Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevallen op medische indicatie en eigen risico: update

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 21 Mei 2014 08:07

Bevallen op medische indicatie en eigen risico: update

Toen ik de laatste keer bij de verloskundige kwam bleek dat mijn vruchtwater bijna op was. Ben toen gelijke doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar ben ik onderzocht en gestript en mocht de volgende dag terugkomen om ingeleid te worden. Volgende dag inderdaad ingeleid. De gynaecoloog heeft de bevalling begeleid.

Nu krijg ik de rekening voor het eigen risico van 360,- ik dacht juist omdat ik op medische indicatie ben doorgestuurd en bevallen, alleen vergoed zou worden, ook het eigen risico. In 2011 was dit wel zo.
Ik mailen met de zorgverzekering blijkt dat de nota die het ziekenhuis heeft ingediend de volgende specificatie heeft: max 2 x poliklinische bezoeken voor advies bij zwangerschap.

Zou dit dus gaan om de dag voor de bevalling, toen ik werd doorgestuurd door de verloskundige naar het ziekenhuis?

Nog meer meiden belast voor het eigen risico?

Op zich is die 360,- natuurlijke niets als je bedenkt wat er allemaal wel betaald is, maar is toch best even slikken dat dit bedrag volgende week afgeschreven gaat worden.
Laatst gewijzigd door Chipa op 03 Jun 2014 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Mei 2014 08:10

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Wij waren ook snel door ons eigen risico heen voor 2 keer 5 minuten bij de gyn. En beide eigen risico's. We zijn daarom ook gestopt met de mmm omdat we anders in januari alweer dat bedrag kwijt zouden zijn.
Dit mogen ze idd vragen en is in elk ziekenhuis standaard. Mijn man is er nog achter aan geweest want voor 2 keer 5 minuten is dit wel erg makkelijk geld verdienen. Maar helaas het mag gewoon.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 21 Mei 2014 08:16

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Dat is dan ook versoberd. Toen ik in 2010 in de mmm zat heeft het me nooit wat gekost. Ook mijn man niet, maar die is dan ook nooit ingeschreven bij de gyn. Dat wilde ze toen wel maar wij begonnen toen gelijk te sputteren dat het probleem bij mij lag dus dat we niets ook mijn man als patiënt gingen inschrijven. Daarmee ging de gyn toen akkoord.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Mei 2014 08:21

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Toen wij in 2010/2011 in de mmm zaten heeft het ons idd ook weinig gekost. Maar de laatste jaren is je eigen risico gewoon erg omhoog gegaan. Nu wouden wij er heus wel voor betalen hoor dat is het hem niet, maar het bedrag met de hoeveel tijd wat je er voor krijgt klopt niet. En dan is het alleen maar een gesprek geweest met een staigiair! De gyn zelf hebben we 1 minuut gezien. Als het nu echo's waren of bloedonderzoek etc dan snapte ik het wel.

Mijn man moest wel mee, zelfs nu voor de tweede keer terwijl alles daar al wel bekend was. Procedure in ons ziekenhuis.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Mei 2014 08:49

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben in 2010 en in 2011 bevallen in het ziekenhuis. Beide met medische indicatie. In twee verschillende ziekenhuizen.
Maar ik heb beide keren niets hoeven te betalen.
De totale rekening van de laatste bevalling kwam wel eerst bij ons.
Ik ben in december bevallen en zaten we bij de ene zorgverzekeraar en ten tijde van de factuur waten we al overgestapt.
De rekening was iets van 6000.- Ik schrok me helemaal wild joh.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 21 Mei 2014 09:40

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

In 2010 heb ook geen kosten gehad toen ik in ziekenhuis bevallen was.

In 2013 een curretage gehad ook geen rekening gehad.

Maar volgend mij ligt het er ook aan hoe het ziekenhuis het factureerd.

Want over de curretage had ik gemail en volgens de zorgverzekering moest ik mijn eigen risico betalen. Maar in mijn overzicht staat de rekening van het ziekenhuis al in, en ik hoef niks te betalen.
<<

Anoniem113

Bericht 21 Mei 2014 10:56

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik moest na de thuisbevalling naar het ziekenhuis om gehecht te worden onder narcose. Ik werd met de ambu opgehaald en kreeg toen ook fijn mijn eigen risico voor het ambulanceritje.... Had ik dag geweten dan waren we zelf wel met de auto gegaan.
<<

Patsy

Bericht 21 Mei 2014 11:06

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben in februari bevallen met medische indicatie, ik heb even in mijn declaratieoverzicht gekeken. Bij mij is alles vergoedt en is er niks van mijn eigen risico afgegaan.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 21 Mei 2014 11:31

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik weet niet hoe de regelingen nu zijn, maar ik heb toen geen eigen risico hoeven betalen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Mei 2014 11:36

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik heb 2 maal een keizersnee gehad maar nooit iets betaald.
M:21072011
J :08012014
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 21 Mei 2014 11:42

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben met de 30 weken naar de gyneacoloog overgedragen met medische indicatie, en geen rekening oid gezien
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 21 Mei 2014 12:02

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik heb volgens mij alleen een rekening gezien van de vruchtwaterpunctie en urineonderzoeken.
Kan trouwens best wezen dat ik al door mijn eigen risico heen zat toen ik bij de gyn terecht kwam. Dit was in 2012
December 2009
juli 2012
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 21 Mei 2014 13:00

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben met 37 weken in het ziekenhuis geweest ivm verhoogde bloeddruk en daarvoor hebben we idd ons eiven risico moeten betalen. Dus ik denk dat je idd omdat je doorgestuurd was moet betalen. Is idd zuur als je ineens zo'n rekening krijgt waar je niet op had gerekend
14-01-2011
01-04-2013
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 21 Mei 2014 13:05

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik heb ook sterk het idee dat het hem zit in de dag voor de bevalling. Toen 45 minuten aan de ctg gelegen en even getript. De bevalling zelf is denk ik wel vrij van het eigen risico. Heb er maar even een mailtje aan gewaagd richting het ziekenhuis. Dan weten we zeker waar het in zit.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Mei 2014 13:31

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben vorig jaar bevallen en heb meerdere weken in het ziekenhuis gelegen, maar geen rekening van de bevalling gehad! OOK geen eigen risico.

edit: ik ben toen ook doorgestuurd geweest CTG/bloedonderzoek etc. Volgens mij moest ik alleen 10,- eigen risico betalen voor het bloedonderzoek.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 21 Mei 2014 13:38

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik heb verschillende groeiecho's gehad en gesprekken met de gyn daarover. En later met medische indicatie bevallen.
Maar heb hier nog geen factuur van gezien.

Maar misschien komt dat nog. We kregen 2 weken geleden pad de factuur van de Nekplooimeting
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 21 Mei 2014 13:49

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben in 2010 en 2012 bevallen in t ziekenhuis onder een medische indicatie en nooit iets moeten betalen...ook geen eigen risico
Bij beide heb ik de dagen ervoor in het ziekenhuis geweest voor ctg en consult gyn en bij de jongste ben ik twee dagen voor de bevalling zelfs opgenomen geweest.
Oh en bij de oudste heb ik voordat ik zwanger raakte zelfs een aantal bezoeken gehad bij de gyneacoloog.
<<

Anoniem73

Bericht 21 Mei 2014 14:01

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Het zal allemaal wel veranderd zijn!

Toen ik in 2010 bij de gym ben geweest en ben bevallen op medische indicatie heb ik ook niks hoeven te betalen aan eigen risico.
<<

Juutje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 104

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 22 Mei 2014 06:07

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

bij mij hadden ze mijn bevalling in rekening gebracht (nou ja het eigen risico moest ik dus betalen) ik heb er achter aan gebeld en het was een foutje, verloskundigezorg (bij verloskundige of gynaecoloog) is (bij mijn verzekering) vrij van eigen risico
ik schrok trouwens echt van het bedrag van een poliklinische bevalling
Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 22 Mei 2014 07:11

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

In 2010 ook niks zelf betaald.
<<

Anoniem133

Bericht 22 Mei 2014 07:44

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Ik ben in 2010 en 2011 in het ziekenhuis bevallen, bij de een vrij lang na de bevalling in het ziekenhuis verbleven, bij de ander een hele poos ervoor. Ik heb hier niets voor hoeven te betalen, maar ik heb toen wel opgezocht hoeveel het gekost heeft en daar ben ik echt van geschrokken, wat een bedragen.
<<

Shadow

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:10

Bericht 22 Mei 2014 22:00

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Hierin. 2012 bevallen op medische indicatie. Ik kreeg hiervan eind 2013 de rekening van het eigen risico van de zorgverzekering, ik heb gebeld en gaf aan dat ik op medische indicatie in het ziekenhuis ben bevallen en dacht dat dit buiten eigen risico viel. Dat was ook zo en bleek indérdaad een fout te zijn.

Dacht trouwens dat alle dingen rondom bevalling en zwangerschap buiten eigen risico vielen.?( behalve evt ambulance vervoer)
Ik heb vorige zwangerschap ook een ctg gehad en echo in het ziekenhuis vanwege verminderde beweging maar nooit een rekening gezien hiervan
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 03 Jun 2014 14:21

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico

Even een update: het ziekenhuis heeft de nota onterecht ingediend als niet medisch bij de verzekering. Met een verklaring van de verloskundige gaan ze het omzetten naar medisch en hoef ik dus niet het eigen risico te betalen :smile:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Jun 2014 15:20

Re: Bevallen op medische indicatie en eigen risico: update

wat fijn! leek me ook al niet kloppen

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers