Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

<<

Anoniem119

Bericht 26 Mei 2014 14:05

Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ja i know, weer een mobiel topic. Ik ga overstappen van Apple naar Android over twee weken. Ben Apple zat en keuk om weer eens écht een nieuwe telefoon uit te zoeken en uit te vogelen hoe is qua besturingssysteem is.

Ik wil een van de volgende telefoons:

Sony Xperia Z2:

Afbeelding


Nexus 5

Afbeelding


HTC M8

Afbeelding


Iemand die een van deze drie heeft? Samsung S5 wil ik niet, die vind ik stom en wil geen Samsung bloatware want ik houd niet van Samsung.
Ik wilde al maanden de Xperia, maar de Z2 is nu pas net uit en blijkt toch wel heeeeeel erg groot te zijn. Maar heeft wel de beste camera met 20 mp. En Sony bloatware vind ik niet zo erg. Denk ik. Vind het model prachtig met dat glas maar heb bang dat ie wel erg groot is en dus niet prettig in dagelijks gebruik.

De Nexus heeft als voordeel een kale Android te zijn, dus geen bloatware en een Google Now launcher. Dat vind ik sowieso gaaf. Maar m'n vriend heeft dezelfde telefoon dus ergens vind ik dat stom (hoewel ik m in t wit zou nemen). Wel goede camera maar niet de beste.

HTC M8 is hét top toestel van t moment (zelfs nog beter dan de S5) en is werkelijk waar een plaatje om te zien. Maar HTC heeft die Blinkfeed launcher. Iemand die dat kent en als prettig (of juist niet) ervaart? Dat je al die vakjes hebt met je nieuwe FB berichten enzo. Lijkt me wel interessant maar kan ook heel irritant zijn. En de camera heeft leuke gimmicks maar is verreweg het slechtste.

Enfin, ik kom er niet uit! Als iemand ervaringen heeft hoor ik t echt heel graag!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Mei 2014 15:00

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik heb momenteel een ouder model Xperia ( de T, ff uit mijn hoofd), maar ik ben blij als ik over een paar maanden mag overstappen. Het eerste jaar ging het prima, maar ik ben nu al 5 maanden aan't klooien met het ding. Hij is al 3x ter reparatie geweest en het is nu afwachten of hij weer voor problemen gaat zorgen. Ik hoef echt geeeeeeen Sony meer. Naar aanleiding van de problemen die ik ermee heb, heeft mijn vader op internet zitten speuren en gelezen dat er veel klachten zijn over de Xperia, maar of dat specifiek de T is, weet ik niet.
Op de momenten dat de telefoon goed werkt, ben ik er tevreden over, maar hij is niet meer betrouwbaar. De camera is overigens wel fantastisch, dat dan weer wel :wink:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem124

Bericht 26 Mei 2014 15:26

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Voor mij nooit meer Sony. Wat een klereding.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 26 Mei 2014 16:05

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Mijn vriend heeft de nexus 5 en wil niet anders meer! Hij houdt van pure android zegt ie :D
<<

Anoniem119

Bericht 26 Mei 2014 16:18

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Charles schreef:Voor mij nooit meer Sony. Wat een klereding.


Je had toch ook al gekloot met de vaio? Ook met een telefoon dus?
<<

Anoniem119

Bericht 26 Mei 2014 16:19

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Fiebie schreef:Mijn vriend heeft de nexus 5 en wil niet anders meer! Hij houdt van pure android zegt ie :D


Haha dat zegt mijn vriend ook. Die zweert er ook bij. Maar ik vind het ook stom om t zo klakkeloos over te nemen.
Ha, moeilijk!
<<

Anoniem280

Bericht 27 Mei 2014 09:02

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik heb de Sony Sp, en wil eigenlijk niet anders meer.
Zwager heeft nu de Z2 en die is er ontzettend tevreden mee. Hij had de Z1 die was al vrij groot en nu deze, maar hij is niet veel groter dan de Z1.
<<

ChiQ

Bericht 27 Mei 2014 12:42

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ga je de IPhone niet missen? Ik kan niet zonder. Mijn broertje heeft een HTC, ik vind m erg ingewikkeld maar dat is gewennig. De IPhone 6 komt er ook aan, is dat niets?
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 12:46

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik heb regelmatig een andere telefoon in mijn handen dan een iPhone en ik wil het gewoon echt niet. Ik vind android stom en overzichtelijk en ik vind alle telefoons lelijk. HAHA!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 27 Mei 2014 16:44

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Eens een Iphone, altijd een Iphone. Voor mij althans.
Ik ken veel mensen die zijn overgestapt en ze hebben allemaal spijt als haren op hun hoofd. Het werkt allemaal net niet zo goed als bij een Iphone en alles is ingewikkelder.
Het enige echte voordeel is een wisselbare lay-out maar naar wat ik begrijp, is dat dan ook het enige!

Ik zou er maar goed over nadenken!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mei 2014 16:48

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Nee ik ben echt iPhone moe. Na vier jaar dat ding hebben, lijkt het me zo leuk om weer eens echt een nieuwe telefoon te hebben. Bovendien erger ik me suf aan sommige dingen, waar ik niets aan kan veranderen en dat nooit iets simpel werkt. Iedereen roept altijd dat Apple zo simpel is, nou ik vind het moeilijk complex, juist door z'n simpelheid. Je kunt niets zelf aanpassen, heel irritant! Dat lijkt me juist fijn aan Android, je kunt er veel meer mee. Ik vind de iPhone zo suf beperkt. Zoals dat menuutje dat je kunt krijgen als je 'm omhoog schuift vanuit beneden. Dan zit daar een sneltoets naar de zaklamp, de timer, de rekenmachine en de camera. Maar wat als ik nou daar iets anders wil? Waarom bepaalt Apple voor mij dat die handig zijn? Ik vind dat zo stom, dat je dat niet zelf aan kunt passen. Bij Android kan dat wel. Nee, ik ben allang overtuigd dat ik over ga stappen, wil het proberen, en vind de iPhone maar vervelend de laatste tijd. Klein voorbeeldje maar al dat soort dingen erger ik me echt suf aan.

Maar ik neem wel expres een jaarcontract, dan zit ik er niet twee jaar aan vast.
Laatst gewijzigd door Anoniem119 op 27 Mei 2014 16:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mei 2014 16:49

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Caramba schreef:Ik heb de Sony Sp, en wil eigenlijk niet anders meer.
Zwager heeft nu de Z2 en die is er ontzettend tevreden mee. Hij had de Z1 die was al vrij groot en nu deze, maar hij is niet veel groter dan de Z1.


OH valt het mee hoe groot de Z2 is dan? Fijn! Want ik heb 'm heel even in Duitsland gezien maar toen vond ik 'm zo op 't eerste gezicht echt veel groter ogen dan wat ik me van de Z1 herinnerde.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 27 Mei 2014 17:39

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik had een Iphone en was hem ook zo zat.
Ik wilde ook weleens wat anders.
Nu heb ik de Nexus 5 en ik ben er echt zo blij mee.
Sowieso hoe heerlijk groot het scherm al is.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Mei 2014 18:00

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Dat is dus één van de redenen dat ik bij Apple blijf haha. Veel van die androids zijn bijna een tablet joh!
<<

Anoniem119

Bericht 27 Mei 2014 18:03

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Haha ja ik wil juist een groter scherm. Maar niet super groot. Geen phablet.

Goed om te horen Gekkie! Ik neig ook steeds meer naar de Nexus 5.
<<

Anoniem51

Bericht 27 Mei 2014 18:12

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik vind dat grote scherm van m'n s4 zo heerlijk juist. En hij past ook nog stads in m'n broekzak, perfect zo. Voor mij nooit meer een iPhone, en dat terwijl ik eerst ook nooit over wilde.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 27 Mei 2014 19:14

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik was zo blij met mijn Samsung Galaxy Nexus. Maar helaas heb ik hem in 2 jaar al 3x op moeten sturen. Er zaten zoveel fouten in de software. Zelfs bellen gaf soms al problemen. Nu heeft mijn vriend een HTC gekocht omdat hij zijn iphone had laten vallen, en dit valt ook al tegen. Ook al vastlopers enzo. Ook kon mijn toestel haast nooit gps vinden. Nee voor mij nooit meer android. Heel blij met mijn Iphone weer.
2016
<<

Anoniem280

Bericht 28 Mei 2014 11:23

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Marin schreef:
Caramba schreef:Ik heb de Sony Sp, en wil eigenlijk niet anders meer.
Zwager heeft nu de Z2 en die is er ontzettend tevreden mee. Hij had de Z1 die was al vrij groot en nu deze, maar hij is niet veel groter dan de Z1.


OH valt het mee hoe groot de Z2 is dan? Fijn! Want ik heb 'm heel even in Duitsland gezien maar toen vond ik 'm zo op 't eerste gezicht echt veel groter ogen dan wat ik me van de Z1 herinnerde.


Het zit hem in de millimeters.
De Z1 is 14,4 bij 7,4.
De Z2 is 14,7 bij 7,3.
<<

Anoniem199

Bericht 28 Mei 2014 13:58

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Collega's van mij hebben de Nexus 5 en zijn er heel blij mee. Grootste voordeel is idd dat het een kale android is, zonder al die extra dingen zoals Samsung heeft. Heb zelf altijd Sony gehad en was daar eigenlijk wel tevreden over, alleen irriteerde ik me op het eind aan het systeem. Nu ben ik overgestapt op Nokia/windows, maar als ik ooit weer android zou willen, dan ook een Nexus of vergelijkbare telefoon zonder die drukke extra's.
<<

Anoniem119

Bericht 28 Mei 2014 14:02

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Wat vond je zo druk en vervelend aan het Sony OS dan Nens? Ben benieuwd want dat is precies een punt waar ik ook aan twijfel, of kale android niet lekkerder is. Ik las gisteren dat de LG G3 ook in juli uitkomt. Die ziet er ook mooi uit (het wat anders dan de Nexus, die is ook door LG geproduceerd) maar twijfel daar ook weer over t LG sausje. Ik denk eerlijk gezegd zelf dat ik misschien toch t beste voor de Nexus kan gaan. Ik vind de telefoon mooi en het is mijn eerst (eigen) ervaring met Android dus dan kan ik t iig goed leren kennen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 28 Mei 2014 16:53

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Salome schreef:Ik was zo blij met mijn Samsung Galaxy Nexus. Maar helaas heb ik hem in 2 jaar al 3x op moeten sturen. Er zaten zoveel fouten in de software. Zelfs bellen gaf soms al problemen. Nu heeft mijn vriend een HTC gekocht omdat hij zijn iphone had laten vallen, en dit valt ook al tegen. Ook al vastlopers enzo. Ook kon mijn toestel haast nooit gps vinden. Nee voor mij nooit meer android. Heel blij met mijn Iphone weer.


De Nexus 5 is van LG.
Dat maakt alweer verschil misschien....
<<

Anoniem119

Bericht 28 Mei 2014 17:06

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

GeKKiE schreef:
Salome schreef:Ik was zo blij met mijn Samsung Galaxy Nexus. Maar helaas heb ik hem in 2 jaar al 3x op moeten sturen. Er zaten zoveel fouten in de software. Zelfs bellen gaf soms al problemen. Nu heeft mijn vriend een HTC gekocht omdat hij zijn iphone had laten vallen, en dit valt ook al tegen. Ook al vastlopers enzo. Ook kon mijn toestel haast nooit gps vinden. Nee voor mij nooit meer android. Heel blij met mijn Iphone weer.


De Nexus 5 is van LG.
Dat maakt alweer verschil misschien....


Ja en het kan ook gewoon een toestelfout zijn. M'n vriend had ook die Samsung Galaxy Nexus en nooit problemen. Met mijn eerste iPhone 3GS heb ik heeeel veel problemen gehad, maar met het tweede toestel wat ik toen gratis nieuw kreeg (zelfde model) was niks aan de hand. Bovendien is er zeker bij Android een groot verschil tussen hardware en software, omdat de hardware door zoveel verschillende bedrijven gemaakt wordt. Bovendien maakt het daar ook nog wel uit of je een vlaggenschipmodel koopt of een budgetmodel. Ik ga sowieso voor 't eerste, want ik wil gewoon een hele snelle nieuwe telefoon, en sowieso eentje die op KitKat draait.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Mei 2014 10:10

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Marin schreef:
GeKKiE schreef:
Salome schreef:Ik was zo blij met mijn Samsung Galaxy Nexus. Maar helaas heb ik hem in 2 jaar al 3x op moeten sturen. Er zaten zoveel fouten in de software. Zelfs bellen gaf soms al problemen. Nu heeft mijn vriend een HTC gekocht omdat hij zijn iphone had laten vallen, en dit valt ook al tegen. Ook al vastlopers enzo. Ook kon mijn toestel haast nooit gps vinden. Nee voor mij nooit meer android. Heel blij met mijn Iphone weer.


De Nexus 5 is van LG.
Dat maakt alweer verschil misschien....


Ja en het kan ook gewoon een toestelfout zijn. M'n vriend had ook die Samsung Galaxy Nexus en nooit problemen. Met mijn eerste iPhone 3GS heb ik heeeel veel problemen gehad, maar met het tweede toestel wat ik toen gratis nieuw kreeg (zelfde model) was niks aan de hand. Bovendien is er zeker bij Android een groot verschil tussen hardware en software, omdat de hardware door zoveel verschillende bedrijven gemaakt wordt. Bovendien maakt het daar ook nog wel uit of je een vlaggenschipmodel koopt of een budgetmodel. Ik ga sowieso voor 't eerste, want ik wil gewoon een hele snelle nieuwe telefoon, en sowieso eentje die op KitKat draait.


Ja daar heb je gelijk in. Maar dit heeft voor mij wel de toon gezet. Ik kreeg geen nieuw toestel en ik had telkens geen gps signaal met hardlopen wat ook niet motiverend is (tijd 30 minuten afstand 0 km haha etc) dus voor mij gewoon weer iphone.
2016
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 29 Mei 2014 11:13

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik ben Apple fan, maar mijn vriend heeft al jaren een HTC en zegt dat de M7 en de nieuwe M8 heel goed zijn.
Fijn in gebruik (zit niet teveel bloatware op de telefoon), camera is echt niet slecht en service van HTC is ook goed. Als de telefoon kapot is, komen ze ''m bij je thuis ophalen en weer terugbrengen als ie gemaakt is. Batterij is beter dan van een Iphone, hij houdt het gewoon een dag uit :P
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Mei 2014 23:28

Re: Sony Xperia Z(2) of Nexus 5 of HTC M8

Ik ben Apple fan, ontzettend blij met mijn Macbook en ontzettend blij geweest met al mijn iPhones, maar sinds ik 1,5 jaar geleden ben overgestapt naar Android wil ik niet anders meer. Ben zó blij met mijn Sony Xperia Z! Heb met de Z2 geen ervaring, maar vond de overstap van iPhone naar, in mijn geval Sony, erg prettig. Zowel mijn vriend als ik hebben op technisch gebied ook niks te klagen over Sony. Geen problemen gehad, alles werkt altijd prima, enz. Hij heeft inmiddels de Z1, ook een mooie telefoon. En alleen die camera die ik heb al (kan je nagaan die de Z2 heeft).. super voor telefoonkwaliteit foto's.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers