Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Smoothy

<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2014 17:40

Smoothy

Hoiiii!

Ik maak zelf heerlijke smooties in de blender met een combinatie van vers en ingevroren fruit, lijnzaadjes en sojamelk. Maar dat bevroren fruit maakt de smoothy zo koud! Nu dacht ik de avond van te voren dit fruit alvast te laten ontdooien, maar wordt het fruit dan niet heel snotterig? Kan het natuurlijk zelf testen maar dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee :smile:
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Mei 2014 17:40

Re: Smoothy

Mijn ervaring is dat het dan inderdaad heel snotterig wordt, maar in een smoothie vind ik dat niet vies.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2014 17:42

Re: Smoothy

Rebecca schreef:Mijn ervaring is dat het dan inderdaad heel snotterig wordt, maar in een smoothie vind ik dat niet vies.

Ja want je blendt het toch natuurlijk, dus merk je er ook niet veel van. Dat is natuurlijk ook weer zo. Hmmmm.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2014 17:54

Re: Smoothy

Vind je koude smoothies niet zo lekker? Is het een idee om het te maken en een kwartier later op te drinken bijv?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2014 17:58

Re: Smoothy

ChiQ schreef:Vind je koude smoothies niet zo lekker? Is het een idee om het te maken en een kwartier later op te drinken bijv?

Nee ik vind zo koud aan mijn hoofd en als ik dan te snel drink krijg ik brainfreeze! Au. Ik laat hem nu inderdaad wat langer staan zodat hij een beetje op kamertemperatuur kan komen.
<<

Anoniem151

Bericht 21 Mei 2014 18:01

Re: Smoothy

Ik doe het bevroren fruit de avond van te voren in die beker en zet het dan in de koelkast. Valt me niet op dat het snotterig is, maar dat zal ook aan de fruitsoort liggen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Mei 2014 19:26

Re: Smoothy

Gaat prima :). Ik maak vaak een hoeveelheid die genoeg is voor 2 dagen. De tweede dag is de smoothie nog net zo lekker en qua temperatuur zelfs een stuk beter.
2015 💙
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 21 Mei 2014 19:49

Re: Smoothy

Mijn yoghurt doe ik in de ochtend 30 seconden in magnetron, ik hoe niet van koude dranken of eten (muv salades)
Dat kan je ook doen met smoothies denk ik, maar ik zou eerder gaan voor het laten ontdooien in de koelkast.
Afbeelding
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 21 Mei 2014 20:47

Re: Smoothy

Haha. Ik maak de melk gewoon warm in de magn.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2014 22:58

Re: Smoothy

SDL schreef:Haha. Ik maak de melk gewoon warm in de magn.

Haha waarom moet je daar om lachen?
<<

Anoniem301

Bericht 21 Mei 2014 23:00

Re: Smoothy

Blue Phone schreef:Ik doe het bevroren fruit de avond van te voren in die beker en zet het dan in de koelkast. Valt me niet op dat het snotterig is, maar dat zal ook aan de fruitsoort liggen.

Ok dan ga ik het gewoon proberen! Heb nu mango, aardbeien en bosvruchten. Ik gok dat die laatste twee wat snotterig zullen worden.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Mei 2014 06:18

Re: Smoothy

Carrie, drink je regelmatig sojamelk? Wist je dat sojamelk niet heel gezond is (voor een jonge vrouw)?

Misschien overbodige informatie, maar ik wilde het toch even benoemen.
http://www.detoxcoach.nl/soja-gezond-ja-of-nee/
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 12:11

Re: Smoothy

Oh wat heftig Jans, dat wist ik niet! Ik drink geen koemelk meer, maar ook niet iedere dag sojamelk ter vervanging, omdat koemelk en sojamelk twee totaal verschillende dingen zijn en omdat ik weet dat er in sojamelk veel suikers zitten. Ik drink wel 1 of 2 keer in de week een cappuccino met sojamelk bij de Starbucks. En nu dan in de smoothy.

Ik wist wel dat sojamelk niet zo goed voor je was, maar dit wist ik niet! Bedankt voor de informatie. Ook over de tofu, goed om te weten. Dan voortaan alleen maar tempé bij de natuurwinkel :)

Ik maak dit pak nog even op, en dan doe ik het voortaan wel met ricemilk.
<<

Anoniem147

Bericht 22 Mei 2014 14:08

Re: Smoothy

Tempeh is mijn favo :D En dan het liefste de rijsttempeh.

Verder gebruik ik nu amandelmelk maar dat staat mij steeds meer tegen. Is rijstmelk dan iets? Ik vind de romige smaak van amandelmelk echt niet lekker namelijk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mei 2014 14:40

Re: Smoothy

Ik vind rijstemelk echt niet romig dus dat zou je dan heel goed kunnen proberen.
2015 💙
<<

Anoniem186

Bericht 22 Mei 2014 14:41

Re: Smoothy

In principe zijn al die plantaardige dranken niet echt gezond. Ze bevatten erg veel fytinezuur en dat is niet gezond.
Het beste is om het zelf te maken en dan eerst een nacht te laten weken. Maar daar moet je ook maar zin in hebben om dat te doen.
Ik gebruik het zelf ook af en toe en wissel af tussen haver, rijst en speltmelk. Amandelmelk vind ik niet lekker.

Carrie, ze beschrijven het hier wel erg extreem. En er zijn natuurlijk weer tal van mensen die het ontkrachtigen. Ik geloof er wel in, daarom deelde ik het.
Ik moet ook maar weer eens naar de natuurwinkel voor tempeh.
<<

Anoniem65

Bericht 22 Mei 2014 14:43

Re: Smoothy

Mijn dietiste zei juist dat ik soja (tofu) kon eten als vleesvervanger. Niet doen dus? Ik vind al die melksoorten eigenlijk niet zo lekker. En vaak is er suiker aan toegevoegd. Ik maak mijn smoothies meestal met kokswater (soms met een smaakje, mango is wel lekker) en ik haal het fruit de avond van tevoren uit de vriezer. Ik vind dat hele koude ook niet lekker en de blender gaat makkelijker met ontdooid fruit. Ik doe er altijd een banaan bij om het wat smeuiiger te maken.
Ik doe er ook altijd iets van groenten in, het lekkerst vindt ik spinazie. Het ziet er niet uit als je er rood fruit bij doet (dan wordt het zo'n vies paarsgrijs kleurtje) maar smaakt prima.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Mei 2014 14:47

Re: Smoothy

SuzieQ, ik zou het persoonlijk niet doen. Google maar eens op tofu. Eet je helemaal geen vlees?

Ik vind kokos helaas niet lekker door m'n smoothie. Ik krijg er zo'n raar gevoel van op m'n tong. En de smaak vind ik niet lekker.
Ik gebruik gewoon yoghurt en karnemelk. En ik ben onlangs rauwe melk gaan gebruiken.
<<

Anoniem65

Bericht 22 Mei 2014 14:51

Re: Smoothy

Jans schreef:SuzieQ, ik zou het persoonlijk niet doen. Google maar eens op tofu. Eet je helemaal geen vlees?

Nee en ook geen vis. Zodra ik besef dat het de binnenkant van een dier is word ik al helemaal misselijk. Ik eet nu zo'n 15 jaar geen vlees meer. Vis heb ik nooit echt gegeten (wij kregen dat thuis niet en toen ik stopte met vlees/vis eten woonde ik nog thuis). Wel een paar keer geprobeerd maar het kwam er weer uit. Kan ik beter tempeh nemen dan? Al die vleesvervangers zitten ook vol gestopt met rommel en vaak gepaneerd.

Ik vind kokos helaas niet lekker door m'n smoothie. Ik krijg er zo'n raar gevoel van op m'n tong. En de smaak vind ik niet lekker.

Heb je dat ook van kokoswater? Ik vind dat niet zo naar kokos smaken, zeker niet de mangosmaak. Maar ik weet denk ik wel wat je bedoelt, ik krijg van kiwi zo'n ruwe tong, alsof het er heel lang op blijft zitten ofzo.

Ik gebruik gewoon yoghurt en karnemelk. En ik ben onlangs rauwe melk gaan gebruiken.

Oh ja karnemelk is ook een goede. Ik lust geen melk. Waar haal je rauwe melk?
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 15:07

Re: Smoothy

Dat vind ik vaak zo jammer van diëtisten SusieQ. Dat niet echt goede info geven. Zoals ontbijtkoek als tussendoortje, elke dag een glas melk en nu zoals bij jou tofu. Ik eet bijna geen vlees maar vind het ook niet nodig altijd vleesvervangers te gebruiken. Soms doe ik een gekookt of gebakken ei. En soms helemaal niks.
<<

Anoniem65

Bericht 22 Mei 2014 15:22

Re: Smoothy

Carrie schreef:Dat vind ik vaak zo jammer van diëtisten SusieQ. Dat niet echt goede info geven. Zoals ontbijtkoek als tussendoortje, elke dag een glas melk en nu zoals bij jou tofu. Ik eet bijna geen vlees maar vind het ook niet nodig altijd vleesvervangers te gebruiken. Soms doe ik een gekookt of gebakken ei. En soms helemaal niks.


Ja dat vind ik dus ook zo gek. Ze raden nog steeds brood aan, terwijl inmiddels overal om je oren vliegt dat brood niet zo gezond is (ik eet het ook nauwelijks meer). En inderdaad ontbijtkoek, mueslireep, eierkoek, Liga?? Dat zijn allemaal geen gezonde dingen. Maar een fatsoenlijk alternatief weten ze niet. Fruit, gekookt ei, maar ik kan toch ook niet elke dag 3 eieren gaan eten of 4 stuks fruit ofzo? Ik heb nu amandelen in mijn bureaulade, die vullen ook wel en schijnt ook prima te zijn. Mijn dietiste is ook nog eens best fors. Ik vind dat ook niet zo motiverend eigenlijk. Ik ken ook een meisje dat vroeger eetstoornissen had en nu dietiste is. Ze is nog steeds graatmager.

Heb jij dan het gevoel dat je lang genoeg vol zit? Als ik geen vervanging eet heb ik het idee heel snel weer honger te hebben of heb ik na het eten heel veel behoefte aan zoet. Ik vind het zo zwak van mezelf dat het me maar niet lukt om de suiker te schrappen! Denk dat ik een keer helemaal moet gaan afkicken.

Nemen jullie de smoothies als tussendoortje, of echt als maaltijd? Ik heb beide geprobeerd, en na al mijn pogingen gezonder/beter te eten ben ik een paar kilo zwaarder en heb ik ineens een buikje, voor het eerst in mijn leven. En ik krijg het echt met geen mogelijkheid weg.
<<

Anoniem119

Bericht 22 Mei 2014 15:33

Re: Smoothy

Ik maak 's avonds altijd een smoothie van bevroren fruit (meestal frambozen) met twee eetlepels havermout, goji bessen en melk (dat drink ik dan wel gewoon hoor) en zet dat in de koelkast. Die vruchtjes zijn dan 's ochtends gewoon ontdooit en niet snotterig. Lekker precies goed koud dan.

En ik heb nu een lekkere groene smoothie gemaakt! Met ijsblokjes (dan vind ik 't net lekker koud als je 't crusht), banaan, avocado, spinazie en versgeperste sinaasappelsap. Die is ook lekker!
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 15:38

Re: Smoothy

Ik neem de smoothy bij mijn ontbijt, en soms 's avonds als tussendoortje. Ik heb niet snel weer trek als ik geen vleesvervanger eet. Brood eet ik nog wel met mate, en dan speltbrood of zuurdesembrood. Maar dan twee of drie boterhammen per dag.

Tips voor tussendoortjes, ipv liga (echt zo jammer dat ze dat aanraadt!) worteltjes dippen in hummus, een rijstwafel met humus of een gekookt eitje, of een handje ongezouten nootjes met een stuk fruit, inderdaad een gekookt eitje, of een omelet met groenten ertussen als een soort wrap, een bakje volle yoghurt, een banaan, snacktomaatjes (die zijn zoeter dan cherrytomaatjes en lekkerder vind ik).

Ik wilde een paar jaar geleden misschien een opleiding voor diëtiste doen, maar omdat je inderdaad de verkeerde dingen leert heb ik besloten het niet te doen.

Niet te streng voor jezelf zijn hoor met die suikers enzo! Gewoon stapje voor stapje, en alle beetjes helpen :)
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 15:39

Re: Smoothy

Marin schreef:Ik maak 's avonds altijd een smoothie van bevroren fruit (meestal frambozen) met twee eetlepels havermout, goji bessen en melk (dat drink ik dan wel gewoon hoor) en zet dat in de koelkast. Die vruchtjes zijn dan 's ochtends gewoon ontdooit en niet snotterig. Lekker precies goed koud dan.

En ik heb nu een lekkere groene smoothie gemaakt! Met ijsblokjes (dan vind ik 't net lekker koud als je 't crusht), banaan, avocado, spinazie en versgeperste sinaasappelsap. Die is ook lekker!


He havermout erdoor is ook een goeie! Ga ik morgen doen. Lekker vezels, goed voor de darmen :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 15:39

Re: Smoothy

Jans schreef:
Carrie, ze beschrijven het hier wel erg extreem. En er zijn natuurlijk weer tal van mensen die het ontkrachtigen. Ik geloof er wel in, daarom deelde ik het.
Ik moet ook maar weer eens naar de natuurwinkel voor tempeh.

Nou ben toch blij dat ik het weet hoor!
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers