Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2013 13:36

Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik doe dat dus niet.

Om me heen hoor ik wel eens dat aanstaande moeders tegen hun bewegende buik praten, zodat je kind aan je stem went enzo. Dat begrijp ik, kan ik me in vinden, maar elke keer als ik denk: nu zou ik iets liefs moeten zeggen, dan houdt mijn nuchterheid me tegen ofzo!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 11 Sep 2013 13:41

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Nee, ik kan dat echt niet, tegen mijn buik praten. Ik praat ook nooit hardop tegen mezelf of tegen mijn spiegelbeeld of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem166

Bericht 11 Sep 2013 13:42

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Nee, ik heb het één keer geprobeerd, maar het voelde stom. Dus niet weer gedaan.

Het lijkt me ook helemaal niet nodig. Je kind kan jouw stem horen en herkent dat straks na de bevallen, ongeacht of je tegen hem praat of niet. Je praat natuurlijk wel tegen je vriend, kinderen/collega's op je werk etc.
<<

Anoniem103

Bericht 11 Sep 2013 13:43

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik deed dat wel maar alleen als er geen andere mensen bij waren. Ik zong ook liedjes enz. maar gewoon omdat ik dat leuk vond niet zodat ze aan mijn stem konden wennen want daar wennen ze even goed wel aan doordat je tegen andere mensen praat.
<<

Anoniem33

Bericht 11 Sep 2013 13:44

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Tania schreef:Ik deed dat wel maar alleen als er geen andere mensen bij waren. Ik zong ook liedjes enz. maar gewoon omdat ik dat leuk vond niet zodat ze aan mijn stem konden wennen want daar wennen ze even goed wel aan doordat je tegen andere mensen praat.


+1.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2013 13:44

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Sanne, inderdaad, dát is dus ook mijn punt. De baby hoort je stem in het dagelijks gebruik ook al.

Susan, herkenbaar. Ik praat trouwens wel eens in mezelf, maar als het gericht zou moeten kan ik het niet.
<<

Anoniem286

Bericht 11 Sep 2013 13:45

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Neuh heb ik ook niet echt gedaan hoor. Wel lekker aaien, hand op het ruggetje leggen en wat praten af en toe als ze flink aan het schoppen was"rustig maar meisje' e.d. maar echt gesprekken niet hoor.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Sep 2013 13:46

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik denk dat ik straks wel ga zingen voor de baby, maar ik zing sowieso al vaker. Meestal met een gek stemmetje dus dat is ook niet bevorderlijk denk ik... :laughcry:
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 11 Sep 2013 13:46

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Het enige wat ik af en toe zeg is 'nou meid, gaat ie weer lekker?' als ze boel vanbinnen weer eens aan het verbouwen is. Maar dat zeg ik eigenlijk nooit als ik alleen ben, alleen als mijn man erbij is. (damn... wat klinkt dat nog raar.... 'man'... :laughcry: )
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Sep 2013 13:47

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik praat wel eens tegen mijn buik. Maar dan meer van. Goh, wat ben je weer druk meisje/ Ben je weer wakker kleine meid, als ik haar voel schoppen.
Of als mijn vriend zijn hand neerlegt en ze meteen ophoudt met schoppen. Dan zeg ik wel eens iets van. Klein eigenwijsje, nu ben je ineens weer rustig hè!

Ik hou geen hele gesprekken tegen mijn buik en ik zing ook geen liedjes etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 11 Sep 2013 13:59

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Dolphinne schreef:Ik praat wel eens tegen mijn buik. Maar dan meer van. Goh, wat ben je weer druk meisje/ Ben je weer wakker kleine meid, als ik haar voel schoppen.
Of als mijn vriend zijn hand neerlegt en ze meteen ophoudt met schoppen. Dan zeg ik wel eens iets van. Klein eigenwijsje, nu ben je ineens weer rustig hè!

Ik hou geen hele gesprekken tegen mijn buik en ik zing ook geen liedjes etc.

Dit.

Maar weet je wat leuk is? Ik zing altijd een bepaald liedje voor Louise, en Julie wordt ook altijd rustig van dat liedje, en echt enkel dat liedje.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 11 Sep 2013 14:01

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik schijn heel vaak 'nou, nou mevrouw!' te zeggen (als ze druk beweegt). Mijn man is bang dat ze straks denkt dat ze zo heet :p
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Sep 2013 14:03

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik voer geen gesprekken met mijn buik, maar zoals meer hierboven reageer ik wel eens op bewegingen in mijn buik. Maar eigenlijk alleen als mijn man erbij is :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 14:40

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Nee niet gedaan, ze hoorden mijn stem toch wel continue haha.

Wel werden ze als kleine baby's heel rustig in mijn drukke kleuterklas, dat waren ze denk ik vanuit de buik al gewend.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Sep 2013 15:14

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik denk dat dit meisje heel rustig wordt van het geluid van het zwembad. Dus schreeuwende kinderen, golven, de wildwaterbaan en het golvenalarm. Als die nu gaat krijg ik altijd meteen een paar schoppen haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 11 Sep 2013 15:40

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik heb nooit tegen mijn buik gepraat.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 11 Sep 2013 15:57

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik heb geen hele gesprekken met hem maar praat wel tegen hem. Vooral als hij druk is.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem73

Bericht 11 Sep 2013 16:05

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik heb dat nog nooit gedaan eigenlijk.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 11 Sep 2013 16:41

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Dolphinne schreef:Ik praat wel eens tegen mijn buik. Maar dan meer van. Goh, wat ben je weer druk meisje/ Ben je weer wakker kleine meid, als ik haar voel schoppen.
Of als mijn vriend zijn hand neerlegt en ze meteen ophoudt met schoppen. Dan zeg ik wel eens iets van. Klein eigenwijsje, nu ben je ineens weer rustig hè!

Ik hou geen hele gesprekken tegen mijn buik en ik zing ook geen liedjes etc.


+1
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Sep 2013 17:05

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik zei weleens wat tegen hem als hij druk was en zijn "huis" aan het verbouwen was maar verder niet echt.
Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 11 Sep 2013 17:46

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Bij beide keren toen we in zekerheid zaten of alles wel goed ging komen.. Heb namelijk bij beide zwangerschappen dingen meegemaakt waardoor het alles of niets zou zijn, dus dan praatte ik wel tegen ze, maar dat was denk meer om mezelf gerust te stellen.

En inderdaad als ze hun 'huis' aan het verbouwen waren.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 11 Sep 2013 17:50

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik zong wel liedjes, maar praten deed ik eigenlijk nauwelijks tegen mijn buik. Ik praat overigens wel tegen mezelf haha. Maar je baby went sowieso wel aan je stem hoor want je houd toch niet de hele dag je mond?

Oh ja, maar soms praatte ik wél tegen hem als hij druk aan het bewegen was omdat hij dan heel erg aanwezig was. Dan zei ik tegen hem dat het wel even wat rustiger mocht of dat hij lekker bezig was, maar ik ging niet out of the blue tegen hem praten verder.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2013 17:55

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ah, niet iedereen doet dit dus standaard.

Ik zeg ook wel eens iets als het kindje druk is, maar eigenlijk alleen als mijn man naast me zit.
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:50

Bericht 11 Sep 2013 22:18

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

ik praat wel af en toe tegen mijn buik. Vooral thuis bij/met mijn vriend en als ik alleen ben. Als ik ergens anders ben en er is iets wat ik wil zeggen dan denk ik wat ik eigenlijk wil zeggen hahaha
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 11 Sep 2013 22:43

Re: Praatten jullie tegen je ongeboren baby?

Ik praat alleen als mijn man of Ruben erbij is. Maar ik doe wel iets anders. Ik 'denk' tegen de baby. Ik praat ik mijn hoofd met de baby (ik voel me echt een sufferd nu ik dit zo typ haha).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers