Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huwelijksreis ideeën en tips

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Mei 2014 16:49

Huwelijksreis ideeën en tips

De titel zegt het al! Voor degenen die op huwelijksreis zijn geweest of nog gaan, wat was de bestemming? Wanneer gingen jullie, wat waren jullie eisen en hoeveel waren jullie er voor kwijt?

Zelf hanteren wij ongeveer een max van 3000 euro. Wij trouwen in november, en willen graag een zonnige vakantie.
heb al veel gegoogled maar vind het erg lastig om een land te kiezen.

Ik hoor graag ervaringen!
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mei 2014 16:51

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Oh lastig he! Wij zijn ook al aan het nadenken. Ik wilde heel graag Italie, lekker foodie, wijn en rijden over slingerende bergweggetjes, maar m'n vriend wil misschien wel iets verder weg en iets met strand. Nu denk ik aan de Cook Islands (lekker tropisch strand) en Nieuw Zeeland. Toch nog strand, wijn en bergen :)
Maar dat is wel even een iets ander budget dus geen idee of dat kan ;)


edit: Is Curacao niets voor jullie? Lekker directe vlucht vanaf Amsterdam.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Mei 2014 16:57

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Marin schreef:Oh lastig he! Wij zijn ook al aan het nadenken. Ik wilde heel graag Italie, lekker foodie, wijn en rijden over slingerende bergweggetjes, maar m'n vriend wil misschien wel iets verder weg en iets met strand. Nu denk ik aan de Cook Islands (lekker tropisch strand) en Nieuw Zeeland. Toch nog strand, wijn en bergen :)
Maar dat is wel even een iets ander budget dus geen idee of dat kan ;)


edit: Is Curacao niets voor jullie? Lekker directe vlucht vanaf Amsterdam.


Cook Islands? Nog nooit van gehoord haha! Straks maar eens googlen. Inderdaad erg lastig! Curaçao is inderdaad één van onze opties. Dat ziet er prachtig uit in ieder geval. Rechtstreeks vliegen is ook niet verkeerd. Hoe lang zijn jullie van plan om te gaan? Wij denken aan 10 dagen. Dan moet ik me misschien ook afvragen hoe ver vliegen dan nog leuk is ..
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mei 2014 17:00

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Yolo! schreef:
Marin schreef:Oh lastig he! Wij zijn ook al aan het nadenken. Ik wilde heel graag Italie, lekker foodie, wijn en rijden over slingerende bergweggetjes, maar m'n vriend wil misschien wel iets verder weg en iets met strand. Nu denk ik aan de Cook Islands (lekker tropisch strand) en Nieuw Zeeland. Toch nog strand, wijn en bergen :)
Maar dat is wel even een iets ander budget dus geen idee of dat kan ;)


edit: Is Curacao niets voor jullie? Lekker directe vlucht vanaf Amsterdam.


Cook Islands? Nog nooit van gehoord haha! Straks maar eens googlen. Inderdaad erg lastig! Curaçao is inderdaad één van onze opties. Dat ziet er prachtig uit in ieder geval. Rechtstreeks vliegen is ook niet verkeerd. Hoe lang zijn jullie van plan om te gaan? Wij denken aan 10 dagen. Dan moet ik me misschien ook afvragen hoe ver vliegen dan nog leuk is ..


Dit zijn de Cook Islands:

Afbeelding

Afbeelding

Zo'n hemel op aarde. In de buurt (nou ja, niet echt) van Nieuw Zeeland.



Voor tien dagen zou ik prima naar Curacao of iets dergelijks gaan, geen probleem. Ik denk dat wij twee of drie weken willen.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Mei 2014 17:17

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wauw prachtig Marin! Ziet er inderdaad uit als hemel op aarde.
Dankje voor de tip. Ben jij wel eens op Curaçao geweest?
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mei 2014 17:19

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Nee nog nooit. Maar kom er vast wel eens. Maar ik weet dat KLM er direct op vliegt dus het is een populaire bestemming. Handig als je toch echt lekker weg wilt maar niet drie dagen onderweg wilt zijn.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Mei 2014 17:29

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Ik kan maar een week vrij krijgen, dus kijk expres maar niet naar vakanties..
Hopelijk kunnen we die week even weg, maar dat zal dan wel binnen Nederland zijn denk ik. Niet heel spannend dus, haha.

Over Curaçao hoor ik wel goede verhalen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 17:30

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Curacao lijkt me echt geweldig. Mijn vader vond het er saai, maar het lijkt mij geweldig met de kinderen (sorry, off-topic voor jou, maar dat denk ik). Wel ver, maar verder lijkt het me ideaal.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 17:31

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wij zijn trouwens naar Malta geweest. Voor de meeste mensen waarschijnlijk te dichtbij en te 'gewoontjes' voor een huwelijksreis, maar we waren daar ook tijdens onze eerste vakantie samen al geweest en we vonden het gewoon een heel leuk eiland.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 25 Mei 2014 17:34

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Susan schreef:Wij zijn trouwens naar Malta geweest. Voor de meeste mensen waarschijnlijk te dichtbij en te 'gewoontjes' voor een huwelijksreis, maar we waren daar ook tijdens onze eerste vakantie samen al geweest en we vonden het gewoon een heel leuk eiland.


Joh, ik wil het liefst naar italie waar ik al tig keer ben geweest. Vind het er gewoon fijn. Ik zou iets exotisch heel leuk vinden maar ik kies t liefst iets wat bij ons past.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 25 Mei 2014 17:57

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Susan schreef:Curacao lijkt me echt geweldig. Mijn vader vond het er saai, maar het lijkt mij geweldig met de kinderen (sorry, off-topic voor jou, maar dat denk ik). Wel ver, maar verder lijkt het me ideaal.


Ah jammer! Wat vond hij er saai aan? Wel goed om te weten! Waar ik wel voor wil waken is dat we ergens heen gaan wat met gemak ook dichterbij en goedkoper had gekund. Malta bijv kan ook prima. Alleen wij zitten met het weer. Ik zou wel graag een graad of 25 willen... En enigszins zongarantie.. En in Europa heb ik daar in november wel mijn twijfels over...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 17:59

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Ik weet niet meer precies, ik zal het vragen als ik hem donderdag zie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 25 Mei 2014 18:16

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wij zijn vorig jaar getrouwd en op huwelijksreis geweest naar Bali. We zijn 20 dagen weg geweest en hebben daar rondgereisd en vanalles gezien en gedaan, maar ook lekker op het strand gelegen. In totaal waren we met z'n tweeën bijna 6000 euro kwijt, inclusief alles, dus ook eten, drinken, souvenirs en excursies daar. De tickets waren wel wat duurder, omdat we in het hoogseizoen gingen (juli).
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 25 Mei 2014 18:17

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Kaapverdische eilanden?

Canarische eilanden?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Mei 2014 21:20

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wij zijn ook naar Malta geweest, 6 dagen. Wij zijn in november getrouwd, en in december op huwelijksreis geweest (ik kan alleen in de schoolvakanties vrijnemen). Wij wilden een rustige, relaxte vakantie, en juist niet per se ver weg, ook omdat we dus niet zo lang weg konden. Bovendien doen wij in de zomer altijd al langere, wat apartere vakanties. Nu wilden we juist wat luxer en niet te veel doen.
Wij waren er dus in december en toen was het echt nog lekker weer, maar niet lekker genoeg om bijvoorbeeld op het strand te gaan liggen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Mei 2014 21:29

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wij gaan 3 weken rondreizen door Italie. Heel anders als anders, dus ben benieuwd.
Wat ook super is als je relax wil, Dominicaanse Republiek. Echt top!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Mei 2014 11:14

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zeker leuk voor een huwelijksreis. Mexico, Jamaica, Cuba of andere tropische bestemmingen scoren altijd hoog.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 26 Mei 2014 12:17

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Zonnetje schreef:Wij zijn vorig jaar getrouwd en op huwelijksreis geweest naar Bali. We zijn 20 dagen weg geweest en hebben daar rondgereisd en vanalles gezien en gedaan, maar ook lekker op het strand gelegen. In totaal waren we met z'n tweeën bijna 6000 euro kwijt, inclusief alles, dus ook eten, drinken, souvenirs en excursies daar. De tickets waren wel wat duurder, omdat we in het hoogseizoen gingen (juli).


Heb je daar dan zelf rond gereisd of met een georganiseerde reis?

Wij gaan ook op huwelijksreis naar Bali, zin in! :smile:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Mei 2014 12:40

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Dominicaanse republiek is zeker relaxed en super mooi eiland. Als je wilt chillen is dat zeker een tip. Wij gaan naar Suriname en Curaçao als huwelijksreis. Eerst Suriname en dan daarna naar Curaçao om nog even te relaxen.
Laatst gewijzigd door Siep op 26 Mei 2014 20:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Mei 2014 12:59

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Yolo, als je tips wil mbt hotels op de DR en Mexico, vraag gerust hoor.
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 26 Mei 2014 13:15

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Wij zijn naar Mexico op huwelijksreis geweest, vanwege het heerlijke weer begin mei. In Europa was het toen niet warm genoeg voor een strand/relax vakantie.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 26 Mei 2014 14:24

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

@ rapa nui; dank je voor het meedenken! Kaapverdische eilanden trekt mij niet zo… En Canarische eilanden ben ik bang dat de temperatuur toch een beetje laag uitvalt als je pech hebt.

Cbl; ik ben inderdaad wel benieuwd naar hotels die je zou aanraden!

Qua bezienswaardigheden, voor welke bestemming kan je dan het beste kiezen? Dominicaanse Republiek, Mexico, Cuba, Jamaica, Bali of Curacao?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8483

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Mei 2014 14:29

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

We weten het nog niet! Ik vind Toscane een goede optie, daar ben ik nog nooit geweest en het lijkt me inderdaad heel fijn met lekker eten, lekker weer en mooie steden. En dan slapen op een semi luxe boerderij op een heuvel :) Zoiets zie ik wel voor me.

Maarrr we zijn ook wel een beetje verslaafd geraakt aan de VS na afgelopen vakantie, dus misschien dat we weer naar San Francisco vliegen en dan een roadtrip maken naar het noorden, richting Canada.

Wat ik zelf ook leuk zou vinden is naar Santorini in Griekenland. Dat lijkt me zo'n mooi eiland!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 26 Mei 2014 14:51

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Sterre schreef: Wat ik zelf ook leuk zou vinden is naar Santorini in Griekenland. Dat lijkt me zo'n mooi eiland!


Jaa dat lijkt me ook super gaaf en heel mooi. Daar zou ik ook nog wel een keertje heen willen.
Ik herken je VS verslaving, die heb ik ook haha! De reden dat wij daar (helaas) niet voor gaan is omdat je dan inderdaad snel uitkomt op een roadtrip en mijn vriend graag een keertje lekker wil relaxen.
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Mei 2014 15:02

Re: Huwelijksreis ideeën en tips

Yolo! schreef:@ rapa nui; dank je voor het meedenken! Kaapverdische eilanden trekt mij niet zo… En Canarische eilanden ben ik bang dat de temperatuur toch een beetje laag uitvalt als je pech hebt.

Cbl; ik ben inderdaad wel benieuwd naar hotels die je zou aanraden!

Qua bezienswaardigheden, voor welke bestemming kan je dan het beste kiezen? Dominicaanse Republiek, Mexico, Cuba, Jamaica, Bali of Curacao?


Als je voor de DR kiest en dan de oostkust is er niet veel te doen. Als je dingen wilt zien is dat wel mogelijk om te doen dmv excursies natuurlijk, maar zelf erop uit is niet aan te raden. Cuba, Jamaica en Bali ben ik nog nooit geweest en Curacao maar 1x en heb daar niet veel gedaan.
Ik heb alleen tips voor all in hotels dus dat moet je wel willen. Zo ja, stuur anders even een pm.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers