Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

<<

Anoniem86

Bericht 28 Mei 2014 18:53

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Gehaktballetjes uit blik? Waar staan die super grover?
<<

Anoniem 52

Bericht 28 Mei 2014 18:54

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Die 3 voor 2 actie is ook funest voor je weekbudget. Het lijkt heel goedkoop, maar je bent voor die ene week wel 2x je budget kwijt en tandpasta bijv. doe je echt wel een maand mee. Dan staan er tot die tijd 2 in de voorraadkast te verstoffen en dan gaat het misschien maar om een paar euro, maar in dit soort situaties is een euro het verschil tussen pasta met een saaie saus of een beetje inhoud (gehakt, stukje groenten)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mei 2014 19:01

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

ja maar van bepaalde dingen wil ik gewoon een a merk. Ons bevalt andere merken wasmiddel niet.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mei 2014 19:37

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

sarah1985 schreef:Wij moeten momenteel rondkomen van een kleine uitkering. Vezels te weinig voor alleen de vaste lasten te betalen.

Ja hoe doen we dat. Gelukkig betalen schoonouders de hypotheek scheelt al een hoop. Boodschappen doen we heel goedkoop. Koop alles in de aanbieding. Geen onnodige dingen.

He maar jij werkt toch in de thuiszorg en op een kdv?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mei 2014 19:40

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Oh en ontopic: ik doe ook wel vrij budget boodschappen. Zoveel mogelijk AH basic, groente en fruit bij een Marokkaanse winkel en veel bij de Lidl. Ik doe niet aan A-merken en sowieso drinken wij geen frisdrank/pakken drinken. Vlees/vis ook lang niet elke dag.
1x per week boodschappen en we maken een weekmenu.
Restjes avondeten gebruik ik vaak als lunch de dag erna.
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mei 2014 19:42

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Urban Naked schreef:
sarah1985 schreef:Wij moeten momenteel rondkomen van een kleine uitkering. Veels te weinig voor alleen de vaste lasten te betalen.

Ja hoe doen we dat. Gelukkig betalen schoonouders de hypotheek scheelt al een hoop. Boodschappen doen we heel goedkoop. Koop alles in de aanbieding. Geen onnodige dingen.

He maar jij werkt toch in de thuiszorg en op een kdv?


ja maar niet fulltime. Verdien niet heel veel helaas..
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mei 2014 19:54

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Neeeee ok maar het is allicht iets meer dan alleen 1 uitkering :)
Ik werk ook parttime trouwens, en m'n man ook.
#teammaple🍁
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mei 2014 19:56

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

oh ja maar het word aangevuld tot het minimum loon.
Afbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 28 Mei 2014 19:56

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Haha een grote wortel voor 8 cent, als je dat dan vergelijk met sperziebonen is het echt ineens heel goedkoop!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Mei 2014 19:58

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Atelier Madame schreef:Haha een grote wortel voor 8 cent, als je dat dan vergelijk met sperziebonen is het echt ineens heel goedkoop!

Ze zien er alleen zo onaantrekkelijk uit!! Maar even schillen en dan in reepjes op de bakplaat met wat olie.. lekker!
#teammaple🍁
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 28 Mei 2014 20:24

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Wortels zijn inderdaad echt super goedkoop vergeleken met veel andere groenten. Ik eet ook weleens een wortel gewoon los, rauw, erg lekker ook!

Pippa, gehaktballetjes uit blik staat bij de andere soepbenodigdheden, dus de pakjes soep, vermicelli, soepstengels. Vaak onderaan in een hoekje, zeker die van het paupermerk, maar ze zijn echt lekker, haha.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 28 Mei 2014 20:52

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik leef van nog veel minder per week. Ok, ik ben alleen, maar ik heb wel een hond. Ik haal veel bij de Action, wasmiddel voor 1,60 bijv en zakjes pasta waar alleen water bij moet voor 2 pers kost 1 euro. Verder ga ik naar de markt voor fruit, eet ik heel weinig vlees en hamster ik soms met aanbiedingen wat meer in. En ik kijk veel naar folderaanbiedingen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 28 Mei 2014 20:53

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Volgens mij moet het te doen zijn, als ik er een beetje op let ben ik dit ook kwijt voor ons drieën.
De meeste dingen die zo in mij opkomen zijn al genoemd volgens mij, maar zal er even een paar noemen:

- Een dag in de week soep eten van een bouillonblokje (en wortels :-) ) en een afbakbroodje (39 cent bij Lidl voor 2 stokbroodjes). Als groente kun je er een restje in doen, en bij Jumbo heb je voor heel weinig ook diepvriessoepgroenten. Maar als je voor die wortels gaat kun je, als je een grote bos haalt, de rest de volgende dag eten met aardappels.
- Een zak aardappels halen, bij Lidl heb je zakken van 5 kilo voor nog geen 2 euro. Daar kun je met 3 personen zeker een week mee (wel langer, vooral als je niet elke dag aardappels eet) en je kunt er best veel mee variëren. Frittata van aardappels, ui en ei, evt nog wat groente erbij is ook erg lekker en niet duur
- Pasta is goedkoop en met een pakje passata (heb je ook voor rond de 35 cent, bij Jumbo) met wat kruiden erdoor, en nog wat groenten erbij heb je ook alweer een maaltijd. Evt wat Cotton zegt wat boterhamworst toevoegen als je vlees erbij mist.
- Zelf wraps maken van bloem, en vullen met een blik bruine bonen evt wat paprika, en een scheutje passata en kruiden. Hierin mis je het vlees echt niet!
- Pannekoeken zelf gemaakt van bloem zijn ook lekker goedkoop. Een zak patat bij de Lidl valt ook wel mee in prijs inderdaad, maar als je er dan nog snacks of vlees bij wil eten ben je natuurlijk wel duurder uit.

Tandpastatubes knip ik ook open als ze bijna leeg zijn. Shampooflessen vul ik met een beetje water om het laatste eruit te halen. Kleine beetjes gebruiken.

Goed dat je al vooral thee en limonade drinkt. En wat goed dat jullie de schulden nu wel voldaan hebben. Hopelijk hebben jullie het dan volgende maand weer wat ruimer.
<<

Anoniem58

Bericht 29 Mei 2014 12:59

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik heb weinig aan te vullen op de tips, ik moet deze maand ook van maximaal 50 per week leven.
Ik maak lijstjes voor het eten, kijk dan wat ik nog in huis heb en wat ik nog moet bij kopen.
Wasmiddel mengen met azijn doe ik al, niet perse om te bezuinigen maar ook omdat het beter is voor de wasmachine, indirect toch bezuinigen want die gaat zo langer mee.

Ik eet bij m'n ouders een dag in de week en zorg dat ik spaghetti, bami of soep maak, daar eet je twee dagen van. Saus doe over is vries ik in.
<<

boterbloempje

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 19 Sep 2013 13:49

Bericht 29 Mei 2014 15:55

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Wickie schreef:*geen drinken mee naar school geven en anders een beker vullen met ranja.


Géén drinken meegeven? Dat kan echt niet hoor,hij is op de lange dagen van 07:45 tot 15:45 uur van huis weg.
Bekers vullen met ranja deed ik eerder ook,totdat er 1 ging lekken. Misschien is het wél voordeliger als ik een beker meegeef naar school en een goedkope fles ranja in de klas neerzet. Of meerdere soorten zodat hij wat variatie heeft.
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 16:33

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik vrees inderdaad dat als je geen drinken mee naar school geeft, je binnen de korte keren de juf in je nek hebt hijgen. Het is niet zo dat er op school drinken voorradig is voor in de kleine pauze ofzo....

Ik ga nog even nadenken wat wij extra doen om rond te kunnen komen, maar bij ons gaat het nu eigenlijk als vanzelf en doen we er niet heel veel voor. Het scheelt bij mij ook dat ik m'n lunch en fruit via m'n werk kan eten.
<<

Anoniem178

Bericht 29 Mei 2014 21:14

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Je kunt ook een waterflesje kopen en die een aantal keer hervullen met ranja. Zo'n flesje gaat een paar maanden mee en lekt zelden.

Wortels zijn vaak per kilo goedkoper dan losse. Ik ben alleen, maar ik krijg zo'n zak wel op met kippensoep, hutspot en geraspt in een salade. Diepvriesgroenten zijn ook vaak goedkoper en net zo goed.

Sowieso weeg ik veel van mijn eten af op een digitale weegschaal omdat ik weggooien vervelend vind. Heb bijvoorbeeld genoeg aan 45 gr pasta of rijst. Als ik iets meer honger heb pak ik meer en andersom.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Mei 2014 08:33

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik kreeg vroeger echt nooit drinken mee naar school en was ook lang van huis. (Half uurtje korter)
Als ik dorst had dronk ik wat uit de kraan en met overblijven kregen wij thee/ranja.

Maar idd een leeg klein flesje steeds vullen met bv ranja, die lekken zelden.
30-04-2017
<<

Anoniem44

Bericht 30 Mei 2014 08:51

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Drinken kinderen tegenwoordig geen water meer?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Mei 2014 09:54

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik heb niet heel veel aan te vullen, behalve dat als je niet van de pakjes af wilt voor je zoon je goedkoper de ah basic appelsappakjes kunt kopen dan wicky etc. Mijn kinderen vinden dat de lekkerste appelsap, had eerst altijd de groene wicky voor ze. Je hebt dan 10 pakjes voor 1,09.
En ipv 2 paprika's door de pastasaus zou ik een zak pastamix van ah uit de vriezer halen, volgens mij is het 750 gram voor 1,25 en daar kun je 3 x van eten als je ook zelf de pastasaus maakt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem99

Bericht 30 Mei 2014 13:43

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Lidl is goedkoper dan de Aldi. Aldi scheelt niet zoveel meer met een Albert Heijn huismerk of C1000. Ze hebben er regelmatig groente in de aanbieding, zoals deze week een krop slap voor 29 cent.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Jun 2014 02:15

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Hier is aan het eind van de dag altijd het vlees, brood en veel anderen anderen artikelen afgeprijsd met 35% korting. Dat scheelt al een hoop, het vlees doe ik in de vriezer. Verder hebben ze hier vaak afgeprijsd diepvriesbrood dat eet ik gewoon door de week, niet mis mee, je moet het alleen zelf niet nog eens in de vriezer gooien. Wij hoeven niet perse te besparen maar ik hou daar wel van. Ook restjes gooit ik niet weg maar vries ik in (Vaak is het weer net genoeg voor een avondmaaltijd) Soms hebben we kliekjesdag, dan staat er van alles wat op het menu. Inderdaad zoals sommigen hier al zeggen er hoeft niet zoveel in pasta en rijst... dat kan je prima met iets minder groenten (en vlees) eten. Ook ga ik regelmatig naar de Aldi (maar jullie hebben een Lidl zoals ik lees, lijkt mij ook prima. Ow ja en zelfs bij de Action kom ik soms etenswaar tegen voor een prikkie: zoals wraps en de saus... en van die kant en klaar nasi waar je alleen water bij hoeft te voegen. Ik durf daarvan niet te zeggen of het echt iets is maar het viel mij laatst op. Ik koop ook veel producten in de aanbieding en dan heb ik soms voor die maand weleens teveel maar dat kan ik (bij wijze van) alweer van de volgende maand aftrekken. Ook let ik altijd op het goedkoopste product (dat kan soms al veel geld schelen, a-merken, b-merken of zelfs c-merken en persoonlijk vind ik met etenswaar daar meestal weinig verschil inzitten).
Afbeelding
<<

Anoniem99

Bericht 01 Jun 2014 16:12

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

`Sarah, krijgen jullie een bijstandsuitkering? Ga anders even na bij de gemeente waar jullie nog meer recht op hebben. Bijv. woonkostentoeslag of bijzondere bijstand voor grote uitgaven.
<<

Anoniem50

Bericht 01 Jun 2014 16:52

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Ik kwam elke maand tekort om dure dingen te kopen. Mijn ouders zeiden dat ik aanbiedingen niet moest laten lopen en ik vroeg me af hoe ik dat dan kon doen. Want wat moet ik met drie pakken koffie, drie flessen wasmiddel, drie flessen afwasmiddel etc?

Ik ben begonnen met drie flessen Dash voor negen euro (normaal 15 euro voor drie). Normaal zou ik de maand erop weer een nieuwe fles moeten kopen, maar nu kon ik dus drie maanden vooruit. Net als koffie. I.p.v. elke maand een pondspak kopen, kon ik nu drie maanden met de voorraad doen. Het was even investeren, maar nu loopt het heel goed. Het zorgt er zelfs voor dat ik zo nu en dan wat extra's voor mezelf kan kopen, zoals kleding of een tas. En ik hou sowieso de aanbiedingen in de gaten. Ik ben een aanbiedingen-monster. Ik schrijf dus ook boodschappenbriefjes met alleen dat wat ik nodig heb en pas nadat ik alle aanbiedingen heb doorgenomen. Bespaard geld, echt waar.
<<

Anoniem86

Bericht 01 Jun 2014 17:46

Re: Benieuwd hoe anderen rondkomen met weinig budget.

Maar waarom wil je perse dash dan? Heel goedkoop is het niet natuurlijk als je echt moet besparen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers