Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstapjes van school en het vervoer...

<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 10:01

Uitstapjes van school en het vervoer...

Mijn zoontje is pas vier en zit nog maar net op school, vandaag is het juffenfeest dit vieren ze ongeveer 8 km verderop op een boerderij camping.
Nu kreeg ik twee weken geleden hier al een brief over en ook dat ze nog ouders zochten voor het vervoer van de kinderen.
Ik had al aangegeven bij de juf dat ik wel wilde rijden, maar dat was niet nodig want er was al genoeg vervoer.

Toen vroeg ik aan de juf hoe ze dat deden met autostoeltjes, toen zei ze: oh maar dat is niet nodig hoor, ze mogen zo op de achterbank mee.... :wtf: dacht ik dus... Dus ik zei: nou volgens mij mag dit niet en ik vind het ook geen prettig idee, toen gaf ze aan dat ik zijn stoel wel mee kon geven dan.
Nu zat mij dat toch niet lekker en ook mijn zoontje vind t allemaal erg spannend dus ik heb besloten om hem zelf te brengen, toen ik op school aankwam was het maar goed dat ik ook met de auto was want ze hadden nog te kort, twee andere kinderen moesten dus met mij mee.. Ze hadden geen stoeltje ofzo mee dus ik wilde ze niet meenemen in mijn auto zo, juf vond dit wel raar maar goed, ze vond in de gang gelukkig nog twee verhogers dus die kreeg ik dan mee.

Straks ga ik mijn zoon ook weer zelf ophalen. (Vond het ook wel heel prettig om te zien waar hij deze ochtend is)

Hoe gaan ze bij jullie op school hiermee om?
Ben ik overdreven om hier "moeilijk" over te doen?
En hoe gaat dat straks bijv met kinder feestjes? (Ik vind het dus ook helemaal niet fijn om hem zomaar bij vreemde mee te laten rijden....)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2014 10:08

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Volgens mij mogen kinderen bij incidenteel vervoer ook los op de achterbank, als je dat geen fijn idee vindt kun je natuurlijk zelf een stoelverhoger meegeven. Ik snap wel dat die ouders die rijden niet tig extra stoeltjes hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem121

Bericht 21 Mei 2014 10:09

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Of je het moet willen is een punt maar bij 'vreemden' in de auto zijn stoeltjes niet verplicht, wel gordels uiteraard.

Bij ons passen er geen 3 zitjes op de achterbank in dat geval mag het oudste kind ook zonder verhoger of stoeltje in de gordels mee.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Mei 2014 10:51

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Hier gaan de kinderen niet mee zonder stoeltje/verhoger.
Dit mag niet van school (en ik wil het zelf ook niet).
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2014 11:09

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Hmm, gordels zijn verplicht. Maar autostoeltjes niet. Ik zou mij er idd niet veilig bij voelen. Wat ik pas echt raar vind dat ze op stap gaan. Die ukkies zijn nog veel te klein, met dit warme weer konden ze ook ouders vragen om waterspeelgoed te sturen en dan op het schoolplein losgaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2014 11:19

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ze gaan in de kleuterklas zo vaak op stap. De klas van mijn dochter gaat naar zoveel dingen, de kinderboerderij, de hortus, de appelpluk. Al vind ik 8 kilometer verderop dan wel weer ver. Maar een boerderijcamping klinkt wel erg leuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Mei 2014 11:20

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Hier moet iedereen z'n stoelverhoger meenemen naar school als ze op uitstapje gaan. Ik heb al meerdere keren gereden en elke keer zaten alle kinderen op een stoelverhoger.
Ik vind het ook wel raar dat ze daar zo makkelijk over doen Annemijn, het is toch een kleine moeite om aan ouders te vragen een stoelverhoger mee te geven.

Chiq, waarom vind je ze te jong om op stap te gaan? Ik merk dat alle kinderen in de klas van mijn dochter het erg leuk vinden om op uitstapje te gaan, ze leren er ook veel van. Vorige week deden we een speurtocht in de natuur met de kinderen, dat was een paar km verderop. De kinderen hebben beestjes gevangen, planten bestudeerd, spelletjes gedaan enz.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2014 11:32

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ja voor Julian zou ik dat super vinden hoor Liadan, maar ik moet nog groeien denk ik in het moederschap want ik zou hem (hij is 16 maanden) echt niet willen toevertrouwen aan 4 juffen en 30 kinderen (ik noem maar iets). veel te bang dat hem wat overkomt, maar ze gaan dus vaak weg in de kleuterklas? Dear Lord. Ik moet me daar mentaal op voorbereiden. Heb nog 2,5 jaar.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 21 Mei 2014 11:35

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Oh dat snap ik heel goed. Daarom vind ik het ook fijn om te rijden, dan ben ik er ook nog zelf bij;-)
Maar ze gaan inderdaad regelmatig op uitstapje hier.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Mei 2014 11:35

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Het is meestal wel ruim van tevoren bekend en ze zijn altijd heel hard op zoek naar ouders die mee willen, dus als je het eng vindt kun je je aanmelden, dan ben je er zelf bij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Mei 2014 12:27

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ravi zijn school/opvang heeft zelf busjes. Het is verplicht om eem stoel mee te geven en deze zelf in de auto te zetten.
R. 2013
D. 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Mei 2014 14:40

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Daar heb je een goed punt! F gaat begin juni weg, maar ze mag van mij echt niet zonder stoeltje mee..
Van de week maar eens vragen hoe het geregeld is. Ik kan die dag alleen zelf niet rijden of ik moet wat verzetten.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 15:13

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -auto.html

http://autostoeltjes.veiligheid.nl/auto ... /wetgeving

Deze stuk stukken vond ik op de site van de Rijksoverheid.

Alles is verder goed gegaan vanmorgen en hij heeft t erg leuk gehad.

Ik vind het ook erg moeilijk om hem los te laten en ik vind de stap van peuterspeelzaal naar school ook echt enorm, en als ze vier zijn zijn ze ook gewoon nog erg klein.

In juni gaan ze op schoolreis, met de bus ruim 40 km verderop.. Ze gaan een tropical zoo bezoeken en daarbij is een binnenspeeltuin met zand en water. (Waarbij sommige stukken vrij diep) Heel flauw maar ik weet niet of ik dit wel zie zitten...
Wat is er mis met een schoolreisje meer in de buurt,bijv met een paardentram naar een speeltuin. :palm:
<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 15:20

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Het is dus niet verplicht nee, ze zouden zelfs los op de achterbank mogen indien er geen gordels zijn..

Pluis jij schrijft dat er geen drie zitjes in jullie auto passen en dus je oudste in de gordel mag, dit mag inderdaad, maar vind jij dit zelf een veilig gevoel?
<<

Anoniem103

Bericht 21 Mei 2014 15:25

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ik vind het niet flauw hoor dat je dat schoolreisje niet ziet zitten. Ik weet dat ze op de school van J. in september naar oud valkeveen zijn geweest. Als ze weer naar zoiets gaan in september mag hij niet mee. Ik vind hem nog veel te klein om daar met een groep heen te gaan met al dat water en dingen om op te klimmen wat hij eigenlijk nog niet kan. Ik ga die dag dan zelf wel iets leuks doen met hem.
<<

Anoniem121

Bericht 21 Mei 2014 15:58

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Annemijn schreef:Het is dus niet verplicht nee, ze zouden zelfs los op de achterbank mogen indien er geen gordels zijn..

Pluis jij schrijft dat er geen drie zitjes in jullie auto passen en dus je oudste in de gordel mag, dit mag inderdaad, maar vind jij dit zelf een veilig gevoel?


Hij is vrij lang en daardoor ook wat zwaarder dan kinderen van zijn leeftijd waardoor de gordel goed op z'n plek zit en qua gewicht bij een aanrijding gewoon z'n werk zou moeten doen. Misschien dat er ook wel smallere zitverhogers te koop zijn waardoor er met een gordelpuntverlenger alsnog 3 zitjes achterin kunnen, heb ik nog niet naar gekeken. De voorkeur is nog steeds een zitje maar wat niet gaat gaat niet. We hebben een vrij nieuwe auto van rond de 30.000 euro dus inruilen zie ik ook niet echt zitten :redface:

Het zal waarschijnlijk niet vaak voorkomen dat hij zonder zitje mee moet. Als m'n vriend niet mee is kan de airbag uit en mag de maxicosi of groep 1 autostoel ook voorin. Daardoor kunnen de andere twee gewoon op de achterbank in een stoel. Mochten we echt een keer met z'n allen verder weg gaan kunnen we ook altijd de auto van m'n vader lenen.

Edit: ik heb even zitten passen en meten maar als ik de stoel van de oudste in het midden zet, maxicosi en de groep 1 stoel een handdoek onder doe en de gordels vast laat zitten past het precies. Het zal wat behelpen worden :palm:
Laatst gewijzigd door Anoniem121 op 21 Mei 2014 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 21 Mei 2014 16:18

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ik geef altijd een verhoger mee, maar idd, het mag ook zonder. Ik moet ook heel erg mijn best doen om sven los te laten hoor. Het is nog zo'n ukkie, ik ben ook altijd bang dat ze hem kwijtraken ofzo. Ik rij wel eens mee als ze ergens heen gaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 21 Mei 2014 16:37

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Wij moeten altijd een zitverhoger meegeven als ze een uitstapje hebben.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Mei 2014 16:45

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Maar zijn jullie vanuit bijvoorbeeld het kinderdagverblijf niet gewend dat ze uitjes maken. Bij luuk doen ze dat af toe. Onlangs 2 keer naar de kinderboerderij. 1 keer in de plaats hierzelf dus dat is vlakbij, maar ook een keer naar een plaats verderop dat is een km of 8 denk ik. Heb daar eigenlijk helemaal geen moeite mee. Ze hebben hier in het busje autostoelen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 16:47

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Amber nee want mijn kinderen gingen en gaan nooit naar een opvang of oppas.. Ik werk op basis van een 0 uren contract en werk dus alleen als mijn man vrij is (avond en weekend) wij zijn dus alleen de Psz gewend (vanaf 2,5 jaar twee ochtenden in de week)
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 21 Mei 2014 16:52

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Logisch dan inderdaad.
Moet wel zeggen dat een groepje van het kinderdagverblijf natuurlijk wel anders is dan een grote groep enthausiaste basisschoolleerlingen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem97

Bericht 21 Mei 2014 17:19

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Annemijn, ik vind dat niet flauw hoor, S. gaat morgen ook niet mee op schoolreisje vond het te snel en te spannend allemaal voor hem.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Mei 2014 17:42

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Susan schreef:Volgens mij mogen kinderen bij incidenteel vervoer ook los op de achterbank, als je dat geen fijn idee vindt kun je natuurlijk zelf een stoelverhoger meegeven. Ik snap wel dat die ouders die rijden niet tig extra stoeltjes hebben.



Dit klopt inderdaad!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Mei 2014 18:52

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Lejow schreef:
Susan schreef:Volgens mij mogen kinderen bij incidenteel vervoer ook los op de achterbank, als je dat geen fijn idee vindt kun je natuurlijk zelf een stoelverhoger meegeven. Ik snap wel dat die ouders die rijden niet tig extra stoeltjes hebben.



Dit klopt inderdaad!


Inderdaad... Ik heb wel vaker gehoord dat als ouders willen dat hun kind in een stoel zit, ze dit zelf moeten regelen met de ouder die rijdt (en m dus eigenlijk zelf erin moeten zetten)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Mei 2014 21:06

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ik heb al een aantal keer gereden voor school.
Ik heb dan maar 1 stoel in de auto (die van zoon). Die zet ik dan op de voorstoel en op de achterbank zitten dan 2 kinderen los.
Tot nu toe hebben we alleen uitstapjes in dezelfde stad gehad. Dan rij je dus ook Max. 50 km.
Op de snelweg of 80 km weg zou ik het niet snel zien zitten.

Als er een keer een vriendje vanuit school mee gaat hier spelen zit die ook zonder stoel met alleen de gordel.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi, MissBitchy, Thunder