Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Samenwonen in zijn huis

<<

Anoniem78

Bericht 29 Mei 2014 17:33

Samenwonen in zijn huis

Hoi!
In de zomer trek ik bij mijn vriend in. We gaan het huis wel een beetje veranderen, zodat ik me er ook thuis voel. Ander behangetje, spullen van mij toevoegen.
Wat zou nog meer kunnen om het ook mijn thuis te laten worden? Iemand ervaring ermee? Tips?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Mei 2014 17:45

Re: Samenwonen in zijn huis

Toen ik bij m'n vriend in trok hebben we samen een nieuwe bank en eettafel stoelen gekocht.
Een bank was niet persé nodig want de mijne was nog goed, maar we wilden graag iets wat we beide mooi vonden.
Verder heb ik een muur gesausd, een behangetje geplakt en de keukenkastjes geverfd (dit was echt nodig). Het huis was behoorlijk studentikoos toen ik m'n vriend leerde kennen. Gelukkig hebben we dezelfde smaak dus veel van mijn dingen vond hij leuk.

Edit: je zou bijvoorbeeld jouw dierbare foto's een plekje kunnen geven.
Bloemen vind ik ook altijd een "thuis"-gevoel geven. Ik zette bijvoorbeeld mijn favoriete (grote) vaas op een mooie plaats en kocht de eerste tijd elke week een groot bos veldbloemen.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 29 Mei 2014 17:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 17:47

Re: Samenwonen in zijn huis

Eh, zodra je er woont met deels je eigen spullen is het toch ook gewoon jouw huis>? Zoiets heeft even nodig om te groeien. Ik zou niet gelijk het hele huis overhoop gooien in ieder geval.
<<

Anoniem78

Bericht 29 Mei 2014 17:51

Re: Samenwonen in zijn huis

-ED- schreef:Eh, zodra je er woont met deels je eigen spullen is het toch ook gewoon jouw huis>? Zoiets heeft even nodig om te groeien. Ik zou niet gelijk het hele huis overhoop gooien in ieder geval.


Ik wil ook niet het hele huis overhoop gooien hoor;-) Al zijn meubels blijven omdat hij alles vrij nieuw en van goede kwaliteit heeft, ik heb Ikea spullen of gekregen spullen dus de logische keuze is dat zijn meubels blijven. Alleen wat kleine dingetjes van mij komen mee(accessoires)
<<

Anoniem 52

Bericht 29 Mei 2014 19:39

Re: Samenwonen in zijn huis

Euh in mijn vriends huis is inmiddels alles veranderd behalve de bank en de tv...
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Mei 2014 20:50

Re: Samenwonen in zijn huis

Als jullie financiën het toelaten zou ik toch een meubelstuk van jullie samen kopen. Wij hebben ook alle meubels van mijn vriend, aangevuld met een paar bijzettafeltjes/krukjes en een mooie grote lamp. Zo hebben we ook iets van ons samen en dat voelt heel fijn.

Verder natuurlijk je eigen foto's. Bij mij zijn het trouwens ook mijn boeken die mij een thuis-gevoel geven, heerlijk om voor mijn volle boekenkast te staan.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 21:18

Re: Samenwonen in zijn huis

Wij zijn samen gaan wonen en hebben toen de mooiste spullen van onze beide huizen samengevoegd en de rest weggegooid. Nog wat spullen van familie gekregen. We hebben nauwelijks iets nieuws gekocht eigenlijk. Na een paar maanden kun je je nauwelijks meer herinneren wat van jou is, wat van hem is en wat van jullie samen en na nog een paar maanden ís alles gewoon van jullie samen. Tenminste zo ging het bij ons.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Mei 2014 21:22

Re: Samenwonen in zijn huis

-ED- schreef:Wij zijn samen gaan wonen en hebben toen de mooiste spullen van onze beide huizen samengevoegd en de rest weggegooid. Nog wat spullen van familie gekregen. We hebben nauwelijks iets nieuws gekocht eigenlijk. Na een paar maanden kun je je nauwelijks meer herinneren wat van jou is, wat van hem is en wat van jullie samen en na nog een paar maanden ís alles gewoon van jullie samen. Tenminste zo ging het bij ons.


Maar mijn spullen waren zo oud dat het echt niet slim was om die samen te voegen met zijn spullen. Hij heeft ooit allemaal goede spullen gekocht en ik had alles bij elkaar gesprokkeld (gratis gekregen, marktplaats, kringloop). Niet dat het van mij niet mooi was, maar het was echt een slechte combi met zijn spullen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Mei 2014 21:53

Re: Samenwonen in zijn huis

Wat Ed zegt was bij mij van toepassing. Het is gegroeid. Ik heb leuke accessoires gekocht en foto's is idd ook een tip.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem119

Bericht 29 Mei 2014 22:31

Re: Samenwonen in zijn huis

Ik vond het onzin om mij spullen mee te nemen want die van hem stonden er al en waren mooier/nieuwer. Maar ik vond t wel een vreselijk mannenhuis. Nou hoef ik ook geen huis vol deco-prul, maar ik vond een persoonlijke touch wel belangrijk. Van beide trouwens, want z'n huis was gewoon kaal. Dus we hebben samen leuke memorabilia neer gezet zoals souvenirs vanuit onze beide jaren in Amerika en van andere reizen (eerst nog van ieder voor zich, intussen van reizen samen). Ik vind dat heel leuk en betekenisvol. Ik heb een paar vrouwelijke dingen toegevoegd maar hij zijn mannelijke stijl ook nog. Het is qua meubels absoluut niet mijn droom inrichting maar ik vond t ook van de zotte om alles maar klakkeloos af te kraken, weg te doen en nieuw te kopen. We hebben alleen samen een nieuwe salontafel gekocht want zijn oude was echt kapot. Prima; dat was een leuke eerste aankoop samen en voegde wel toe aan het samen zijn gevoel. En het allerbelangrijkste item in huis wilde ik wel prominent in de woonkamer: mijn boekenkasten met boeken. Zijn boeken staan er nu tussen. Dat voelde direct heel eigen en maakt het mijn thuis. Sowieso heb ik door al mijn verhuizingen (zo'n 37 intussen) wel geleerd dat ik me overal wel thuis voel met m'n boeken, laptop en wat foto's.
<<

Anoniem78

Bericht 30 Mei 2014 10:53

Re: Samenwonen in zijn huis

Dat met boeken heb ik ook! Ik lees echt heel veel dus heb ook aardig wat boeken. We hebben ook al afgesproken dat we een boekenkast gaan aanschaffen voor in de woonkamer, dat vind ik al leuk! In de logeerkamer komt mijn bed en mijn witte Ikea vakkenkast met bloemenmandjes.
Ik heb 2 roze en 2 witte glas memoborden en die komen in de keuken, en in de hal maken we een muur met allerlei fotolijstjes. Al met al wordt het steeds duidelijker hoe het gaat worden, vind ik echt leuk! Nu nog een baan vinden...haha!
<<

Anoniem178

Bericht 30 Mei 2014 12:09

Re: Samenwonen in zijn huis

Bij mijn ex ben ik vrij onverwachts ingetrokken en kon daardoor maar 1 auto met spullen meenemen (lang irrelevant verhaal), dus ik had alleen mijn eigen kleding. Ik miste vooral de kleine dingetjes, zoals mijn eigen bestek en servies. Ik miste mijn gewoontes en moest de zijne overnemen. Jij zit straks in een vreemd huis, terwijl alles voor hem normaal is en alles een plekje heeft. Ik zou dus een aantal kasten leegruimen en samen weer opnieuw inrichten. Zo komt hij ook een beetje uit zijn comfort zone en komen jouw spullen niet erbij.

Ik lees wel even mee. Mijn vriend zal op termijn (tijdelijk) in mijn huis komen wonen en ik wil niet dat hij zich voelt zoals ik me toen voelde.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 30 Mei 2014 12:15

Re: Samenwonen in zijn huis

Ik heb eigenlijk bijna niks veranderd. Dat vond ik niet echt nodig. Mijn spullen zijn meegegaan (ik kwam van mijn ouders af) maar dat was niet zo heel veel. Wel heb ik wat kaarsen voor op tafel en kussens voor op de bank toegevoegd. Maar dat was het eigenlijk wel. Ik voel mij overal snel thuis. Daarvoor hoef ik niet een heel huis te veranderen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem86

Bericht 30 Mei 2014 12:17

Re: Samenwonen in zijn huis

Wij hebben geverfd toen ik hier kwam in wonen (was gewoon nodig) en hebben uiteindelijk alles, op de banken na op dit moment, nieuw gekocht toen we hier samenwoonden. M'n vriend had maar weinig spullen sowieso en we wilden graag samen de inrichting bedenken.
<<

Anoniem44

Bericht 30 Mei 2014 12:20

Re: Samenwonen in zijn huis

Als je je prettig bij iemand voelt, dan voel je je toch al snel thuis? Of ligt dat nou aan mij? Toen ik bij mijn man introk, destijds, toen voelde dat helemaal niet alsof ik in een vreemd huis kwam wonen, ofzo. Het was in de tijd dat we verkering hadden al een beetje mijn huis geworden, omdat ik er zo vaak was en hij heeft mij nooit het gevoel gegeven niet welkom te zijn, of op visite te zijn in zíjn huis. Kreeg ook al na een paar weken verkering de sleutel, gewoon omdat dat handig was.
<<

Anoniem51

Bericht 30 Mei 2014 12:22

Re: Samenwonen in zijn huis

Het heeft niet zozeer met thuisvoelen te maken denk ik, maar wel soms (niet altijd) dat mannen vooral van de praktische inrichting zijn terwijl vrouwen graag nog wat sfeer willen toevoegen.
<<

Anoniem86

Bericht 30 Mei 2014 12:52

Re: Samenwonen in zijn huis

Mijn vriend was nooit thuis, of bij zijn ouders in de zaak aan het werk, of bij zijn eigen werk. Dus het huis was eigenlijk helemaal niet ingericht en er stond alleen een tafel, banken, televisie en een bed met wat ikea kasten enz er bij. Dus natuurlijk kan ik me er thuis gaan proberen te voelen, maar het was gewoon niet gezellig, en dat vond mijn vriend zelf ook. Dus dan vind ik het eigenlijk logisch dat je het samen gaat inrichten om er een thuis voor samen van te maken.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 30 Mei 2014 13:33

Re: Samenwonen in zijn huis

Door je eigen foto's en wat kleine decoratie dingen kan je er al snel een eigen touch aan geven. Zoek een mooi schilderij samen uit of maak een lijst met allemaal foto's van jullie geliefden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem78

Bericht 30 Mei 2014 15:32

Re: Samenwonen in zijn huis

Ik denk dat het de kleine dingen zijn die het hem gaan doen, eigen spulletjes inderdaad.
Ed, ik ben hier al best veel, veel weekenden en in vakanties(ben leerkracht dus ik heb nogal veel vakantie) en ik voel me hier echt wel thuis, maar de inrichting is gewoon niet mijn ding. Alles is zwart, grijs en wit. De blauwe en roze kussentjes op de bank zijn het enige kleurrijke.
Gister hebben we bij de intratuin leuke potten en planten gekocht voor op het balkon, dat is al erg leuk geworden en samen uitgezocht.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 30 Mei 2014 15:48

Re: Samenwonen in zijn huis

Toen ik bij mijn vriend introk waren alle meubels nog erg nieuw dus daar die hebben we allemaal gelaten zoals het. Ik heb me uitgeleefd in het kopen van kussentjes, kaarsen, fotolijstjes e.d. Daardoor werd het al een stuk gezelliger en voelde ik me er meer thuis. Verder was het hier vooral een kwestie van tijd. Ik denk dat jullie op de goed weg zijn :)
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Jun 2014 02:45

Re: Samenwonen in zijn huis

Er zijn hier al veel dingen genoemd maar inderdaad net even een ander behangetje erbij op of een likje verf in de kleur die jij leuk vind. Mijn eigen spulletjes, zoals een paar foto's die mij dierbaar zijn en verder misschien als er nog plek is een bepaalde kast ofzo die ik altijd gebruikte en daar prima zou passen. Ik denk dat je je sowieso op den duur wel thuis gaat voelen. Het wordt toch net zo goed jouw huis als dat van hem, ondanks dat hij er al eerder woonde. Ik denk dat inderdaad spulletjes waar jij waarde aan hecht het hem kunnen doen zoals: foto's, beeldjes, schilderijen, decoratie, spulletjes die jouw dierbaar zijn het het huisje van jullie samen net kunnen maken.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers