Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pvc vloer ervaring?

<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 26 Mei 2014 13:21

Pvc vloer ervaring?

Heeft er iemand ervaring met een pvc vloer.
Mij lijkt het ideaal, toch de warme uitstraling van hout maar niet de nadelen.
We zitten te denken om het evt in de woonkamer te leggen.
Ben benieuwd of het niet nep oogt zeg maar en of je er tevreden over bent voor degene die er een hebben.
<<

Anoniem132

Bericht 26 Mei 2014 18:03

Re: Pvc vloer ervaring?

We krijgen in ons nieuwe huis een pvc vloer in de woonkamer. Vrienden hebben het ook en vind het niet echt nep ogen ofzo. Ben wel enorm benieuwd hoe het straks lijkt in ons huis, dat is altijd wel lastig met staaltjes vind ik.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 26 Mei 2014 19:03

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben een pvc vloer op de slaapkamers en zolder. We zijn er erg tevreden over. Oogt niet goedkoop en velen die hier zijn komen kijken dachten dat het laminaat was.
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 26 Mei 2014 20:30

Re: Pvc vloer ervaring?

Nou dat klinkt al positief!
Lijkt me ook lastig Jill, zo'n groot oppervlak is toch altijd anders ja.

Shally, hebben jullie hem gelijmd of was het ook een klik systeem?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 26 Mei 2014 20:47

Re: Pvc vloer ervaring?

Vrienden van mij hebben het ook en ik vind het heel mooi. Het lijkt ook niet nep.
Je merkt ook vooral dat het minder geluid maakt. Je hoort het niet echt als je op hakken loopt en hun kind smijt nog wel eens met dingetjes, zoals blokken, en dat hoor je ook niet echt. Het dreunt in elk geval niet door.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Mei 2014 08:06

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben pvc en ik ben er heel blij mee! Het lijkt net of er een houten/laminaatvloer ligt en het dempt idd veel geluid. Wij hebben een vloer waar je ook bijna niks op ziet door de structuur en de kleur. Dat was op ons appartement wel anders. Daar hadden we een lichte laminaatvloer en daar zag je echt álles op.

Hier een foto van onze vloer (graag niet quoten)
*
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 27 Mei 2014 19:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 27 Mei 2014 08:07

Re: Pvc vloer ervaring?

Mijn vader en stiefmoeder hebben het en zijn er erg blij mee. Ik vind het ook echt mooi, zeker niet nep. Als een nieuwe vloer bij ons ooit van toepassing zou zijn zou ik er ook voor kiezen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 27 Mei 2014 08:10

Re: Pvc vloer ervaring?

Vrienden van ons hebben dit ook, ik vind het er echt prachtig uitzien!
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 27 Mei 2014 08:42

Re: Pvc vloer ervaring?

Ik word helemaal vrolijk van jullie enthousiaste reacties, leuk!!
Het ziet er idd niet nep uit Razz, mooie kleur ook!
En voor de mensen die hem zelf hebben gelegt, is het idd net zo als kliklaminaat makkelijk zelf te leggen?
Kan het het ook over een tegelvloer gelegd worden evt?
<<

Anoniem286

Bericht 27 Mei 2014 08:43

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben het ook, ben er erg blij mee. Enige nadeel is dat wij zelf hebben gelegd en het op sommige plekken niet helemaal glad was, dus nu komen er wat pitjes vanuit onder in het pvc, Maar een nieuwe baan erin en het is opgelost.
Wij hebben hele lichte pvc, ik vind het zelf erg mooi geworden.
Afbeelding
Ik kan zo even geen betere foto vinden. Boven hebben we ook pvc, wat goedkoper van de leen bakker destijds, daar ging het eruit dus voor een klein prijsje. Maar ook daar heel tevreden mee. Is donkerbruin van kleur. Afbeelding
is nog een foto van het klussen dus nog zonder plinten etc.

Wij hebben het zelf gelegd, het was erg makkelijk. Je moet wel zorgen voor een hele egale vloer. Dus bij tegels zul je wel moeten egaliseren. Volgens mij kan het er dan gewoon overheen.
<<

Anoniem75

Bericht 27 Mei 2014 09:31

Re: Pvc vloer ervaring?

Dankjewel :)

Bij ons is de vloer op de tegelvloer geplakt omdat we vloerverwarming hebben en geen zin hadden om de tegelvloer eruit te breken.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 27 Mei 2014 15:16

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben nu 3 weken de pvc vloer liggen. Mijn zwager werkt in de vloerenbranche en heeft ons geholpen.
Zijn advies was: Als je voor pvc gaat, ga dan voor het verlijmen van de vloer en niet voor klikpvc. Een verlijmde vloer heb je veel langer plezier van. Kies ook voor een merk vloer en niet voor pvc stroken uit de bouwmarkt. Dit ivm samenstelling van het pvc. Het schijnt zelfs slecht voor de gezondheid te zijn door de weekmakers die gebruikt zijn bij het produceren van de vloer.
Zelf de vloer leggen kan, maar je moet wel wat inzicht hebben erin. Je moet de vloer egaliseren voordat de vloer erin gaat. Dan opschuren en dan de lijm aanbrengen. Dan pas kun je de stroken op de vloer plakken.
Egaliseren moet je echt doen omdat de stroken zo dun zijn dat je ieder vuiltje of kuiltje voelt na het leggen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 27 Mei 2014 15:19

Re: Pvc vloer ervaring?

Het resultaat is trouwens echt heel mooi!
Je ziet geen verschil met een laminaat vloer.
Het is makkelijk schoon te maken en minder krasgevoelig.
Dit geldt trouwens bij een lichte kleur pvc. Bij een donkere zie je wel snel krassen. Omdat de laag onder de toplaag anders van kleur is zie je dat dus.
Fijn is ook dat je pvc strak in je huis kunt leggen. Het gaat niet werken zoals een laminaat vloer. Bij laminaat heb je altijd van die plintjes nodig. Pvc kun je strak afkitten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 27 Mei 2014 21:45

Re: Pvc vloer ervaring?

Hier ligt inmiddels 6 maanden zowel boven als beneden een pvc vloer. Boven een soort hout en beneden een antraciet tegel.

Tevreden over boven, maar helaas niet over beneden. Je ziet er serieus alles op en om het mooi te houden zou ik het elke dag moeten dweilen. Waar ik me voornamelijk aan erger zijn afdrukken van bv voetstappen die je duidelijk ziet. Zolang het zonnetje niet op de vloer schijnt valt het wel mee, maar ik erger me groen en geel als de zon op de vloer staat en ik al die afdrukken zie :palm:

Vloer boven: het gaat dus om de planken met het streepje. Dat zwarte is de onderkant.
Afbeelding

Vloer beneden:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 28 Mei 2014 08:46

Re: Pvc vloer ervaring?

Highway mooie lichte kleur die in de keuken.

Razz, zou idd ideaal zijn als je hem over de tegelvoer heen kunt leggen, met egaliseren idd.
Scheeld toch wel weer een hoop breekwerk.

September thx voor het goede advies, fijn dat je zwager er alles van weet.
Zie natuurlijk ook overal nog al verschillende prijzen van 17,- tot 50,- per m2
Heeft natuurlijk alles te maken met de toplaag.
Hoeveel mm moet je nemen voor in de woonkamer dat je gewoon goede kwaliteit hebt en ook nog betaalbaar ;-)
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 28 Mei 2014 13:27

Re: Pvc vloer ervaring?

Het topmerk is gewoon Mflor.
Wij hebben het op internet besteld. Dat scheelde veel. In de winkel was het 44 euro en wij hebben 28 betaald op internet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 28 Mei 2014 14:32

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben handyfloor, ook heel tevreden mee. Stuk goedkoper dan mflor. Maar je hoort er wel wisselende verhalen over.
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 09:14

Bericht 28 Mei 2014 16:35

Re: Pvc vloer ervaring?

Balen Annie24 dat je er alles op ziet!
Daar zou ik me idd ook aan storen.
Vind de hout look ook een stuk mooier dan de tegel, maar hou persoonlijk ook niet van tegels.

Mflor kom ik idd ook veel tegen via google.
Het klinkt allemaal best goed als ik het lees.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Jun 2014 15:54

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben beneden pvc liggen. Het heeft een houtlook en lag er al toen we dit huis kochten. Ik vind het fijne eraan dat het tegen een stootje kan en vooral ook tegen water! Krassen doet het soms wel, maar misschien wordt het ook eens tijd voor wat onderhoud, haha. Nadeel vind ik dat het echt heel koud is.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 01 Jun 2014 21:50

Re: Pvc vloer ervaring?

Wij hebben beneden en boven pvc liggen. Zijn ee erg tevreden over. Wij hebben er zwarte stripjes tussen de delen liggen, daardoor lijkt het nog echter. Heel veel mensen dachten ook dat wij een echte houten vloer hadden.
Wij hebben gelijmd, mijn schoonmoeder heeft klikpvc dit ziet er ook heel mooi uit.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem199

Bericht 02 Jun 2014 13:04

Re: Pvc vloer ervaring?

Enkele vrienden van mij hebben ook een pvc vloer en zijn er naar mijn weten erg tevreden over. Één van hen heeft een pvc vloer met biesjes ertussen en met 'houtnerven' erin. Dit vind ik persoonlijk mooier dan zonder, omdat het hierdoor nog meer écht op een houten vloer lijkt. Toen mijn vriend en ik ons huis kochten, was pvc helaas nog niet zo bekend, anders hadden wij dat ook gedaan. Nu hebben wij houten vloer, ook mooi :)

Met biesje bedoel ik dit mee:

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 09 Jun 2014 10:12

Re: Pvc vloer ervaring?

Loenatik schreef:Nou dat klinkt al positief!
Lijkt me ook lastig Jill, zo'n groot oppervlak is toch altijd anders ja.

Shally, hebben jullie hem gelijmd of was het ook een klik systeem?


Sorry, beetje late reactie en misschien nog overbodig maar bij ons is de vloer gelijmd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 09 Jun 2014 13:05

Re: Pvc vloer ervaring?

wij hebben ook een pvc vloer( hout'kleur') en ben er echt heel blij mee!
@annie ligt denk ik aan de kleur,vrienden van ons hebben zwarte plavuizen,vergelijkbaar qua kleurstelling, eb daar zie je ook alles op!
<<

Francien1971

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 20 Aug 2014 11:54

Bericht 20 Aug 2014 12:29

Re: Pvc vloer ervaring?

Kort geleden hebben wij ook een pvc vloer aangeschaft. Wij hebben gekozen voor klik PVC laminaat en hebben hem zelf gelegd. Was eigenlijk heel makkelijk om te leggen en als je alles goed aandrukt krijg je ook geen naden of zoiets.

Bij ons ligt het echt goed strak en mijn buren gaan nu ook een soortgelijke vloer kopen. Ik heb trouwens wel een lichte vloer gekozen. Op de site van de winkel (LAB21) waar ik het gekocht heb kun je ook wel goede fotoreportages zien. Hoop dat je hier nog wat aan hebt.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Aug 2014 14:14

Re: Pvc vloer ervaring?

Francien1971 schreef:Kort geleden hebben wij ook een pvc vloer aangeschaft. Wij hebben gekozen voor klik PVC laminaat en hebben hem zelf gelegd. Was eigenlijk heel makkelijk om te leggen en als je alles goed aandrukt krijg je ook geen naden of zoiets.

Bij ons ligt het echt goed strak en mijn buren gaan nu ook een soortgelijke vloer kopen. Ik heb trouwens wel een lichte vloer gekozen. Op de site van de winkel (LAB21) waar ik het gekocht heb kun je ook wel goede fotoreportages zien. Hoop dat je hier nog wat aan hebt.


Heb je hiervoor een account aangemaakt?
08/2018
05/2021
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers