Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toetje gezocht!

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 28 Mei 2014 18:55

Re: Toetje gezocht!

Bedankt Green Pepper. Het was goed gelukt, maar ik was er niet kapot van. Het fruit wat ik had gebruikt was wel erg zuur. Maar, omdat ik nog heel veel crumble over had (en niet genoeg fruit) en nog wel een perzik had liggen had ik ook perzikcrumble gemaakt, en die vonden mijn man en ik allebei echt heerlijk. Dus het wordt nu perzikcrumble met ijs. Iedereen nog bedankt voor de tips, er zitten zeker dingen bij die ik een andere keer nog ga maken.
<<

Anoniem273

Bericht 29 Mei 2014 19:57

Re: Toetje gezocht!

Wat het hier altijd heel goed doet is een open perentaartje en dan vanille-ijs erbij.

Voor het perentaartje heb je rijpe peren nodig. Je hebt een halve peer per persoon nodig. Schillen en dan door de lengte halveren. Dan snijd je die halve peer in hele dunne plakjes maar je laat ze tegen elkaar aanzitten. Dan pak je bladerdeeg, schuif je voorzichtig die plakjes peer erop nog in de vorm van de peer en dan snijd je het bladerdeeg eromheen weg, met een rand van 1 cm. Dan wat honing erover (niet te veel anders wordt het bladerdeeg te nat en rijst het niet). Oven op 200 graden, taartje 10 minuten bakken en na 10 minuten strooi je er wat suiker gemengd met kaneel erover. Na 10 minuten is het klaar. Heel simpel en lekker!

Edit: hier is het originele recept :)

http://www.libelle.nl/alle-recepten/perensleetjes

Afbeelding
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers