Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

<<

Anoniem156

Bericht 24 Mei 2014 21:42

Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Voor mijn opleiding volg ik nu een module of depressies en angststoornissen (bij kinderen).
Een van de vragen die ik onderzoek is welk effect een depressie of een angststoornis heeft op de omgeving.
Nu weet ik niet of iemand hier ervaring heeft met een kind met 1 van deze stoornissen, maar ik weet wel dat er meiden zijn met een partner of familielied die dit heeft.
Kunnen jullie mij vertellen, mag ook in een PM als je dit liever niet zo hier hebt staan, wat voor effect de stoornis op de omgeving heeft?
Alvast bedankt!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 24 Mei 2014 21:49

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

edit
Laatst gewijzigd door Lenthe op 26 Mei 2014 22:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 24 Mei 2014 21:51

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Ik stuur even een pb.
<<

Anoniem108

Bericht 24 Mei 2014 22:19

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Wat interessant! Ook al begrijp ik het geloof ik niet helemaal, dus voor de zekerheid: je onderzoekt het effect van een depressie of angststoonis van kinderen op de omgeving of juist van volwassenen op kinderen in hun omgeving?
In het eerste geval ben ik benieuwd hoe je een kind hebt gedefinieerd ----> leeftijdscategorie, onderscheid in leeftijd van kinderen et cetera et cetera en hoe je de belevingswereld van kinderen 'meet'? Het begrip van de wereld zal namelijk verschillen van volwassenen, lijkt me. Misschien vraag ik nu veel teveel hoor, maar ik begrijp het anders niet zo goed.:) O,ja... waarom kies je voor een 'wat'-vraag i.p.v. 'in hoeverre'?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Mei 2014 22:22

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Mmm ff kijken: vader met depressie: check. Duurde maar zijn en mijn hele leven :P
Ikzelf heb een depressie.
Een vriend van mij ook. Mijn zusje ook.

Als ik kan helpen dan PB me maar ff ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem156

Bericht 24 Mei 2014 22:25

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Izar schreef:Wat interessant! Ook al begrijp ik het geloof ik niet helemaal, dus voor de zekerheid: je onderzoekt het effect van een depressie of angststoonis van kinderen op de omgeving of juist van volwassenen op kinderen in hun omgeving?
In het eerste geval ben ik benieuwd hoe je een kind hebt gedefinieerd ----> leeftijdscategorie, onderscheid in leeftijd van kinderen et cetera et cetera en hoe je de belevingswereld van kinderen 'meet'? Het begrip van de wereld zal namelijk verschillen van volwassenen, lijkt me. Misschien vraag ik nu veel teveel hoor, maar ik begrijp het anders niet zo goed.:) O,ja... waarom kies je voor een 'wat'-vraag i.p.v. 'in hoeverre'?


Ik heb het zo geformuleerd omdat het zo in mijn opdracht staat. Het is niet dat ik dit onderzoek op eigen houtje uitvoer, ik moet een memorandum bijhouden over de thema's die worden behandeld en vandaag waren dat angststoornissen en depressies. Ik volg een opleiding die voornamelijk wordt gevolgd door mensen in het onderwijs dus daarom is mijn vraag wat het effect van de stoornissen bij kinderen heeft op de omgeving.
Maar omdat de informatie die wij kregen ook gericht was op volwassenen vraag ik het me in z'n algemeenheid af.
<<

Anoniem108

Bericht 24 Mei 2014 22:50

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Wauw, vind het nog steeds heel interessant klinken, maar ook moeilijk te meten, verwacht ik zomaar. Omdat je het bijna niet kunt loskoppelen van andere aspecten: zoals identiteit en ontwikkeling in bepaalde fasen van je leven. En bij volwassenen, vanaf een bepaalde leeftijd, is die identiteitsontwikkeling minder heftig - oftewel: ligt minder ver uit elkaar qua zelfbeleving. Sorry, volgens mij heb je niets aan mijn input; ik vind het puur heel interessant klinken, maar ken geen kinderen met deze klachten... Succes!
<<

Marientjuh83

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:11

Bericht 25 Mei 2014 11:33

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Ik zit er momenteel zelf middenin: depressie met angststoornis, alleen heb ik zelf geen kinderen.
Accepteer wat is. Laat los wat is geweest. En heb vertrouwen in wat komt.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 26 Mei 2014 22:38

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Ik heb je een pb gestuurd.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 27 Mei 2014 10:52

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Ik zit er ook al een tijd in en ik heb wel kinderen. Voor vragen kun je me PM-en.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 27 Mei 2014 11:23

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Ik heb zelf een sociale angststoornis en heb een depressie gehad. Mijn kinderen gelukkig niet.
Je mag mij wel ene PMen over wat het effect heeft op mijn kinderen en hoe die ermee omgaan.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem91

Bericht 28 Mei 2014 08:33

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Je mag me ook PM-en over depressies en angst.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 04 Jun 2014 12:13

Re: Effect van een depressie of angststoornis op de omgeving

Mijn man heeft angst en paniek aanvallen.

Ik vind dat het voor de partner ook een lijdensweg is..

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers