Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ook hier twijfels..

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mei 2014 13:16

Ook hier twijfels..

Ook ik twijfel over mijn studiekeuze en het komt de laatste tijd steeds vaker in mij op iets heel anders te gaan doen.
Van de ene kant ben ik 'blij' dat ik deze twijfels nu al heb, ik heb nog twee jaar recht op studiefinanciering maar van de andere kant baal ik natuurlijk.
Ik studeer op dit moment pedagogiek en ik heb hiervoor de opleiding SPW 4 al afgerond (ik ben dus al in het bezit van een diploma in deze sector, alleen op een lager niveau) nu is de kans aanwezig dat ik mijn P niet ga halen en sowieso van de opleiding af moet maar de kans is ook nog vrij groot dat ik hem wel ga halen en dan nog weet ik niet of ik het wel af wil maken.
Ik vind mijn studie eigenlijk helemaal niet zo leuk, het werk wat ik er mee kan doen daar in tegen wel maar ik vraag me steeds meer af of ik het werk niet gewoon kan gaan doen met mijn MBO-opleiding en de werkervaring die ik al heb (ik heb best een mooi CV voor een tweedejaars) En daarbij komt ook dat ik dit werk eigenlijk pas over 10 jaar of zo wil gaan doen.

Daarnaast twijfel ik ook steeds meer of ik niet allerlei kwaliteiten van mezelf laat liggen omdat ik steeds maar voor de veilige weg kies. Ik ben bijvoorbeeld erg creatief, kan goed dingen organiseren en regelen (vind ik ook heel leuk), onderzoeken en uitvoeren en ik heb veel interesse in media/entertainend, journalistiek, muziek/evenementen en dat soort dingen. Maar hoe realistisch is het om hierin carrière te maken? Die kans is er natuurlijk wel maar dan zal ik daar met 100% voor moeten gaan. En ben ik daar eigenlijk wel echt goed in? Ik heb daar maar heel minimaal ervaring in. Aaaah.. Help, kan iemand me even wat kritische vragen stellen? :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Mei 2014 13:22

Re: Ook hier twijfels..

Goed dat je daarover nadenkt. Ik heb pedagogische wetenschappen gestudeerd en had achteraf veel liever iets anders gedaan, maar ik kan het niet meer terugdraaien, jij nog wel.

Is het een optie om een jaar te gaan werken en uitzoeken wat je echt wil? Het is nu natuurlijk al bijna juni, nu zou je misschien te snel beslissen, en voor sommige opleidingen, waaronder journalistiek in Utrecht (ik weet niet waar je woont en waar je zou willen studeren, ik zou zelf wel een voorkeur hebben voor de Hogeschool Utrecht boven Windesheim), is er een selectieprocedure die nu denk ik al geweest is of waarvoor je je je al ingeschreven had moeten hebben.

Als je iets creatiefs wil doen, is het niet leuk om in de zomer naar Buitenkunst te gaan, daar worden allerlei workshops gegeven en misschien kom je er dan wel achter waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Daarbij schijnt het ook gewoon heel leuk te zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 27 Mei 2014 13:29

Re: Ook hier twijfels..

Ik heb zelf gestudeerd in de richting die jij aangeeft (entertainment, evenementen). Ik zoek daar nu niet per se werk in en ik denk dat dat ook niet altijd makkelijk is. Ik denk dat je in die branche veel verder komt met praktijkervaring. Als je dus echt die kant op wilt kun je al beginnen met ervaring opbouwen. Al is het als vrijwilliger op een festival of als organisator van de plaatselijke kerstmarkt of voetbaltoernooi.

Ik zou als ik jou was gaan nadenken over wat je belangrijk vindt in een baan. Is het geen probleem om veel en vooral ook weekenden en avonden te werken? Of denk je nu van niet maar gaat dat op een gegeven moment wel tegenstaan (mij wel bijvoorbeeld)? Waarom wil je niet nu al iets met je studie pedagogiek gaan doen? Over 10 jaar kom je daar misschien niet meer mee aan het werk omdat je er al zo lang uit bent, zou je dat dan erg jammer vinden?

Misschien is een loopbaancoach ook iets voor je?
<<

Anoniem108

Bericht 27 Mei 2014 13:39

Re: Ook hier twijfels..

Het eerste waaraan ik denk als ik je OP lees, is de opleiding Leisure Management. Vriendin van mij heeft dat gedaan en enorm veel spijt. Twee vingers in d'r neus door de studie gerold (het VWO ging haar erg makkelijk af en ze had achteraf gezien veel liever een universitaire studie gedaan) en ze heeft natuurlijk nu wel een basis in haar werk qua studieachtegrond, maar ze zegt nog altijd dat praktijkervaring in haar vakgebied zoveel belangrijker is. Ze werkt aan allerlei projecten en onregelmatig met dagen variërend tussen de 10-18 uur. Hard werken dus in de baan die zij doet. Ons-kent-ons wereldje, en zij heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen dus zij heeft altijd aaneensluitend projecten, maar het is geen gemakkelijke wereld om aanvankelijk een baan te vinden en daarnaast heel intensief samenwerken (al dan niet op een bepaalde locatie waar je ook een woonruimte tijdelijk deelt. Korte nachten, want er wordt veel geborreld ;-)).

Ik heb niet echt kritische vragen voor je, hooguit de tip om je rustig te oriënteren en dus idd misschien eest een tijdje te gaan werken, zodat je open dagen kan meepakken in het nieuwe collegejaar. Wat ik wel een nadeel vind van open dagen, is dat je dan vaak nog geen indruk krijgt hoe een normale studiedag eruitziet voor de desbetreffende studenten van de opleiding. Bij een open dag richten ze alles erop in om studenten te werven. Succes!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Mei 2014 13:43

Re: Ook hier twijfels..

Ik denk dat er veel meer dingen mogelijk zijn om je creatief kant, je organisatietalent en je muziek/journalistiek/etc kant in te ontplooien. Denk aan een jaar (of structureel een dagdeel)vrijwilligerswerk, een groot evenement mee helpen organiseren (gebeurde heel veel in mijn studententstad, bijvoorbeeld introductieweek), etc. Je kunt dus een tussenjaar nemen en dan in dat jaar die dingen doen die je fantastisch lijken. In dat jaar kun je ook bedenken of die werkzaamheden nog steeds leuk zijn, over 5 jaar, over 10 jaar...
Zo krijg je toch ervaring in een ander werkveld. Persoonlijk vind ik studies zoals Leisure Management een veel te grote gok, dat zou ik nooit durven nemen. Liever een opleiding in een vakgebied waar ook een redelijk grote kans is op een baan, dan de studie van mijn dromen maar geen kans op een baan.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 13:49

Re: Ook hier twijfels..

Ik zou als ik jou was langsgaan bij een (studie)loopbaanbegeleider. Daar ben ik heen gegaan toen ik twijfels had en die heeft me echt heel goed geholpen. Ook zou ik hier wel echt even aandacht aan besteden want ik heb het pas gedaan nadat ik klaar was met mijn bachelor waardoor veel dingen al niet meer of minder makkelijk konden.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 27 Mei 2014 13:53

Re: Ook hier twijfels..

Overigens heb ik naast mijn studies ook heel veel vrijwilligerswerk gedaan in die richting. Veel organiseren, events en meer. Daarvoor hoef je niet per se een studie in die richting te doen. Ik denk te weten in welke stad je studeert en daar zit bijvoorbeeld ook een afdeling van de organisatie waarvoor ik vrijwilligerswerk heb gedaan. Als je meer info wil mag je me een pm sturen!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mei 2014 15:18

Re: Ook hier twijfels..

Een tussenjaar zou inderdaad een goede oplossing zijn. Dat spookte ook al in mijn hoofd en de kans dat ik dat ga doen is vrij groot. De studieloopbaanbegeleider is ook een goede tip Harri, thanks!
Ik doe inderdaad in mijn vrije tijd/bijbaantjes ook al wel dingen in die richting. Via mijn bijbaan zit ik dit jaar in de commissie alles rondom de horeca en promotie van de introductieweek hier in de stad organiseert (is een van de grootste van Nederland). En zodra de introductieweek erop zit en ik vind het nog leuk, kan ik voorzitter van het promoteam worden. Dat zijn allemaal erg leuke dingen en daarin voel ik me gewoon helemaal thuis maar ik wil dan weer méér en groter. Het lijkt me ook zo super tof om echt een baan in media/tv/radio te hebben alleen dat is natuurlijk erg ver van m'n bed. Al denk ik dat het zeker niet onmogelijk is maar zoals ik in m'n OP ook al zei: als ik dat wil realiseren moet ik daar 100% voor gaan. Ik denk inderdaad ook dat een studie dan niet per se een pré is maar vooral in het wereldje rollen, ervaring opdoen in de praktijk etc. Alleen heb ik op dat gebied nu gewoon 0 ervaring, zowel theoretisch als in de praktijk niet.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 27 Mei 2014 15:22

Re: Ook hier twijfels..

En BNN University, is dat niks voor je? Dat je je daar voor opgeeft en een tussenjaar neemt?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mei 2014 15:39

Re: Ook hier twijfels..

Whoop, dat lijkt me echt super vet! Daar denk ik al een paar jaar over na maar ik heb de stap nog niet eerder durven zetten. Ik houd de site altijd goed in de gaten wanneer het aanmelden is (voor radio nu maar ik geloof dat m'n voorkeur dan toch uitgaat naar TV) en ik volg ze ook op Facebook enzo! Ik ga je straks trouwens even een PM sturen :)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mei 2014 16:56

Re: Ook hier twijfels..

Wat zou je willen doen bij de tv? Of radio of wat voor media dan ook? Misschien kan ik eens mijn oren openhouden.

Verder zou ik in elk geval hard werken om toch nog die P te halen dit jaar. Dat staat net wat netter en geeft je ook meer mogelijkheden mocht je richting een andere studie willen.

Een tussenjaar is natuurlijk prima om te nemen, maar bedenk ook dat elke studie waarschijnlijk minder leuk is dan hetgeen wat je werkelijk mee kunt doen. Ik vond mijn studie ook vreselijk saai, maar heb daardoor wel een goede achtergrond en heb verstand van zaken zeg maar.

Waarom wilde je nu nog 10 jaar wachten met dit soort werk? Of wil je gewoon de eeuwige student zijn :wink:
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 27 Mei 2014 17:03

Re: Ook hier twijfels..

Ik heb een dergelijke studie gedaan en werk nu ook in die wereld. Er zijn na een dergelijke studie nog tig kanten die je op kan en ik vind het werkveld echt heel erg leuk! PM me anders even.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 27 Mei 2014 17:05

Re: Ook hier twijfels..

ps ik denk dat je met BNN university niet heel serieus genomen wordt door andere media.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mei 2014 22:33

Re: Ook hier twijfels..

Ja Tabbie, dat weet ik nou dus niet. Ik heb helemaal geen concreet plan maar dat hele wereldje trekt me gewoon heel erg aan, dat geldt niet per se voor media/tv/radio/journalistiek maar dus ook evenementen enzo, ik ben natuurlijk ook ervaringsdeskundige op dat gebied haha. En ik denk overigens dat die mooi in elkaar overlopen. Het lijkt mij gewoon heel erg tof om met een leuk team van creatieve mensen met verschillende talenten dingen te bedenken, onderzoeken, ontwikkelen en uitvoeren om andere mensen mee te 'entertainen' (is misschien niet helemaal het juiste woord) en ik denk ook oprecht dat ik daar goed in ben en een goede aanvulling in zo'n team kan zijn. Ik hou van samenwerken, mijn creativiteit gebruiken en daarin krachten bundelen, andere mensen blij maken, hard werken met een duidelijk 'tastbaar' einddoel.

Waarom ik mezelf de komende jaren nog niet in de jeugdzorg zie werken? Nou, het is een onwijs leuke en interessante sector en ik weet ook dat ik er erg goed in ben maar omdat er dus nog andere dingen zijn die waarin ik nóg meer interesse heb die ik eerder zou willen doen. Jeugdzorg komt dus eigenlijk op een tweede plek, die 10 jaar is maar relatief, een voorbeeld. Misschien als ik echt een andere richting in ga, ga ik wel nooit meer terug naar de jeugdzorg.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 27 Mei 2014 22:43

Re: Ook hier twijfels..

Bacio schreef:ps ik denk dat je met BNN university niet heel serieus genomen wordt door andere media.

Waarom niet? Er zijn toch echt wel mensen die BNN university gedaan hebben die nu een vaste baan bij BNN hebben. En kijk naar 'oude' BNN presentatoren, een heleboel zijn doorgestroomd naar andere omroepen. Natuurlijk moet je goed zijn en geluk hebben, maar ik denk niet dat ze je dan niet serieus nemen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Mei 2014 22:50

Re: Ook hier twijfels..

Whoop! schreef:Waarom niet? Er zijn toch echt wel mensen die BNN university gedaan hebben die nu een vaste baan bij BNN hebben. En kijk naar 'oude' BNN presentatoren, een heleboel zijn doorgestroomd naar andere omroepen. Natuurlijk moet je goed zijn en geluk hebben, maar ik denk niet dat ze je dan niet serieus nemen.


Daarbij, je zei toch ook BNN University in een tussenjaar, niet BNN University als enige opleiding.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mei 2014 23:29

Re: Ook hier twijfels..

Toet schreef:Ja Tabbie, dat weet ik nou dus niet. Ik heb helemaal geen concreet plan maar dat hele wereldje trekt me gewoon heel erg aan, dat geldt niet per se voor media/tv/radio/journalistiek maar dus ook evenementen enzo, ik ben natuurlijk ook ervaringsdeskundige op dat gebied haha. En ik denk overigens dat die mooi in elkaar overlopen.


Zijn wel echt andere (ons-kent-ons) werelden. Ik zou eerst eens als vrijwilliger rond gaan lopen bij die evenementen. Is ook super leuk! Maar neem je alvast een klein kijkje in de keuken zeg maar. Ook met je bedenken dat de sectoren veelal projectwerk is. Dat betekent veel onzekerheid en ook dus soms maanden misschien helemaal geen werk.

Ik wil niet zeggen dat het niets voor je is of totaal onmogelijk, maar wat je zegt leuk te vinden kan ook naast je studie met mede-studenten zeg maar. Aan de andere kant ken ik er genoeg die er na 10 jaar juist mee willen stoppen omdat het zo zwaar en onzeker is. Dus opzich kan je dan prima de jeugdzorg in als je iig je diploma daarvoor hebt. Enne, met jouw huidige studie kan je toch nog meer dan enkel de jeugdzorg of niet?

Verder weet ik in Utrecht wel een organisatie waar een goed overzicht is van alle vrijwilligswerk dingen in de culturele sector en evenementen. Mocht je dat eens willen bekijken (al is Utrecht natuurlijk niet Tilburg en is daar vast ook genoeg te vinden).
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 29 Mei 2014 12:15

Re: Ook hier twijfels..

Whoop! schreef:
Bacio schreef:ps ik denk dat je met BNN university niet heel serieus genomen wordt door andere media.

Waarom niet? Er zijn toch echt wel mensen die BNN university gedaan hebben die nu een vaste baan bij BNN hebben. En kijk naar 'oude' BNN presentatoren, een heleboel zijn doorgestroomd naar andere omroepen. Natuurlijk moet je goed zijn en geluk hebben, maar ik denk niet dat ze je dan niet serieus nemen.
Omdat het overkomt dat je alleen geinteresseerd bent om voor de camera te werken. Je zal vast een baan bij BNN erdoor kunnen krijgen, maar ik neem aan dat je in je leven meerdere functie's wilt bekleden bij verschillende bedrijven.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 29 Mei 2014 12:18

Re: Ook hier twijfels..

Tabbie schreef:
Toet schreef:Ja Tabbie, dat weet ik nou dus niet. Ik heb helemaal geen concreet plan maar dat hele wereldje trekt me gewoon heel erg aan, dat geldt niet per se voor media/tv/radio/journalistiek maar dus ook evenementen enzo, ik ben natuurlijk ook ervaringsdeskundige op dat gebied haha. En ik denk overigens dat die mooi in elkaar overlopen.


Zijn wel echt andere (ons-kent-ons) werelden. Ik zou eerst eens als vrijwilliger rond gaan lopen bij die evenementen. Is ook super leuk! Maar neem je alvast een klein kijkje in de keuken zeg maar. Ook met je bedenken dat de sectoren veelal projectwerk is. Dat betekent veel onzekerheid en ook dus soms maanden misschien helemaal geen werk.

Ik wil niet zeggen dat het niets voor je is of totaal onmogelijk, maar wat je zegt leuk te vinden kan ook naast je studie met mede-studenten zeg maar. Aan de andere kant ken ik er genoeg die er na 10 jaar juist mee willen stoppen omdat het zo zwaar en onzeker is. Dus opzich kan je dan prima de jeugdzorg in als je iig je diploma daarvoor hebt. Enne, met jouw huidige studie kan je toch nog meer dan enkel de jeugdzorg of niet?

Verder weet ik in Utrecht wel een organisatie waar een goed overzicht is van alle vrijwilligswerk dingen in de culturele sector en evenementen. Mocht je dat eens willen bekijken (al is Utrecht natuurlijk niet Tilburg en is daar vast ook genoeg te vinden).
Ik ervaar dit helemaal niet zo, dit is alleen zo als je als redacteur op een programma werkt of op 1 specifiek evenement (wat inhoud dat je freelancer bent). Er zijn zoveel meer functie's in media en entertainment die gewoon een vaste aanstelling omvatten (ik denk 80% van het werk).
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 29 Mei 2014 13:10

Re: Ook hier twijfels..

phoe lastig.
Ik denk dat je je wel echt heel erg goed moet realiseren dat het onwijs moeilijk is werk te vinden in de richtingen die jij opnoemt (de meer creatieve richtingen). Daarbij denk ik dat ervaring en mensen kennen in dat veld nog veeel belangrijker is dan perse een papiertje. Je moet natuurlijk wel iets studeren wat je leuk vind maar werkloos zijn is echt heel erg kut en als je dan bij de AH achter de kassa zit ben je ook niet blij (haha sorry Marni!).
Maar je vindt het werk zelf uiteindelijk wel leuk zeg je? Ik denk dat je een diploma pedagogiek heel erg leuk kunt aanvullen in waarde met bijbaantjes/stages/ vrijwilligers projecten in de creatieve hoek. Voor veel werkgevers die jeugdzorg achtige hulp verlenenen zal dat ook wel een meerwaarde zijn denk ik (een soort creatieve therapie maar dan anders en met goede pedagogische kennis ;)).
Laatst gewijzigd door Lavendel op 29 Mei 2014 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Mei 2014 14:07

Re: Ook hier twijfels..

Bacio schreef: Ik ervaar dit helemaal niet zo, dit is alleen zo als je als redacteur op een programma werkt of op 1 specifiek evenement (wat inhoud dat je freelancer bent). Er zijn zoveel meer functie's in media en entertainment die gewoon een vaste aanstelling omvatten (ik denk 80% van het werk).


Ik keek naar hetgeen dat Toet leek leuk te vinden als functie. Als receptionist ergens bij de vara is natuurlijk wel gewoon heel het jaar door. Echter echt een vaste aanstelling zie je sowieso niet vaak meer (als in vaste contracten), maar ik snap waar je op doel. Ik ken echter bijna enkel mensen die dus "freelancen" en bijna niemand die vast werkt bij hetzelfde bedrijf. En trouwens, een vaste aanstelling bij een evenement, is ook niet heel het jaar door 5 dagen werk. Bij de omroepen zijn wel meer vaste banen, maar daar werken ze heel veel met freelancers en externe partijen om die programma's daadwerkelijk te maken. Tenminste bij de tv, bij de radio is dit weer anders. Maar in die wereld ken ik een stuk minder mensen, dus misschien dat daarom die 80% vast werk van jou voor mij eerder aanvoelt als 80% project werk. Maar dat zou vast ook verschillen per sector lijkt mij.
<<

Anoniem147

Bericht 29 Mei 2014 14:46

Re: Ook hier twijfels..

Lavendel schreef:phoe lastig.
Ik denk dat je je wel echt heel erg goed moet realiseren dat het onwijs moeilijk is werk te vinden in de richtingen die jij opnoemt (de meer creatieve richtingen). Daarbij denk ik dat ervaring en mensen kennen in dat veld nog veeel belangrijker is dan perse een papiertje. Je moet natuurlijk wel iets studeren wat je leuk vind maar werkloos zijn is echt heel erg kut en als je dan bij de AH achter de kassa zit ben je ook niet blij (haha sorry Marni!).
Maar je vind het werk uiteindelijk wel leuk zeg je? Ik denk dat je een diploma pedagogiek heel erg leuk kunt aanvullen in waarde met bijbaantjes/stages/ vrijwilligers projecten in de creatieve hoek. Voor veel werkgevers die jeugdzorg achtige hulp verlenenen zal dat ook wel een meerwaarde zijn denk ik (een soort creatieve therapie maar dan anders en met goede pedagogische kennis ;)).


Hahahaha :D

Ik ga waarschijnlijk naar een andere afdeling. Joepie :banaan:
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 29 Mei 2014 17:07

Re: Ook hier twijfels..

Tabbie schreef:
Bacio schreef: Ik ervaar dit helemaal niet zo, dit is alleen zo als je als redacteur op een programma werkt of op 1 specifiek evenement (wat inhoud dat je freelancer bent). Er zijn zoveel meer functie's in media en entertainment die gewoon een vaste aanstelling omvatten (ik denk 80% van het werk).


Ik keek naar hetgeen dat Toet leek leuk te vinden als functie. Als receptionist ergens bij de vara is natuurlijk wel gewoon heel het jaar door. Echter echt een vaste aanstelling zie je sowieso niet vaak meer (als in vaste contracten), maar ik snap waar je op doel. Ik ken echter bijna enkel mensen die dus "freelancen" en bijna niemand die vast werkt bij hetzelfde bedrijf. En trouwens, een vaste aanstelling bij een evenement, is ook niet heel het jaar door 5 dagen werk. Bij de omroepen zijn wel meer vaste banen, maar daar werken ze heel veel met freelancers en externe partijen om die programma's daadwerkelijk te maken. Tenminste bij de tv, bij de radio is dit weer anders. Maar in die wereld ken ik een stuk minder mensen, dus misschien dat daarom die 80% vast werk van jou voor mij eerder aanvoelt als 80% project werk. Maar dat zou vast ook verschillen per sector lijkt mij.
I
Laatst gewijzigd door Bacio op 30 Mei 2014 16:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Mei 2014 09:09

Re: Ook hier twijfels..

Ja denk ook gewoon dat ons referentie kader gewoon anders is.

Leuk, Marni, dat je naar een andere afdeling ga!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 09 Jun 2014 00:09

Re: Ook hier twijfels..

Okay, ik heb me toch aangemeld voor bnn university. Ik dacht gewoon fack it; Hoe groot is de kans nou dat ik aangenomen word?! Bij nader inzien past radio denk ik toch juist beter bij mij haha want ik heb veel meer met muziek.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers