Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

<<

boterbloempje

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 19 Sep 2013 13:49

Bericht 28 Mei 2014 14:35

Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Net amper één week ons loon en vakantiegeld binnen en het geld is al op!
Allemaal naar rekeningen,schuldeisers en deurwaarders.
Dat is op zich niet zo erg,weer wat zorgen minder! :)
De stapel met rekeningen is helemaal weg,deurwaarders blijven nu weg en er zijn wat schuldeisers afbetaald. :)

Maar wat wél het probleem is,is dat we de rest van de maand (nu nog drie weken te gaan)
moeten rondkomen van € 133,70.
Dat komt dus neer op € 44,50 per week voor álle wekelijkse boodschappen inclusief de dingen voor persoonlijke verzorging,schoonmaak/wasmiddelen en huishoudelijke/toilet artikelen.

Normaal gesproken is het € 50,- wat ik uitgeef aan de wekelijkse boodschappen en als we iets voor persoonlijke verzorging,schoonmaak/wasmiddelen,huishoudelijke/toilet artikelen nodig hebben.
Betaal ik dat met de pin,dus dan geef ik wat meer uit dan € 50,-p/wk.
Hoeveel dat is,verschilt per week.
Ligt er maar net aan wat we nodig hebben.
Op deze manier gaat dat prima!
Maar nu moet ik dus alles halen voor € 45,- per week.

Ik doe al héél zuinig boodschappen voor mij doen (gaf eerder € 90,- per week uit) en haal alleen wat echt nodig is.
Wij zijn met drie personen: man (25),vrouw (28) en een kind (4).
Ik ben benieuwd hoe anderen dat doen met zo weinig budget.
Ik weet dat wij niet de enige zijn,in onze omgeving is dat helaas wél het geval.


Mochten jullie vragen hebben,stel ze gerust!
Commentaar mag je voor jezelf houden. :)

Liefs Boterbloempje
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 28 Mei 2014 14:43

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Off topic, ik vind het heel irritant lezen hoe je een flink deel van je tekst onderstreept hebt.

On topic: wat ik vaak doe is goed in de kasten kijken wat ik nog aan voorraad heb en vanuit daar boodschappen doen. Hebben we nog veel pasta, maak ik wat vaker pasta. Verzorgingsproducten (shampoo, deo, douchegel etc.) heb ik vaak ook nog wel als ik even de kast induik, dus dat hoef ik dan niet te kopen. Daarnaast let ik altijd goed op de aanbiedingen in de supermarkt. De groentes die dan in de aanbieding zijn neem ik dan mee om te combineren met wat ik nog in de voorraadkast heb of in de diepvries.
<<

anoniem213

Bericht 28 Mei 2014 14:45

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik vraag me af waarom je al die woorden in je tekst onderstreept? Ik zou graag zeggen waarom ik dat vraag, maar ik moet mijn commentaar voor me houden.

Er is al een topic over besparen, misschien kun je er wat leuks mee:
bespaartopic-t7270.html
<<

Anoniem64

Bericht 28 Mei 2014 14:47

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

.
Laatst gewijzigd door Anoniem64 op 28 Mei 2014 16:08, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2014 14:48

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

<<

boterbloempje

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 19 Sep 2013 13:49

Bericht 28 Mei 2014 15:22

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

@girli: Ik heb zo'n grote zak surinaamse rijst en heel wat zakjes macaroni/spaghetti,genoeg op voorraad.
Ik doe elke week dezelfde boodschappen m.u.v. de verzorgingsproducten etc.
Aan de hand van de aanbiedingen bij de AH/C1000/Lidl maak ik een weekmenu.
Dus die dingen pas ik zelf al toe. In ieder geval bedankt!

@Sterrin_: Wow € 75,- voor 6 personen,dat doe je goed!
Plannen wat we gaan eten doe ik sowieso.
We hebben hier vaste dagen voor aardappels/groenten/vlees.vis,pasta,rijst,soep,PPP dag(pizza/patat/pannenkoeken dag).
Zo weet ook iedereen waar die aan toe is.
Wat voor groenten en vlees/vis we eten ligt aan de aanbiedingen.
Wat versta jij onder zuinig zijn met verzorgingsproducten?

Gelukkig is het alleen deze maand!

Cotton: dank je wel!
<<

Anoniem286

Bericht 28 Mei 2014 15:31

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Volgens mij pak je het goed aan, het is ook gewoon lastig van zo'n bedrag. Je zou bijv nog kunnen kiezen om geen frisdrank/sap etc te halen maar een goedkope fles aanmaak (weet niet of je dat al doet) Zodat je toch nog wat lekkers te drinken hebt. Evt houdbare melk en fruit en groente van de markt.

Wel fijn dat je inmiddels een hoop afbetaald hebt en je volgende maand meer ruimte hebt. Heb je nu alle schulden afbetaald?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Mei 2014 15:38

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Tsjah, het is niet veel maar in mijn ogen wel te doen. Zeker er vanuit gaande dat het tijdelijk is (en je dus nu je voorraad op kunt maken).

Qua verzorgingsproducten zou ik nu gewoon niets meer kopen, alleen iets wat echt nodig is en op is (toiletpapier of tandpasta). Overige verzorgingsproducten kun je meestal wel uitstellen. Shampoo minderen, douchegel is niet iedere dag nodig, (duur) geurtje alleen bij speciale gelegenheden, etc.

Op het gebied van eten zou ik proberen om 0 restjes te hebben. Dus elke restje groente (halve ui, halve paprika, stukje prei, 1 wortel, etc) invriezen, hier kan je prima groentensoep o.i.d. van maken.
Verder zou ik je PPP-dag schrappen, tenzij je het echt goedkoop kunt maken. Patat en pizza zijn niet de meest goedkope varianten (althans, niet als wij dit eten). Pannekoeken kun je wel redelijk goedkoop maken natuurlijk.

Succes!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 28 Mei 2014 15:45

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Vervelend om te lezen boterbloempje.
En dan 1 of 2 keer per week bij ouders/familie/vrienden eten?
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2014 15:58

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik zou vlees, ondanks de aanbiedingen, deze 3 weken ook zoveel mogelijk schrappen.
Inderdaad eten bij vrienden en familie als dat kan.
Simpele macaroni met wat groente, geen vlees (of een stukje boterhamworst in stukjes gesneden) kan ook al heel lekker zijn.
Patat en pizza schrappen, zo goedkoop is dat meestal niet.
Geen voorverpakte of per stuk verpakte koekrepen en koekjes en crackers, maar losse als je die toch graag wilt eten. Blijft prima goed in een boterhamzakjes.
<<

Anoniem64

Bericht 28 Mei 2014 16:03

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

boterbloempje schreef:Wat versta jij onder zuinig zijn met verzorgingsproducten?




Gewoon niet overdreven veel gebruiken per keer :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Mei 2014 16:04

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Sowieso naar de Aldi gaan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 28 Mei 2014 16:12

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Een fles natuurazijn halen en die gebruiken bij je was, 1/3 wasmiddel en 2/3 azijn, scheelt een hoop geld en je was zou er beter door worden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Mei 2014 16:24

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Wat voor verzorgingsproducten koop je allemaal? Daar valt ook veel op te besparen!
R. 2013
D. 2016
<<

boterbloempje

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 19 Sep 2013 13:49

Bericht 28 Mei 2014 16:37

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

@Highway: Dank je,dat is inderdaad lastig.
Wij drinken géén frisdrank,dat scheelt al enorm.
Ik drink 1 glas melk per dag,verder water/thee en op mijn werk drink ik koffie bij de cliénten thuis.
Mijn vriend drinkt koffie op zijn werk,kost hem niks en hij heeft een fles goedkope ranja in zijn werktas.
Thuis drinkt hij ranja en thee.
En onze zoon drinkt 1 glas melk per dag,thuis verder alleen maar ranja.
Verder neemt hij altijd pakjes drinken mee naar school: wicky of djoezz van de AH.
In het weekend hebben we wel altijd een plastic fles jus d órange,goedkope van de AH en twee pakken extra drinken van de lidl of van een aanbieding. houdbare melk haal ik sowieso,bananen van de AH en ander fruit ligt aan de aanbiedingen. groenten in de aanbieding,anders uit pot of diepvries.
Dat is inderdaad erg fijn! Ik heb nog lang niet alle schulden afbetaald.
Maar ik heb wel met alle schuldeisers een betalingsregeling getroffen en dat scheelt een hoop stress.

@Green_Pepper: dat is wel weer zo.
Ik heb net naar de voorraad gekeken en ben er achter gekomen dat we nog genoeg shampoo e.d. hebben staan.
Dus dat scheelt weer!
Restjes hebben wij bijna nooit. Wat over is,is voor de volgende dag of vries ik in.
Van de meeste dingen weet ik inmiddels hoeveel ik precies klaar moet maken.
Patat en pizza heb je voor weinig bij de AH, zak BASIS patat van 1 kilo kost € 0,99 en pizza heb je er meerdere in een doos,kost ook niet zoveel.

@Travel: als we dat willen doen,moeten we eerst een stuk met de auto rijden.
En dan zitten we weer met benzine kosten. We gebruiken de auto eigenlijk alleen nog voor wekelijkse boodschappen,dan kan alles in één keer mee. En als we 1x per week naar vrienden/familie gaan.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 28 Mei 2014 16:48

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Komende weken zou je dit kunnen toepassen/veranderen:
- Minder vlees eten (kleinere porties of gewoon een paar vleesloze dagen per week)
- Pakjes drinken zou ik vervangen door de aanschaf van een beker en deze vullen met goedkope ranja
- Pakken sap en jus d'orange zou ik de komende weken schrappen voor de weekenden.
- Op je PPP dag zou ik de komende weken voor pannenkoeken gaan. En dan niet met een mix, maar zelf maken met bloem, melk en eieren.

Ik denk dat als je dat doet dat je al richting die 6 euro die je nu per week minder mag gaan uitgeven gaat.
<<

boterbloempje

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 19 Sep 2013 13:49

Bericht 28 Mei 2014 17:00

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

@Cotton: daar stuurde een vriendin vanmorgen ook al via de app. Ze zei: als ik jou was zou ik deze 3 weken ervoor zorgen dat die kleine elke dag vlees krijgt en dat jullie zelf minder vlees gaan eten. Scheelt je enorm in de kosten!
Ik doe meestal boterhamworst of ham uit blik,tonijn erdoor heen. Soms gehakt of kipfilet als dat in de aanbieding is.
Bij de AH heb je tegenwoordig veel van het BASIS merk en dat kost niet zoveel.
Qua groente meestal twee paprika's (en e.v.t wat anders als dat in de aanbieding is),tomatenblokjes uit blik
en kruiden uit de potjes die ik in de keuken heb staan.
Macaroni/spaghetti kunnen we meestal 2 dagen van eten.
Patat en pizza's zijn niet zo duur hoor,ligt er maar net aan welk merk je pakt.
Voorverpakte koekjes hebben we sowieso niet,dat heb ik wel afgeleerd.
Ik haal alleen de imitatie liga of smoeltjes voor school. Maar hij krijgt maar 1 koekje mee i.p.v de voorverpakte 2 en de helft van het zakje smoeltjes.
Zelf eten wij geen koekjes.

@Sterrin_: dat doen wij ook niet. :)

@Slakje: Aldi scheelt geloof ik niet veel met de Lidl. Ik ben er zelf nog nooit geweest,maar wat ik van anderen heb gehoord scheelt het niet zoveel.

@Burgemeester Johanna: wasmiddel redden wij het deze maand wel mee.

@Carool: Volgens mijn vriend best veel,haha.
Normaal gesproken kan dat ook prima. Alleen deze maand even niet.
Ik heb nu bijna alles van kruidvat merk,dat bevalt mij erg goed.
Ik gebruik wat ik vind dat ik nodig heb,haal nu goedkopere merken en heb al heel veel dingen geschrapt.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 28 Mei 2014 17:12

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

nee dan is eten bij bekende geen optie.

En om de dag vlees eten? Wij eten ook niet elke dag vlees/vis.
Of anders bijvoorbeeld hamburgers door 2 delen dan heb je ook een voorraadje. De mens eet toch al teveel vlees dus kan best ;-)

-Einde van de dag naar de markt gaan, dan heb je nog wel eens extra koopjes?

-s'avonds (mocht je dat nog niet doen) keer omelet eten ect gevuld met groente.

-bij de AH is vaak op het einde van de dag brood/vleeswaren 35% korting. Veel van kopen en invriezen.

Verder wil ik zeggen dat je het al goed doet zo zuinig te leven! En nu dan 3 weken bikkelen en vindingrijk zijn.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 28 Mei 2014 17:13

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

ohja en van shampoo/wasmiddel/tandpasta kan je makkelijk de fles/tube openknippen en dan kan je er nog best wat uithalen!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mei 2014 17:45

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Wij moeten momenteel rondkomen van een kleine uitkering. Vezels te weinig voor alleen de vaste lasten te betalen.

Ja hoe doen we dat. Gelukkig betalen schoonouders de hypotheek scheelt al een hoop. Boodschappen doen we heel goedkoop. Koop alles in de aanbieding. Geen onnodige dingen.
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8164

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 28 Mei 2014 18:13

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Het meeste is al genoemd maar hier ook nog een lijstje;

*avondeten voor een week plannen.
*Door de saus bij de pasta heb je genoeg aan een halve paprika. De andere helft mis je niet eens. Beetje prei erbij en evt wat boontjes en klaar.
*Spaar de overgebleven groentes op en bak een hartige taart eind vd week.
*Een (paar) dag(en) geen vlees
*spekblokjes, witlof en prei kosten geen drol
*kleding wassen met natuurazijn
*Naar de markt gaan voor je fruit en groenten aan het einde van de dag. Scheelt veel!!
*thee/ranja drinken
*geen chips/snoep/koek ed kopen. Evt een zakje friet chips van het huismerk voor een hele week.
*geen drinken mee naar school geven en anders een beker vullen met ranja.
*Minder verzorgings producten gebruiken. Gewoon minimaal opsmeren.
30-04-2017
<<

Anoniem51

Bericht 28 Mei 2014 18:17

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Wij zijn dan met zijn tweeën maar we redden het vrij eenvoudig om voor nog minder dan dat rond te komen in drie weken. Ik denk dat ins boodschappengeld 35 euro per week is, en dan eens in de maand zo'n 50-60 euro in de week omdat we dan wat grotere dingen halen.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 28 Mei 2014 18:33

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik ben een student, woon alleen en heb geen bijzonder uitgebalanceerd eetpatroon, maar 3 weken lang boodschappen doen voor 44 euro per week lijkt me best goed te doen. Ik geef in een standaard week ongeveer 20 euro uit aan boodschappen, maar nu moet ik bezuinigen en lukt het ook prima met 15. Ik koop overal het euroshopper merk van, en koop alleen wat ik daadwerkelijk nodig heb. Ik heb geen 6 soorten broodbeleg nodig, met alleen hagelslag en pindakaas overleef ik het ook prima. Als avondeten had ik vanavond euroshopper tomatensoep uit een pakje (35 cent voor 6 borden), met tomaat (30 cent), euroshopper gehaktballetjes uit blik (40 cent) en euroshopper vermicelli (30 cent voor een halve kilo). Ik had nog meer dan de helft over en dat heb ik ingevroren. Effectief heb ik dus voor ongeveer 70 cent gegeten vanavond. Niet gezond voor elke avond, maar één keer per week is het prima. Je kunt er ook makkelijk nog wat extra groentes door geen gooien, dan nog heb je voor ongeveer 2-2,50 euro een avondmaaltijd voor je gezin.

En kijk goed naar de prijzen van groentes. Soms kost een losse paprika een euro, dat is echt duur, als je bedenkt dat een grote wortel 8 cent kost. Een meloen kost nu 99 cent, terwijl twee appels dat ook kosten. Tja, dan is je keus makkelijk gemaakt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mei 2014 18:39

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Wat ik trouwens ook altijd veel heb is voorraad. Vorige week weer lading shampoo en creme spoeling gekocht was 3 euro voor flessen

of je hebt wel eens bij kruidvat of trekpleister van die acties dat je bij 2 of 3 producten gratis wasmiddel krijgt dan sla ik ook in. Heb je haarspullen en wasmiddel
Afbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 28 Mei 2014 18:52

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Sarah maar wel alleen maar actie met à merken, vaak ben je dan nog in verhouding duur uit. Euroshopper wasmiddel is ook prima.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jip