Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

<<

Anoniem74

Bericht 29 Mei 2014 02:22

Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Maandagochtend vroeg geland vanuit Amerika (8u verschil). Die zaterdagnacht ervoor weinig geslapen gezien we om 4u lokale tijd op de luchthaven moesten zijn, de zondagnacht overgeslagen ivm vliegen.
Maandagmiddag thuis alle vier 4 u geslapen...vanaf dat moment voel ik mij zo slecht.

Ik slaap per nacht zo'n 3 uur....rest lig ik wakker. Overdag ben ik zo beroerd, hele schedel doet pijn, geen concentratievermogen, geen eetlust, spierpijn, rillen vs zweten,.....en lig ik dus de hele tijd in bed of op de bank. Ik kan gewoon niets, veel te slap voor. Ben de afgelopen dagen flink afgevallen, wat ook niet helpt gezien ik al smal was.

Gister overdag nog 3u geslapen, maar that's it. Paracetamol werkt niet. Heb er nu net 2 tegelijk genomen uit wanhoop, weet ook niet meer zo goed wat ik nu moet doen. Doorsukkelen en afwachten? Overdag niet meer slapen en proberen te zitten ipv liggen om zo niet teveel rust (?) te pakken? Of juist overdag toch die uurtjes slaap pakken indien mogelijk, maar dan geef ik mij dus niet toe aan het Nl ritme?

En die verschijnselen. Zal dat pure jetlag zijn of heb ik de pech dat ik nu grieperig ben?

De vakantie was erg druk en heel weinig rust gehad (logisch ivm 2 kleintjes). Dat speelt ook nog mee. Ik was al erg gestrest (door werk, prive, etc) toen we op vakantie gingen. Het lijkt wel of alles er nu uit komt.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Mei 2014 05:29

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Mss heb je hier iets aan, ik heb er ook enorme last van gehad de vorige keer.
post133997.html?hilit=Melatonine#p133997
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Mei 2014 05:59

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Ik kwam een paar weken geleden terug uit amerika. Ik heb thuis savonds melatonine geslikt en goed geslapen, en de avond daarma heb ik dat weer gedaan. Toen zat ik weer in het ritme.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 29 Mei 2014 06:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem119

Bericht 29 Mei 2014 06:07

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Ik heb alleen als tip je echt zo goed mogelijk aan je Nederlandse ritme houden. Je lichaam heeft een klap gehad maar je herstelt echt t beste door te rusten op de normale tijden. Zelfs als je niet kunt slapen 's nachts, niet overdag alsnog dutjes gaan doen. Dat is zwaar, maar anders kom je echt nog lastiger in je oude ritme. Die rust komt dan vanzelf weer, ik denk dat je met twee goede nachten je weer heel anders voelt.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 29 Mei 2014 07:27

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Probeer ook goed te eten in het normale ritme, dat helpt ook mee. Verder idd geen dutjes meer doen overdag, probeer het vol te houden.

De eerste keer dat ik uit Amerika terug kwam is het mij ook niet goed gelukt en heb mij nog nooit zo beroerd gevoeld als toen van die jetlag.

Ondertussen weet ik dat het voor mij het beste werkt om zo snel mogelijk na terugkomt weer aan het werk te gaan/een paar dagen goed vol te plannen, zodat ik wel wakker moet blijven.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 07:53

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Ik had de laatste keer vliegen van de huisarts oxazepam gehad voor in het vliegtuig, maar omdat ik meteen vijf tabletten kreeg (ik had gevraagd om twee of drie) heb ik ze ook meteen de eerste nacht gebruikt om m'n jetlag zo minimaal mogelijk te houden. Heeft voor mij erg goed gewerkt, maargoed, daar heb je voor nu weinig meer aan. Misschien kun je het alsnog aanvragen zodat je een paar goede nachten kunt maken en zo weer in het ritme komt? Want volgens mij ben je nu in een vicieuze cirkel beland.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 29 Mei 2014 08:38

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Ik heb alle keren dat ik uit Amerika kwam geen jetlag gehad.
Ik houd mij altijd gelijk weer aan het NL'se ritme en geef niet toe aan slaap...
Werkt voor mij prima.
Maar als ik jou was zou ik langs de huisarts gaan.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 08:54

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Ik probeer juist de NL'se tijd zo snel mogelijk te vergeten en over te gaan op de nieuwe tijd. Ik heb er de eerste keren ook veel last van gehad, maar de laatste tijd is het minder. Voor mij helpt het om in mijn hoofd de eerste 3 dagen al in te plannen en me er al bij neer te leggen dat ik moe zal zijn en 's nachts misschien wakker wordt enzo. Door dit te accepteren sta ik er veel relaxter in en is het ook allemaal niet zo erg meer. Ik probeer vaak de eerste dag gelijk mee te gaan in het ritme en dan dus op te blijven als het nog licht is, hoe moe ik ook ben. Dit is wel de snelste manier om in het juiste ritme te komen, voor mij dan.
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 09:58

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Laatste keer Toronto heb ik zowel heen als terug geen jetlag gehad. Alleen de eerste avond had ik wel dat ik dood- en doodmoe was, dusdanig dat ik huilend mijn vriend op heb gebeld waar ik toch aan begonnen was. En dat ik er heilig van overtuigd was dathij een ongeluk had gehad ofzo toen hij na vier keer bellen z'n telefoon nog niet opnam. Ja, niet zo gek, het was toen half 2 in de nacht NL tijd :palm: De volgende ochtend voelde nog wat vreemd aan qua tijdsbeleving maar verder zat ik eigenlijk direct erin. En terug in Nederland was er sowieso niks aan de hand, want het waren natuurlijk maar vijf dagen.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Mei 2014 12:39

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Bedankt voor jullie reacties. Heb uiteindelijk van 05:30-11.08 geslapen. Poging gewaagd om weer te douchen, maar na 2 min moest man mij opvangen dus geen succes.
Man is nu met kids eten aan het halen, proberen of er iets in gaat ( en blijft :))
Had di woe vr moeten werken, maar ben totaal niet toe in staat. Jank al als ik moet nadenken over vraag man wat kinderen moeten eten...kan mij niet concentreren.
Ben nu moe maar blijf wakker tot minimaal 20.00 heb ik mij voorgesteld.

Als ik dit had geweten, was ik beter voorbereid geweest mbt terugvliegen. Wat een ramp dit, heb echt onderschat een jetlag. Terwijl we eerder naar en van Amerika en Azië zijn gevlogen. Nergens last van toen.

Als het morgen niet beter gaat ga ik ha vragen om evt tijdelijk middeltje om uit dit cirkeltje te komen.
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2014 12:41

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Is t wel een jetlag?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 29 Mei 2014 12:44

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Probeer inderdaad zoveel mogelijk jezelf in het Nederlandse ritme te dwingen. Je kunt eventueel een keer een slaapmiddel gebruiken, maar ik hoor daar vaak van dat je dan wel goed slaapt, maar nog uitgeput wakker van wordt.
<<

Anoniem74

Bericht 29 Mei 2014 12:46

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Denk ik...dacht eerst aan griep icm jetlag, maar de symptomen komen overeen als ik inet afspeur. Dus ik gooi het er maar op. Wist iig niet dat het zo slopend kon zijn. Dacht aan beetje extra vermoeid, maar niet aan ziek zijn.

Er is wel veel te vinden wat je vooraf kunt doen...maar niet naderhand.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 29 Mei 2014 12:54

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Ik denk eerder dat je griep hebt eerlijk gezegd...ik loop bij een slaaptherapeut omdat mijn bioritme totaal ontspoord is en ik heb al veel last van een jetlag, maar niet zoals dit.

Ik heb ook de tip van melatonine gehad, innemen op de 'nieuwe' tijd dat je gaat slapen. Let wel op, wat ze in de winkel aan melatonine verkopen is qua dosering echt heeel minimaal. Kun je het beter een keertje op recept vragen. Ik zou dit eerder doen dan oxazepam, dat is echt rotspul en nog verslavend ook.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem287

Bericht 29 Mei 2014 21:35

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Dit klinkt eerder alsof je ziek bent, gewoon een bad timing nu je net terug bent uit de VS waardoor je denkt dat het door de jetlag komt. Vooral omdat je eerdere keren ook niet op deze manier last had van je jetlag en ook niet toen je naar de VS vloog.
<<

Anoniem74

Bericht 30 Mei 2014 00:46

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Daar zit ik weer :( ben opgebleven tot 21:30 maar kan totaal niet slapen. Voor morgenochtend toch de wekker gezet. Ben benieuwd.

Edit: hele nacht weer wakker geweest :nopompom:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 30 Mei 2014 13:38

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

He wat balen Ig-nore dat je er zo'n last van hebt! Het duurt echt lang. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de tips van Marin. Probeer overdag niet te slapen, en ga in bed liggen op het tijdstip dat je normaal ook zou slapen. Ik weet niet of je dat al doet, maar misschien helpt het om een uur voor het naar bed gaan geen tv meer te kijken en niet bezig te zijn met je laptop en telefoon, maar bijvoorbeeld een bad of warme douche te nemen en iets warms te drinken.

Sterkte, het lijkt me heel rot.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem74

Bericht 31 Mei 2014 11:52

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

heb weer niet geslapen en ook koorts. van de hap 2 tabletten temazepam gekregen. hopelijk werkt het...is het al avond ? :)
<<

Anoniem119

Bericht 31 Mei 2014 12:13

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Dit kan toch geen jetlag meer zijn? Sowieso lijkt me dat je lichaam gewoon oververmoeid is. Ik zou idd die pillen nemen want je lichaam heeft gewoon rust nodig. Sterkte. Hopelijk voel je je daarna al wat beter.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 31 Mei 2014 13:12

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Jeetje wat vervelend. Tip voor de volgende keer: koop in het buitenland altijd slaappillen. Zo kun je de eerste 2 nachten een slaappil nemen en is je lichaam daarna eraan gewend.

Ik zou nu snel naar de huisarts gaan en een recept vragen voor een slaappil, want zo rust je lichaam niet uit en sterkt het ook niet aan. Sterkte!
<<

Anoniem74

Bericht 31 Mei 2014 14:01

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

De ha zei idd dat ik de dikke pech heb op hetzelfde moment een griep plus jetlag te hebben, en dan blijf je idd in een cirkeltje hangen. Nog 6 u dan mag ik weer poging doen :sleep: :sleep: :smile:
<<

Anoniem74

Bericht 31 Mei 2014 14:02

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Volgende keer neem ik idd meer maatregelen, was nu alleen maar bezig met het voorkomen van een jetlag bij de kleintjes.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2014 15:56

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Hoe gaat het nu ig- nore?
2014 2016
<<

Anoniem74

Bericht 01 Jun 2014 18:36

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Heb tussen 21.30 en 05.00 ongeveer redelijk geslapen. Nog niet optimaal en werd ook geregeld wakker, maar viel kennelijk wel iedere keer weer in slaap.Kan mij voorstellen dat slaappillen wel verslavend zijn, je wordt wel wat rustig in het hoofd.
Helaas heb ik nog maar 1 pil nu :)

Morgen nog wel even urine laten checken, sinds gisteravond vermoeden een blaasontsteking erbij te hebben.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jun 2014 20:18

Re: Jetlag? Hoe kom ik hieruit.....

Je hebt het goed te pakken Ig- Nore. Al uitslag van je urine onderzoek?
2014 2016
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers