Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overlijdensrisico verzekering

<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Mei 2014 16:05

Overlijdensrisico verzekering

Wij willen nog graag een overlijdensrisico verzekering afsluiten. Hebben jullie dit?
Wij hebben al een verplichte verzekering i.v.m. de hypotheek, maar dit is alleen voor als mijn vriend komt te overlijden. Op dat moment wordt er 20.000 euro afgelost op de hypotheek. Andersom hoeft dit niet omdat ik geen financieel gevaar loop (mijn inkomen was 0 bij afsluiten hypotheek).

Nu willen we dus nog een extra verzekering die los staat van de hypotheek. We denken nu aan een verzekering voor 60.000 euro, wat uitgekeerd wordt als een van ons komt te overlijden. Hier zouden we het dan ongeveer een jaar mee kunnen redden, zonder andere inkomsten.

Maar vertel, wat hebben jullie geregeld? En waar zijn jullie verzekerd?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Mei 2014 16:10

Re: Overlijdensrisico verzekering

Als één van ons komt te overlijden krijgt de ander het volledige hypotheekbedrag uitgekeerd (waarvan wel echt ook de hypotheek moet worden afgelost). We zitten bij Interpolis.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Mei 2014 16:11

Re: Overlijdensrisico verzekering

Lonely Goatherd schreef:Als één van ons komt te overlijden krijgt de ander het volledige hypotheekbedrag uitgekeerd. We zitten bij Interpolis.


Maar is dat echt uitgekeerd of wordt de hypotheek afgelost (en heb je dus geen keuze wat je met het geld wilt doen)?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Mei 2014 16:12

Re: Overlijdensrisico verzekering

Green_Pepper schreef:
Lonely Goatherd schreef:Als één van ons komt te overlijden krijgt de ander het volledige hypotheekbedrag uitgekeerd. We zitten bij Interpolis.


Maar is dat echt uitgekeerd of wordt de hypotheek afgelost (en heb je dus geen keuze wat je met het geld wilt doen)?
Ik had mijn berichtje net aangepast. :)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Mei 2014 16:14

Re: Overlijdensrisico verzekering

Haha ik was te snel dus ;) maar bedankt!
<<

Anoniem173

Bericht 26 Mei 2014 16:19

Re: Overlijdensrisico verzekering

Lonely Goatherd schreef:Als één van ons komt te overlijden krijgt de ander het volledige hypotheekbedrag uitgekeerd (waarvan wel echt ook de hypotheek moet worden afgelost). We zitten bij Interpolis.

Bij ons ook, alleen het bedrag is 80% vd hypotheek bij allebei. We hebben allebei geen gezondheidsrisico's en betalen 20 euro per maand voor 2 personen.
<<

Anoniem328

Bericht 26 Mei 2014 16:22

Re: Overlijdensrisico verzekering

Lonely Goatherd schreef:Als één van ons komt te overlijden krijgt de ander het volledige hypotheekbedrag uitgekeerd (waarvan wel echt ook de hypotheek moet worden afgelost). We zitten bij Interpolis.


En stel jullie lossen nu al af? Mag je dan de overwaarde zelf houden?

Bij ons wordt er bij het overlijden van 1 van ons € 150.000,00 uitgekeerd en dat is vrij besteedbaar hoor ik net van m'n vriend.
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 26 Mei 2014 16:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mei 2014 16:23

Re: Overlijdensrisico verzekering

Toevallig zitten we hier nu midden in, we moeten alleen nog wat dingen tekenen. Op dit moment is dit het idee;

Als één van ons komt te overlijden wordt een bepaald bedrag uitgekeerd. Dit bedrag is vrij te besteden door de nabestaande. Wij hebben het bedrag gezet op 50% van de volledige hypotheek zodat en groot deel van de hypotheek dan afgelost kan worden als dan nodig is.

Interpolis.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2014 18:43

Re: Overlijdensrisico verzekering

Wij hebben er wel naar gekeken maar besloten niets af te sluiten. Veelal verzeker je je over en dat kan best zonde zijn van het geld!

Voor de hypotheek was het niet verplicht om iets af te sluiten mbt overlijdensrisico. De hypotheek staat op 2 namen (mij en mijn vriend), maar ik kan deze in mijn eentje dragen. Voor mij dus geen risico.

Daarnaast hebben we elkaar aangemerkt als partner voor pensioen. Dat betekent dat bij overlijden hij mijn nabestaandenpensioen krijgt, wat meer dan genoeg is om luxe te kunnen leven (met zijn salaris ernaast) en ook de hypotheek te kunnen betalen.
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Mei 2014 19:02

Re: Overlijdensrisico verzekering

MissEnergy schreef: Daarnaast hebben we elkaar aangemerkt als partner voor pensioen. Dat betekent dat bij overlijden hij mijn nabestaandenpensioen krijgt, wat meer dan genoeg is om luxe te kunnen leven (met zijn salaris ernaast) en ook de hypotheek te kunnen betalen.


Oja, goeie! Dat moeten we even uitzoeken hoeveel dat is.
<<

Anoniem173

Bericht 26 Mei 2014 19:04

Re: Overlijdensrisico verzekering

Let wel op dat bij nhg de verzekering verplicht is!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Mei 2014 19:13

Re: Overlijdensrisico verzekering

Olijfje schreef:
Lonely Goatherd schreef:Als één van ons komt te overlijden krijgt de ander het volledige hypotheekbedrag uitgekeerd (waarvan wel echt ook de hypotheek moet worden afgelost). We zitten bij Interpolis.


En stel jullie lossen nu al af? Mag je dan de overwaarde zelf houden?
Nee, het uitgekeerde bedrag is altijd wat er nog over is om af te lossen. Daar staat tegenover dat de premie ook steeds lager wordt.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 26 Mei 2014 19:19

Re: Overlijdensrisico verzekering

Atelier Madame schreef:Let wel op dat bij nhg de verzekering verplicht is!


Dat hangt er dus vanaf. Bij ons was het maar verplicht voor een klein deel, vandaar de 20.000 euro. Een overlijdensrisicoverzekering is verplicht als de hypotheek meer dan 80% van de waarde van je woning bedraagt. Bij ons was het bijvoorbeeld 82% en daarom moesten we maar een heel klein deel verzekeren. Het minimum was toen 20.000 euro.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mei 2014 21:30

Re: Overlijdensrisico verzekering

Green_Pepper schreef:
Atelier Madame schreef:Let wel op dat bij nhg de verzekering verplicht is!


Dat hangt er dus vanaf. Bij ons was het maar verplicht voor een klein deel, vandaar de 20.000 euro. Een overlijdensrisicoverzekering is verplicht als de hypotheek meer dan 80% van de waarde van je woning bedraagt. Bij ons was het bijvoorbeeld 82% en daarom moesten we maar een heel klein deel verzekeren. Het minimum was toen 20.000 euro.


Wij zaten door eigen inleg onder de 80% en hadden daardoor sowieso geen verplichting.
Wat we ook hebben meegenomen in de overweging is dat we elke maand verplicht moeten aflossen (nieuwe hypotheekregels). Elke maand wordt de hypotheek dus kleiner en lopen we minder risico.

@Green_Pepper, je hebt ook verschillende overlijdensrisicoverzekeringen voor een bepaalde tijd. Zie bijvoorbeeld: http://www.verzekervoordelig.nl/overlij ... alend.aspx
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 27 Mei 2014 09:27

Re: Overlijdensrisico verzekering

MissEnergy, je hypotheek wordt inderdaad lager maar je maandlasten niet (je betaalt steeds meer aflossing en minder rente).

Zoals we er nu over denken is een dergelijke verzekering misschien toch overbodig. We wilden het alleen om gewoon een tijdje (een jaar) geen financiële zorgen te hebben mocht een van ons overlijden. Dus niet om de hypotheek af te lossen. In principe is de hypotheek goed te betalen van een inkomen, dus dat moet het probleem niet zijn. Maar stel dat mijn vriend toch komt te overlijden en ik raak in een depressie o.i.d., dan wil ik niet direct een financieel probleem hebben als ik minder of niet werk.
Nou ja, we denken rustig verder.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 27 Mei 2014 09:31

Re: Overlijdensrisico verzekering

Wij hebben wel een overlijdensrisicoverzekering bij onze hypotheek, die 150.000 euro uitkeert als één van ons overlijdt. Verder hebben we geen levensverzekering of zo. We sparen hier zelf voor door te zorgen dat er altijd een mooi bedrag op de spaarrekening staat. We zetten regelmatig geld een aantal jaar vast, zodat je wat meer rente krijgt.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 27 Mei 2014 11:00

Re: Overlijdensrisico verzekering

Als 1 van ons beiden overlijdt is het huis vrij dus de maandelijkse hypotheeklasten vallen dan weg. We hebben laatst alles eens goed uit laten zoeken nu er een kleine op komst is en daar kwam uit dat ik dan, bij overlijden van mijn man, alsnog een klein probleempje zou hebben. Ik zou met moeite door kunnen leven zoals we dat nu doen dus hier hebben we voor €9 per maand een verzekering voor afgesloten. Mocht mijn man komen te overlijden dan komt er ineens €145.000 vrij zodat ik hetzelfde kan blijven doen als nu.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mei 2014 11:03

Re: Overlijdensrisico verzekering

Wij hebben wel een overlijdensrisicoverzekering bij onze hypotheek, die keert de helft uit euro uitkeert als één van ons overlijdt (voor de hypotheek). We moeten er nog eens naar kijken of dit nog verder willen indekken.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 27 Mei 2014 13:21

Re: Overlijdensrisico verzekering

Hier heeft alleen mijn vriend een overlijdensrisico verzekering. Deze verzekering lost de volledige hypotheek in.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 27 Mei 2014 13:24

Re: Overlijdensrisico verzekering

Als 1 van ons overlijd keert deze de volledige hypotheek uit.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 13:45

Re: Overlijdensrisico verzekering

Wij hebben dat meteen afgesloten toen we de hypotheek afgesloten werd. Maar vraag me niet precies hoe het allemaal zit.... geen idee. Ik weet alleen dat mocht een van ons komen te overlijden dat de ander dan hier prima kan blijven wonen.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 27 Mei 2014 16:27

Re: Overlijdensrisico verzekering

Wij hebben een verzekering afgesloten bij de hypotheek. Die zorgt ervoor dat als een van ons overlijdt er dan nog een ton aan hypotheek overblijft. Dit is goed te dragen door de overblijvende.
Afbeelding
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mei 2014 21:19

Re: Overlijdensrisico verzekering

Green_Pepper schreef:MissEnergy, je hypotheek wordt inderdaad lager maar je maandlasten niet (je betaalt steeds meer aflossing en minder rente).



Bij ons blijft de aflossing gelijk en betalen we minder rente (lineair), dus wij hebben een ietwat ander plaatje. Jij hebt het over annuïteiten.
08/2018
05/2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Mei 2014 08:48

Re: Overlijdensrisico verzekering

MissEnergy schreef:
Green_Pepper schreef:MissEnergy, je hypotheek wordt inderdaad lager maar je maandlasten niet (je betaalt steeds meer aflossing en minder rente).



Bij ons blijft de aflossing gelijk en betalen we minder rente (lineair), dus wij hebben een ietwat ander plaatje. Jij hebt het over annuïteiten.


Ah ja! Bij ons was starten met hoge maandlasten niet handig, omdat ik nog geen werk heb ;) dus wij hebben liever dat het gelijk blijft en we weten waar we aan toe zijn (wel jammer dat we in totaal iets meer betalen, maar ja, dat is niet anders).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers