Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2014 21:43

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Hier in Friesland regent het. Hoop niet dat er onweer komt want wil slapen
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Mei 2014 21:50

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

We hebben vanavond hoosbuien gehad en onweer. Maar eigenlijk word ik een beetje moe van al die weeralarms van de laatste dagen. Om voor elke onweersbui nu een weeralarm af te geven vind ik niet echt nodig.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2014 22:01

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Rapa nui het is geen weer alarm maar code oranje gewoon een waarschuwing. Zie mensen dat vandaag overal zeggen alweer een weeralarm maar dat is het niet. Kijk maar op KNMI site
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 26 Mei 2014 22:10

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Wauw om half 3 ging het echt los in Arnhem! Straten blank, hard waaien, en onweer. Het water gutste van het balkon af want de regenpijpen konden het niet aan. De brandtrap was een watergordijn.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 27 Mei 2014 00:24

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Exogenesis schreef:Hier ontzettend veel regen. Het ziet er met vlagen wit van. Daarnaast zo nu en dan een flits en een klap onweer.


Dit dus. Moest er net door fietsen en kon net zelfs mijn bh uitwringen. Had welgeteld nog 1 sok droog en voor de rest was ik vreselijk doorweekt.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem51

Bericht 27 Mei 2014 05:24

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

rapa nui schreef:We hebben vanavond hoosbuien gehad en onweer. Maar eigenlijk word ik een beetje moe van al die weeralarms van de laatste dagen. Om voor elke onweersbui nu een weeralarm af te geven vind ik niet echt nodig.

het was geen weeralarm, dat hebben ze een tijd terug al afgeschaft. Het was code geel, dat betekent dat het onstuimig kan zijn. Code oranje kunnen ze ook afgeven, dan wordt het al wat gevaarlijker en bij code rood is het linke soep. Maar nu code geel dus, dat geeft al aan dat er niet zoveel aan de hand hoeft te zijn, mits je maar oplet. En daarbij, het is het weer, ze kunnen nooit exact voorspellen wat er gaat gebeuren, better safe then sorry. Ik word altijd een beetje moe van dat gemopper over al dan niet onzinnig afgegeven weerwaarschuwingen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 27 Mei 2014 05:34

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Hier was het gisteren droog tot 17:30 toen regende het af en toe. Maar niks extreems. Ook geen onweer ofzo.
Was wel blij dat mijn wasmachine s'ochtends haperde en ik de was daardoor niet buiten op kon hangen voordat ik aan het werk ging. Want dat was dan dus net niet droog gebleven. Haha.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mei 2014 06:44

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Hier ging het rond half 12 flink tekeer duurde ook erg lang. Viel heel wat regen en onweer
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 27 Mei 2014 07:16

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

:
sarah1985 schreef:Hier ging het rond half 12 flink tekeer duurde ook erg lang. Viel heel wat regen en onweer


Hier ook ja, veel regen en onweer. Maar ik snap niet dat ze daar gelijk een weeralarm voor uitgeven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mei 2014 07:30

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Haha ik moet zo lachen om dit topic. Iedere keer noemt iemand het weeralarm en iedere keer wordt uitgelegd dat 't niet meer bestaat. Vier reacties later weer dat weeralarm. :lol:

♥♥
<<

Anoniem199

Bericht 27 Mei 2014 07:51

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Hier, op de grens van Overijssel en Drenthe, ging het goed los gisteravond en nacht. Héél veel regen en onweer. Er kwamen heel wat rommelende geluiden uit de wasbak en het toilet beneden, dus die maar even niet gebruikt.
<<

Anoniem280

Bericht 27 Mei 2014 07:56

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Hier begon het kwart over 6 te regenen en is zeker tot 1 uur niet meer droog geweest. Met bakken uit de hemel, fikse onweersklappen tussendoor. Op mijn werk nog lekkage bij een bewoner, dus kreeg nog een douche.

Bij ons in het dorp was de weg onder het viaduct afgesloten. Dit stond helemaal blank. Denk dat het onder de spoorbrug ook blank stond.

Ik woon dan tussen L.eeuwarden en D.rachten in, maak onweer hebben wij om half 12 niet gehad, wel héél véél regen.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Mei 2014 08:02

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Ik woon vlak bij jou Fiene en hier zijn er misschien 10 druppels gevallen. De lucht zag er wel een paar keer dreigend uit.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 27 Mei 2014 08:14

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Overigens vanmorgen wel al regen...maar verder niks.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2014 08:26

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Zelfde hier als bij Caramba. En nog super benauwd nu.
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 08:59

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Razz; niet voor niets het zonnige zuiden;) Keer op keer komen we hier mooi weg, al regent het nu wel al een paar uurtjes maar niets bijzonder. Wat miezer regen maar niets geen onweer oid.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Mei 2014 09:15

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Nou ik denk dat we vandaag weinig zon gaan zien als ik zo buiten kijk :wink:
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 27 Mei 2014 10:00

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Ik heb niks meegekregen van onweer ofzo, maar het regent nu al de hele morgen behoorlijk hard :(
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Mei 2014 10:17

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Elliot schreef:Haha ik moet zo lachen om dit topic. Iedere keer noemt iemand het weeralarm en iedere keer wordt uitgelegd dat 't niet meer bestaat. Vier reacties later weer dat weeralarm. :lol:


Het is ook altijd vaste prik dat als er een weeralarm/code geel/oranje/rood wordt gegeven, mensen min of meer verontwaardigd komen melden dat het niks voorstelde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Mei 2014 10:19

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Dundas schreef:
rapa nui schreef:We hebben vanavond hoosbuien gehad en onweer. Maar eigenlijk word ik een beetje moe van al die weeralarms van de laatste dagen. Om voor elke onweersbui nu een weeralarm af te geven vind ik niet echt nodig.

het was geen weeralarm, dat hebben ze een tijd terug al afgeschaft. Het was code geel, dat betekent dat het onstuimig kan zijn. Code oranje kunnen ze ook afgeven, dan wordt het al wat gevaarlijker en bij code rood is het linke soep. Maar nu code geel dus, dat geeft al aan dat er niet zoveel aan de hand hoeft te zijn, mits je maar oplet. En daarbij, het is het weer, ze kunnen nooit exact voorspellen wat er gaat gebeuren, better safe then sorry. Ik word altijd een beetje moe van dat gemopper over al dan niet onzinnig afgegeven weerwaarschuwingen.


Inderdaad, dat heb ik dus ook.

En sowieso houdt niemand je tegen om toch de straat op te gaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Mei 2014 10:24

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Sowieso word ik moe van gemiep over het weer. Als het twee dagen regent staat er meteen levensgroot op de voorpagina van de Telegraaf dat het de natste 4e week van mei sinds 100 jaar is, en een week later is het weer de droogste/warmste/koudste dag sinds 1824. Ik hou het niet meer bij hoor, al die weerrecords.

♥♥
<<

Anoniem50

Bericht 27 Mei 2014 12:21

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Ik heb gisteren de hele avond gewacht op het noodweer, maar ik heb niets gezien. Hoor ik net op het nieuws dat het in Zuid-oost Drenthe echt noodweer was en dat schepen niet meer over het kanaal mogen varen i.v.m hoog water. Zo jammer dat ik net verkeerd zat. Kan echt genieten van noodweer.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Mei 2014 12:59

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Hier in Amsterdam regende het gister tussen ongeveer 16:00uur en 18:00 uur echt heel erg hard. Maar geen onweer of iets dergelijks.

Ik vind het wel prettig dat ze code geel afgeven, zo heeft mijn man gister de tram gepakt naar zijn werk ( moet een flink stuk fietsen en er was nog niks aan de hand toen hij 's ochtends vertrok) en had ik gezorgd dat ik een jas bij me had en een paraplu bijvoorbeeld. Je kan er net even wat beter op in spelen wat mij betreft, maar het geeft wel aan dat het niet heel ernstig is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:57

Bericht 27 Mei 2014 22:05

Re: Weeralarm?? Noodweer?? hier dus niet;)

Marley schreef:Ik heb gisteren de hele avond gewacht op het noodweer, maar ik heb niets gezien. Hoor ik net op het nieuws dat het in Zuid-oost Drenthe echt noodweer was en dat schepen niet meer over het kanaal mogen varen i.v.m hoog water. Zo jammer dat ik net verkeerd zat. Kan echt genieten van noodweer.


Ik ook, vind het erg mooi, vooral de bliksem.

Hier heeft het gisteren helemaal niet geregend, vandaag wel de hele dag tot een uur of half 8/8 uur. Maar gewoon regen, geen noodweer of flinke buien.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron