Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisscholen-stress

<<

Anoniem57

Bericht 26 Mei 2014 09:42

Re: Basisscholen-stress

Nou, misschien wel héél rigoureus, maar daar zat ik ook aan te denken.
Ik weet natuurlijk niet of de mogelijkheid er is, maar ik kan me voorstellen dat het door je hoofd heen spookt.

Heb je trouwens ook enig idee hoe en waar ze op worden ingeloot? Ik dacht dat scholen nooit kindjes mochten weigeren, vandaar dat ze dat inloten hebben besloten, dan? Ik zie nu voor me dat ze alleen kindjes met ouders van een bepaalde 'stand' toe willen laten, zeg maar.
<<

ChiQ

Bericht 26 Mei 2014 09:56

Re: Basisscholen-stress

Nee, kom op voor 15 min fietsen ga je toch niet verhuizen? Dat lukt echt wel. Verder vind ik t vervelend van die loting maar ik snap t wel, zo krijgt iedereen een eerlijke kans.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mei 2014 10:02

Re: Basisscholen-stress

Ik vind een lotingssysteem ook vervelend, omdat je dan pas op een heel laat moment weet of je kind terecht kan of niet en dat geeft onrust. Ik vind gewoon op volgorde van inschrijving ook eerlijk.

Maar goed, eigenlijk zou er gewoon in elke wijk een goede, openbare basisschool moeten zijn waar genoeg plek is, dan krijg je dit soort gedoe niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 26 Mei 2014 11:49

Re: Basisscholen-stress

Ik zou die 15 minuten fietsen gewoon zien als een goede lichaamsbeweging, zo ver is dat nu ook weer niet en je hebt gelijk je beweging weer gehad als je dat 2x op een dag doet. En kinderen zijn niet gemaakt van suiker hoor, die kunnen echt wel tegen een beetje kou, je kunt je trouwens ook heel goed kleden tegen de kou, dus echt bevriezen zullen ze niet.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Mei 2014 12:04

Re: Basisscholen-stress

Ik zou ook voor die 15 minuten fietsen gaan als het niet anders is, dat had ik zelf vroeger ook en dat moest ook door weer en wind.
Dat zou ik niet zo'n ramp vinden, maar als ze wat ouder is, is het wel jammer dat ze lang gebracht moet worden en ze waarschijnlijk ook niet zelfstandig even naar een klasgenootje kan gaan om te gaan spelen e.d. Dat zou voor mij eerder een bezwaar zijn. Maar goed uiteindelijk blijven er niet veel opties over, dus zou ik daar wel voor gaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mei 2014 12:11

Re: Basisscholen-stress

Maar het kan best zo zijn dat er meer kinderen van die school in jouw buurt wonen, die ook zijn uitgeloot op die andere scholen. Als je die ouders leert kennen kun je best afspreken dat je af en toe elkaars kinderen brengt en haalt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem57

Bericht 26 Mei 2014 13:21

Re: Basisscholen-stress

Ik doelde trouwens qua verhuizen op het feit dat ik een klein beetje weet hoe je woont, en ik me voor mezelf voor zou kunnen stellen dat als de mogelijkheid er is ik zou willen verhuizen naar een huis met tuin, speeltuintjes in de buurt, en dus gelijk wat dichter bij een school. Maar dat is puur persoonlijk, want ik ben een dorpsmeisje en dus altijd verwend met veel groen, een grote tuin en eengezinswoning.

15 minuten fietsen is natuurlijk wel te doen, wij fietsen 10 minuten denk ik.
<<

Anoniem255

Bericht 26 Mei 2014 16:31

Re: Basisscholen-stress

Wij willen trouwens wel gaan verhuizen.
Onder andere vanwege de afstand.
we willen sowieso weg uit deze wijk dus dan ook maar meteen die kant uit.
Ook met zicht op vriendjes en vriendinnetjes.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 26 Mei 2014 17:03

Re: Basisscholen-stress

Het voordeel van in een stad wonen is inderdaad dat de kans op een basisschool om de hoek erg groot is, maar je hebt dan ook het nadeel van een stad dat er veel kinderen wonen. Vijftien minuten fietsen is te overzien en valt in het niet bij de zorgen over een school waar je je zelf niet prettig bij voelt en waar je dochter het ook niet naar haar zin zal hebben. Tegen de tijd dat er wel een tweede kindje komt kun je altijd nog een fietskar kopen, of inderdaad verhuizen aangezien ik hier volgens mij ook wel eens gelezen heb dat het sowieso qua ruimte nu niet zou kunnen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 15 Jun 2014 20:39

Re: Basisscholen-stress

Parisienne, hoe is het loten afgelopen, is ze ingeloot voor jullie voorkeurschool?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Jun 2014 21:32

Re: Basisscholen-stress

Daar ben ik ook benieuwd naar.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem148

Bericht 26 Jun 2014 22:00

Re: Basisscholen-stress

En is er al nieuws?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers