Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Diverse vragen i.v.m. babyborrel

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 01 Jun 2014 17:15

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

Oreo schreef:ik vind een babyborrel/kraamfeest ook niet leuk en onpersoonlijk, maar begrijp heel goed waarom het wel gedaan wordt. Wij zitten er aan te denken om iig één borrel te geven voor de jaarclub van mijn vriend. Ik heb geen zin in 16 man (plus aanhang) verdeeld over de vloer te krijgen rondom Sint/Kerst/Nieuwjaar. Dus mogelijk doen we voor hen een borrel in 1 keer, hebben we dat gehad :)


Oh, maar dit laatste vind ik wel weer logisch. Om zo'n vriendengroep/jaarclub in 1x uit te nodigen. Eigenlijk is dat in mijn omgeving ook nog wel gewoonte ook al wordt dit steeds minder maar is op zich eigenlijk wel net zo praktisch en toch veel persoonlijker dan zo'n grote babyborrel voor iedereen te gelijk. Afhankelijk van hoe close ik met iemand ben ga ik wel/ niet in de kraamtijd (kreeg laatst toch weer kaartjes waarop speciaal gevraagd wordt om in de kraamtijd te komen omdat de kraamhulp er dan nog is/andere hulp er is en omdat je dan toch maar hoogstens een uurtje blijft) en gaan we sowieso als tantes/nichten (zonder partners) gezamenlijk nog een keer na bv 2 maanden. Zelfde met vrienden, even in de kraamtijd een halfuurtje/uurtje en dan na ca. 2-3 maanden 1 avond voor de vriendengroep. Dat is altijd erg gezellig, meteen even bijkletsen. En op zich hebben de ouders dan toch maar vrij beperkt kraamvisite in die maanden na de geboorte.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 01 Jun 2014 23:01

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

Tot nu toe is het in onze familie heel normaal om een babyborrel te geven, de mensen waar we gewoon op kraamvisite mochten komen zijn op 1 hand te tellen. In ons geval denk ik dan ook dat niemand het vreemd zou vinden als we een babyborrel zouden geven.

Mijn man vond het in 1e instantie ook een beetje onpersoonlijk omdat je tijdens zo'n middag vaak maar een paar mensen echt spreekt. Toen hij aangaf toch tegen de visite op te zien wilde hij toch graag ergens een afspraak maken om de mogelijkheden te bespreken.

Nu ik er nog eens wat beter over nagedacht heb gaat het waarschijnlijk toch geen babyborrel worden. Als je uitgaat van 80 man x 4 drankjes dan zit je al snel aan €10 pp en dan komen daar de cupcakes bij binnenkomst en de hapjes tussendoor nog bij. Dan hangt er toch ineens een pittig prijskaartje aan. Ik vind dus niet dat je jezelf er makkelijk van afmaakt als je zo'n borrel geeft.

Aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om lekker met ooms en tantes te gaan zitten keuvelen omdat ik denk dat je steeds tegen iedereen hetzelfde verhaal zit te vertellen. Maar we zullen zien, misschien valt het allemaal ontzettend mee.

Qua cadeautip bedoelde ik trouwens geen envelop ofzo. We hebben een lijstje op lijstje.nl maar die link geef ik tot nu toe alleen aan de mensen die er echt naar vragen. Het was de bedoeling een los A4-tje als uitnodiging voor de borrel toe te voegen dus dit komt sowieso niet op het geboortekaartje te staan.

Omdat ik zelf qua kleding al helemaal los ben gegaan en het jammer zou vinden als iedereen alsnog met kleding aan zou komen had ik het volgende gedichtje bedacht: Omdat mijn papa en mama mij al zo verwend hebben en ik de komende tijd waarschijnlijk geen kleertjes tekort kom is het misschien leuk(er) om langs te komen met een cadeaubon.
<<

Anoniem193

Bericht 02 Jun 2014 10:18

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

SarahKey schreef:Wij hebben bij Siem een kraamfeest gegeven voor mijn familie. Mijn familie wonen 100 km verderop dus dat was voor ons de beste oplossing. We konden het zaaltje in de schuur van mijn oom en tante gebruiken. We hebben zelf worst/hapjes/taart etc meegenomen en het drinken verzorgde mijn oom en tante. Daar hebben we (volgens mij) iets van 50 euro voor betaald. Er waren zo'n 40-50 mensen incl kinderen. Ik vond het aan de ene kant heel makkelijk, alles in 1 keer. Maar wel erg ongezellig. De middag is omgevlogen en ik heb iedereen maar heel even gesproken.
De mensen die hier in de buurt woonden en mijn man's familie hebben we gewoon thuis ontvangen.

Nu zaten we te denken aan 1 groot kraamfeest voor alle visite. Ook omdat de meeste visite thuis niet zo aan de tijd hielden. Ik vind, in het begin, een half uurtje wel weer lang genoeg maar sommige bleven gerust de hele middag of avond zitten. Dat was zo slopend en vermoeiend. En we hadden op de kaart staan: tot 21:00 uur. Maar de mensen die keurig aan die tijd hielden waren op 1 hand te tellen.

Toch hebben we besloten om geen 1 groot kraamfeest te houden. Vooral voor de kosten, maar ook omdat ik het toch onpersoonlijk vind. Dan zouden er zo'n 100 man komen incl kinderen en dan spreek ik helemaal niet iedereen.
En bij de kraamvisite die nu langs gaan komen gaan we meer op de tijd letten. Na max een half uur (de eerste weken) is het gewoon klaar. En later na max een uur. We houden de donderdagavond en zondagavond weer vrij van visite, dat was bij Siem wel goed bevallen. We houden de zaterdag een beetje vrij voor visite die verder weg wonen zoals mijn familie. Ik snap wel dat zij niet na een half uur al weer gaan (is 1,5 uur rijden) dus die mogen wel wat langer blijven, we houden geen kraamfeest daar meer. Maar ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk gaan komen.


Doet mij denken aan dat ik eens op kraamvisite ging, 100 km rijden. Ik kwam met 2 kinderen, kreeg 1 kopje thee en een bastogne koekje. De kids werd niks aangeboden, dus toen heb ik uit de auto maar ff pakjes drinken gepakt en na een uurtje werd ons verzocht weer te gaan, omdat haar kinderen moesten eten.
<<

Anoniem123

Bericht 02 Jun 2014 11:02

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

Alibi schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben bij Siem een kraamfeest gegeven voor mijn familie. Mijn familie wonen 100 km verderop dus dat was voor ons de beste oplossing. We konden het zaaltje in de schuur van mijn oom en tante gebruiken. We hebben zelf worst/hapjes/taart etc meegenomen en het drinken verzorgde mijn oom en tante. Daar hebben we (volgens mij) iets van 50 euro voor betaald. Er waren zo'n 40-50 mensen incl kinderen. Ik vond het aan de ene kant heel makkelijk, alles in 1 keer. Maar wel erg ongezellig. De middag is omgevlogen en ik heb iedereen maar heel even gesproken.
De mensen die hier in de buurt woonden en mijn man's familie hebben we gewoon thuis ontvangen.

Nu zaten we te denken aan 1 groot kraamfeest voor alle visite. Ook omdat de meeste visite thuis niet zo aan de tijd hielden. Ik vind, in het begin, een half uurtje wel weer lang genoeg maar sommige bleven gerust de hele middag of avond zitten. Dat was zo slopend en vermoeiend. En we hadden op de kaart staan: tot 21:00 uur. Maar de mensen die keurig aan die tijd hielden waren op 1 hand te tellen.

Toch hebben we besloten om geen 1 groot kraamfeest te houden. Vooral voor de kosten, maar ook omdat ik het toch onpersoonlijk vind. Dan zouden er zo'n 100 man komen incl kinderen en dan spreek ik helemaal niet iedereen.
En bij de kraamvisite die nu langs gaan komen gaan we meer op de tijd letten. Na max een half uur (de eerste weken) is het gewoon klaar. En later na max een uur. We houden de donderdagavond en zondagavond weer vrij van visite, dat was bij Siem wel goed bevallen. We houden de zaterdag een beetje vrij voor visite die verder weg wonen zoals mijn familie. Ik snap wel dat zij niet na een half uur al weer gaan (is 1,5 uur rijden) dus die mogen wel wat langer blijven, we houden geen kraamfeest daar meer. Maar ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk gaan komen.


Doet mij denken aan dat ik eens op kraamvisite ging, 100 km rijden. Ik kwam met 2 kinderen, kreeg 1 kopje thee en een bastogne koekje. De kids werd niks aangeboden, dus toen heb ik uit de auto maar ff pakjes drinken gepakt en na een uurtje werd ons verzocht weer te gaan, omdat haar kinderen moesten eten.


Dat vind ik erg onbeschoft. Je kinderen horen ook bij visite en die horen ook wat aangeboden te krijgen. Erg raar. Gelukkig zijn wij niet zo en familie van veraf komen vaak een hele dag langs en krijgen ze ook te eten. Zo ben ik ook opgevoed en vind het logisch.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Jun 2014 14:11

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

Ik zou er bij de mensen die je uitnodigt voor de babyborrel gewoon een briefje bijdoen en bij de rest niet.
En ik zou niet teveel mensen uitnodigen, hoe meer, hoe onpersoonlijker.

Ik snap wel dat een babyborrel je fijn lijkt en vooral ook bij de mensen met meer kinderen.
Alleen ben ik er persoonlijk helemaal niet van. Ik vind het zo onpersoonlijk. Ik heb zelf 1x een babyborrel gehad en heb de moeder bijna niet gesproken. Het was meer een beetje cadeautje afleveren en weer weg.

Ik vond het juist zo leuk dat mensen langskwamen en dat je even lekker kunt praten en je verhaal kwijt kunt.
En net als wat Marin eigenlijk ook zegt, het knusse van een beschuitje met muisjes en een kopje koffie erbij, heerlijk!

Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.
Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 02 Jun 2014 16:12

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

Ik heb geen mening over baby borrels, wij hebben een babyloze vriendenclub :-)
Maar ik zou gewoon geboortekaartjes versturen en wie er langs wil komen een afspraak laten maken. Zo kan je zelf een verdeling maken over wie wanneer komt. Het hoeft toch niet allemaal in de eerste maanden? Zeker als de band niet erg goed is. Of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 02 Jun 2014 19:30

Re: Diverse vragen i.v.m. babyborrel

Alibi schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben bij Siem een kraamfeest gegeven voor mijn familie. Mijn familie wonen 100 km verderop dus dat was voor ons de beste oplossing. We konden het zaaltje in de schuur van mijn oom en tante gebruiken. We hebben zelf worst/hapjes/taart etc meegenomen en het drinken verzorgde mijn oom en tante. Daar hebben we (volgens mij) iets van 50 euro voor betaald. Er waren zo'n 40-50 mensen incl kinderen. Ik vond het aan de ene kant heel makkelijk, alles in 1 keer. Maar wel erg ongezellig. De middag is omgevlogen en ik heb iedereen maar heel even gesproken.
De mensen die hier in de buurt woonden en mijn man's familie hebben we gewoon thuis ontvangen.

Nu zaten we te denken aan 1 groot kraamfeest voor alle visite. Ook omdat de meeste visite thuis niet zo aan de tijd hielden. Ik vind, in het begin, een half uurtje wel weer lang genoeg maar sommige bleven gerust de hele middag of avond zitten. Dat was zo slopend en vermoeiend. En we hadden op de kaart staan: tot 21:00 uur. Maar de mensen die keurig aan die tijd hielden waren op 1 hand te tellen.

Toch hebben we besloten om geen 1 groot kraamfeest te houden. Vooral voor de kosten, maar ook omdat ik het toch onpersoonlijk vind. Dan zouden er zo'n 100 man komen incl kinderen en dan spreek ik helemaal niet iedereen.
En bij de kraamvisite die nu langs gaan komen gaan we meer op de tijd letten. Na max een half uur (de eerste weken) is het gewoon klaar. En later na max een uur. We houden de donderdagavond en zondagavond weer vrij van visite, dat was bij Siem wel goed bevallen. We houden de zaterdag een beetje vrij voor visite die verder weg wonen zoals mijn familie. Ik snap wel dat zij niet na een half uur al weer gaan (is 1,5 uur rijden) dus die mogen wel wat langer blijven, we houden geen kraamfeest daar meer. Maar ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk gaan komen.


Doet mij denken aan dat ik eens op kraamvisite ging, 100 km rijden. Ik kwam met 2 kinderen, kreeg 1 kopje thee en een bastogne koekje. De kids werd niks aangeboden, dus toen heb ik uit de auto maar ff pakjes drinken gepakt en na een uurtje werd ons verzocht weer te gaan, omdat haar kinderen moesten eten.


Zoiets hebben wij ook een keer gehad. 2,5 uur gereden, we waren iets te laat omdat we verkeerd gereden waren. Na twintig minuten werden we verzocht om weg te gaan (door de kraamhulp maar wel op verzoek van de ouders) omdat ze gingen lunchen. Toen konden we dus weer ruim 2 uur terug rijden.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers