niet lekker als ze een tijd alleen weg is.
<<

Anoniem103

Bericht 11 Sep 2013 18:36

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Mijn zoontje mag dat ook nog lang niet hij luistert niet goed genoeg en als andere kindjes vragen of hij meegaat ergens anders naartoe zou hij zo mee gaan. Hij is echt nog veel te beïnvloedbaar.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 11 Sep 2013 18:41

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Mijn oudste was 5 dat ze alleen in de straat speelde. De jongste 3 jaar en 5 maanden speelde nog niet alleen. Dat vinden ee te jong en ze ziet het gevaar nog niet.
<<

Anoniem219

Bericht 11 Sep 2013 19:01

Re: Wanneer alleen naar buiten?

ik hoor alles wat mijn dochter zegt als ze in het speeltuintje is. Er is meerdere malen al aan haar gevraagd of ze meegaat naar de schommels en toen hoorde ik haar zeggen: Nee dat mag ik nog niet. Ik moet hier blijven.

Ze komt zo ie zo om het kwartier ofzo even langs, meestal om te vragen of ze een snoepje mag of om iets te drinken, of te plassen ofzo. en anders ga ik elke keer even kijken. Er is ook geen water in de buurt en geen weg.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Sep 2013 19:08

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Sinds we verhuisd zijn deze zomer speelt mijn zoontje alleen buiten. We wonen aan een pleintje met speeltuintje. Hij weet dat hij daar omheen mag spelen en fietsen.
En ik kan hem vanaf het keukenraam ook steeds voorbij zien fietsen en het speeltuintje zien. Hij komt ook vaak even naar huis tussendoor en als hij bij een buurkindje wil spelen weet hij dat hij het eerst aan ons moet komen vragen.

In onze vorige buurt liet ik dat echt niet toe, maar dat was ook geen fijne wijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 11 Sep 2013 19:10

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Ja ik denk ook wel dat het aan het soort kind ligt. Die van mij mocht laatst 'alleen' op de stoep gaan fietsen voor bij ons huis. Duidelijk uitgelegd dat ze alleen op de stoep mocht en niet voorbij het huis van een kindje uit de creche en dat ze door het padje naar achter mocht fietsen. Dat ging heel goed (ik keek gewoon uit het raam) toch bleef ze elke keer binnen komen ze was lieven bij mama in de buurt, zij is gewoon geen kind dat alleen de straat op gaat. Ik vind 3,5 wel jong maar zolang er geen gevaar is met auto's e.d. zou ik het niet zo een probleem vinden. Bij ons moeten ze een straat oversteken voor het speeltuintje.
<<

Anoniem272

Bericht 11 Sep 2013 19:22

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Als wij zo'n veilige speelplek in de buurt hadden had mijn zoon het ook al vanaf 3 jaar gemogen. Hij houdt zich heel goed aan afspraken en is veel te bangig ingesteld om zomaar naar een onbekende straat of een onbekend huis te lopen. Ik denk dat je als moeder goed aanvoelt wat wel en niet kan met jouw kind. Wat leuk trouwens dat buurtkinderen ook komen vragen of je dochter buiten komt!
<<

Anoniem144

Bericht 11 Sep 2013 19:27

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Je schrijft dat er geen water, weg oid in de buurt is. Maar hier hoeft het gevaar ook niet in te zitten. Er hoeft maar 1 of andere gek langs te lopen...
Nee , ik zou echt te bang zijn dat iemand mijn kind mee neemt.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 19:36

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Ik heb ook een 'braaf' kind die echt zelf niet zou weglopen maar je hebt ook nog externe factoren natuurlijk. Alhoewel R weet dat hij niet met vreemden mee mag zou ik toch bang zijn dat hij of gewoon opgepakt zou worden en meegenomen of zich toch laat meelokken.

Ik heb ooit een aflevering gezien van Oprah over hoe kinderlokkers te werk gingen, ALLE maar dan ook alle kinderen gingen mee met hem.... wat de ouders de kinderen ook geleerd hadden.

Wil niet zeggen dat dat daar gebeurd maar ik vind hem mede daarom nog te klein om alleen in een speeltuin te zijn.
<<

Anoniem7

Bericht 11 Sep 2013 19:45

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Zijn jullie niet verschrikkelijk bang voor kinderlokkers? Die kleine peuters zijn natuurlijk wel het ideale slachtoffertje. Kinderen mogen op mijn werk trouwens buiten nog niet eens alleen op het plein spelen, en al mocht het wel dan voel ik me daar niet prettig bij dus deed ik het nog niet (tuin ligt achter het gebouw, volledig omheind dus ze kunnen nergens heen) laat staan als het om m'n eigen kind zou gaan...
<<

Anoniem331

Bericht 11 Sep 2013 19:46

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Eens met Printje. Die van mij mogen ook niet alleen. Afspraken maken kan prima, tot er inderdaad een externe factor door heen walst. Iets of iemand dat het kind doet besluiten toch verder te gaan. Nee in die zin vind ik een kind van 3,4 of 5 nog echt te jong!
<<

Anoniem64

Bericht 11 Sep 2013 19:55

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Filoria schreef:Als wij zo'n veilige speelplek in de buurt hadden had mijn zoon het ook al vanaf 3 jaar gemogen. Hij houdt zich heel goed aan afspraken en is veel te bangig ingesteld om zomaar naar een onbekende straat of een onbekend huis te lopen. Ik denk dat je als moeder goed aanvoelt wat wel en niet kan met jouw kind. Wat leuk trouwens dat buurtkinderen ook komen vragen of je dochter buiten komt!


Dit, mijn dochter speelde ook al met ruim 3 alleen buiten, wel hier in de straat, samen met haar buurmeisje. Ze is nu net 6 en gaat nu sinds een half jaar alleen naar de grote wijkspeeltuin, eerder mocht ze alleen naar de kleine. Die grote is hier ook vlakbij en ze is ook wat bang aangelegd dus komt ook altijd eerst alles vragen, en sowieso kijk ik constant. Rust heb ik iig niet meer, haha.
Zoon is nu 4 en speelt ook alleen met de kinderen uit de buurt. Maar ook heel vaak met zijn zus en de anderen samen.
Het scheelt dat het hiet een rustige buurt is, en voor de zekerheid heeft hij zo'n siliconrn armbandje om met zijnn naam en mijn telefoonnr. Geeft me net wat meer rust.
<<

Anoniem20

Bericht 11 Sep 2013 22:20

Re: Wanneer alleen naar buiten?

dat duurt nog wel even...l zou zo met iedereen meegaan.
Achter ons huis staat een rij huizen en daarachter diep water, dat vind ik al niet prettig.
en bij het speeltuintje voor woont een enge man die altijd met kindjes praat, vind ik ook maar niets.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Sep 2013 22:38

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Mijn oudste mocht alleen naar de speeltuin in de wijk toen hij 4 jaar was. Mijn jongste is bijna 4, maar een totaal ander kind. Hij mag voorlopig nog niet alleen naar de speeltuin.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Sep 2013 22:39

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Hier gebeurt dat voorlopig echt nog niet. De omgeving vind ik niet geschikt (drukke dijk en drukke straat vlakbij), er is geen speelplek echt dichtbij, wonen amper buurtkindjes van een beetje leeftijd om mee te kunnen spelen.. En ik zou haar nog niet vertrouwen, als ik iets zeg dan begrijpt ze me heus wel, maar wie weet wat ze doet als ik uit beeld ben en iemand vraagt of ze mee gaat ergens spelen waar ze van mij niet mag komen. Om over kinderlokkers maar te zwijgen, in het uiterste geval til je zo'n peuter zo op onder je arm en weg is je kind. Voorlopig dus nog lekker in de tuin, en daarbuiten ga ik mee.
<<

Anoniem272

Bericht 12 Sep 2013 02:04

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Op de vraag over kinderlokkers: nee, als er iemand is die kwaad wil denk ik dat het niet veel uitmaakt of mijn zoon 3 of 8 jaar is en of hij wel of niet makkelijk met vreemden praat. Iemand die echt kwaad in de zin heeft zal zijn doel toch wel bereiken. Gelukkig lopen er maar heel weinig van dat soort mensen rond. Bij ontvoering, mishandeling en seksueel misbruik is de dader in verreweg de meeste gevallen een bekende.
<<

Anoniem58

Bericht 12 Sep 2013 07:13

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Christian was ook een jaar of drie toen hij alleen buiten mocht spelen.. De mensen die bang zijn voor kinderlijkere, vanaf welke leeftijd mag jullie kind dan naar buiten?
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Sep 2013 09:05

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Mijn dochter van bijna vier mag voorlopig echt nog niet alleen naar een speeltuintje. Laatst had ik het hier met de buurman ook over en zijn dochter mag vanaf haar zesde zelf naar het speeltuintje bij ons in de buurt. Dat lijkt mij voorlopig ook een goede leeftijd. We wonen hier in een stad en ik weet wat voor een rare figuren zich hier soms in de wijk begeven. Ze mag alleen ergens heen als ik denk dat ze goed kan aanvoelen of de situatie veilig is of niet.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 12 Sep 2013 10:01

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Ons tuin loopt uit op de speeltuin. De speeltuin is omringd met huizen en een school. N speelt sinds deze zomer alleen in de speeltuin, wel kijk ik welke kindjes er ook spelen. Er is namelijk een groepje kinderen die plaagt, pest en scheld. Met J vind ik het lastig, ze is namelijk impulsiever als N en natuurlijk jonger. Maar ze wilt natuurlijk met haar broer mee. Ze is een paar keer alleen geweest als ik in de tuin was (en alles kan horen) en als de buurjongen (9jaar) met ze speelde.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem32

Bericht 12 Sep 2013 10:15

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Mijn zoontje is 4 en mag niet alleen buiten spelen.Ik woon 2 hoog en achter het appartement grenst een speeltuin, maar zonder toezicht mag hij daar niet spelen.
Ik heb het op zijn verjaardag toe gelaten omdat hij samen met een vriendje van 5 jaar was en er non stop toezicht was op hun. Maar ik zou het nu niet toe laten en daarnaast is deze buurt er gewoon niet geschikt voor als je bedenkt dat vorig jaar voor mijn deur op klaar lichte dag iemand neer geschoten is geworden.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Sep 2013 10:31

Re: Wanneer alleen naar buiten?

Het zou er bij mij echt aan liggen waar het speeltuintje is etc. In jou geval zou ik haar wel geregeld alleen even laten. Vooral als je haar kan horen.

Hier is geen speeltuintje in de buurt, ja verderop en dan moet hij een drukke weg oversteken. Dus voor geen goud dat hij alleen mag als hij 3,5 is.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers