Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat lust je echt niet?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mei 2014 11:13

Re: Wat lust je echt niet?

Ik vind bonbons met praliné of van die lichtbruine crème erin wel lekker en met slagroom ook, maar soms zit er van dat glanzende witte spul in, dat vind ik vies. Ik kies daarom ook meestal een witte bonbon want daar zit dat bijna nooit in.

Zeebanket vind ik echt heel lekker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 23 Mei 2014 11:49

Re: Wat lust je echt niet?

Ik vind koffie echt niet lekker.. Heb het een paar keer geprobeerd maar ga er nu ook geen moeite meer voor doen. Kan best zonder koffie.

Qua eten lus ik gelukkig heel veel. Alleen met broodbeleg ben ik heel moeilijk. Vind hagelslag, vlokken, chocopasta, pindakaas echt niet lekker..hou sowieso al niet echt van brood en met dat beleg krijg ik nog geen hap binnen.

Verder vind ik zilveruitjes vies en saté-saus. Daarop wordt ik vaak wel raar aangekeken omdat veel mensen dat blijkbaar heerlijk vinden.. Van die ronde borrelnootjes vind ik ook vies en vijgen en dadels.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mei 2014 11:52

Re: Wat lust je echt niet?

Haha, ik kom echt heel veel dingen tegen die ik nog nooit gehad heb.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Mei 2014 11:53

Re: Wat lust je echt niet?

Oja, koffie! Dat lust ik inderdaad ook echt niet. Maar daar doe ik ook geen moeite voor om het te leren drinken.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 23 Mei 2014 11:59

Re: Wat lust je echt niet?

Ik lust ook echt geen koriander. Een tijdje geleden vertelde 1 van de chefs van 24Kitchen ook dat je dat gewoon echt niet kan leren eten, als je het niet lust dan ga je het ook nooit lusten.
Verder lust ik echt geen zoethoutthee.

En dan zijn er nog best een hoop dingen die ik gewoon niet lekker vind. Zoals bewerkt vlees (gepaneerde schnitzels, boomstammetjes, cordon bleu, etc :thumbdown: ).
<<

Patsy

Bericht 23 Mei 2014 12:23

Re: Wat lust je echt niet?

Ik lust, net als meer hier, echt geen boter. Feta lust ik ook niet.
<<

Anoniem85

Bericht 23 Mei 2014 13:48

Re: Wat lust je echt niet?

Koffie en alles met koffiesmaak, tuinbonen, erwten en wortels uit n pot, echt pittig eten lust ik ook niet.
Orgaanvlees zou ik nooit eten, behalve n plakje leverworst van zo'n worst.
Voorverpakte vleeswaren eet ik ook niet, vind ik vies.
Olijven vind ik ook mega ranzig. Oh ja en speklappen brrr

Verder lust ik best veel, ben geen moeilijke eter.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 23 Mei 2014 13:59

Re: Wat lust je echt niet?

Rozijnen vind ik echt niet lekker, verder lust ik haast alles wel (maar dingen als orgaanvlees staan me niet aan dus dat eet ik nooit).

En dan zijn er inderdaad nog dingen die ik wel lust maar niet echt lekker vind, zoals gevulde chocolade, leverworst (ook weer orgaanvlees trouwens), dadels (al denk ik dat ik ze in een baksel misschien wel lekker vind, dat wil ik nog eens proberen), groente uit pot en satésaus.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 23 Mei 2014 18:05

Re: Wat lust je echt niet?

Poeh.. Het enige wat ik echt niet lust zijn leverproducten. Niertjes heb ik nog nooit gegeten maar spreekt me ook niet zo aan.

Wat ik niet lekker vind zijn gedroogde rozijnen in de muesli en calamares. Koriander vind ik juist lekker maar mijn man vindt het naar zeep smaken. Toch doe ik het soms met mate door het eten. Ben ik nu gemeen? :^^:
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Mei 2014 19:01

Re: Wat lust je echt niet?

Susan schreef:Zeebanket vind ik echt heel lekker.


Haha dat vond ik ook altijd, maar sinds hier meerdere keren per week kinderen mee langskomen op school, komt het me enigszins de neus uit. Ik verloot ze dus altijd maar in mn klas :P
❤ 7 juni 2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 23 Mei 2014 19:07

Re: Wat lust je echt niet?

Ananas, olijven, meloen en cherrytomaten al ben ik ook niet dol op gewone tomaten. Tomatensoep en tomatenpuree lust ik dan weer wel.
Fetakaas vind ik ook niet zo lekker eigenlijk.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mei 2014 19:07

Re: Wat lust je echt niet?

Koffie
Appelmoes
Rode kool
Rouwe tomaten,
Ham, wel de coburger en rauwe maar niet die roze plakken
Aubergine
Orgaanvlees
Kaas als het niet gesmolten is.

Ik lust vrij weinig vleeswaren, alleen de dun gesneden vleeswaren vind ik lekker.
2015 💙
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 23 Mei 2014 19:20

Re: Wat lust je echt niet?

Champignons
Karnemelk
Saté en pindakaas (maar lust wel graag losse pinda's)
<<

Anoniem86

Bericht 23 Mei 2014 19:22

Re: Wat lust je echt niet?

Rozijnen en losse tomaat.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Mei 2014 20:22

Re: Wat lust je echt niet?

Koffie lust ik ook niet! Hoewel de Starbucks achtige versies (met zoveel zooi erin dat je niet meer proeft dat het koffie is) nog wel eens te doen zijn.
Rauw vlees/rauwe vis ga ik ook niet aan beginnen.. Filet americain en sushi, nee...
Rauwe paprika/tomaat/ui word ik ook niet echt blij van, maar daarvan gaan m'n darmen ook echt op hol.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 23 Mei 2014 20:51

Re: Wat lust je echt niet?

Poubelle schreef:
Lenthe schreef:Ik lust heel veel niet. ik baal daar enorm van, want ik zou heel graag meer willen eten, maar mijn lichaam heeft echt een afkeer tegen heel veel eten.
Ik ga bijvoorbeeld ook niet graag lunchen buiten de deur, omdat ik dan altijd bang ben niks te lusten. Ook bijvoorbeeld met een uitje van mijn werk, kan ik me al weken van tevoren druk maken wat ik daar moet eten.

Het is de laatste jaren al wel een heel stuk verbeterd, maar het zal altijd wel problematisch blijven.


Maar lust je heel veel dingen niet of kun je niet tegen heel veel dingen?
Want het meeste moet/ kun je leren eten he, ben ik ook pas op (veel..) latere leeftijd mee begonnen.


Als ik iets moet eten wat ik niet lust (of denk dat ik niet lust) dan begin ik te zweten en raak ik in gedachten in een soort paniek. Als ik het in mijn mond heb, begin ik al te kokhalzen en word ik helemaal naar. Ik zou daar dan ook echt van kunnen overgeven (als reactie, bijvoorbeeld van een bepaalde structuur van het voedsel, ook al vind ik het niet eens zó enorm vies)
Vroeger was ik allergisch voor heel veel dingen en daardoor reageerde ik heel sterk op eten. Waarschijnlijk is dit toen ook ontstaan.

Als ik niet weet wat ik eet kan ik soms wel dingen eten (ook al vind ik ze niet heel erg lekker) zonder in paniek te raken. Dus soms is het maar beter om mij niks te zeggen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Mei 2014 09:15

Re: Wat lust je echt niet?

Charles schreef:Ik eet echt geen vis, omdat ik een fobie heb voor vissen. Dus aan de smaak ligt het niet eens.

Qua smaak ben ik niet dol op witlof en asperges maar ik kan het best eten hoor. Champignons valt ook onder die categorie.

Ik vind Rocky Roads en arretjescake en dat soort dingen echt heel
Ranzig. Komt denk ik door het boterachtige. Ik lust ook geen bonbons die gevuld zijn met bruine toestanden.


Maar Rocky Roads zijn gewoon hard! Alleen die je bij de Starbucks koopt zijn mushy geloof ik :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2014 09:18

Re: Wat lust je echt niet?

Zora schreef:
Charles schreef:Ik eet echt geen vis, omdat ik een fobie heb voor vissen. Dus aan de smaak ligt het niet eens.

Qua smaak ben ik niet dol op witlof en asperges maar ik kan het best eten hoor. Champignons valt ook onder die categorie.

Ik vind Rocky Roads en arretjescake en dat soort dingen echt heel
Ranzig. Komt denk ik door het boterachtige. Ik lust ook geen bonbons die gevuld zijn met bruine toestanden.


Maar Rocky Roads zijn gewoon hard! Alleen die je bij de Starbucks koopt zijn mushy geloof ik :)



Klopt, en bij mij gaat er ook geen boter doorheen :D
Alleen chocola met lekker, hahaha :D
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Mei 2014 09:27

Re: Wat lust je echt niet?

Ik lust eigenlijk alles wel. Vieze vette glibbervleesjes vind ik wel echt vies, maar dat is m.i. ook niet echt eetbaar.
<<

Anoniem147

Bericht 24 Mei 2014 09:33

Re: Wat lust je echt niet?

Ohja koffie en rozijnen. Dat vind ik ook beide niet lekker.

Rode wijn trouwens ook niet qua dranken en de zwarte thee soorten vind ik ook niet super.

Mede daardoor heb ik wel hele witte tanden :D Geen kleuraanslag.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Mei 2014 09:36

Re: Wat lust je echt niet?

Gekookte witlof.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2014 09:49

Re: Wat lust je echt niet?

Koffie, thee, warme chocomelk, uberhaupt melk, kokos, kaneel, kersen, bruine/tuin/witte/kidney bonen
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 24 Mei 2014 11:26

Re: Wat lust je echt niet?

Ik lust bijna alles wel geloof ik! Echt super chill want tot een paar jaar geleden at ik echt niet graag groenten en waren er zelfs dingen bij die ik niet binnen kon houden (of dat nou tussen m'n oren zat of niet, het was echt irritant)

Ik heb alleen issues met prei, ik vind het echt niet lekker en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb het al zó vaak proberen te eten maar ik blijf het vies vinden, qua smaak en structuur. Wel vervelend want het zit in vrij veel gerechten en ook in die standaard gesneden groentenpakketten (al gebruik ik die nooit, mijn huisgenoten kunnen ze nu dus ook niet meer gebruiken haha). Ik vind zelfs die mini stukjes prei in soep (uit blik o.i.d.) smerig.. :eyes:
Ik lust bijvoorbeeld wel gewoon bosui enzo, dat is toch raar? haha.

Verder ben ik ook geen witlof, rauw lust ik het wel. Groene paprika hoeft van mij ook niet perse door een gerecht maar dat kan ik wel gewoon eten. Geitenkaas en lamgsvlees ben ik niet dol op maar dat zijn denk ik dingen waar ik nog aan moet wennen en die ik waarschijnlijk over een paar maanden/jaar heerlijk vind :laughcry:
Energy drank vind ik inderdaad ook niet lekker en het stinkt zo erg! Ook best bijzonder want ik was daar tot m'n 20e echt verslaafd aan.
<<

Jip

Bericht 24 Mei 2014 12:01

Re: Wat lust je echt niet?

Koffie. Ik vind het heel lekker ruiken, maar heel vies smaken.

Tot voor kort lustte ik ook geen tomaat. Tot iemand zei 'een tomaat is niet lekker of vies, het is gewoon een tomaat'. Heel raar, maar sindsdien eet ik tomaat gewoon op als het ergens koud doorheen zit.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Mei 2014 13:42

Re: Wat lust je echt niet?

Het meeste eet ik wel, al vind ik niet alles even lekker. Wat ik écht niet naar binnen krijg is sommige vissoorten (haring enzo), blauwe kazen, rabarber, en biefstuk of andere lappen vlees vind ik meestal ook niet lekker.

Qua drinken ben ik nog een stuk moeilijker, ik lust geen melk, geen koffie, geen sinaasappelsap met pulp, geen energydranken, geen water (meestal), en vast nog meer wat ik nu niet kan bedenken. Ik leef op (kruiden)thee.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers