Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Mei 2014 22:57

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Ik trok (voor de lijn niet zo best) patat vrij goed.. dat heb ik dan ook best vaak gegeten.
En inderdaad: echt eten waar je trek in hebt, waar je lichaam om roept. Vaak is dat hetgeen wat ook goed gaat.
En anders aan de bel trekken bij de dok, je hebt emesafene (deed niets bij mij), of primpran (ofzo.. dat haalde bij mij flink de scherpe randjes er vanaf!).
Ik ben tot 25 weken kots kots misselijk en aan het spugen geweest :palm:

Sterkte! Ik vond het echt het vreselijkste wat er was :(
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Mei 2014 23:40

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Cola idd, af en toe een klein slokje en dan kun je idd ook cafeine vrije nemen. Banaan ging bij mij ook vaak goed, wel kleine stukjes, hoefde geen hele te eten, dat ging wel fout.
Ik ben van begin tot na de bevalling misselijk geweest en veel moeten spugen, maar ondanks dat kwamen er twee kerngezonde kindjes ter wereld. Je hoeft je niet druk te maken om de baby wat dat betreft. Al snap ik het wel hoor, deze keer ben ik helemaal niet misselijk geweest gelukkig, maar ben ik toch heel strikt met mn vitamines (panisch volgens man), ik loop 's nacht naar beneden als ik mij bedenk dat ik maar 1 stuk fruit of te weinig groenten heb gegeten. :palm:

Ondanks dat misselijk zijn echt ontzettend vervelend en naar is, hoop ik van harte dat dit een teken is dat de baby over een kleine 8 maanden in jullie armen mag liggen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Mei 2014 23:45

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Geen nieuwe tips denk ik, maar wel herkenning. Hier bij beide zwangerschappen ongeveer 20 weken erg beroerd geweest, bij de eerste ook twee ziekenhuisopnames bij 7 en 14 weken. Zo'n beetje alle tips die er zijn uitgeprobeerd, en weinig tot niets hielp. Wat nog het beste was, was eten waar ik zin in had op het zeldzame moment dat ik wel trek had. Dat ging dan vaak wel aardig. De ene keer was dat salade, de andere keer chips, dan weer melk.. In het ziekenhuis zeiden ze ook, zelfs al zou ik voornamelijk trek hebben in ongezond voedsel, als dat wel goed zou gaan dan was het altijd nog beter dan al dat spugen. Gelukkig wisselde mijn voorkeur nog wel qua gezond / ongezond, dus dat viel nog mee.

Oja, toch nog een paar tips misschien. Ik had er helaas geen baat bij, maar wel veel positieve verhalen gelezen/gehoord over bepaalde dingen. Je hebt polsbandjes die druk uitoefenen op bepaalde punten, seabands heten ze, en die kunnen ook helpen bij zwangerschapsmisselijkheid. Acupunctuur en homeopathie heb ik ook geprobeerd, niet echt veel van gemerkt heb ik het idee, maar toch ook hierover wel veel goede dingen gehoord. Dus mocht het zo erg blijven, kun je daar misschien ook nog naar kijken. En qua drinken verdroeg ik aquarius (sportdrank in een flesje) redelijk, en dat is toevallig ook van positieve invloed op je vochtbalans.

Ook hier medicijnen gehad trouwens. Na emesafene en primperan op een gegeven moment ook nog een ander middel gekregen, omdat die anderen te weinig hielpen. Weet alleen de naam niet meer helaas. Maar er zijn vschillende medicijnen, dus mocht je iets krijgen en het helpt niet kun je altijd nog vragen of ze iets anders willen proberen.

Heel veel sterkte, ik weet hoe ontzettend beroerd je je kunt voelen en dat is niet niks! Hopelijk zakt het snel af en hoef je niet al te lang zo misselijk te zijn!
<<

Anoniem83

Bericht 30 Mei 2014 01:00

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Ook hier herkenning. Eerste keer tot na de 20 weken aan het spugen geweest, tweede keer t/m 16 weken. Koken lukte niet, alles stonk. Eigenlijk is alles al gezegd maar hier hielp regelmatig kleine beetjes eten. Een lege maag word je nog misselijker van en duizelig en slap en moe enz. Bij mij hielp emesafene amper, heb ook nog primperan gehad maar daar werd ik heel naar van (bekende bijwerking daarvan). Eten waar ik op dat moment zin in had ging hier ook eigenlijk altijd goed. Gek eigenlijk he.

Bij mij was dat vaak zelfgemaakte groentesoep, van die goedkope pittige noodlesoep en helaas ook veel vette en zoete troep. Maar goed,dat is ook allemaal weer goed gekomen.

Sterkte in ieder geval. Ik vond zo misselijk zijn dat je niet goed kan functioneren echt het naarst van de zwangerschap. Vervelender dan bekkenpijn of de bevalling zelf.

Oh en gefeliciteerd natuurlijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Mei 2014 10:11

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

De aanbevelingen zijn inderdaad aangescherpt, maar dan nog moet je echt flink veel cola drinken om daar overheen te gaan en ik kan me niet voorstellen dat dat ongemerkt gebeurt. Als je voor de zekerheid helemaal geen cola wil drinken dan moet je dat uiteraard zelf weten, maar het is niet dat je iets verkeerd doet als je wel af en toe een glaasje cola of een kopje thee of wat dan ook neemt.

Maar goed, als je cafeïnevrije cola wil zou ik wel gewoon de variant met suiker nemen, want zoetstoffen lijken me weer niet lekker als je misselijk bent. Er is een cafeïnevrije variant met suiker van Albert Heijn huismerk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 30 Mei 2014 11:20

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Ik heb uiteraard geen tips maar ik wil je van harte feliciteren! Ik gun het je zo.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Mei 2014 11:31

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Ik vind het ook echt geweldig voor je, AnnaK!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 30 Mei 2014 12:06

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wauw, wat geweldig voor je!! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem117

Bericht 30 Mei 2014 13:11

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben vanochtend twee kloppende hartjes gezien. Heel bijzonder na ruim 4 jaar wachten. Het blijft de komende weken nog spannend, maar voor ons is dit een hele mijlpaal. Verder onverminderd misselijk, maar de cola helpt.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Mei 2014 13:18

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wauw, twee kloppende hartjes! Wat bijzonder na 4 jaar.
Van harte gefeliciteerd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Mei 2014 13:19

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Neeeeeeeeee Annak!!
Wat bijzonder zeg!!! Jeetje meid, wat fijn!
Dat verklaart ook gelijk de enorme misselijkheid.

Ik ga zo enorm ontzettend gigantisch duimen voor jullie, dat het dit keer goed mag gaan!!!
<<

Anoniem 82

Bericht 30 Mei 2014 13:20

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wow, wat ontzettend bijzonder!! Gefeliciteerd!! Hopelijk mag alles goed gaan en hebben jullie straks twee mooie kindjes! Sterkte met de misselijkheid, bij meerlingen is die vaak ook heftiger (vandaar dat ze bij mij beide keren ook extra goed gingen checken of het er toevallig twee waren).
<<

Anoniem234

Bericht 30 Mei 2014 13:21

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Gefeliciteerd! Wat bijzonder.
<<

Anoniem74

Bericht 30 Mei 2014 13:23

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wauw, 2! Gefeliciteerd!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Mei 2014 13:23

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Gefeliciteerd! Ow wat bijzonder, twee kloppende hartjes zelfs! Ik ga echt voor je duimen dat alles goed mag gaan en je straks twee gezonde kindjes in een wiegje hebt liggen :heart:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 30 Mei 2014 13:24

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wow anna 2 hartjes, wat bijzonder!! Gefeliciteerd.

En wat betreft de misselijkheid. Bij mij hielp alleen medicatie. Zonder hield ik niets binnen. Ik heb van week 7 tot ongeveer week 22 emesafene gebruikt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem86

Bericht 30 Mei 2014 13:26

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

O wauw, twee hartjes nog wel!
<<

Femy

Noob

Berichten: 76

Geregistreerd: 19 Mrt 2014 12:20

Bericht 30 Mei 2014 13:31

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Gefeliciteerd!!
Hier 16 weken lang continue misselijk geweest, en ook in het ziekenhuis gelegen met uitdroging.
Probeer dus wel genoeg te drinken! Je kunt altijd even langs de verloskundige gaan voor medicijnen tegen de misselijkheid, maar hier hielpen diverse medicijnen niet.
Het is gewoon uitproberen, misschien iets vloeibaars wat je beter kan verdragen?
En tja, wat niet gaat dat gaat niet, dus zat ik soms om 11 uur in de avond nog aan wat eten want alleen dan hield ik wat binnen :eyes:
Afbeelding
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 30 Mei 2014 13:39

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Gefeliciteerd, wat geweldig voor jullie!
2014 2016
<<

Anoniem119

Bericht 30 Mei 2014 13:47

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Oh Anna, wat super. Geweldig. Ik duim voor jullie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Mei 2014 13:52

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Geweldig Anna!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem205

Bericht 30 Mei 2014 13:55

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wauw AnnaK! Wat bijzonder! Twee kloppende hartjes nog wel :love:
Dat kan natuurlijk de extreme misselijkheid verklaren!

Wat hier heel erg geholpen heeft (ik heb gelukkig niet hoeven te spugen, maar ben 5 weken zodanig misselijk geweest dat ik ruim 3 kilo ben afgevallen), is het nemen van halve reistabletjes Suprimal. Pompoen had dat destijds verteld. Ik heb op internet gezocht over bijwerkingen tijdens zwangerschap en mijn huisarts heeft het op de website Larebo.nl opgezocht. Daaruit bleek dat het geen kwaad kan tijdens de zwangerschap. Het hielp mij door de ergste misselijkheid heen en ik werd er niet zo heel erg suf van. Verder appels eten en alleen maar dranken met koolzuur nuttigen, zodat ik de misselijkheid kon wegboeren. Dat heeft mij ook altijd geholpen met zeeziekte, vandaar.

Daarnaast idd eten waar ik trek in had (friet/gebakken aardappeltjes), weinig vlees, geen zuivel en ook geen groenten. Nu eet ik op zuivel en vlees na weer redelijk. Alleen kip wil, de rest niet...

Hopelijk trekt je misselijkheid snel een beetje weg, zodat je weer een beetje fatsoenlijk kunt functioneren!
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 30 Mei 2014 14:10

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wauw Anna, da's zeker een mijlpaal! En dan ook meteen een dubbele. Ik hoop enorm dat alles deze keer goed mag blijven gaan en er nog vele mijlpalen zullen volgen.

O ja: Suprimal = Emesafene min de vitamine B6 en kan dus inderdaad veilig gebruikt worden in de zwangerschap.
Afbeelding
<<

Anoniem 146

Bericht 30 Mei 2014 14:24

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Gefeliciteerd!!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Mei 2014 14:25

Re: Misselijk en spugen, wat hield je wel binnen?

Wauw, AnnaK, echt helemaal geweldig!! En 2 nog wel!! Jeetje, ik ben gewoon een beetje beduusd, kun je nagaan hoe jij je moet voelen. Heel erg veel geluk!
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers