Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedrijf zet vacature opnieuw open

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 15:04

Bedrijf zet vacature opnieuw open

Hoe zouden jullie reageren als een vacature waar je op hebt gereageerd opnieuw (of nog steeds) open staat met een nieuwe deadline om te reageren? De eerste deadline was 13 mei, de nieuwe deadline is 5 juni.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Mei 2014 15:05

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Had je er reactie op gehad?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 15:06

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Pippa schreef:Had je er reactie op gehad?
Ja, mijn brief en CV zijn goed ontvangen en ik hoor zo spoedig mogelijk wat.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Mei 2014 15:07

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

girli schreef:
Pippa schreef:Had je er reactie op gehad?
Ja, mijn brief en CV zijn goed ontvangen en ik hoor zo spoedig mogelijk wat.


Wanneer heb je die brief gehad?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 15:09

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Het was een mailtje, want je moest per e-mail reageren. 12 mei gesolliciteerd, reactie was op 14 mei.
<<

Anoniem86

Bericht 26 Mei 2014 15:18

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Dan zou ik nog even afwachten.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Mei 2014 15:19

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Ik zou gewoon even bellen en om uitleg vragen.

Heb ik ook een keer gedaan bij een soortgelijke situatie. Vervolgens echt een heel leuk gesprek met die persoon gehad.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 15:25

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Het punt is dat ik niet meer kan solliciteren wegens een operatie. Ik wilde een enthousiaste mail sturen in de hoop op gesprek te mogen na mijn herstel, maar ik voel me niet "gewild" als de vacature opnieuw open staat. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Aan de andere kant, als ze mij niet willen voor de positie hadden ze dat ook gelijk kunnen melden.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 26 Mei 2014 15:59

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Wie weet hoopten ze op meer reacties en hopen ze die nog te krijgen door te termijn te verlengen? Of is de persoon die belast is met de aanname zelf ziek waardoor de procedure nog niet in gang gezet hoeft te worden. Zolang je nog geen afwijzing hebt ontvangen ben je nog niet afgewezen. Ik kan me wel goed voorstellen hoe het voelt, probeer te bedenken dat er wellicht andere factoren zijn waardoor ze deze stap nemen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Mei 2014 19:46

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Bij ons in de organisatie wordt een vacature meestal verlengd als er nog niet "genoeg" sollicitanten zijn. Bv: ze willen 6 kandidaten op gesprek hebben en er hebben pas 3 eventueel passende kandidaten gereageerd. Het zegt dus naar mijn mening niet zoveel over jouw sollicitatie.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 21:20

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Siep schreef:Bij ons in de organisatie wordt een vacature meestal verlengd als er nog niet "genoeg" sollicitanten zijn. Bv: ze willen 6 kandidaten op gesprek hebben en er hebben pas 3 eventueel passende kandidaten gereageerd. Het zegt dus naar mijn mening niet zoveel over jouw sollicitatie.
Ik ben het niet met je eens dat het verlengen van een vacature weinig zegt over een sollicitatie. Ik denk dat het wel wat zegt over mijn sollicitatie en eventuele andere mensen die gereageerd hebben. Blijkbaar is het niet goed genoeg. Als het ze namelijk aanspreekt wat ze hebben gelezen, is het in mijn ogen niet nodig om te wachten of er misschien nog andere mensen reageren. Sollicitaties moeten toch gaan om kwaliteit en niet om kwantiteit?
<<

Anoniem108

Bericht 26 Mei 2014 23:23

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Eeeh girli, Siep legt alleen maar uit hoe het bij haar werkgever gaat. De enige die jou uitsluitsel kan geven, is de werkgever waar je hebt gesolliciteerd. Dan zou je er dus gewoon een belletje naartoe moeten doen. Ik sluit me overigens bij Siep aan; een werkgever heeft doorgaans de luxe van kunnen kiezen en nu is er wellicht te weinig keus. Twee of meer mensen met gelijkwaardige kwalificaties is voor een werkgever fijner dan wellicht maar een enkele geschikte kandidaat.

Je 'ongewild' voelen lijkt me in deze moeilijke tijd van een baan vinden een beetje overdreven. Dergelijke gedachtegangen passen echt alleen maar bij zeer specifieke functies, waarvoor dus specifieke expertise is vereist. Ik haal dat nergens uit je OP, maar je weet natuurlijk zelf wel om wat voor functie het gaat.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Mei 2014 20:50

Re: Bedrijf zet vacature opnieuw open

Inderdaad wat Isar zegt girli.. Daarnaast werk ik zelf op de afdeling die de vacatures beheert. Het gebeurt vaak dat sollicitanten zich nog terug trekken uit een procedure dus dan gaat het om kwantiteit en kwaliteit. Werkgevers hebben een luxe positie dat ze kunnen kiezen, dus als ze op safe willen spelen door meer kandidaten te werven tja..

Ik zou mijzelf afvragen hoe graag wil ik de baan? Als je hem graag wil dan zou ik mij niet zo snel uit het veld laten slaan.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers