Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik toch doen?

<<

Anoniem122

Bericht 24 Mei 2014 16:28

Re: Wat moet ik toch doen?

nijntje4 schreef:Tuurlijk heeft iedereen recht op ww, maar ik geloof niet dat er echt rechten zijn om een baan te weigeren. Ik begrijp jouw redenen om ze te weigeren heel goed, maar voor de ww of de bijstand of wat dan ook, zijn dit geen redenen. Als je echt een baan nodig hebt dan maakt afstand en onhandigheid niet uit namelijk.

En ja ik ben iemand die al heel lang op zoek is naar werk en graag die twee banen gehad zou willen hebben. Tuurlijk is iedereen anders maar ik zou heel blij geweest zijn met een aanbod (twee dus zelfs!). En dan ondertussen wellicht verder kijken maar dan zit je wel weer in de werkende molen.


:good:
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2014 17:43

Re: Wat moet ik toch doen?

Vervelend nijntje dat je graag een baan wilt maar het nog niet wil vlotten, ik krijg best veel reacties, misschien door mijn cv? Wil best naar je cv kijken als je dat zou willen?

Bacio, zoals je kunt lezen reageert tuktuk wel vaker zo op mij, vaak met geldgerelateerde topics. Maar goed; ik weet niet. Misschien is jaloers ook niet een goede bewoording maar er zit vaak een ondertoon in.
<<

Anoniem122

Bericht 24 Mei 2014 17:51

Re: Wat moet ik toch doen?

op verzoek verwijderd
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Mei 2014 19:12

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik begrijp dat het frustrerend is dat er weinig overblijft van het extra's dat je binnen zou brengen, maar anderzijds denk ik dat een baan voor jou misschien meer om voldoening gaat dan extra financiën. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat je je erbij neer moet leggen als je wel zou willen werken. Ik denk dat er weinig alternatief is. :)
L2014 & H2017
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2014 19:17

Re: Wat moet ik toch doen?

Ja, is ook zo hoor Mzcharlotte! Ben niet gemaakt voor thuiszitten. Julian en ik zitten ook nooit thuis, ik word gek thuis. Maar er is iets moois in t vooruitzicht, iets wat goed betaald dus even kijkem of ik de baan kan binnenslepen.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Mei 2014 19:21

Re: Wat moet ik toch doen?

Spannend ChiQ! Zijn jullie echt elke dag weg?
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 24 Mei 2014 20:57

Re: Wat moet ik toch doen?

Lief van je Chiq maar denk dat het probleem meer bij mijn gesprekken ligt.
Neemt niet weg dat ik nog steeds achter bovenstaande sta.
<<

Anoniem112

Bericht 24 Mei 2014 21:23

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je Julian nu ook 1 dag naar het kdv brengt en die dag dus zelf ook moet betalen terwijl je gewoon vrij bent, en je daar niet van baalt maar als je een baan aangeboden krijgt je dan wel ineens moeite hebt om het allemaal zelf te moeten betalen, is dat omdat het meerder dagen zijn of wat is de reden daarvan?
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Mei 2014 21:27

Re: Wat moet ik toch doen?

Oh joh. Ik heb 3 maanden WW gehad (had ook niet meer recht omdat ik serieus één week werk heb gemist door een studie) en ik heb amper gesolliciteerd. Ja, een schande voor de maatschappij, maar ik heb daarvoor jaren fulltime gewerkt en ben op een nare manier een team uitgewerkt en vond 't wel ff goed.

Ik zie WW absoluut niet als 'je handje op houden'.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Mei 2014 21:36

Re: Wat moet ik toch doen?

TukTuk schreef:
nijntje4 schreef:Tuurlijk heeft iedereen recht op ww, maar ik geloof niet dat er echt rechten zijn om een baan te weigeren. Ik begrijp jouw redenen om ze te weigeren heel goed, maar voor de ww of de bijstand of wat dan ook, zijn dit geen redenen. Als je echt een baan nodig hebt dan maakt afstand en onhandigheid niet uit namelijk.

En ja ik ben iemand die al heel lang op zoek is naar werk en graag die twee banen gehad zou willen hebben. Tuurlijk is iedereen anders maar ik zou heel blij geweest zijn met een aanbod (twee dus zelfs!). En dan ondertussen wellicht verder kijken maar dan zit je wel weer in de werkende molen.


:good:


Sluit ik me helemaal bij aan, zit in dezelfde positie.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2014 21:38

Re: Wat moet ik toch doen?

Annemijn: omdat ik die tip van veel mama's hier heb gekregen, Julian is een heel vlot kind en afentoe heel toe aan meer uitdaging, en daarnaast gebruik ik deze dag om bijv sollicitaties te doen, tijd voor mezelf terwijl hij heel veel leert daar. Hij vindt t leuk, hij vindt de kindjes en contact leuk. Ik hoop dat je zelf ook begrijpt dat er verschil zit in hoeveel je betaalt voor 1 dag dan voor 3 dagen maar ik snap eigenlijk deze hele discussie niet, haha! Ik heb toch al paar keer aangegeven dat ik een beslissing heb genomen?

Nijntje: ok, veel succes bij het solliciteren en hopelijk krijg je snel een passende baan.

Bazinga: nee ik zie t ook niet als handje ophouden maar blijkbaar is dat het wel.
<<

ChiQ

Bericht 24 Mei 2014 21:40

Re: Wat moet ik toch doen?

zonneschijn schreef:
TukTuk schreef:
nijntje4 schreef:Tuurlijk heeft iedereen recht op ww, maar ik geloof niet dat er echt rechten zijn om een baan te weigeren. Ik begrijp jouw redenen om ze te weigeren heel goed, maar voor de ww of de bijstand of wat dan ook, zijn dit geen redenen. Als je echt een baan nodig hebt dan maakt afstand en onhandigheid niet uit namelijk.

En ja ik ben iemand die al heel lang op zoek is naar werk en graag die twee banen gehad zou willen hebben. Tuurlijk is iedereen anders maar ik zou heel blij geweest zijn met een aanbod (twee dus zelfs!). En dan ondertussen wellicht verder kijken maar dan zit je wel weer in de werkende molen.


:good:


Sluit ik me helemaal bij aan, zit in dezelfde positie.


Vervelend voor jullie, maar omdat jullie geen baan vinden, is natuurlijk kut gezegd echt niet mijn probleem. Ik kan niet op alles ja zeggen omdat jullie zonder werk zitten, hoe spijtig ik dat ook vind.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Mei 2014 21:41

Re: Wat moet ik toch doen?

Ben ik met je eens Bazinga. Mocht ik in de ww komen zal ik wel gewoon solliciteren, maar kieskeurig zijn bij wat ik aanneem. Althans in de eerste periode of zolang ik me kan veroorloven. Neem dan echt niet zomaar een baan onder niveau of voor te weinig salaris aan. Ook afstand vind ik een plausibele reden voor weigering.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Mei 2014 21:42

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik zie het ook niet als handje ophouden, maar ik zie de bijstand ook niet als handje ophouden. Het valt mij vaak op dat er zo'n verschil wordt gemaakt. Ja, als je WW krijgt heb je er premie voor betaald, maar je kunt nou eenmaal niet kiezen op welk moment je werkloos wordt, dat kan ook direct na je studie gebeuren. Ik vind het krom dat mensen in de bijstand als een soort uitvreters worden gezien en er tegen mensen in de WW zo anders wordt aangekeken,
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Mei 2014 21:43

Re: Wat moet ik toch doen?

Makkelijk geluld als je zonder werk zit en 't geld nodig hebt. Maar alsof je met klein kind 'thuis', tig kilometers wilt rijden voor een baan die dus netto maar 300 euro oplevert dankzij de kinderopvang. Ik geloof dat sommige hier hun eigen gevoelens teveel laten meespelen bij hun antwoord...

Tijdens mijn WW periode heb ik ook wel gesolliciteerd, maar er was gewoon niks. Ja, baantjes van 18 uur. Die heb ik geweigerd.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Mei 2014 21:45

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel beetje vreemd in eerste instantie dat je die banen wilde weigeren sowieso, maar nu blijken het inderdaad goede redenen te zijn. Hopelijk vind je snel iets wat je leuk vindt en wat ook goed bij je situatie past!
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 24 Mei 2014 22:23

Re: Wat moet ik toch doen?

Susan schreef:Ik zie het ook niet als handje ophouden, maar ik zie de bijstand ook niet als handje ophouden. Het valt mij vaak op dat er zo'n verschil wordt gemaakt. Ja, als je WW krijgt heb je er premie voor betaald, maar je kunt nou eenmaal niet kiezen op welk moment je werkloos wordt, dat kan ook direct na je studie gebeuren. Ik vind het krom dat mensen in de bijstand als een soort uitvreters worden gezien en er tegen mensen in de WW zo anders wordt aangekeken,


:good:
<<

Anoniem108

Bericht 24 Mei 2014 22:40

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik weet dat de regelgeving snel verandert telkens, maar toen ik WW had, had ik wel sollicitatieplicht maar niet zozeer de plicht om een baan aan te nemen. Dat is het risico wat je zou lopen als je WW ten einde is ----> overgaan op WWB als je partner minder dan een X-bedrag per maand verdient of als je alleenstaand bent en dus helemaal geen inkomsten hebt. Daarnaast vind ik het verwonderlijk dat ChiQs situatie wordt vergeleken met mensen die nu werkloos zijn en hun reet eraf solliciteren. Je kunt toch geen baan aannemen, wat voor zover ik weet in haar situatie nu niet verplicht is, puur en alleen omdat Truus zich kapot solliciteert en maar nergens wordt aangenomen. ChiQ werkt voor haar eigen salaris en de sociale aspecten eromheen; Truus krijgt er niet sneller een baan door, hoor. Wat weer een rare gedachtegang houden sommigen er hier op na. :palm:

In het geval van ChiQ zou ze ook nog eens alleen haarzelf ermee hebben als nu blijkt dat ze geen baan heeft gevonden voordat haar WW ten einde is, aangezien zij dus ook niet in aanmerking komt voor WWB. Krijgen sommige forummers die ChiQs motieven maar dubieus vonden hier slapeloze nachten van? Laat me niet lachen.

ChiQ: fijn voor je dat je toch tot een keus bent gekomen. Ik hoop dat je snel iets vindt waar je blij van wordt!
<<

Anoniem121

Bericht 24 Mei 2014 23:19

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik had 15 aaneengesloten dienstjaren voor ik werd wegbezuinigd op dezelfde dag dat m'n vriend z'n ontslag had ingediend omdat hij met z'n eigen bedrijf verder wilde. Ondertussen verdiend hij een aantal x modaal, en hoef ik net als ChiQ niet aan het werk voor de knikkers, maar ik zou het wel heel onterecht vinden als ik die 15 maanden ww niet zou krijgen omdat mijn vriend veel verdiend terwijl ik wel 15 jaar ww premie heb betaald. Nu ik zelf weer voor een paar ochtenden per week werk heb zeg ik de ww wel op want een aanvulling of meer uren werken vind ik niet nodig.

Wat betreft het weigeren van werk. Ik heb ook wel eens heel eerlijk tegen een werkgever gezegd dat ik liever heb dat ze een 'bijstandsmoeder' of iemand die het geld echt nodig heeft aannemen. Puur om het feit dat het of niet rendabel was, niet te combineren met de kinderen, te ver reizen of totaal niet mijn ding was waardoor ik van te voren al wist dat ik verder zou gaan zoeken. Dan gun ik het liever iemand die het echt nodig heeft.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 24 Mei 2014 23:56

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik wil het ook niet vergelijken met mijn eigen situatie, maar voor zover ik weet ben je in de ww verplicht om aangeboden werk te accepteren, vandaar dat ik het vreemd vind dat het geweigerd kan worden. En dat vind ik dan wel gek want anderen moeten dat wel gewoon aannemen.
<<

Anoniem121

Bericht 25 Mei 2014 00:05

Re: Wat moet ik toch doen?

In de eerste maanden van je ww ben je niet verplicht om alles aan te nemen. Loon lager dan je uitkering is daar een voorbeeld van. Pas na 6 maanden is al het werk passend.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Mei 2014 00:24

Re: Wat moet ik toch doen?

ChiQ schreef:Vervelend nijntje dat je graag een baan wilt maar het nog niet wil vlotten, ik krijg best veel reacties, misschien door mijn cv? Wil best naar je cv kijken als je dat zou willen?

Bacio, zoals je kunt lezen reageert tuktuk wel vaker zo op mij, vaak met geldgerelateerde topics. Maar goed; ik weet niet. Misschien is jaloers ook niet een goede bewoording maar er zit vaak een ondertoon in.


Tuktuk reageert op íedereen wel eens zo. Ze heeft gewoon af een toe een erg duidelijke mening, soms eentje die een beetje afsteekt en soms wordt het wat plompverloren gemeld.
Ik snap wel wat ze bedoeld, maar eigenlijk pas na latere berichtje snap ik hóe ze het bedoeld. Maar ik zou het niet op jezelf betrekken hoor.

En verder ga je nu doe wat ik je wilde schrijven eigenlijk. Werken omdat het goed voor jóu is, niet vanwege de centen of de kinderopvang etc.. Ik zou ook wel willen, kán echt niet op dit moment, hoeft ook niet gelukkig, maar het lijkt me heerlijk om gewoon twee dagen of misschien drie niet mama te zijn maar werknemer, me nuttig te voelen. Voor L. is het prima zoals het is, maar die gaat ook één dag in de week naar het kdv, moet ik helemaal zelf betalen en ik wérk er niet eens voor. Ik denk dat een kinderdagverblijf misschien Julian ook wel wat extra's kan bieden wat hij nodig heeft. Een plek om te ravotten, om uitgedaagd te worden.

Heb je al een kinderdagverblijf op het oog? L. zit in een verticale groep en dat vind ik erg leuk voor hem, er zijn kindjes van alle leeftijden.
<<

Anoniem108

Bericht 25 Mei 2014 03:18

Re: Wat moet ik toch doen?

nijntje4: Dat is niet waar; dit was althans niet zo toen ik WW had. Je mag weigeren, maar als je een x-aantal keren hebt geweigerd (afhankelijk van de gemeente waarin je woonachtig bent), wordt er op een gegeven moment gesteld dat je niet meer mag weigeren en als je dat wel doet, heeft dan consequenties voor het bedrag dat je maandelijks ontvangt. En zelfs dat mag niet volledig worden afgenomen (het bedrag), maar hooguit een bepaalde periode worden stopgezet. Geen enkel persoon, die hiervan afhankelijk is, zou dit doen. Dit is bij ChiQ niet het geval. Daarnaast heb je in de WW meer 'rechten' dan in de WWB, waar ChiQ sowieso niet voor in aanmerking komt, kortom: grof gezegd naait ze uiteindelijk niemand, hooguit haar eigen bankrekening.

Het idee dat de werkende mensen opdraaien voor ChiQs WW is echt niet terecht. Ik weet niet hoor, maar zij heeft gewoon altijd premie moeten betalen en daar maakt ze nu aanspraak op. Het is ook niet reëel om te verwachten dat je met een kind, en dus gezin, zo flexibel bent als alleenstaande. Er wordt m.i. nu een geheel onterecht beeld geschetst over het hebben van WW.

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen er moeite mee zouden hebben dat ChiQ een baan heeft geweigerd, om voor haar heel begrijpelijke redenen. Als je echt zo wil redeneren dat bepaalde mensen tig sollicitaties hebben verstuurd zonder succes en ChiQ "zomaar" twee banen laat schieten, spreek je jezelf tegen als je vindt dat zij 1 van beide banen had moeten aannemen. Nu krijgen juist die mensen die geen baan kunnen vinden een kans. ChiQ eet er geen boterham minder om en de moraalridders zijn ook weer 'blij'. Ik vind het trouwens ook nogal wat om te stellen dat het niet meer dan redelijk is dat huishoudens met een relatief hoog inkomen, niet hetzelfde hoeven te verwachten (in tegemoetkoming van kosten voor opvang van het kind in kwestie) als lagere inkomens. We leven in een verzorgingsstaat; daar is dit aspect op terug te voeren. En guess what; ChiQ heeft dus ook in het verleden o.a. hiervoor haar premie afgedragen voor de mensen die wel een kind op de wereld hebben gezet, maar het niet kunnen rooien zoals hogere inkomens in het geval van dat beide ouders werken. Lijkt me wel zo inclusief om daar dan ook even bij stil te staan i.p.v. meteen verontwaardigd te reageren. Het is niet zo zwart-wit; dat blijkt maar weer.:)
<<

Anoniem315

Bericht 25 Mei 2014 12:40

Re: Wat moet ik toch doen?

Ik kan me je dilemma helemaal voorstellen ChiQ. Het voelt inderdaad wrang geld te moeten inleveren voor opvang, waardoor vrijwel je gehele loon op gaat. Bovendien heb je altijd gewerkt en heb je gewoon recht op die uitkering.

Alleen zou ik wel blijven werken, en dus je kind naar de opvang doen, want ik zie dat als soort van investering in de toekomst: jij hebt een aaneengesloten cv en je kind leert omgaan met andere kinderen en volwassenen. Ik vind je beslissing om te gaan werken dus een heel verstandige!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 25 Mei 2014 13:52

Re: Wat moet ik toch doen?

TukTuk schreef:
ChiQ schreef:Vervelend nijntje dat je graag een baan wilt maar het nog niet wil vlotten, ik krijg best veel reacties, misschien door mijn cv? Wil best naar je cv kijken als je dat zou willen?

Bacio, zoals je kunt lezen reageert tuktuk wel vaker zo op mij, vaak met geldgerelateerde topics. Maar goed; ik weet niet. Misschien is jaloers ook niet een goede bewoording maar er zit vaak een ondertoon in.


Overdrijven is ook een vak.. Ik heb volgens mij 1x iets gezegd over een topic waarin je jassen showde en ipv net als iedereen doet het plaatje te plakken, de link er bij plaatste met de prijzen. Dat kwam toen nogal opschepperig over naar mijn idee. En that's it.

Jij bent juist diegene die altijd enorm kribbig reageerde en je altijd op je pik getrapt lijkt te voelen. En als jij dan denkt dat ik jaloers op je ben.. Ga gerust je gang, maar ik weet dat ik van mijn leven nooit zou willen ruilen met jou.


De laatste zin vind ik echt een hele vreemde opmerking, er zit zo'n nare ondertoon in.

Verder denk ik dat ChiQ de laatste is die op zak van een ander zou teren, of er een slaatje uit zou willen slaan.
Ze heeft gewoon net als ieder ander recht op WW.
En dat dat haar aan het denken zet, is toch alleen maar logisch?
Als je je baan kwijt raakt, ga je alles eens even op een rijtje zetten en ga je nadenken.
Maar goed, een discussie hierover heeft eigenlijk helemaal geen zin.

ChiQ, heb je al eens aan een opleiding gedacht? Al is dat misschien ook wel pittig met een kleintje erbij.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers