Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hormoonzalf

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Mei 2014 18:42

Re: Hormoonzalf

Is het niet mogelijk om via een bloedtest te onderzoeken of en waarvoor hij allergisch kan zijn?
Dat wilde de huisarts ook voor mijn man om te kijken of hij nieuwe allergien heeft ontwikkeld.

Mijn man smeert ook hormoonzalf maar de dokter schrijft het liever niet voor omdat het de bijnieren kan beschadigen. Ik zou daarom ook proberen te voorkomen dat je al op zn jonge leeftijd met hormoonzalf te moeten smeren, maar die testen op je rug en met krabbetjes zijn geen pretje, laat staan voor zn kleintje nog.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 24 Mei 2014 19:18

Re: Hormoonzalf

Ik zou smeren op de ergste plekken.

Ik heb zelf eczeem en mijn broer zit er nog steeds van top tot teen onder. Nu ik zwanger ben gaan we er voor zorgen dat we bij 0 beginnen en enkel natuurlijke materialen gebruiken. Om de kans op eczeem zo min mogelijk te maken en langzaam te gaan onderzoeken wat wel of niet kan.

Uit de jarenlange lijst van eczeem ellende enkele tips ook van mijn moeder:
- Krabt je kindje veel, koop of maak dan een smeerpakje voor in de nacht, zeker in de nacht gaat eczeem jeuken, krabben is wondjes, wondjes is jeuk. Washandjes/handschoentjes om de handjes binden werkt ook.
- Was en badder je kind zo min mogelijk, water haalt de natuurlijke huidbalans uit balans. (lees 1 a2 x p.w)
- Gebruik zo min mogelijk zeep, badspul, lotion,olie, heb je toch iets nodig gebruik dan bijv. Weleda en/of kokosolie die je ook kan eten. (kokosolie werkt ook ontstekingsremmend, zeg ik even uit mijn hoofd)
- Gebruik geen of zo min mogelijk wasmiddel, of anders Neutral of Ecover, gebruik 1/3 van de aangegeven hoeveelheid en leng de rest aan met azijn(eetbare variant).
- gebruik in kleding natuurlijke materialen; wol, zijde, 100%katoen en als het even kan biologisch
- Eet zo natuurlijk mogelijk; groente en fruit dus. Zo min mogelijk uit pakjes ivm e-nummers, en andere toevoegingen.

Doe er mee wat je wilt, en heel veel succes en sterkte!
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Mei 2014 20:53

Re: Hormoonzalf

Bedankt voor je tips! Een aantal dingen doen we al goed maar er valt nog wel wat te verbeteren.
R. 2013
D. 2016
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 24 Mei 2014 21:25

Re: Hormoonzalf

D heeft ook al sinds zijn geboorte last van eczeem. We zaten ook vrij vlot aan de hormonale want er was geen houden aan. Inmiddels smeer ik het 1/2 x inde week en blijft het goed weg, behalve tijdens het warmere en koudere weer dan heeft hij er meer last van. Tevens ben ik over gegaan op Neutral wasmiddel en de doucheproducten.
En sinds 2 jaar zweer ik bij het gebruik van probiotica. Als D dat een week niet krijgt zie ik de plekken met de dag meer worden.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Mei 2014 08:32

Re: Hormoonzalf

Ik had vroeger ook veel eczeem ( en was heel erg druk) en kreeg op een gegeven moment voordat ik naar bed ging een bad met daarin melk, honing en een rauw ei. Na het bad werd ik gelijk in een molton gewikkeld met met een kruik in bed gelegd. Hierdoor werd mijn huid was rustiger ( en ik ook) waardoor ik beter sliep. Net met google kom ik veel artikelen tegen over aards gevoel etc. maar het is op zich niet verkeerd voor de huid. Ik zal thuis nog eens vragen hoe of wat, maar ik weet wel dat ik er altijd een rustigere en zachtere huid door kreeg.
Zo een bad kreeg ik dan 1x in de week.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 25 Mei 2014 08:34

Re: Hormoonzalf

Ik had het ook erg extreem en m'n moeder smeerde me altijd in met palingzalf. Scheen ongelofelijk smerig te zijn en te stinken, maar t hielp wel. Al raad ik je dat absoluut niet aan haha.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 25 Mei 2014 21:23

Re: Hormoonzalf

Ik zou gaan voor een verwijzing naar de kinderarts/dermatoloog. Zij weten meer dan je huisarts en kunnen je beter begeleiden wbt smeren.

Hier is het trouwens ook drama. Als het een tijdje redelijk gaat, krijgt hij weer een terugval en helpt de zalf gewoon niet meer.

Wij zijn trouwens 3 weken terug begonnen met die creme van Lush, maar hier is het tot op heden nog geen succes. Hij krijgt er wel een babyzacht huidje van, maar daar blijft het bij. Het exzeem lijkt er niet erger van te worden.
Ik kijk het nog een weekje aan en anders maak ik de zalf en douchespul op. Was toch 45 euro samen inclusief verzenden. Beetje zonde om weg te gooien :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 25 Mei 2014 21:37

Re: Hormoonzalf

Ik moet het bij de meiden combineren met Vaseline-lanette creme. Dus eerst hormoonzalf, en verder bijhouden met de creme. Moet zeggen dat het hier redelijk werkt. Maar het schrale huidje blijft. Zeker nu ze weer bijna dagelijks moeten douchen. Toen de jongste 5 mnd niet mocht douchen zag haar huid er iig wel mooier uit.n
Ik douche ze zonder zeep trouwens, alleen in bad gaat er schuim bij.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 26 Mei 2014 10:09

Re: Hormoonzalf

V heeft hier ook eczeem. We hadden eerst vette crème gekregen dat hielp wel tegen de jeuk maar het verdween niet. Toen hormoonzalf de plekjes gingen weg maar i stopte met smeren en de plekjes kwamen terug.

Toen naar de dermatoloog. Hij vertelde dat je volgens een bepaald schema moet smeren om er voor te zorgen dat de plekjes weg blijven. Dat gedaan en idd het werkte. Als ze nu weer een plekje heeft smeer ik weer en zijn ze zo weg.

Volgens de dermatoloog hoefde ik me hem zorgen te maken dat haar huid dunner zou worden.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers