Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


9/11

<<

Anoniem80

Bericht 11 Sep 2013 12:16

9/11

Waar was jij? Doe je er nog iets mee nu?

Ik was bij een vriendin, wilden net een serie kijken en toen zagen we het tweede vliegtuig het Wtc in vliegen. Ik krijg er nog kippenvel van.

In 2009 vlogen we op deze datum naar Nyc en hebben we een rondleiding bij Ground Zero gehad door een vrouw die in het wtc werkte en als een van de laatsten levend uit het gebouw is gekomen. Sindsdien doet het me nog meer...
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Sep 2013 12:17

Re: 9/11

Ik zat met een vriend op msn en hij vroeg of ik de televisie aan het staan. Ik zal dat ook nooit vergeten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Sep 2013 12:18

Re: 9/11

Ik was op school/kamer en zodra ik het hoorde naar een kamer van een vriendin gelopen die tv had. Ik had zelf geen tv.

Het doet mij op zich niet zo heel veel. Geen idee waarom eigenlijk. Het is een grote ramp geweest met grote gevolgen politieke waar we nu nog mee te maken hebben.

Wat ik mij eigenlijk meer afvraag is, wat heeft Amerika gedaan om dit te 'verdienen'.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem 52

Bericht 11 Sep 2013 12:37

Re: 9/11

Ik kwam uit school en mam zat echt zwaar geschokt voor de tv. Mam is niet zo snel geschokt, dus ik dacht echt, 'What the fuzz is er aan de hand...' Daarna hebben we alleen nog maar CNN gekeken, in shock en verbijstering. Ik heb ook nog gehuild, later. Omdat je dingen naar beneden zag vallen en ik me niet realiseerde dat 't mensen waren.

Nu kijk ik de documentaires en denk aan de slachtoffers, maar meer niet, moet ik eerlijk bekennen.
<<

Anoniem 42

Bericht 11 Sep 2013 12:38

Re: 9/11

Ik zat in Australie in een hostel en werd wakker gemaakt door een kamergenoot die het hele verhaal vertelde. Ik kon het eerst nauwelijks geloven, ik dacht dat hij het verkeerd begrepen had of dat ik hem verkeerd begreep.

Vandaag heb ik er nog even aan gedacht, verder doe ik er niets meer mee.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Sep 2013 12:38

Re: 9/11

Het heeft wel veel indruk op mij gemaakt. Ik was op mijn werk en kreeg het te horen van een client die belde! Vervolgens heb ik naar huis gebeld waar ik mijn broertje aan de lijn kreeg die de 2e inslag live op tv heeft gezien en het onderwijl mij vertelde.
Ik kon het bijna niet geloven, maar werd natuurlijk steeds maar weer met de beelden geconfronteerd en er kwam steeds meer beeldmateriaal bij. Eigenlijk was ik wel een beetje in shock. Ik werd die week ook nog ziek en lag in bed met de tv aan en heb de berichtgeving steeds meegekregen.

Een paar jaar geleden was ik in NY en heb ik uiteraard ook een bezoek gebracht aan ground zero. De plek zelf deed me niet zo veel. Maar er was ook een herdenkingsplaats voor omgekomen brandweerlieden met allemaal foto's erbij. En toen ik daarna weer verder liep door de stad bleef het wel door mijn hoofd spoken. Al die wolkenkrabbers en smalle straatjes in het financial district, en dan die stofwolken die door de straten bliezen.. Kan me voorstellen dat ook dat heel beangstigend moet zijn geweest.

Nu doe ik er op zich niets bijzonders mee. Uiteraard denk ik er weer aan en vanmorgen is het op het werk even ter sprake gekomen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 11 Sep 2013 12:48

Re: 9/11

Ik kwam net thuis van school, tv stond aan en heb de 2e inslag ook zien gebeuren.
In de jaren erna, keek ik wel de docu's etc. maar deed ik er verder weinig mee.

Maar nu, in november vorig jaar ben ik naar New York geweest en ben op de plek geweest waar de torens stonden, in het museum geweest etc. Ook heb ik in het Empire State Building voor 6 verdiepingen de trap gepakt (naar boven) en was kapot. Dat was van verdieping 80 naar 86. Voor de lift stond een mega rij en hiervoor kon je gelijk doorlopen. Toen pas besefte ik wat die mensen hadden meegemaakt. Met haast, in een smal trappenhuis (max. 2 man naast elkaar), wetend dat het achter je brand en dat er iets verschrikkelijks gebeurd is.
Van de week een docu gezien over de brandweermannen van de kazerne die het dichtste bij zit. En dan zie je die beelden en denk je.. daar heb ik zelf ook gelopen. Dat heeft bij mij zeker indruk gemaakt en de beelden bekijk ik nu toch anders, zit ook sneller met kippenvel!
<<

Anoniem173

Bericht 11 Sep 2013 14:03

Re: 9/11

Ik was uit school zat een reisprogramma te kijken. En vond het irritant dat het werd onderbroken. Toen vol ongeloof de rest van de dag gekeken

Vooral het jaar nadat ik in new york was geweest maakte het op mij nog meer indruk. Dan weet je hoe het er daar uit ziet. Wat die mensen hebben moeten meemaken. Maar ook het besef hoe de wereld daarna veranderd is.
<<

Anoniem 53

Bericht 11 Sep 2013 14:13

Re: 9/11

Ik zat op school, toen bekend werd dat er iets vreselijks was gebeurd (wisten toen nog niet precies wat er aan de hand was) hebben we geen normale les meer gehad, alleen maar gepraat en gegist wat er nou gebeurd zou kunnen zijn. Toen ik thuis kwam en de beelden op tv zag werd ik echt naar, ben toen niet meer voor de tv weg geweest. Dit heeft heel veel indruk op mij gemaakt.

Ik doe er eigenlijk niks meer mee. Ieder jaar (weet niet of het nu ook komt) komt altijd die documantaire van die twee Franse mannen op tv, die een reportage gingen maken over de brandweer in NYC. Die grijpt me wel heel erg aan en die kijk ik eigenlijk ook altijd wel als die op tv komt.
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:26

Bericht 11 Sep 2013 14:44

Re: 9/11

Ik zit momenteel in de usa, vlaggen hangen hier half stok. Verder merk ik er hier weinig van.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 11 Sep 2013 15:50

Re: 9/11

Had net college gehad en zette de tv aan om te kijken of er nog nieuws was. Zag op CNN live het tweede vliegtuig zich de toren in boren. Daarna de hele middag met mijn huisgenoten voor de tv gezeten.

In 2006 ben ik in New York geweest en het was toen nog een grote bouwput er was een een plek waar kindertekeningen hingen. Op dat moment raakte me het echt maar nu ben ik er niet meer mee bezig.

Durven jullie vandaag te vliegen? Ik hou er geen rekening mee.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:12

Bericht 11 Sep 2013 19:01

Re: 9/11

Ik keek tv, en zapte verveeld langs wat zenders.....Toen zag ik het vliegtuig het gebouw invliegen en dacht nog bij mezelf: pffffff, weer een saaie oorlogsfilm.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 11 Sep 2013 19:13

Re: 9/11

Ik kwam er pas heel laat achter.. die middag geen tv aan gehad en rond 5 uur zat ik met mijn moeder, broertje en zusje aan tafel om te gaan eten. Mijn vader kwam binnen en vroeg verbaasd waarom de tv niet aan stond. Wij reageerden daar weer verbaasd op want die staat nooit aan als wij gaan eten.. Mijn vader legde het snel uit en toen wel gelijk tv aan gezet en schrok er wel echt van! Dagen daarop ook wel heel veel voor de tv gezeten. Sindsdien heb ik de meeste documentaires die er over gemaakt zijn wel gezien de afgelopen jaren. Vond dat wel indrukwekkend! Vandaag er eigenlijk weinig mee gedaan.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Nyx

Bericht 11 Sep 2013 19:14

Re: 9/11

Dat weet ik nog als de dag van gisteren.

We waren op vakantie in Calella. Mijn moeder had als wens om nog één keer met het gezin op vakantie te gaan en dat gebeurde dan ook. Ik was de hele week ziek geweest en die dag wilde ik nog even mee met hen. We gingen op het terras zitten waar een halve liter bier maar 100 peseta's kostte. Net op het moment dat we net even rustig zaten, vlogen van alle kanten Spanjaarden over de straat. We verstonden ze niet, maar begrepen wel dat het mis was en dat ze in de winkels vroegen om de televisie aan te zetten. Volgens mij hebben we nog nooit zo snel ons drinken weten op te drinken en zijn in razend tempo terug naar het hotel gelopen. In elke winkel hebben we wel even naar een hangende televisie gekeken, maar echt begrijpen deden we het niet. We dachten bijvoorbeeld dat er een aanslag in Spanje was gepleegd. Eenmaal in het hotel stonden de televisies aan en toen we mede reizigers vroegen wat er aan de hand was vloog het tweede vliegtuig in. Heel dom, maar je blijft kijken. Zelfs als je mensen ziet springen en vallen van heel hoog. Onze vakantie duurde nog een nacht en een dag, maar was gelijk voorbij.

Elk jaar sta ik erbij stil. Niet omdat ik het wil, maar omdat rond de datum er opeens het besef komt dat het bijna 9/11 is.
<<

me-girl

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 99

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:11

Bericht 11 Sep 2013 19:37

Re: 9/11

Ik zat in de auto vanuit school en was samen met mijn ouders onderweg naar mijn opa en oma, die waren toen zoveel jaar getrouwd. Wij hoorden het toen op de radio. Ik weet nog dat mijn vader zei dat het vast een grapje was, ik had werkelijkwaar geen idee toen waar ze het over hadden. Aangekomen bij mijn opa en oma zat mijn opa voor de televisie te huilen en zei dat de derde wereldoorlog was aangebroken.

Ik moest er vanmorgen toen ik in de auto zat er ineens aan denken en dacht goh wat is de tijd snel gegaan.. Even flitste er nog door mijn hoofd: wat als er vandaag een vervolgactie zou komen??
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 11 Sep 2013 19:42

Re: 9/11

Ik was op mijn kamer huiswerk aan het maken met de radio aan. Daar hadden ze het er opeens over en heb toen de tv aangezet en ben nog uren blijven kijken.

Zit nu een documentaire te kijken op net 5 en die beelden blijven zo bizar. De onwetendheid en dan straks het moment dat het tweede vliegtuig er in vliegt... Ongelofelijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 11 Sep 2013 19:44

Re: 9/11

Ik was op mijn werk toen mijn vader belde dat er een klein vliegtuigje in het WTC was gevlogen. Volgens mij daarna geprobeerd om het nieuws op de radio te luisteren (alleen had ik die niet op mijn kamer) want internet hadden we toen nog niet voor algemeen gebruik voor iedereen op kantoor. Later belde mijn vader weer om te vertellen over het 2e vliegtuig. Toen maar bij collega's binnengelopen. Ik weet nog dat ik bij de postvakjes zat en een oudere vrouwelijke collega toen zei: dit is het begin van WWIII. Ik vond het allemaal erg angstaanjagend vooral toen er ook bekend was dat er een vliegtuig in het Pentagon was gevlogen. Er werd niet gezegd op mijn werk dat je wel naar huis mocht maar uiteindelijk toch eerder weggegaan om alles thuis (bij mijn ouders nog) op TV te bekijken en blijven kijken om alles maar te zien. Ik had de volgende ochtend om 07.00 uur een afspraak met een collega en ben wel naar mijn werk gegaan maar vroeg mezelf toen echt af of anderen wel zouden gaan en of het nog wel zinnig was om naar je werk te gaan nu de wereld op het punt stond te ontploffen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem7

Bericht 11 Sep 2013 19:52

Re: 9/11

Ik heb er toevallig gisteren nog een blog over geschreven. Ik was op m'n werk toen het gebeurde, en het heeft me echt ontzettend geraakt. Nu doe ik er verder niet zoveel meer mee, maar ik vind alle documentaires omtrent 9/11 wel erg interessant. Meer de ooggetuigen-docu's dan. Complottheorieën en films kijk ik niet.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 20:29

Re: 9/11

Ik zal het nooit meer vergeten, heeft gewoon diepe indruk gemaakt. Ieder jaar kijk ik ook weer, nu ook op net5, die documentaires. Ik vind echt dat op die dag de wereld toch wel veranderd is.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:24

Bericht 11 Sep 2013 22:35

Re: 9/11

Ik vind het nog steeds heel erg. Op de dag zelf kan ik er nog emotioneel van worden. Ik heb het alleen 'maar' op tv gezien laat staan wat voor indruk het op je heeft gemaakt wanneer je het zelf hebt gezien/meegemaakt.
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 12 Sep 2013 08:32

Re: 9/11

Ik weet niet meer precies waar ik was toen het gebeurde, maar ik was heel erg onder de indruk.

Maar het raakte mij pas echt toen ik een paar jaar geleden in New York was en naar Ground Zero ging.
Al die foto's, tekeningen van kinderen en afbeeldingen.. dat spookte gisteren door mijn hoofd. Verschrikkelijk.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Anoniem123

Bericht 12 Sep 2013 10:57

Re: 9/11

Ik ben jarig op deze datum en ik was thuis mijn 15de verjaardag aan het vieren. Eerste verjaardag zonder mijn vader en dat deed heel veel pijn. "s avonds hoorden we van de visite wat er was gebeurd maar pas toen ik de beelden zag, dag later drong het pas echt door dat er iets vreselijks gebeurd was.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 12 Sep 2013 10:58

Re: 9/11

Ik ben er niet zo mee bezig dit jaar. Door persoonlijke dingen. Maar toen ik het gisteren toch even keek deed het mij meer dan vorige jaren. Maar dat komt ook door dezelfde persoonlijke dingen die spelen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem205

Bericht 12 Sep 2013 11:06

Re: 9/11

Wij zouden 4 weken na 9-11 naar de USA op vakantie gaan, met een Amerikaanse airline en ook een binnenlandse vlucht. Ik heb geweigerd te gaan, ik durfde niet. Vader vond het onzin, maar mijn moeder wilde ook niet. Wonder boven wonder hebben ze het geld voor de tickets teruggekregen....
<<

Anoniem36

Bericht 15 Okt 2013 22:40

Re: 9/11

Ik was op school toen het gebeurde, en in een internaat toen ik het hoorde. Ik woonde daar met nog ongeveer 8 leeftijdsgenoten zo rond de 15/16/17. We hadden een regel dat de tv overdag niet aan mocht. Als je op je kamer een tv had mocht je 't zelf bepalen, maar in de leefruimte stond ie uit. Een begeleidster kwam rond een uur of 3 's middags binnen en zet de tv aan. Wij protesteren, niet eerlijk, mogen wij ook niet! Toen zagen ook wij het beeld van het tweede vliegtuig en nog steeds krijg ik er kippenvel van. Tv heeft de hele verdere dag en avond aangestaan.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers