Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reistips Indonesië?

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Mei 2014 09:09

Re: Reistips Indonesië?

Een aantal jaar geleden ben ik van half september tot begin oktober naar Java en Bali geweest. We
vlogen op Yogjakarta, hebben in en rondom de stad vanalles gedaan (Borobudur, Prambanan, waterpaleis) en zijn toen door Oost-Java naar Bali getrokken. De hoogtepunten vond ik:

- Zonsopgang bij de Bromo vulkaan
- Paar nachten relaxen in pension Rumah Senang in Kalibaru, en vanuit daar de twee daagse trip naar Sukamade waar 's avonds enoooorme zeeschildpadden aan land komen om eieren te leggen. Dat was echt zo mooi en bijzonder en redelijk buiten de gebaande paden.
- Ubud op Bali

Behalve Ubud vond ik Bali een stuk minder dan Java. Bevolking was soms echt opdringerig naar toeristen en dat heb ik op Java helemaal niet zo ervaren.

Vrienden van mij zijn net terug en hebben Java en Sumatra bezocht, en daar de Oerang Oetans gezien. Ze zijn super enthousiast teruggekomen! Ik zou voor die combinatie gaan als ik nu weer daarheen zou gaan.
Laatst gewijzigd door Teun op 26 Mei 2014 10:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 09:24

Re: Reistips Indonesië?

Whatever schreef:
TukTuk schreef:
Whatever schreef:Bali trekt mij ook het minst inderdaad, juist vanwege het toerisme daar. Enerzijds wel handig qua alleen-reizen-cultuur, maar anderzijds niet mijn smaak. Ik keek inderdaad ook meer naar Sumatra/Borneo en Oerang Oetangs dan (maar dat is ook echt letterlijk het enige wat ik weet haha - ja, en dat simpele mensen die ik ken al 5 jaar geleden op een olifant zaten op Bali en dat ik dus 1) sowieso nooit op een olifant wil zitten maar 2) Bali me dus ook veel minder trekt).. Maar wat is er verder dan Oerang Oetangs? :o

Ik geloof dat het regenseizoen inderdaad eind september/oktober begint in Indonesië.

Ik begin nu ook weer te twijfelen over een talencursus Spaans in Mexico (omdat ik dus volgend jaar of het jaar erna wil backpacken in Zuid/Centraal Amerika... En ik wil waarschijnlijk een tropen-coschap doen en ben er ook nog niet over uit of ik dat in Latijns Amerika wil doen of Afrika..

Keuzes keuzes keuzes! Soms zou heeeeeeel rijk zijn best makkelijk zijn!


Volgens mij juist niet, wat ik net heb gelezen is juist de periode april tot oktober de beste tijd om naar Indonesie te gaan. En vanaf november begint het regenseizoen.

Dat klopt dan toch precies? April tot oktober, omdat eind september/begin oktober het regenseizoen weer begint? :)

Oh, lees nu beter en zie dat jij november vindt? Ik kom overal begin oktober tegen? Edit: oh nee, zie nu ook wel paar keer november inderdaad. Maar vind ook wel tot juni ipv. tot april. Beste tijd zal dus ongeveer rond onze zomer zijn en voor mij maakt het niet uit, zit met september sowieso wel goed! :D


Ja ik had moeten zetten, t/m oktober, dat is wat ik op de eerste 4 websites tegen kwam die ik googelde :P
Maar je zit iig goed dus rond die periode! :D
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 11:40

Re: Reistips Indonesië?

Oh awesome! Komodovaranen zitten natuurlijk ook in Indonesië! Die wil ik ook zien!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Mei 2014 19:32

Re: Reistips Indonesië?

TukTuk schreef:
iloverocknroll1984 schreef:Ik ben er ook in november (eind november wel) geweest en heb serieus bijna alleen maar regen gezien, zowel op Java als op Bali, terwijl het op Bali niet heel veel schijnt te regenen normaal gesproken in de tijd, dus iedereen was wel even van slag. En dan niet klein buitje, maar echt urenlang regen. Maar dat scheen wel echt een uitzonderlijk jaar geweest te zijn.


Maar op iedere website staat juist dat het regenseizoen in oktober/november begint?

Ja ik heb daar ook m'n keuze niet vanaf laten hangen, want was ook met regenseizoen in Thailand en Costa Rica en toen viel het erg mee, alleen af en toe tropische bui aan einde van de dag. Maar dit even naar vraag van iemand hoe het in november was. En m'n reis werd er niet minder mooi door hoor :smile:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Mei 2014 19:33

Re: Reistips Indonesië?

Whatever schreef:Oh awesome! Komodovaranen zitten natuurlijk ook in Indonesië! Die wil ik ook zien!

Zitten die niet alleen op het eiland Komodo? Ik heb volgens mij wel gewone varanen gezien, maar dacht dat die alleen op Komodo zaten, waar je serieus nog moet uitkijken als je net ongesteld bent, omdat ze daar erg agressief van kunnen worden. Maar wel gaaf lijkt me!
<<

Anoniem130

Bericht 25 Mei 2014 20:00

Re: Reistips Indonesië?

iloverocknroll1984 schreef:
Whatever schreef:Oh awesome! Komodovaranen zitten natuurlijk ook in Indonesië! Die wil ik ook zien!

Zitten die niet alleen op het eiland Komodo? Ik heb volgens mij wel gewone varanen gezien, maar dacht dat die alleen op Komodo zaten, waar je serieus nog moet uitkijken als je net ongesteld bent, omdat ze daar erg agressief van kunnen worden. Maar wel gaaf lijkt me!


Volgens mij zitten ze op een aantal eilanden, weet niet precies welke. :) Zoals bekend: is mijn Indonesië kennis nagenoeg zero haha!

Ik begin wel al met al steeds enthousiaster te worden. Ik zoek vrolijk verder. Ook al twee kennissen gevonden die heel wat van Indonesië gezien hebben, dus ik stalk iedereen flink voor tips! :)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Mei 2014 20:16

Re: Reistips Indonesië?

Kijk dat klinkt goed, veel uitzoekplezier verder, ik vond Indonesië echt heel leuk en mooi, en lekker eten!
<<

Anoniem130

Bericht 26 Mei 2014 01:34

Re: Reistips Indonesië?

Ja heb er wel zin in! En hoor echt veel goede verhalen over lekker eten, goedkope hostels, mooie natuur.

Zit nu vooral met welke eilanden dan. Wel een beetje een idee maar ook geen idee hoelang ik uit zou moeten trekken voor bepaalde eilanden. En wat qua vliegen handig is. Zag nu ticket voor 755 euro (+ boekingskosten) op yogjakarta. Maar weet ook niet of dat meest handig is of dat ik toch in 5 weken van een punt naar ander punt wil reizen (en of ik echt 100% in Indonesië wil blijven).

Ach, ik heb wat om me zoet te houden (en om mijn laatste tentamen mee te ontduiken haha) komende weken!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 26 Mei 2014 10:28

Re: Reistips Indonesië?

Ik ben niet op Sumatra geweest, maar zou voor Java toch wel minstens 2 weken uittrekken en voor Bali minstens 1, maar daar kan je je best langer vermaken ook. Yogja is op zich best handig als je bijv. alleen op Java de Borobudur en Prambanan en stad zelf wilt zien, maar als je meer van Java wilt zien is Jakarta denk ik weer handiger omdat je dan gewoon van west naar oost kan reizen en dan de boot naar Bali kan pakken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Mei 2014 19:55

Re: Reistips Indonesië?

Zelf ben ik 3 weken gaan back-packen daar en heb ook Java en Bali gedaan. Hoorde van iedereen echt geweldige verhalen over Sumatra en als ik meer tijd had, had ik dat sowieso gedaan! Dus zeker aan te raden (ik heb iemand op fb die daar woont, mocht je een lokale gids willen)

Ik vond het qua veiligheid super te doen en iedereen super aardig. Kijk natuurlijk moet je op je spullen letten, maar dat is ook in nederland :wink:

Hebben ook bij locals gelogeerd in de bergen dat was super leuk en moesten we zelf het land op om zoete aardappels te zoeken en te hakken haha.

Verder ook de meer toeristische dingen gedaan en zeker waren dat aanraders: Jakarta (geen aanrader), Botonische tuinen daarboven (was leuk), toen de trein naar ?? en toen weer verder naar Yogjakarta (vond ik geweldig en ben daar echt een week geweest), Bromo vulkaan (zonsopgang gezien), Ijen vulkaan, Borobudur tempel, Prambanan tempel, plantages, Op Bali: Ubud, Royal Palace, Tirta Gangga, Sanur (lekker rustig), Kuta (wat meer een uitgaansplek), Tanah Lot, scooter gehuurd en andere tempels bekeken en gedoken.

Allemaal heel erg mooi! Hoor dat Lovina ook mooi is.

Echt niet gehaast dus en echt een super vakantie gehad.

Trouwens ik deed pas in het vliegtuig de lonely planet open en zag toen pas wat er allemaal te doen was hihi
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Mei 2014 20:39

Re: Reistips Indonesië?

Ik denk dat je Bandung met de trein aandeed, dat wordt wel het Parijs van Java genoemd, leuke stad!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Mei 2014 12:12

Re: Reistips Indonesië?

Ohja, dat was het inderdaad! Ik vond het minder leuk dan Yogja. Eerste plan was om via de zuidkust te treinen, maar die trein zat vol en dit was de volgende trein met zitplaatsen haha.
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 09:54

Re: Reistips Indonesië?

Haha, Google is watching you. Ik krijg prompt op Facebook reclamevan GarudaIndonesia, maar ook best prettig want die vliegen sinds 30 mei direct op Nederland en om dat te vieren zijn er een week aanbiedingen. Ik moet denk ik maar even dit weekend (morgen nog in het park liggen en dan zondag) besluiten wat ik qua grove route wil en tickets boeken!

Oh en ook bedacht dat ik er dan natuurlijk met ramadan en Suikerfeest zit. :o
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 09:56

Re: Reistips Indonesië?

De avondcursus tropengeneeskunde die ik volg nu is trouwens niet heel fijn qua visual van mogelijke infecties op mijn netvlies zo vlak voor die tijd haha! :P
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jun 2014 10:04

Re: Reistips Indonesië?

Oh maar tropenziekte is daar niet echt aan de orde hoor :p

Hmm, houdt er wel rekening mee dat veel dicht is en super druk is met de ramadan en suikerfeest...
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 10:10

Re: Reistips Indonesië?

Hoe bedoel je? Tropeninfecties komen in alle tropen bwst vewl voor.. :P Dengue komt er gewoon voor hoor, maar goed neem je gewoon DEET mee en kun je verder niet veel tegen doen.

Meeste andere dingen zijn onschuldig maar gevoelsmatig wel gewoon ranzig. En dan wil ik het ziekten liever niet weten haha, vooral als je dan de anamnese info erbij krijgt "het patroon verandert volgens mij dokter" haha! En komen wel best veel voor. Bijv. een bepaalde wormeninfectie in je huid die je kunt krijgen van met je blote voeten/billen in het zand zitten als er evt. katten en honden poepen (larva migrans).

http://www.huidconsult.nl/portal/index. ... 5F29kZ1HqA

Dit was gewoon aan de hand van veel voorkomende casuistiek helaas haha! Onschuldig, but I rather didn't know haha!
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 06 Jun 2014 10:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jun 2014 10:16

Re: Reistips Indonesië?

Ach die vind je ook in Florida, dus zie ik niet zo als "tropenziekte" haha. Dacht meer aan malaria enzo :dance:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jun 2014 10:17

Re: Reistips Indonesië?

Whatever schreef:
iloverocknroll1984 schreef:
Whatever schreef:Oh awesome! Komodovaranen zitten natuurlijk ook in Indonesië! Die wil ik ook zien!

Zitten die niet alleen op het eiland Komodo? Ik heb volgens mij wel gewone varanen gezien, maar dacht dat die alleen op Komodo zaten, waar je serieus nog moet uitkijken als je net ongesteld bent, omdat ze daar erg agressief van kunnen worden. Maar wel gaaf lijkt me!


Volgens mij zitten ze op een aantal eilanden, weet niet precies welke. :) Zoals bekend: is mijn Indonesië kennis nagenoeg zero haha!

Ik begin wel al met al steeds enthousiaster te worden. Ik zoek vrolijk verder. Ook al twee kennissen gevonden die heel wat van Indonesië gezien hebben, dus ik stalk iedereen flink voor tips! :)


Oh ik heb ze gezien in de dierentuin in Yogjakarta :banaan: Mega beesten joh!
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 10:31

Re: Reistips Indonesië?

Dengue valt wat mij betreft in de categorie malaria hoor.. ;) Dat wil je echt liever niet hebben en malaria is beter te voorkomen dan Dengue (geen preventieve medicatie voor en hele dag muggen vs. alleen avond zoals malaria - malaria zijn mensen bang voor omdat he er dood aan kunt gaan, maar dat is ook echt weer alleen de malaria tropica en die kans is ook niet heel groot eigenlijk en daarom neem je dan medicatie). Maar goed heb Dengue nog nooit eerder gehad, dus geen probleem qua doodgaan, maar ik ben liever ook niet flink ziek daar :: Oh, en chickungunya heb je er ook nog, maar dat is wel weer onschuldig. Maar nogmaals, wil ook gewoon niet flink ziek worden daar.

De larva migrans, ja misschien niet meest tropische voorbeeld maar even eerste die in me opkwam waarvan ik zeker wist dat het ook Indonesië voorkwam. En die dingen zijn allemaal niet ernstig, vrij makkelijk te behandelen. Maar ik word echt een beetje misselijk van het idee van levende en zich verplaatsende wormen in je huid die je indirect ziet. En meer van dat soort pret.En hij had ook een casus va tungiasis (een zandvlo die zich in je voet ingraaft en daar een gezwel vormt en eitjes gaat leggen) uit Indonesië zien komen, jakkie jakkie. Nogmaals, allemaal geen redenen om niet te gaan en niet om je zorgen te maken, maar sommige plaatjes had ik als het niet studeerde liever niet gezien. :P

God dat college was ranzig. Vliegen die eieren leggen in je kleding zodat maden zich in je huid kunnen invreten en daar lekker kunnen eten en opgroeien, inclusief visual van een vrouw die die in haar BH had gehad.. Ik word weer misselijk als ik aan de video denk. Die gelukkig niet in Indonesië haha!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 06 Jun 2014 11:13

Re: Reistips Indonesië?

Ik vind dat college echt mega interessant van jou! :ja:

En ziek kan je overal worden, dus inderdaad geen reden om niet te gaan. Ik heb me daar amper ingesmeerd en drie weken misschien 1 keer deet gebruikt. Het ligt ook aan het eiland waar je heen gaat. Ik weet dat ze naar Bali alles spuiten omdat ze daar geen vliegen willen hebben haha.

Oja, zandvlooien, ik was daar zo bang voor op de canarische eilanden. Voelde het constant kriebelen en wilde het liefste niet op het zand komen. Die dingen sprongen daar gewoon rond iew.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 06 Jun 2014 11:17

Re: Reistips Indonesië?

Oh ik zie dit topic nu pas en benieuwd wat je plannen worden.
Ik wil ook weg, waarschijnlijk ook september, maar dan max 2 weken of zo. En zag net dat er tickets naar Indonesie zijn voor aantrekkelijke prijzen, dus vroeg mij inderdaad af of dat goed te doen is alleen.
Ik ken alleen mensen die er op vakantie zijn geweest naar resorts en met gezelschap, dus ik zoek meer naar hoe het alleen te doen is. Wel wil ik graag duiken, dus moet eerst maar even uitzoeken wel eiland daar het meest geschikt voor is!
<<

Anoniem130

Bericht 06 Jun 2014 14:04

Re: Reistips Indonesië?

Tabbie schreef:Oh maar tropenziekte is daar niet echt aan de orde hoor :p

Hmm, houdt er wel rekening mee dat veel dicht is en super druk is met de ramadan en suikerfeest...



Oh nevermind, ik heb hartstikke scheef gekeken, ramadan is in juli ipv augustus! :)))
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers