Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te veel tijd over..

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 30 Mei 2014 20:23

Te veel tijd over..

Sinds eind april zit ik thuis. Mijn opleiding en stage zijn afgelopen en het solliciteren gaat langzaam en moeilijk.
Ik hoef me gelukkig niet druk te maken over mijn inkomen, daar heb ik zekerheid in, ook als straks in juli mijn studiefinanciering stopt, maar ik verveel me dood en vind het lastig om al die vrije tijd te vullen of een goede balans te vinden in de hoeveelheid dingen die ik doe. Soms heb ik het namelijk wel heel erg druk.

De eerste week ben ik een midweek op vakantie geweest, de 2e week was een beetje een aanrommel weekje en de week erna heb ik dingen geregeld als kluisje leeghalen, boeken te koop zetten, CV maken en online zetten etc. Ook heb ik me ingeschreven bij uitzendbureaus.

Maar nu kom ik dus een beetje op het punt : te veel tijd, geen idee wat ik met die tijd moet of wil doen ....
Ik lees nu wat regelmatiger, heb scrappen (fotoboeken maken) als hobby maar dit is vrij duur en kan niet zo lang i.v.m. reuma en voorraad foto's en af en toe heb ik het geluk dat een vriend(in) vrij is om af te spreken.. En natuurlijk de huishoudelijke taken maar daar vul je ook geen uren mee..

Ik vind het gewoon heel moeilijk om
1) te ontspannen
2) uit te vinden wat ik belangrijk/leuk vind om te doen
3) mijn tijd te vullen/ me alleen wat te vermaken (en lekker te voelen)

Dit maakt dat ik me een groot deel van de tijd bezig houd met nadenk en dat werkt niet bevorderlijk en dat ik ook een groot deel van de tijd eigenlijk heel erg humeurig en wat mweh (triest gevoel) ben.. het voelt niet nuttig om fijn om zoveel tijd te hebben op deze manier.. Daarnaast is mijn kamer ook erg klein (10m2). Het punt is ook dat het echt niet (véél) geld mag kosten om wat te ondernemen, want ik blijf een student...

Heeft iemand tips of ideeën? Want ik heb het idee dat dit nog wel een paar maand aan kan houden i.v.m. de slechte banenmarkt..
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 30 Mei 2014 20:32

Re: Te veel tijd over..

Stukje wandelen of fietsen? Heb je je studenten ov nog? Dan kan je uitstapjes maken naar steden waar je nog niet bent geweest. Lekker daar rondwandelen en dingen bekijken. Hoeft dan ook niet veel geld te kosten.

Of anders misschien een tv serie kijken?
03/2019
11/2020
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 30 Mei 2014 20:38

Re: Te veel tijd over..

Kaat schreef:Stukje wandelen of fietsen? Heb je je studenten ov nog? Dan kan je uitstapjes maken naar steden waar je nog niet bent geweest. Lekker daar rondwandelen en dingen bekijken. Hoeft dan ook niet veel geld te kosten.

Of anders misschien een tv serie kijken?


Ik heb een weekend-ov i.v.m. mijn ouders bezoeken .. De weekenden zijn vaak niet zo'n probleem qua tijd vulling, dan zijn mijn vriend en mijn meeste vriendinnen ook vrij ..

Ik kan idd eens kijken naar een nieuwe Tv serie en met lekker weer of ik ergens wat foto's kan maken ofzo :eyes:

Het is denk ik ook een heel klein deel motivatie om het überhaupt te gaan doen..
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem173

Bericht 30 Mei 2014 20:50

Re: Te veel tijd over..

Ben je nog lid van een studievereniging of studentenvereniging die een kamer heeft op school of clubhuis. daar zou je overdag eens langs kunnen gaan?
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 30 Mei 2014 21:00

Re: Te veel tijd over..

Atelier Madame schreef:Ben je nog lid van een studievereniging of studentenvereniging die een kamer heeft op school of clubhuis. daar zou je overdag eens langs kunnen gaan?


Dat is er voor MBO studenten helaas niet echt.. Had ook al naar diverse cursussen gekeken met korting, maar dat is alleen voor hbo/wo studenten, best ongelijk verdeeld, maar MBO studenten hebben wat dat betreft echt vaak pech :silent:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem173

Bericht 30 Mei 2014 21:02

Re: Te veel tijd over..

Ga je hierna nog wel een opleiding doem of wil je echt gaan werken? Anders zou je daar wellicht al over kunnen nadenken!
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mei 2014 21:16

Re: Te veel tijd over..

Kun je niet tijdelijk vrijwilligerswerk gaan doen, een dagdeel of paar dagdelen in de week?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mei 2014 21:31

Re: Te veel tijd over..

Ik heb in die periode mensen bijles gegeven. Dit om mezelf uit te dagen en contact met anderen te hebben.
Het kleine beetje dat ik daarmee verdiende was welkom, maar niet noodzakelijk.

Anders was ik misschien wel gaan koffieschenken in een verzorgingstehuis oid.
08/2018
05/2021
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 30 Mei 2014 21:42

Re: Te veel tijd over..

@AM ik wil echt gaan werken, ik ben nu 22 en heb geen idee wat voor een studie ik zou moeten kiezen. Daarnaast ben ik voor voorlopig ook wel een beetje klaar met het leren/naar school gaan.

@Dundas ik moet daar erg mee oppassen ivm het UWV. er wordt eigenlijk vrij weinig toegestaan uit angst dat je daarna geen normaal werk meer zou willen doen. Zijn vrij strenge regels aan verbonden.. Maar kan wel even kijken.

@MissEnergy Ik heb me wel ingeschreven op een site om op te passen in Groningen. Dat lijkt me ook erg leuk. Misschien is een verzorgingstehuis opzoeken idd ook nog een leuk idee :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mei 2014 21:53

Re: Te veel tijd over..

@mii_joyce. Ik heb ook in Groningen gewoond en zat te bedenken wat andere mensen deden... ik weet dat er wat mensen overblijfdiensten op basisscholen (tegen kleine vergoeding) deden.

Wat ik zelf deed met een overschot aan vrije tijd:
- naar het universiteitsmuseum (gratis voor studenten) - Oude Kijk in 't Jatstraat
- Een stuk skaten of wandelen
- zo goedkoop mogelijk boodschappen doen door bij diverse supermarkten de acties af te lopen
- tv series kijken (al benoemd)
- relaxen met een boek in de zon in het park/plantsoen
08/2018
05/2021
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mei 2014 21:53

Re: Te veel tijd over..

Ohja, UWV en vrijwilligerswerk, daar liep m'n vriend ook tegenaan. Ze zien mensen liever wegkwijnen geloof ik. Hoewel ik me afvraag hoe ze daarop denken te controleren, als jijje vrijwilligerswerk nergens opgeeft dan komen ze toch ook nergens achter?
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 30 Mei 2014 22:38

Re: Te veel tijd over..

Sporten?

Ik ben ook werkloos en hou me bezig met huishouden, familie bezoekjes, vrienden, veel series kijken, uitgebreid koken, knutselen en dus sporten. Ik vind dat een heerlijke uitlaatklep. En daarnaast solliciteer ik uiteraard ook elke dag.

Oh en ik ben gestart met een gratis online cursus Spaans, ook best leuk ;)
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 30 Mei 2014 22:49

Re: Te veel tijd over..

Een kind nemen :laughcry:

Is laaaang geleden dat ik te veel tijd over had haha!
<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Mei 2014 00:28

Re: Te veel tijd over..

Het is hier al meer genoemd, maar mijn advies is: vrijwilligerswerk. Ik zat in dezelfde situatie als jij: ik solliciteerde maar kwam maar niet aan werk, had te veel tijd om na te denken en ging me alleen maar ellendiger voelen.

ik ben toen op een gegeven moment vrijwilligerswerk gaan doen en dat was heel goed voor me.
- Je krijgt een ritme
- Je hebt iets om te doen, waardoor je je vrije tijd weer gaat waarderen. Ik ben soms zo druk met vrijwilligerswerk dat ik blij ben als ik weer even een vrij dagje heb :).
- Je kunt iets goeds doen voor andere mensen of de maatschappij, zodat je weer voldoening haalt uit je leven.
- Je komt onder de mensen
- Je kunt dingen uitproberen, zodat je ook verder kunt ontdekken wat je leuk vindt en wat voor werk je wil doen.
- Je doet contacten op en leert organisaties kennen, waardoor je daar weer makkelijker een betaalde baan vindt.

En aangezien ze overal bezuinigen, zijn er zat organisaties die staan te springen om vrijwilligers!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 31 Mei 2014 15:06

Re: Te veel tijd over..

@Razz, daar beginnen we nog maar niet aan :P Kan me voorstellen dat je dan soms graag vrije tijd wilt :P

@Aletta Ik ga maandag gelijk kijken of er wat te vinden is :D

@Liz Sporten is voor mij lichamelijk niet echt een optie. Wel ga ik af en toe zwemmen :) Elke dag solliciteren? Zo vaak zie ik geen nieuwe vacatures helaas :(

@Dundas Nee lijkt me ook niet, maar je weet het nooit... UWV is lastig :(

@MIssEnergy Ik ga eens in het museum kijken

Iedereen bedankt voor de tips! :D
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem44

Bericht 31 Mei 2014 15:09

Re: Te veel tijd over..

Wauw, wat zit jij in een luxe positie. Je hebt een inkomen (hoe dan?), maar je werkt niet en je hebt dus geld én zeeën van vrije tijd. Lijkt me heerlijk. Geniet ervan zou ik zeggen.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 31 Mei 2014 15:14

Re: Te veel tijd over..

-ED- schreef:Wauw, wat zit jij in een luxe positie. Je hebt een inkomen (hoe dan?), maar je werkt niet en je hebt dus geld én zeeën van vrije tijd. Lijkt me heerlijk. Geniet ervan zou ik zeggen.


Ik krijg een Wajong uitkering ;) Dit omdat ik een diagnose voor reuma heb, wat ook het solliciteren moeilijker maakt omdat ik geen hele dagen/fulltime kan werken.. Nu is dit met mijn opleiding tot secretaresse op zich geen probleem, het punt is vooral dat er wel veel fulltime vacatures zijn + dat je heel veel ervaring moet hebben. Zelf wil ik juist wel zo snel mogelijk werken. Dan kan ik (grotendeels) uit de Wajong en het voelt veel prettiger om op die manier zelf m'n geld te verdienen.

Waarschijnlijk zullen een heel aantal mensen het als 'luxe' zien, maar ik ben er echt wel klaar mee nu ;)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Mei 2014 15:18

Re: Te veel tijd over..

Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat je ervan moet genieten. Vrije tijd is alleen leuk, als je in het dagelijks leven werk of studie hebt. Als je alleen maar vrije tijd hebt, ga je je behoorlijk nutteloos voelen, kan ik je zeggen. Ook al heb je dan zakken met geld.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 31 Mei 2014 16:15

Re: Te veel tijd over..

Aletta schreef:Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat je ervan moet genieten. Vrije tijd is alleen leuk, als je in het dagelijks leven werk of studie hebt. Als je alleen maar vrije tijd hebt, ga je je behoorlijk nutteloos voelen, kan ik je zeggen. Ook al heb je dan zakken met geld.


:good: Idd... als je de rest van de tijd te doen hebt is het fijn om vrije tijd te hebben.. maar na 4 weken niets doen is het echt een nutteloos gevoel...
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem44

Bericht 31 Mei 2014 16:18

Re: Te veel tijd over..

Dat snap ik wel hoor, maar het blijft een luxepositie. Ik las laatste een artikel over iemand die elke dag iets voor een ander deed, of iemand iets gaf. Dat kon iets heel kleins zijn, maar ook iets groters. Misschien iets voor jou?
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Mei 2014 16:45

Re: Te veel tijd over..

- Begin een blog
- Start een 365dagen project.
- Loop de kringloop af en ga meubeltjes opknappen
- Begin met geocaching
- Ga klusjes doen bij familie/vrienden die door de week die wel wat hulp kunnen gebruiken.
- Begin een kook project waarbij je elke week een ander recept probeert
- Misschien een bejaardetehuis in de buurt waar je koffie mag schenken? Die mensjes vinden het altijd erg leuk om een babbeltje te maken.


Misschien zou je kunnen zoeken naar een stageplek voor jouw functie? Het klink misschien suf maar ik hoor wel vaker dat mensen die moeite hebben met een baan zich beschikbaar stellen als stagiair. Vaak krijgen ze hier wel iets voor betaald maar wel minder. Ik snap dat het in jouw situatie misschien minder aantrekkelijk is aangezien je uitkering dan wegvalt. Opzich vind ik het een hele slim zet, ook met het oog op ervaring enzo.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 31 Mei 2014 17:39

Re: Te veel tijd over..

En vrijwilligers werk dan? Bijv. 1 ochtend, middag, avond?
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 31 Mei 2014 21:31

Re: Te veel tijd over..

-ED- schreef:Dat snap ik wel hoor, maar het blijft een luxepositie. Ik las laatste een artikel over iemand die elke dag iets voor een ander deed, of iemand iets gaf. Dat kon iets heel kleins zijn, maar ook iets groters. Misschien iets voor jou?


Ze heeft reuma. Beetje misplaatst om dan met termen als luxepositie te gaan gooien.
<<

Anoniem44

Bericht 31 Mei 2014 21:45

Re: Te veel tijd over..

Ze werkt niet, maar heeft toch een riant inkomen, dat kunnen maar heel weinig mensen in de wereld zeggen. Dus ja, dat vind ik een luxepositie, met én zonder reuma.. Zeker als je je dan gaat afvragen: hoe ga ik eigenlijk mijn tijd invullen?
<<

Anoniem122

Bericht 01 Jun 2014 02:50

Re: Te veel tijd over..

-ED- schreef:Ze werkt niet, maar heeft toch een riant inkomen, dat kunnen maar heel weinig mensen in de wereld zeggen. Dus ja, dat vind ik een luxepositie, met én zonder reuma.. Zeker als je je dan gaat afvragen: hoe ga ik eigenlijk mijn tijd invullen?


Volgens mij is een Wajong uitkering nou niet echt riant?
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers