Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik toch doen?

<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 14:04

Re: Wat moet ik toch doen?

reactie op verzoek verwijderd
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 14:36

Re: Wat moet ik toch doen?

Daar heeft Tuktuk wel een punt, ik vind dat als iemand jouw reactie meteen op jaloezie gooit, je best mag zeggen dat je helemaal niet zou willen ruilen. Daar is trouwens niks mis mee, twee mensen kunnen elk een prima leven hebben en absoluut niet met elkaar willen ruilen. Niet iedereen wil nou eenmaal hetzelfde soort leven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 14:39

Re: Wat moet ik toch doen?

Overigens vind ik het wel logisch dat mensen met hogere inkomens minder kinderopvangtoeslag krijgen. Kinderopvangtoeslag is er om iedereen met kinderen de kans te kunnen geven om te kunnen werken, ook de gezinnen die geen kinderopvang kunnen betalen, zodat niemand gedwongen thuis hoeft te zitten. Er zitten nou eenmaal beperkingen aan het totale bedrag dat je hieraan kunt besteden en als je dat gelijk gaat trekken dan zal dat erop uitdraaien dat in gezinnen met lagere inkomens alsnog niet beide ouders kunnen werken omdat er gewoon niet genoeg kinderopvangtoeslag meer is. Dan schiet zoiets z'n doel voorbij. Dus ik vind het wel normaal dat dat inkomensafhankelijk is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 25 Mei 2014 15:08

Re: Wat moet ik toch doen?

Susan schreef:Overigens vind ik het wel logisch dat mensen met hogere inkomens minder kinderopvangtoeslag krijgen. Kinderopvangtoeslag is er om iedereen met kinderen de kans te kunnen geven om te kunnen werken, ook de gezinnen die geen kinderopvang kunnen betalen, zodat niemand gedwongen thuis hoeft te zitten. Er zitten nou eenmaal beperkingen aan het totale bedrag dat je hieraan kunt besteden en als je dat gelijk gaat trekken dan zal dat erop uitdraaien dat in gezinnen met lagere inkomens alsnog niet beide ouders kunnen werken omdat er gewoon niet genoeg kinderopvangtoeslag meer is. Dan schiet zoiets z'n doel voorbij. Dus ik vind het wel normaal dat dat inkomensafhankelijk is.

Eens, hoog inkomen betekent dat je het dus ook gewoon kunt betalen/missen. Dat je 4500 euro aan vaste lasten hebt is toch echt iets wat je zelf hebt gecreeerd.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 15:13

Re: Wat moet ik toch doen?

Bacio schreef:
Susan schreef:Overigens vind ik het wel logisch dat mensen met hogere inkomens minder kinderopvangtoeslag krijgen. Kinderopvangtoeslag is er om iedereen met kinderen de kans te kunnen geven om te kunnen werken, ook de gezinnen die geen kinderopvang kunnen betalen, zodat niemand gedwongen thuis hoeft te zitten. Er zitten nou eenmaal beperkingen aan het totale bedrag dat je hieraan kunt besteden en als je dat gelijk gaat trekken dan zal dat erop uitdraaien dat in gezinnen met lagere inkomens alsnog niet beide ouders kunnen werken omdat er gewoon niet genoeg kinderopvangtoeslag meer is. Dan schiet zoiets z'n doel voorbij. Dus ik vind het wel normaal dat dat inkomensafhankelijk is.

Eens, hoog inkomen betekent dat je het dus ook gewoon kunt betalen/missen. Dat je 4500 euro aan vaste lasten hebt is toch echt iets wat je zelf hebt gecreeerd.


Ook eens.
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2014 15:15

Re: Wat moet ik toch doen?

Tuktuk, ik beschuldig je niet meerdere malen, ik zeg: ik krijg dat idee dat door de manier waarop je dingen zegt, en het is meerdere keren gebeurd. Je hoeft niet jaloers te zijn; immers mijn leven is passend bij mij, maar ik bedoelde meer in financieel opzicht. Puur omdat jij zuiniger dan ik moet leven. Maar goed, ik bedoel er verder niets mee, sorry als ik je daarmee 'beschuldig'

Verder ben ik deze discussie wel zat, ik heb al een keer of 4 gezegd hoe we het gaan oplossen; lijkt mij voldoende.
<<

Sjaak Trekhaak

Bericht 25 Mei 2014 15:16

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik vraag me eigenlijk oprecht af hoe je 4500 Euro aan vaste lasten kunt hebben. Waar zit hem dat dan in?

Ik zou altijd werken, of je er nu 100, 250 of 3000 euro aan overhoudt. Maar als ik er maar 100 euro aan verdien zou ik wel iets willen doen wat ik heel erg leuk vind!
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 25 Mei 2014 15:17

Re: Wat moet ik toch doen?

Niet iedereen geeft zoveel om geld Chiq.
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2014 15:17

Re: Wat moet ik toch doen?

Susan schreef:Daar heeft Tuktuk wel een punt, ik vind dat als iemand jouw reactie meteen op jaloezie gooit, je best mag zeggen dat je helemaal niet zou willen ruilen. Daar is trouwens niks mis mee, twee mensen kunnen elk een prima leven hebben en absoluut niet met elkaar willen ruilen. Niet iedereen wil nou eenmaal hetzelfde soort leven.


Gaat wel een beetje op de manier waarop, vind je ook niet?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 15:19

Re: Wat moet ik toch doen?

De manier waarop is misschien niet aardig en haar eerste reactie misschien ook niet zo, maar persoonlijk zou ik er ook wel kriegelig van worden als iemand mijn reactie(s) af zou doen als jaloezie. Sowieso lees je dat op dit forum wel vaker, dus ik kan me voorstellen dat iemand dan niet alleen maar zegt: 'Nee hoor, ik ben heus niet jaloers.'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2014 15:21

Re: Wat moet ik toch doen?

Sjaak Trekhaak schreef:Ik vraag me eigenlijk oprecht af hoe je 4500 Euro aan vaste lasten kunt hebben. Waar zit hem dat dan in?

Ik zou altijd werken, of je er nu 100, 250 of 3000 euro aan overhoudt. Maar als ik er maar 100 euro aan verdien zou ik wel iets willen doen wat ik heel erg leuk vind!


Haha, dan heb je een huis van 540.000 en betaal je je hypotheek bruto. Geeft niets hoor, want de belastingdienst keert keurig 15.000 in april. Ik zeg ook nergens dat we het niet kunnen betalen, alleen dat ik t niet leuk vind dat we dus als ik ga werken we bijna alle verdiensten inleveren aan het kdv.
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2014 15:23

Re: Wat moet ik toch doen?

Susan schreef:De manier waarop is misschien niet aardig en haar eerste reactie misschien ook niet zo, maar persoonlijk zou ik er ook wel kriegelig van worden als iemand mijn reactie(s) af zou doen als jaloezie. Sowieso lees je dat op dit forum wel vaker, dus ik kan me voorstellen dat iemand dan niet alleen maar zegt: 'Nee hoor, ik ben heus niet jaloers.'


Prima hoor, Susan. Dit is de eerste keer dat ik zoiets zeg overigens en dan zeg ik ook nog: dat ik dat gevoel krijg.

Het zou anders zijn als ik zou zeggen:

Je bent gewoon jaloers.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Mei 2014 15:26

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik zeg ook niet dat jij het altijd zegt. Maar het wordt wel heel vaak gezegd als iemand kritisch is op iemand anders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 15:27

Re: Wat moet ik toch doen?

op verzoek van TukTuk reactie verwijderd
<<

Anoniem131

Bericht 25 Mei 2014 15:34

Re: Wat moet ik toch doen?

ChiQ schreef:
Sjaak Trekhaak schreef:Ik vraag me eigenlijk oprecht af hoe je 4500 Euro aan vaste lasten kunt hebben. Waar zit hem dat dan in?

Ik zou altijd werken, of je er nu 100, 250 of 3000 euro aan overhoudt. Maar als ik er maar 100 euro aan verdien zou ik wel iets willen doen wat ik heel erg leuk vind!


Haha, dan heb je een huis van 540.000 en betaal je je hypotheek bruto. Geeft niets hoor, want de belastingdienst keert keurig 15.000 in april. Ik zeg ook nergens dat we het niet kunnen betalen, alleen dat ik t niet leuk vind dat we dus als ik ga werken we bijna alle verdiensten inleveren aan het kdv.

Maar dat is toch logisch? Jullie kunnen het toch betalen dus waarom moeten jullie dan een tegemoetkoming?
<<

ChiQ

Bericht 25 Mei 2014 15:38

Re: Wat moet ik toch doen?

Francaise schreef:
ChiQ schreef:
Sjaak Trekhaak schreef:Ik vraag me eigenlijk oprecht af hoe je 4500 Euro aan vaste lasten kunt hebben. Waar zit hem dat dan in?

Ik zou altijd werken, of je er nu 100, 250 of 3000 euro aan overhoudt. Maar als ik er maar 100 euro aan verdien zou ik wel iets willen doen wat ik heel erg leuk vind!


Haha, dan heb je een huis van 540.000 en betaal je je hypotheek bruto. Geeft niets hoor, want de belastingdienst keert keurig 15.000 in april. Ik zeg ook nergens dat we het niet kunnen betalen, alleen dat ik t niet leuk vind dat we dus als ik ga werken we bijna alle verdiensten inleveren aan het kdv.

Maar dat is toch logisch? Jullie kunnen het toch betalen dus waarom moeten jullie dan een tegemoetkoming?


Zeker, maar leuk is anders :)
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Mei 2014 15:42

Re: Wat moet ik toch doen?

Jezus jongens, ze zegt toch ook niet dat het niet logisch is? Of dat ze het oneerlijk vindt? Of stom? Of belachelijk?

Ze vindt het niet leuk, dat als ze werkt en 4 dagen van kind en huis is, ze vrijwel alles kan doorschuiven naar de KDV. En dat is ook niet leuk, duh. Dus, ze moet kiezen; werken en bijna alles inleveren voor de kinderopvang, of gewoon niet betaald werken en iets als vrijwilligerswerk doen of iets dat ze kan combineren met moeder zijn.

En Tuktuk, heel fijn voor je dat jij je droomleven leidt, good for you, kudos all around, maar jouw droom is iemand anders nachtmerrie (serieus, ik moet er niet aan denken) maar soit! Zal 't jou worst wezen waar Chiq werkt en hoe ze haar geld uitgeeft... Net als dat 't mij aan m'n reet kan roesten waar jij volgend jaar woont en hoe weinig je verdient om je rijstkorrels te betalen....

Leven en laten leven.
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 15:43

Re: Wat moet ik toch doen?

Bazinga schreef:Jezus jongens, ze zegt toch ook niet dat het niet logisch is? Of dat ze het oneerlijk vindt? Of stom? Of belachelijk?

Ze vindt het niet leuk, dat als ze werkt en 4 dagen van kind en huis is, ze vrijwel alles kan doorschuiven naar de KDV. En dat is ook niet leuk, duh. Dus, ze moet kiezen; werken en bijna alles inleveren voor de kinderopvang, of gewoon niet betaald werken en iets als vrijwilligerswerk doen of iets dat ze kan combineren met moeder zijn.

En Tuktuk, heel fijn voor je dat jij je droomleven leidt, good for you, kudos all around, maar jouw droom is iemand anders nachtmerrie (serieus, ik moet er niet aan denken) maar soit! Zal 't jou worst wezen waar Chiq werkt en hoe ze haar geld uitgeeft... Net als dat 't mij aan m'n reet kan roesten waar jij volgend jaar woont en hoe weinig je verdient om je rijstkorrels te betalen....

Leven en laten leven.


Wow chill... Ik reageer alleen op het feit dat ik wordt beschuldigt van jaloezie omdat haar man zoveel verdiend.. Ik leg alleen uit dat ik dus juist niks om geld geef en mijn geluk in andere dingen vind!
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Mei 2014 15:45

Re: Wat moet ik toch doen?

Ja, dat leg je al meerdere keren uit. Net als dat Chiq meerdere keren zegt dat ze niet wilt werken om de KDV te betalen. Maar iedereen blijft lekker lezen wat ze willen lezen en tja. Dan blijf ik denken dat zoiets voortkomt uit jaloezie, dat iemand de mogelijkheid heeft om niet te hoeven werken en dus banen te kunnen weigeren.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mei 2014 15:46

Re: Wat moet ik toch doen?

't gaat toch ook niet om de tegemoetkoming maar om het feit dat als ChiQ gaat werken ze bijna al het geld naar het kdv kan brengen? En dat is toch ook gewoon zuur? Dat snap ik best, want als je zo weinig geldzorgen hoeft te hebben als ChiQ máákt 100 euro ook gewoon niet zo veel uit. Dan moet je gaan werken omdat je het leuk vind en dat zou ik niet laten omdat het je weinig oplevert want het levert je in geld misschien niet zo veel op, maar in genoegdoening wel.
Maar goed dat had je al besloten ChiQ toch? Dat je wel wilde gaan werken? Wat voor soort dingen ben je op aan het solliciteren? Wil je in het zelfde werkveld als eerst of zoals je een tijdje terug had bedacht in een winkel?
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 15:48

Re: Wat moet ik toch doen?

Bazinga schreef:Ja, dat leg je al meerdere keren uit. Net als dat Chiq meerdere keren zegt dat ze niet wilt werken om de KDV te betalen. Maar iedereen blijft lekker lezen wat ze willen lezen en tja. Dan blijf ik denken dat zoiets voortkomt uit jaloezie, dat iemand de mogelijkheid heeft om niet te hoeven werken en dus banen te kunnen weigeren.


Ok denk wat jij wilt denken, schouderklopje voor jou.
<<

Anoniem131

Bericht 25 Mei 2014 15:48

Re: Wat moet ik toch doen?

ChiQ schreef:
Francaise schreef:
ChiQ schreef:Maar dat is toch logisch? Jullie kunnen het toch betalen dus waarom moeten jullie dan een tegemoetkoming?


Zeker, maar leuk is anders :)
dan las ik verkeerd. Ik dacht dat je het onlogisch vond. Verder snap ik je wel.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Mei 2014 15:48

Re: Wat moet ik toch doen?

En door zulke reacties, wordt mijn gevoel alleen maar versterkt. Zo defensief...
<<

Anoniem122

Bericht 25 Mei 2014 15:51

Re: Wat moet ik toch doen?

Bazinga schreef:En door zulke reacties, wordt mijn gevoel alleen maar versterkt. Zo defensief...


Meisje, misschien had je het niet door maar ik reageer gewoon in jouw stijl. Maar nogmaals, je mag denken wat je wilt hoor, lig ik niet wakker van :)
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Mei 2014 15:52

Re: Wat moet ik toch doen?

Nou, gelukkig! :)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron