Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


was stinkt na wassen

<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:05

Bericht 29 Mei 2014 16:00

was stinkt na wassen

iemand idee hoe dat kan? af en toe zet ik de machine gewoon een keer aan met waspoeder en wasverzachter en zonder was aan en dan is het tijdje over maar daarna begint het weer, iemand idee?
<<

Anoniem74

Bericht 29 Mei 2014 16:01

Re: was stinkt na wassen

Minder wasmiddel, poeder ipv vloeibaar, en zo nu en dan op 90 graden wassen.
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2014 16:12

Re: was stinkt na wassen

Ik kreeg van miele de tip om altijd tussen elke wasbeurt door de deur open te laten en de wasmachine laten drogen. 1x in de maand gooi ik soda erin en laat ik hem op programma: apparaat reinigen draaien. Works like a charm! Haal je was er snel uit? Ik deed voorheen wel eens nadat ik had gewassen meteen een was erin en dan de timer erop maar dat doe ik niet meer.
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:05

Bericht 29 Mei 2014 16:14

Re: was stinkt na wassen

Ig-Nore schreef:Minder wasmiddel, poeder ipv vloeibaar, en zo nu en dan op 90 graden wassen.


ik gebruik al poeder en mijn witte was was ik altijd op 95 graden dus dat kan het ook niet zijn
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:05

Bericht 29 Mei 2014 16:15

Re: was stinkt na wassen

ChiQ schreef:Ik kreeg van miele de tip om altijd tussen elke wasbeurt door de deur open te laten en de wasmachine laten drogen. 1x in de maand gooi ik soda erin en laat ik hem op programma: apparaat reinigen draaien. Works like a charm! Haal je was er snel uit? Ik deed voorheen wel eens nadat ik had gewassen meteen een was erin en dan de timer erop maar dat doe ik niet meer.


deur laat ik altijd ook open staan, doe je die soda gewoon in zeepbakje dan?
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 16:17

Re: was stinkt na wassen

Geen lege was met wasmiddel en wasverzachter draaien, maar met soda en azijn, op 95 graden. Wasverzachter laat ook een vieze, vettige troep achter. Beter kun je de wasverzachter dus helemaal weglaten, ook bij je was. Azijn kun je ook als wasverzachter voor je was gebruiken trouwens.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 29 Mei 2014 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2014 16:17

Re: was stinkt na wassen

moon72 schreef:
ChiQ schreef:Ik kreeg van miele de tip om altijd tussen elke wasbeurt door de deur open te laten en de wasmachine laten drogen. 1x in de maand gooi ik soda erin en laat ik hem op programma: apparaat reinigen draaien. Works like a charm! Haal je was er snel uit? Ik deed voorheen wel eens nadat ik had gewassen meteen een was erin en dan de timer erop maar dat doe ik niet meer.


deur laat ik altijd ook open staan, doe je die soda gewoon in zeepbakje dan?


Nee, die doe ik in een wasbolletje erin.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Mei 2014 16:20

Re: was stinkt na wassen

Doe je wel regelmatig een kookwas/90 graden was? Google anders eens op vetluis/wasluis zeepluis en tips om dit te verhelpen: is inderdaad o.a. soda icm. 90 graden was.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 30 Mei 2014 13:36

Re: was stinkt na wassen

Inderdaad een keer in de maand of zo een kookwas met soda leeg laten draaien. Ik gooi de soda wel gewoon in bet. zeepbakje, dan is dat ook weer schoon is mijn gedachte.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Jip

Bericht 30 Mei 2014 16:33

Re: was stinkt na wassen

Ik laat m weleens draaien met een vaatwastablet er in op 90graden. De eerste keer dat ik dat deed, zag ik bruin water in de machine draaien...

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers