Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstapjes van school en het vervoer...

<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 21:11

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

En als jullie dan alleen de gordel gebruiken doen jullie dat gewoon om zoals ik bij jezelf? Of laat je hem onder je arm doorlopen?
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 21 Mei 2014 21:13

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Hier moeten alle kinderen hun eigen zitverhoger mee te nemen bij een uitstapje.
Ik heb ook wel eens gereden, en had voor de zekerheid zelfs een extra zitje mee (uit onze 2e auto gehaald), maar alle kinderen hadden zelf 1 mee.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 21 Mei 2014 21:33

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Pfff ik moet er nog niet aan denken dat mijn zoontje volgend jaar op schoolreisje gaat....
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem234

Bericht 21 Mei 2014 21:35

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Mijn dochter is vandaag naar een kinderboerderij 10 km verder op gegaan.
Ik heb er eigelijk niet zo bij stil gestaan.
Enige wat ik dacht als ze maar uitkijken met het busje.

Maar een schoolreisje 40 km verderop dat vind ik dan wel weer wat ver gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Mei 2014 00:54

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Mien schreef:Hier gaan de kinderen niet mee zonder stoeltje/verhoger.
Dit mag niet van school (en ik wil het zelf ook niet).


Hier hetzelfde.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

IceCream

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 33

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:34

Bericht 22 Mei 2014 09:50

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Bij mijn dochter op school gaan ze ook regelmatig ergens naartoe met de auto. De kinderen moeten dan altijd zelf stoelverhogers meenemen. Ik rijd zelf ook vrij regelmatig mee.
Ik heb bij de kruidvat laatst 2 extra stoelverhogers gekocht, zodat ik die altijd in de auto kan laten liggen voor als er vriendinnetjes mee gaan in de auto (is een 7zitter). Deze kan ik dus ook gebruiken als ik nu voor school moeten rijden.
Meisje 6 jaar
Jongen 4 jaar
Meisje 3 jaar
Meisje 0 jaar
<<

Anoniem 82

Bericht 22 Mei 2014 15:21

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ik weet nog niet hoe dat op de school van A zal gaan. Maar ik wil haar niet zonder stoelverhoger met iemand mee laten rijden. Eigenlijk wil ik sowieso liever zelf ook meerijden dan, dan weet ik wat er allemaal gebeurt en waar ze naartoe gaan. Al scheelt het dat de school van A niet zo enorm van de uitstapjes is. Ze doen wel dingen voor zover ik weet, maar een hoop in de buurt en ook niet snel kilometers ver met een bus (zoals een schoolreisje).
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 22 Mei 2014 19:57

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

toen ik A nog niet had stond ik daar als juf echt niet bij stil dat het voor ouders zo spannend kan zijn! ook over zitverhogers heb ik eigenlijk nooit na gedacht,al mochten ouders ze wel meegeven als ze dit wilden... Maar ik kan me ,nu als moeder zijnde ,er wel wat meer bij voorstellen!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 27 Mei 2014 09:13

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ik heb het net nagevraagd en de kinderen achterin gaan hier ook zonder stoeltje, voorin is zitverhoger verplicht.
Ik geef Femke iig wel haar stoel mee.
December 2009
juli 2012
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 09:55

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Het is idd zo dat bij uitstapjes kinderen niet perse in een zitje hoeven. Ik probeer natuurlijk wel altijd zoveel mogelijk zitjes te regelen maar dat houdt ook vaak in extra auto's. En ouders die kunnen rijden zijn soms al schaars. Wanneer ik te weinig zitjes heb gaan de kleinste kinderen in de zitjes en de grotere kinderen in de gordel.

Kinderen mogen bij mij eigenlijk niet voorin, eventueel alleen bij eigen ouders maar het liefste niet.
<<

Anoniem112

Bericht 27 Mei 2014 13:31

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Fiene schreef:Het is idd zo dat bij uitstapjes kinderen niet perse in een zitje hoeven. Ik probeer natuurlijk wel altijd zoveel mogelijk zitjes te regelen maar dat houdt ook vaak in extra auto's. En ouders die kunnen rijden zijn soms al schaars. Wanneer ik te weinig zitjes heb gaan de kleinste kinderen in de zitjes en de grotere kinderen in de gordel.

Kinderen mogen bij mij eigenlijk niet voorin, eventueel alleen bij eigen ouders maar het liefste niet.


Ik snap niet waarom je met zitjes meer auto's nodig hebt dan zonder zitjes? Je hebt toch maar drie gordels achterin, of je nu met of zonder zitje zit meer dan drie kunnen er vaak niet op 1 achterbank.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Mei 2014 13:34

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Annemijn schreef:
Fiene schreef:Het is idd zo dat bij uitstapjes kinderen niet perse in een zitje hoeven. Ik probeer natuurlijk wel altijd zoveel mogelijk zitjes te regelen maar dat houdt ook vaak in extra auto's. En ouders die kunnen rijden zijn soms al schaars. Wanneer ik te weinig zitjes heb gaan de kleinste kinderen in de zitjes en de grotere kinderen in de gordel.

Kinderen mogen bij mij eigenlijk niet voorin, eventueel alleen bij eigen ouders maar het liefste niet.


Ik snap niet waarom je met zitjes meer auto's nodig hebt dan zonder zitjes? Je hebt toch maar drie gordels achterin, of je nu met of zonder zitje zit meer dan drie kunnen er vaak niet op 1 achterbank.


in mijn auto heb ik 3 gordels achterin, maar er passen niet 3 stoeltjes achterin. 3 kleine kinderkontjes wel.
Dus als ik met stoeltjes moest doen, kan ik er maar 2 mee, zonder stoeltjes 3.
<<

Fiene

Bericht 27 Mei 2014 13:37

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Alibi schreef:
Annemijn schreef:
Fiene schreef:Het is idd zo dat bij uitstapjes kinderen niet perse in een zitje hoeven. Ik probeer natuurlijk wel altijd zoveel mogelijk zitjes te regelen maar dat houdt ook vaak in extra auto's. En ouders die kunnen rijden zijn soms al schaars. Wanneer ik te weinig zitjes heb gaan de kleinste kinderen in de zitjes en de grotere kinderen in de gordel.

Kinderen mogen bij mij eigenlijk niet voorin, eventueel alleen bij eigen ouders maar het liefste niet.


Ik snap niet waarom je met zitjes meer auto's nodig hebt dan zonder zitjes? Je hebt toch maar drie gordels achterin, of je nu met of zonder zitje zit meer dan drie kunnen er vaak niet op 1 achterbank.


in mijn auto heb ik 3 gordels achterin, maar er passen niet 3 stoeltjes achterin. 3 kleine kinderkontjes wel.
Dus als ik met stoeltjes moest doen, kan ik er maar 2 mee, zonder stoeltjes 3.



Dit bedoel ik idd, zitjes zijn breder en dan kunnen ouders slechts 2 kinderen meenemen.
<<

Anoniem112

Bericht 27 Mei 2014 13:42

Re: Uitstapjes van school en het vervoer...

Ja dat is waar ook, hahah wij hebben een auto waar wel drie stoeltjes met gemak op een rij passen dat ik vergeet dat dat niet over al zo is!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers