Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Erg trillen bij trek/honger

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mei 2014 15:38

Erg trillen bij trek/honger

Ik heb, vooral op het werk, heel snel dat ik enorm tril als ik een beetje trek krijg. Ik ben dan ook snel licht in mijn hoofd en duizelig.
Ik eet altijd voordat ik begin met werken nog een appel, banaan of ontbijtkoek en eet ook geen hele kleine porties bij de maaltijden. Tijdens het werk kan ik niet eten, dat is 4 tot 5,5 uur.

Zou dit een oorzaak hebben? Eerst dacht ik dat het door de borstvoeding kan maar dat geef ik nu niet meer overdag. Het is echt heel erg lastig, het beïnvloed mijn functioneren.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 28 Mei 2014 15:42

Re: Erg trillen bij trek/honger

Wat eet je dan nog meer die dag? Of eet je voor je gaat werken alleen een appel/banaan/plak ontbijtkoek? Jouw werk is fysiek natuurlijk heel zwaar, dus misschien eet je gewoon veel te weinig voor wat je aan calorieën verbrandt?
<<

Anoniem64

Bericht 28 Mei 2014 15:47

Re: Erg trillen bij trek/honger

Klinkt als hypo, lage bloedsuiker.
Ik heh dit ook veel gehad met werken, veel lopen en staan. Ik at dan koekjeseven snel, maar je kunt dan beter een boterham eten. Langzame koolhydraten.

Dat kun jij niet, maar misschien is dextro bij je dragen mogelijk. Dat je die eet tussendoor?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mei 2014 15:55

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik eet als ontbijt altijd Griekse yoghurt met muesli, als lunch 4 volkoren boterhammen en een bord avondeten met fruit of yoghurt na. Tussendoor eet ik dan, echt een paar minuten voor het werk, appel, banaan of ontbijtkoek.

Als ik 's avonds thuis ben eet ik ook nog koek, chocola of chips.
Is niet weinig toch?

Hoe weet je of het lage bloedsuiker is?
Ik kan inderdaad wel snel een dextro nemen, brood helaas niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem64

Bericht 28 Mei 2014 15:58

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik prikte mezelf op het werk ;) Maar dat gaat bij jou helaas niet. Als je het echt vaak hebt kun je met de huisarts ovrleggen of je niet eens een dagcurve moet bijhouden.

Oh, en misschien eens een bruine boterham met kaas proberen voor het werken?
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 28 Mei 2014 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 28 Mei 2014 15:59

Re: Erg trillen bij trek/honger

Het zijn inderdaad symptomen die horen bij een hypo. Ben je tijdens je zwangerschap wel eens op je suiker gecontroleerd? Ik zou het toch even met de huisarts bespreken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mei 2014 16:04

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik heb geen idee of ik er op gecontroleerd ben.

Een boterham met kaas ga ik morgen eens proberen.

Ik ben bang dat de huisarts zegt dat ik gewoon wat vaker moet eten en me weer naar huis stuurt :eyes:
R. 2013
D. 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15896

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Mei 2014 16:06

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik herken je klachten, heb daar zelf ook veel last van. Mijn bloedsuiker is dan vaak te laag, een hypo. Sinds ik om de 2,5-3 uren eet, heb ik er nagenoeg geen last meer van.

Je zult dus echt vaker moeten eten, je lichaam geeft dat signaal duidelijk af. Verder eet jij, als ik het zo lees, veel snelle en slechte suikers. Die zorgen voor een snelle stijging van je bloedsuiker en dus een oppepper, maar je maakt daardoor veel insuline aan waardoor je bloedsuiker net zo snel weer daalt en je dus weer dezelfde klachten krijgt. Zorg liever voor wat langzame koolhydraten zoals brood, fruit, crackers, oid.

Een huisarts heeft weinig zin, hij zal inderdaad zeggen dat je wat vaker wat moet eten.
Laatst gewijzigd door Lady op 28 Mei 2014 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mei 2014 16:11

Re: Erg trillen bij trek/honger

Huh veel snelle suikers? In de yoghurt dan?
R. 2013
D. 2016
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 28 Mei 2014 16:12

Re: Erg trillen bij trek/honger

die huisarts zal vast een keer een dagcurve bepalen. Dat is niet heel ingewikkeld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15896

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Mei 2014 16:12

Re: Erg trillen bij trek/honger

Carool schreef:Huh veel snelle suikers? In de yoghurt dan?


Nee, ik doel op de ontbijtkoek, koekjes, snoepjes en chocolade.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15896

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Mei 2014 16:13

Re: Erg trillen bij trek/honger

kerel schreef:die huisarts zal vast een keer een dagcurve bepalen. Dat is niet heel ingewikkeld.


Nog makkelijker is een tijdje proberen wat regelmatiger te eten. Grote kans dat je klachten daarmee nagenoeg verdwijnen.

Het is overigens echt een rotgevoel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Mei 2014 16:15

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik heb dit ook jarenlang gehad...tot ik véél bewuster op geraffineerde suiker ging letten! Ik snoep dus zelden (maar ik eet wel zoutjes hoor) en van een appel of een banaan krijg ik dezelfde symptomen als van koek en snoep. Ik zou dus inderdaad gewoon een boterham eten voor je gaat werken en als dat niet afdoende is kijken wat er gebeurd als je stopt met zoetigheid. Ik eet uiteraard wel appels en bananen, maar ik eet het niet als ik daarna niet wat anders kan eten of juist als snelle oppepper. Maar ik heb dus van fruit ook al redelijk snel last. Ontbijtkoek zit natuurlijk ook flink suiker in, dus ik zou echt voor iets anders kiezen.
<<

Anoniem130

Bericht 28 Mei 2014 16:20

Re: Erg trillen bij trek/honger

Yoghurt en muesli hangt er ook een beetje vanaf hoeveel je eet. Puur wat je eet zegt ook niet alles. Als je pittig werk hebt, moet je gewoon wel wat calorieën binnen krijgen bij je ontbijt. :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Mei 2014 16:20

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik heb echt hele verschillende werktijden dus echt regelmatig eten zit er niet in. Ik heb 2 dagen van 20.00 tot 0.30, 2 dagen van 6.45 tot 12.00 en nog een dagdienst (15.00-20.00 oid).

Wat voor fruit is wel goed? Of gewoon geen fruit als ik daarna niet kan eten? (Peer, kers, perzik, sinaasappel en vast nog meer krijg ik jeuk van in mijn mond dus eet ik liever niet).

En geen snoep.. Geen chocola :omg: Dat wordt nog een hele uitdaging.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem173

Bericht 28 Mei 2014 16:28

Re: Erg trillen bij trek/honger

Maar als ik het goed begrijp werk jij wel gewoon 4,5 uur achter elkaar en heb je geen tijd om ondertussen even een boterham naar binnen te werken? 5 Minuten eerder wegfietsen en op je werk nog een sneetje eten zodat je iig je hongermoment uitstelt? Ik moet echt wel elke 3/4 uur iets eten anders hou ik het niet vol.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 28 Mei 2014 16:53

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik heb het ook en de meeste van mijn neven en nichten ook dus het is ook een beetje een familie "kwaal". Wat hier als korte termijn oplossing ook werkt is iets van frisdrank met suiker drinken, een paar slokken kan al genoeg zijn. Uiteraard geen structurele oplossing en een boterham voor het werken is natuurlijk veel beter, maar het kan je wel net even je dienst door helpen als je er weer last van hebt!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem83

Bericht 28 Mei 2014 16:59

Re: Erg trillen bij trek/honger

Zelfde als pompoen. Sinds ik minder tot geen snelle/slechte suikers en koolhydraten eet heb ik er bijna geen last meer van. Komt alleen nog voor als er veel te veel tijd zit tussen twee eetmomenten.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 28 Mei 2014 17:07

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik heb het ook, kan geen kwaad als je bij dit signaal gewoon gaat eten en de volgende keer eerder eet. Als het signaal negeert val je waarschijnlijk flauw.

Zoals vaker gezegd; tussendoor meer eten, eventueel de porties die je als hoofdmaaltijd eet verkleinen en die later opeten. Zo krijg je niet meer calorieën binnen dan dat je gewend bent.
En zorg dat je altijd een liga in je tas en auto hebt liggen, voor het geval dat!
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 29 Mei 2014 18:30

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik heb het sinds een paar jaar ook en geen last van suikerziekte o.i.d (omdat het in de familie zit, beide kanten, word ik er veelvuldig op geprikt). Ik negeerde het in eerste instantie, omdat het meestal nog geen tijd was om te eten, maar sinds het andere mensen opvalt eet ik wanneer ik het weer voel opkomen. Een appel kan soms al helpen, al ga ik liever voor een vervroegde lunch/avondeten, want het valt bij mij precies na een tussendoortje en voor bv de lunch of het avondeten.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Mei 2014 18:59

Re: Erg trillen bij trek/honger

Marley schreef:Ik heb het sinds een paar jaar ook en geen last van suikerziekte o.i.d (omdat het in de familie zit, beide kanten, word ik er veelvuldig op geprikt). Ik negeerde het in eerste instantie, omdat het meestal nog geen tijd was om te eten, maar sinds het andere mensen opvalt eet ik wanneer ik het weer voel opkomen. Een appel kan soms al helpen, al ga ik liever voor een vervroegde lunch/avondeten, want het valt bij mij precies na een tussendoortje en voor bv de lunch of het avondeten.


Waarom wordt je in hemelsnaam veelvuldig geprikt? Dat is echt flauwekul?

Een dextro doet wonderen. Maar een sneetje brood zou inderdaad beter zijn. Ik heb er ook vaak last van, best vervelend.
<<

Anoniem50

Bericht 29 Mei 2014 19:02

Re: Erg trillen bij trek/honger

Veelvuldig is weer een verkeerde woordkeuze. Beetje overdreven inderdaad. Ik word er vaak op getest, vaker dan mensen die geen suiker in de familie hebben. Mijn ouders zijn voornamelijk bang dat ik suiker heb en nog wat andere dingen omdat ze in de familie zitten en als ze zien dat ik dan zoiets heb als 'gammel worden' incl. trillen (weet niet of gammel een NL woord is?), dan moet ik weer even een check-up. Weet inmiddels al dat er weinig aan de hand is. Maar doe het voor hun gemoedsrust.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15896

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Mei 2014 20:31

Re: Erg trillen bij trek/honger

Mensen met onbehandelde diabetes krijgen hoge bloedsuikers. Omdat hun lichaam te weinig of helemaal geen insuline meer aanmaakt. En insuline zorgt voor een bloedsuikerdaling. Een hyper geeft hele andere symptomen dan een hypo, namelijk: erg transpireren, veel dorst/drinken, (extreem) gewichtsverlies, rood gelaat, etc. Een hypo geeft flauwtes, trillen, duizelingen, etc.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 30 Mei 2014 14:41

Re: Erg trillen bij trek/honger

Ik herken dit ook. Mij helpt het absoluut om goed te letten op dat ik strikt om de 2 uur iets eet. Ik eet het liefst een boterham of een appel.
<<

Anoniem147

Bericht 30 Mei 2014 17:19

Re: Erg trillen bij trek/honger

Vervelend Caro. Ik heb vroeger ook veel last gehad van duizeligheid/moeheid, bij mij was het te linken aan mijn bloeddruk. Ik at toen eigenlijk (onbewust) zoutvrij en toen ik weer zout aan mijn eten ging toevoegen was het weg.

Ik vraag me af of ik ook last van hypo's heb. Sinds een maand of 3/4 heb ik soms ineens dat alle energie uit mijn lijf gezogen wordt. Dat voelt zo ontzettend vervelend aan. Ik heb het idee dat mijn benen in elkaar zakken, ik kan niet goed luisteren/hoor niet goed wat mensen zeggen (niet op het gehoor, maar puur mijn aandacht er niet bij kunnen houden) en voel mezelf een soort wegebben. Is echt heel erg naar. Extreme lichamelijke vermoeidheid.

Soms is het zo erg dat ik spontaan in huilen uitbarst. (Haha, okee dit klinkt echt heel gek, maar ik heb het idee dat de controle uit mijn handen glipt).
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers