Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mei 2014 23:24

Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Eigenlijk mag en kan ik er niet over oordelen, maar op basis van wat ik lees en ik haar net gehoord heb bij RTL late night, kan ik er gewoon met mijn hoofd niet bij dat je je partner in steek laat terwijl hij stervende is.
Okee dat je relatie niet meer is wat het was en dat je misschien niet op die voet verder zou willen, kan ik nog wel begrijpen. Maar dat je gewoon naar Hawaï vertrekt en niet eens terug komt voor de euthanasie en de begrafenis??
Ze waren 13 jaar bij elkaar.

En een deel van de opbrengst van het boek gaat naar een project wat mensen steunt die een eigen bedrijfje willen starten. Ik zou zeggen, is het KWF niet een betere bestemming?

Hieronder een artikel, als je niet weet waar ik het over heb.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... iend.dhtml

Wat vind jij ervan?
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 28 Mei 2014 23:25

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik heb het vanmorgen redelijk vol verbazing zitten lezen. En dan ook nog dat ze vertelt dat hij achter haar stond. Verdorie, die man was aan het vechten tegen kanker! En dan belooft ze hem terug te komen voor de euthanasie, en dan doe je het op dat moment niet. Dat vind ik egoïstisch.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mei 2014 23:30

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik vind het ook erg egoistisch. In het artikel staat ook 'strijd om ziekte brak ook haar op' en 'ik ging eraan onderdoor'.
Kun je het dan ook niet opbrengen om de laatste maand(en) jezelf nog even wat weg te cijferen en er voor hem te zijn?

Ik val vooral over het feit dat je 13 jaar lang van elkaar gehouden hebt en dat je dan de laatste weken naar het buitenland gaat, terwijl hij aan het vechten is voor zijn leven. En dat je niet eens het fatsoen hebt om naar de begrafenis te komen en afscheid van hem te nemen. En sowieso uit respect voor hem en zijn familie.

Nee ik krijg er echt de kriebels van!
Afbeelding
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 28 Mei 2014 23:32

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Zo zeg... De relatie verbreken, oké dat is heel heftig, maar dat kan ik wel invoelen. Maar niet terugkomen voor euthanasie en begrafenis vind ik echt onvoorstelbaar en egoïstisch. En er vervolgens een boek over te schrijven om rijk te worden voor zo'n besluit, pff. Als ze was teruggekomen, zoals ze beloofd had, en het boek had geschreven over het verbreken van de relatie, had ik het interessant en moedig gevonden. Maar het bijwonen van euthanasie en begrafenis, dat doe je niet alleen voor jezelf, maar juist voor anderen ook. Ik vind dit echt een heel naar verhaal.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mei 2014 23:34

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'

Ik vind het vooral heel ongepast om er een boek over te schrijven en je dan op zo'n manier in de kijker te spelen. De familie van haar ex heeft er echt heel veel moeite mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Mei 2014 23:36

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik heb het net gezien bij RTL live. Ik snap tot op zekere hoogte dat een relatie ook tijdens een terminale ziekte kan stuklopen. Zeker omdat hij ook kampte met een verslaving. Maar dat je dan a. naar de andere kant van de wereld vliegt/vlucht, b. vlak na zijn dood een boek schrijft over het weggaan bij iemand met een terminale ziekte en c. ook nog de publiciteit zoekt tegen de wens van de familie. Nee, daar kan ik niet bij.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mei 2014 23:37

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Dat vind ik ook SuperGrover. Je hebt 13 jaar lief en leed gedeeld met de familie en je kunt het niet opbrengen om naar de begrafenis te komen? Onvoorstelbaar en heel respectloos!

Dat ze de relatie verbreekt, kan ik nog wel begrijpen( al is dat al heel heftig ). Maar als je zo lang samen bent geweest, kun je hem evengoed nog wel steunen op een andere manier. Maar gewoon je spullen pakken en vertrekken??

En die ouders wisten ook niets van het boek af. Dit hoorden ze pas toen het boek af was en in de media verscheen.
Een boek over jouw zoon nota bene.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mei 2014 23:38

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ook hoe ze hier onderaan het artikel lachend op de foto staat met haar boek, en dat commentaar erbij, ik vind het zó weinig integer.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... iend.dhtml
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 28 Mei 2014 23:43

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Inderdaad Susan en het toont van zo weinig respect naar de familie toe.
De manier waarop ze er net ook over sprak, kreeg ik helemaal de kriebels van.
En zichzelf nog wel zo superieur vinden omdat ze en deel van de opbrengst aan een goed doel schenkt, wat mensen helpt om hun eigen bedrijf op te starten.
Terwijl de familie heel graag had gewild dat de opbrengst naar KWF zou gaan.

Normaal gesproken zou je zoiets heftigs toch overleggen met zijn ouders? Van goh, ik ben van plan om een boek te schrijven, wat vinden jullie ervan? En wat zullen we met de opbrengst doen?
Of iets in die richting.

Ze heeft het alleen maar over 'ik' 'ik' 'ik'.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Mei 2014 23:50

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ze verwacht ook wel een enorme opbrengst, als ze denkt dat ze het grootste deel aan een goed doel kan geven en er dan ook nog zelf van kan leven. Het is niet voor heel veel schrijvers weggelegd om te kunnen leven van de opbrengst van een boek, zelfs niet als je niks aan een goed doel geeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem50

Bericht 28 Mei 2014 23:53

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Maar ze heeft hem niet verlaten omdat hij terminaal was, maar omdat hij daarnaast ook nog alcoholist was en met het laatste was niet meer om te gaan. Tja, dan kun je zeggen, hij was stervende dus was nog even gebleven voor zolang het nog duurde, maar die keuze heeft ze niet gemaakt. Wat ik minder vond was dat ze de wens van zijn ouders niet wilde inwilligen en van het boek wil leven en haar eigen doelen wil steunen. Dat is voor mij wel de reden waarom ik het boek niet koop.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 29 Mei 2014 00:03

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik was sowieso niet van plan om het boek te kopen, ik heb een hoop boeken op mijn verlanglijstje staan die ik dan liever lees. Ik denk dat ik het boek ook niet ga lenen bij de bibliotheek, eigenlijk hou ik gewoon niet van dat soort boeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Mei 2014 00:08

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik ga dit boek ook echt niet kopen of lezen. Dat soort gedrag ga ik echt niet belonen...met Kluun had ik al genoeg moeite.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2014 00:10

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Toevallig heb ik er met een heel stel jonge weduwen over zitten discussiëren op Facebook en ondanks dat veel vrouwen met langdurig zieke partners het gevoel van er aan onder doorgaan herkennen, ook partners hadden die zichzelf niet meer waren, sommigen zelfs met een zeer agressieve partner door medicatie of hersentumor. Toch is iedereen bij zijn partner gebleven en ondanks dat iedereen zich heeft geprobeerd in te leven en probeerde neutraal te blijven is de tendens dat na het interview in RTL Late night niemand nog echt begrip kan opbrengen voor haar keuze.

Mijn gedachte hierbij was: 'hij gaat dood, tanden op elkaar en wachten tot het over is.'
Er zijn een hoop mensen in die groep die opgelucht waren dat hun man overleed, omdat het verschrikkelijk heftig was.
Ik zelf heb ook wel eens gedacht, kan ik dit en wil ik dit? Maar ik heb er nooit een seconde aan getwijfeld dat ik zou blijven.
Het gaat ver om je partner te verlaten terwijl hij terminaal is, ik vind het nog verder gaan om naar Hawaii te gaan en om niet terug te komen terwijl hij stervende is en terwijl je dat wel beloofd hebt. Ik weet niet precíes waarom en wat er aan vooraf gegaan is, maar het lijkt mij dat er sprake is van verregaand egocentrisme en ik heb sterk het gevoel dat ze nu met het boek en met het 'doorbreken van een taboe' als een kat in het nauw sprongen aan het maken is om zich zo goed en kwaad als het gaat te 'redden' uit de hachelijke situatie waarin ze zich gemanoeuvreerd heeft.

Ik ga het boek niet lezen en ik kan weinig symphatie opbrengen voor deze mevrouw. Hoe hard ik het ook heb geprobeerd.
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 00:26

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ah, dus, je hebt niet de ballen om je terminaal zieke man te ondersteunen tijdens de zwaarste strijd in zijn leven, maar je hebt wel de ballen om over de rug van hem en alle nabestaanden die wél om hem gaven, er een slaatje uit te slaan. Nee, oké. Wat een prachtige persoonlijkheid moet zij hebben.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Mei 2014 01:49

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Wat een walgelijke vrouw.. Ik begrijp heel goed dat je een soort van afstand wilt nemen als hij echt vlucht in de drank en je hem niet meer kan vertrouwen.. Maar mag toch aannemen dat je na 13 jaar relatie niet alleen geliefdes bent maar ook "beste" vrienden?
Kan er ook nog best bij inkomen dat zij even afstand nodig had, als het echt te heftig is, ga dan een weekje weg ofzo en kom dan terug.. Maar beloven dat je terug komt voor de euthanasie en het dan vervolgens niet doen.. Bah bah.. Wat zou die man een wanhoop gevoelt moeten hebben.. Je wilt toch niet dat iemand zo zijn dood in moet gaan.. Dan heb je 13 jaar lief en "leed" gedeeld en dan blijkt die vrouw niet eens het respect te hebben om het samen af te sluiten..
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 29 Mei 2014 01:54

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik begrijp ook heel goed dat de familie van die man niets meer met haar te maken wil hebben...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 29 Mei 2014 08:49

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Sterre schreef:Ik heb het net gezien bij RTL live. Ik snap tot op zekere hoogte dat een relatie ook tijdens een terminale ziekte kan stuklopen. Zeker omdat hij ook kampte met een verslaving. Maar dat je dan a. naar de andere kant van de wereld vliegt/vlucht, b. vlak na zijn dood een boek schrijft over het weggaan bij iemand met een terminale ziekte en c. ook nog de publiciteit zoekt tegen de wens van de familie. Nee, daar kan ik niet bij.


Precies mijn gedachten.
Lekkere beloften ook van die vrouw..
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem58

Bericht 29 Mei 2014 08:57

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties, ik heb gisteren met kromme tenen naar die hele vrouw zitten te kijken, volgens mij is ze ook niet helemaal goed bij haar hoofd, om dat allemaal zo op televisie te verkondigen. Zonder schaamte.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Mei 2014 09:05

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik heb het niet gevolgd, maar het klinkt weinig respectvol.
L2014 & H2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mei 2014 09:48

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik zag haar ook bij RTL late night. Haar man was heel anders door zijn alcohol verslaving . Maar toch had ze wel terug kunnen komen bij zijn afscheid dat had ze hem beloofd.

Ik ga in ieder geval het boek niet kopen. Vind het boek nu een beetje geld verdienen omdat ze haar zieke man verliet en dat zou ik niet steunen
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Mei 2014 09:54

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Ik begreep dat ze hem niet heeft beloofd terug te komen voor de crematie? Daar hadden ze over gepraat en dat kon hij begrijpen/accepteren.
Dus zoals zij het zegt heeft ze geen belofte verbroken.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem126

Bericht 29 Mei 2014 09:59

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Mei 2014 10:00

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Volgens mij heeft hij geen euthanasie gepleegd maar is hij " gewoon" overleden.
:heart: :heart: 2011
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Mei 2014 10:12

Re: Boek 'ik verliet mijn stervende partner'.

Vreselijk om over de rug van een ander geld te willen verdienen.

Kwam deze nog tegen, een blog van de broer van die overleden jongen : http://ebbietikt.blogspot.nl/2014/05/li ... r.html?m=1
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers