Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen?

<<

Anoniem108

Bericht 22 Mei 2014 21:05

Wat zouden jullie doen?

*

Liever niet quoten, zodat ik mijn eigen deel kan weghalen, thnx! :)
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 23 Mei 2014 15:09, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Mei 2014 21:10

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou denk ik geen cadeaubon geven, want dan is de waarde gelijk duidelijk. Ik zou er dan eerder voor kiezen om een kleinigheidje te kopen, zodat ik niet met lege handen kom en toch geen berg geld kwijt ben.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 22 Mei 2014 21:15

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou idd ook een kleinigheidje doen dan. Een bos bloemen of weetikveelwat. Maar meer ook niet.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 22 Mei 2014 21:18

Re: Wat zouden jullie doen?

Kun je niet aan de anderen vragen of zij een cadeautje geven? Ik zou niks geven, ik hou niet zo van mensen die er vanuit gaan dat ze iets krijgen, dus daarom zou ik het juist niet doen.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Mei 2014 21:25

Re: Wat zouden jullie doen?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 23 Mei 2014 15:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 22 Mei 2014 21:29

Re: Wat zouden jullie doen?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 23 Mei 2014 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Mei 2014 00:51

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou uit pure recalcitrantie geen cadeau geven omdat ze er zelf om heeft gevraagd.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Mei 2014 01:36

Re: Wat zouden jullie doen?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 23 Mei 2014 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Mei 2014 02:19

Re: Wat zouden jullie doen?

Daarom! Lekker niet doen. En mama's hebben meestal gelijk ook :D
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 23 Mei 2014 08:10

Re: Wat zouden jullie doen?

Carrie schreef:Ik zou uit pure recalcitrantie geen cadeau geven omdat ze er zelf om heeft gevraagd.


Eens!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Mei 2014 08:20

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik zou ook geen cadeautje geven hoor, kom nou. Ik heb er een hekel aan als iemand er vanuit gaat een cadeau te krijgen. Daarom heb ik ook een aversie tegen dat envelopje op trouwkaarten. Natuurlijk is het gebruikelijk om een cadeau mee te nemen op een huwelijk, maar ik vind het gewoon niet netjes om er maar vanuit te gaan.

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2014 08:25

Re: Wat zouden jullie doen?

Eisend typje zeg! Zelfs al zou je wat willen geven, nu vergaat je de zin om iets te geven natuurlijk! Ik zou een kaartje schrijven.
<<

ChiQ

Bericht 23 Mei 2014 08:27

Re: Wat zouden jullie doen?

Elliot schreef:Ik zou ook geen cadeautje geven hoor, kom nou. Ik heb er een hekel aan als iemand er vanuit gaat een cadeau te krijgen. Daarom heb ik ook een aversie tegen dat envelopje op trouwkaarten. Natuurlijk is het gebruikelijk om een cadeau mee te nemen op een huwelijk, maar ik vind het gewoon niet netjes om er maar vanuit te gaan.


Nou, je wil niet weten Elliot wat mensen verzinnen om je te geven als je dat niet doet. Ik vind een bruiloft anders.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Mei 2014 08:30

Re: Wat zouden jullie doen?

Ja dat is ook wel zo hoor, ChiQ. Maar ik vind het toch een beetje hebberig staan. Ik zou dan eerder aan mijn ceremoniemeester vragen of zij de cadeautip duidelijk wil maken aan de gasten, dan vraag je het in ieder geval niet zelf.

♥♥
<<

Anoniem111

Bericht 23 Mei 2014 08:32

Re: Wat zouden jullie doen?

ChiQ schreef:
Elliot schreef:Ik zou ook geen cadeautje geven hoor, kom nou. Ik heb er een hekel aan als iemand er vanuit gaat een cadeau te krijgen. Daarom heb ik ook een aversie tegen dat envelopje op trouwkaarten. Natuurlijk is het gebruikelijk om een cadeau mee te nemen op een huwelijk, maar ik vind het gewoon niet netjes om er maar vanuit te gaan.


Nou, je wil niet weten Elliot wat mensen verzinnen om je te geven als je dat niet doet. Ik vind een bruiloft anders.

Ik snap het punt van het envelopje op een trouwkaart wel, maar heb er wel hetzelfde gevoel over als Elliot. Ik vind het ook storend en zou het er zelf nooit opzetten.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Mei 2014 08:36

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik vind een bruiloft ook anders. Vrienden van ons hadden niets op de uitnodiging gezet en kregen vrijwel alleen maar bloemen. Ze gingen de dag erna voor drie weken op huwelijksreis. Dat is dan gewoon zonde van het geld van de gevers natuurlijk.

Ik vind het in deze situatie eerlijk gezegd vrij bijzonder dat ze blijkbaar een cadeau verwacht. Ik zou een lief kaartje schrijven maar verder geen cadeautje geven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mei 2014 08:41

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik vind een bruiloft ook anders, ik vind een envelopje daar ook niet storend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Mei 2014 08:54

Re: Wat zouden jullie doen?

Dat zij die bon verwacht, dat ligt toch echt bij haar, dus daar zou ik niet in mee gaan. Je bent niet raar of lomp als je niet in zo'n (beetje malle) vreemde verwachting meegaat.

Ik zou een roos kopen of een klein bloemetje, dat is veel passender als je naar een voorstelling gaat kijken van iemand.
#teammaple🍁
<<

Anoniem59

Bericht 23 Mei 2014 09:48

Re: Wat zouden jullie doen?

Haha, ik moet nu ineens denken aan een bruiloft waar mijn ouders voor uitgenodigd waren. Héééél verre familie, maar wel een cadeaulijst van de Bijenkorf met belachelijk dure sjieke dingen erop. Ik geloof dat het goedkoopste een juskom was van 60 euro. Mijn ouders hebben toen heel droog een verjaardagskalender voor op de wc gekocht, van FC Knudde :smile: soms vind ik ze zo leuk, mijn ouders..

Nee maar on topic. Ik zou ook een roos kopen en het daarbij laten. Je betaalt al 17,50 voor dat kaartje, en het is een stage, niet haar hele diplomauitreiking, zeg. En al zou het dat wel zijn, dan nog vind ik het onbeschoft om te gaan vragen om cadeaus.

Ik zou dus hetzelfde doen als Urban Naked.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mei 2014 09:52

Re: Wat zouden jullie doen?

Als zij zelf een feestje had georganiseerd voor het behalen van haar stage dan had ik het wel logisch gevonden om een cadeautje mee te nemen, maar nu moeten de mensen met wie ze het viert dit al zelf betalen en dan wil ze ook nog een cadeautje, dat vind ik inderdaad dubbelop. Ik vind het ook erg schaamteloos dat ze er zo om vraagt. Op die manier zet je mensen ook een beetje voor het blok, want je weet dan dat ze het verwacht en als je het dan niet doet voelt het ergens toch een beetje als een statement, terwijl je helemaal geen statement wilde maken. Maar klakkeloos die bon kopen voelt ook niet goed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Mei 2014 10:04

Re: Wat zouden jullie doen?

Ik vind het behalen van een stage niet echt een rede om een cadeau te geven. Of het moet een belangrijke afstudeerstage zijn geweest met een hoop up en down, maar dan zal ik nog iets kleins halen.

RYW: Ja kan vaak bij cadeaulijsten ook een bepaald bedrag doneren. Je hoeft niet per se iets te kopen van de cadeaulijst. Ik weet namelijk dat mijn zus een week voor het huwelijk een belletje kreeg dat er al meer geld was gedoneerd dan de kosten van de cadeaulijst. Of ze nog even iets wilde komen uitzoeken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem59

Bericht 23 Mei 2014 10:15

Re: Wat zouden jullie doen?

Haha ja weet ik wel :) in dit geval hadden ze zelf expliciet aangegeven de geschenken meer te waarderen dan een bedragje. Maar als je op zo'n lijst in feite aangeeft dat je cadeaus verwacht van minimaal 60 euro, dan is dat ook een bepaalde pretentie of verwachting. En een cadeau blijft uiteindelijk een cadeau, geen recht dat je jezelf mag toe-eigenen op voorhand.

Wat ik overigens wel grappig vond was een trouwkaart waarop stond: geef maar geld, dat is makkelijker te verdelen als we uit elkaar gaan. Maar dat was ook omdat het echt bij dat stel paste :) dat is een beetje hun humor. En ze zijn al bijna 10 jaar getrouwd :)

Susan, dat vind ik dus ook. Deze vriendin zet je nu wel erg voor het blok. Geen cadeau betekent tegen haar wens/verwachting ingaan en expliciet een signaal afgeven terwijl je dat niet wilde, en wel een cadeau geven betekent je laten manipuleren en over je eigen (al dan niet financiële) grenzen heen gaan.
Maar Izar, weet je al wat je gaat doen?
<<

Anoniem301

Bericht 23 Mei 2014 13:31

Re: Wat zouden jullie doen?

Elliot schreef:Ja dat is ook wel zo hoor, ChiQ. Maar ik vind het toch een beetje hebberig staan. Ik zou dan eerder aan mijn ceremoniemeester vragen of zij de cadeautip duidelijk wil maken aan de gasten, dan vraag je het in ieder geval niet zelf.


Vind je dat echt? Hmm nee dat zie ik toch anders. Wij gaan het er ook op zetten, liever dat dan 20 bossen bloemen ofzo :smile: En hoe zie jij voor je dat de ceremoniemeester dat aan iedereen duidelijk gaat maken dan?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Mei 2014 13:37

Re: Wat zouden jullie doen?

Dat zij dat verwacht, ligt aan haarzelf. Je hoeft namelijk niks te kopen omdat zij dit nu eenmaal verwacht. Dat wordt wat zeg.. kan je van alles wel een big deal maken in je leven en voor alles een cadeau gaan lopen eisen.

Nee, ik zou een roos oid meenemen en het daarbij laten.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Mei 2014 13:55

Re: Wat zouden jullie doen?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem108 op 25 Mei 2014 18:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers