Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten/drinken school

<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:22

Bericht 21 Mei 2014 22:52

Eten/drinken school

Wat geven jullie je kids mee naar school, aan eten en drinken?
Mijn oudste dochter gaat vrijdag voor het eerst inlopen op de basisschool. Ze mag wat te drinken en een tussendoortje meenemen voor om 10u en een boterham met wat te drinken voor de lunch. Dus ik ben even benieuwd wat jullie zoal meegeven..
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem103

Bericht 21 Mei 2014 23:28

Re: Eten/drinken school

Ik geef diksap mee en een bakje fruit (appel, druif, aardbei, banaan). Tussen de middag heeft hij nog niet op school gegeten maar dan krijgt hij twee of drie boterhammen mee en een beker melk. Ik weet alleen niet of melk lekker blijft anders krijgt hij nog een beker drinken mee.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Mei 2014 00:52

Re: Eten/drinken school

Hier is het continu onderwijs en dus eten op school. Ik geef voor 's ochtends een stuk fruit mee en voor 's middags twee boterhammen. Verder een drinkflesje met Roosvicee, appelsap of yogho. Meestal gaat alles op, een enkele keer niet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem255

Bericht 22 Mei 2014 06:56

Re: Eten/drinken school

Voor de ochtend krijgt mijn dochter een pakje drinken mee.
Iets anders drinkt ze namelijk niet en ze drinkt al heel weinig. Zeker met dit warme weer wil ik persé dat ze drinkt dus dan maar zo. En natuurlijk fruit.

Voor de middag (vanaf maandag blijft ze over) krijgt ze twee boterhammen mee.
Op school krijgt ze drinken en mogen ze kiezen uit fruit, ontbijtkoek of een rijstewafel voor erbij.
<<

Anoniem112

Bericht 22 Mei 2014 08:14

Re: Eten/drinken school

Hier mag je alleen drinken in een beker meegeven, dus hij krijgt een beker diksap mee.
Ze mogen fruit mee nemen, dus ik geef elke ochtend fruit mee, als ze geen fruit mee hebben krijgen ze een koekje van school.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 22 Mei 2014 08:18

Re: Eten/drinken school

Hier krijgt ze voor de ochtend een pakje mee en fruit. Ze mogen alleen maar fruit meenemen. Bij het overblijven krijgt ze 2 boterhammen mee. Drinken krijgeen ze dan op school en een klein snoepje.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Mei 2014 08:20

Re: Eten/drinken school

Een beker limo en stuk of bakje fruit en ik denk voor bij de lunch een pakje drinken, 3 broodjes en een pakje crackers.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem133

Bericht 22 Mei 2014 08:58

Re: Eten/drinken school

Voor tussendoor een beker met melk, yogi of diksap, en een bakje met fruit.
Bij het overblijven heeft hij twee boterhammen en vaak doe ik er nog wat cherrytomaatjes en een stukje kaas of worst bij. Daar krijgt hij ook een beker met melk, yogi of diksap.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Mei 2014 09:06

Re: Eten/drinken school

Voor de ochtendpauze een drinkbeker limonade (siroop) en fruit.
En voor de middagpauze (continurooster) 2 boterhammen en een beker melk. Vaak doe ik nog wat plakjes komkommer erbij. Het eten voor de middagpauze gaat op school in een koelkast. Elke klas heeft zijn eigen in de gang.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Mei 2014 09:43

Re: Eten/drinken school

Tussen de middag brood, als pauzehapje rozijntjes, zo'n klein kuipje appelmoes of fruit, vandaag heeft ze een nectarine mee en een klein bakje blauwe bessen. Verder krijgt ze Roosvicee Multivit mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:34

Bericht 22 Mei 2014 09:55

Re: Eten/drinken school

In de ochtend krijgt ze fruit mee, ze lust niet zo heel veel, meestal komkommer, aardbeien, appel of meloen.
Ze heeft continurooster, ze krijgt dan 2 sneeën brood mee en iets erbij meestal peperkoek of een rijstwafel of een paar blokjes kaas of plakje worst. We hebben van de Campina zo'n abonnement dat ze gekoelde melk krijgt.
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Mei 2014 10:23

Re: Eten/drinken school

Voor de ochtend krijgt hij fruit mee en een beker aanmaak. Hij blijft niet over en ze hebben geem continurooster dus tussen de middag eet hij gewoon rhuis.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem135

Bericht 22 Mei 2014 11:05

Re: Eten/drinken school

Bij ons geen continurooster dus tussen de middag eet ze thuis haar boterham,dochter krijgt voor de ochtend een pakje drinken mee met een stuk fruit.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Mei 2014 11:11

Re: Eten/drinken school

Dochter is tegenwoordig gek op water, dus die krijgt een flesje water mee. Soms wil ze er een scheutje ranja door.
Meestal krijgt ze fruit mee, vanmorgen was het een gekookt eitje met rookvlees.
Als ze overblijft krijgt ze 2 boterhammen mee, vaak met kaas/ham, daar maken ze dan een tosti van. Daarbij zit dan nog vaak tomaatjes, komkommer, paprika of een snoepje oid.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mei 2014 11:17

Re: Eten/drinken school

Hier nog geen continurooster, na de zomervakantie wel. Nu voor de ochtend geef ik een beker ranja mee en/of een cracker, ontbijtkoek of fruit.

Gelijk een ander vraagje. Sven lust geen brood, wat geef ik hem dan tussen de middag mee als ze wel het continu hebben? Crackers zijn een optie, maar die zullen met de lunch niet meet lekker zijn en zacht waarschijnlijk. Jullie een idee?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Mei 2014 11:35

Re: Eten/drinken school

Mijn dochter krijgt fruit mee naar school en alle kinderen drinken er in de ochtend water. Ze neemt een lege beker mee en vult 'm daar met water.
Tussen de middag eet ze thuis.

Thunder, wat krijgt hij nu in plaats van brood. Of eet hij dan alleen crackers? Anders misschien het beleg en de crackers apart meegeven?
Of misschien ei/pannenkoek/musli/gezonde muffin/yoghurt/rijstewafels/wraps.
<<

3Musketiers

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:13

Bericht 22 Mei 2014 11:41

Re: Eten/drinken school

Hier krijgen ze pakje drinken mee en fruit. Tussen de middag eten ze thuis.
Maar ik wil ze eigenlijk een beker drinken meegeven en geen pakje, maar gaat de beker niet lekken bij jullie in de tas? Hier moeten ze hun tas in een bak doen en dus staat de tas niet altijd rechtop. Dus hoe geven jullie dat mee?
Afbeelding

Zoon 2008, Dochter 2010, Dochter 2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mei 2014 12:24

Re: Eten/drinken school

Ja idd, Liadan, hij eet alleen crackers. Ik kan idd wel eens vragen of ik niet gewoon een pak crackers en wat beleg op school mag leggen. Dat is wel een idee. Van het lijstje wat je opnoemt eet hij alleen pannekoek, maar ook dat niet altijd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Mei 2014 12:26

Re: Eten/drinken school

Als je crackers in een trommeltje doet dan blijven ze toch wel redelijk goed? Eet hij de crackers droog of met iets erop?

Als je hem leert zelf zijn cracker te smeren zou je ook gewoon crackers in een trommeltje kunnen doen en dan los een puntje La Vache Qui Rit, een klein kuipje jam of wat hij er dan ook op eet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem97

Bericht 22 Mei 2014 12:28

Re: Eten/drinken school

Ranja en bakje met groente/fruit/worst enzv,ik stop allemaal gezonde dingen in zijn bakje en wissel daarmee af.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Mei 2014 15:36

Re: Eten/drinken school

Hij eet zijn crackers met beleg, maar dat is om 10 uur al zacht. Laat staan hoe het er om 12 uur uitziet, ik doe het altijd nog in folie. Hij kan zelf smeren idd, ik zou dan alles los mee kunnen geven idd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem287

Bericht 22 Mei 2014 15:49

Re: Eten/drinken school

Ik neem zelf ook vaak crackers mee naar mijn werk maar die blijven gewoon lekker knapperig hoor in een goed luchtdicht afgesloten bakje/doosje.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 22 Mei 2014 20:30

Re: Eten/drinken school

Je kunt ook beleg geven dat je niet hoeft te smeren, kaas, vleeswaar, kokosbrood en dat los in een zakje erbij meegeven.
Afbeelding
Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 22 Mei 2014 22:20

Re: Eten/drinken school

Ze krijgt altijd fruit/komkommer/paprika mee als pauzehap.
Ze kiest smorgens wat ze wil en dat maak ik dan voor haar klaar. Ze drinkt roosvicee.

Overblijven heeft ze nog niet gedaan.
Maar dan zou ik een pakje houdbare melk (ah) meegeven, dat vind ze heerlijk. En dan 1.5 boterham.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 22 Mei 2014 22:45

Re: Eten/drinken school

Fruit en diksap. Maar hij zag bij zijn klasgenootjes koek en vroeg daar steeds vaker om. Nu doen we een koekje ipv fruit op woensdag en vrijdag.
Mother of 3 adorable children

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers