Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ereader

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Mei 2014 22:32

Ereader

Ik ben aan het twijfelen of ik een E-reader ga aanschaffen. Ik lees graag en veel, maar ben die tochtjes naar de winkel/bib en het bijkomend gesleur met boeken een beetje beu. Ik heb ook een tablet, ik vraag me af of het 'nodig' is een E-reader aan te schaffen; enfin, wat zijn jullie ervaringen? Zijn er duidelijke verschillen tussen een E-reader en tablet, of is het verschil zo klein dat ik ook prima zit bij mijn tablet?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 21 Mei 2014 07:00

Re: Ereader

Als ik jou was zou ik het gewoon een tijdje uitproberen op mijn tablet. Dan merk je snel genoeg of het digitaal lezen je bevalt en of je toch liever een aparte eerder er bij hebt of dat de tablet voldoet.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Mei 2014 07:12

Re: Ereader

Mijn e-reader is echt een van de beste aanschaffen ooit! Ik vind het zo fijn lezen, veel lekkerder als een gewoon boek.

Op de tablet lees ik niet fijn, ik vind die verlichting te onrustig aan m'n ogen.
<<

Anoniem122

Bericht 21 Mei 2014 07:44

Re: Ereader

Het grootste voordeel van een Ereader tov een tablet is dat je met een Ereader gewoon in de felle zon kan lezen. Terwijl een tablet (net als telefoon) onleesbaar wordt. Dus in de zomer is dat wel ideaal!
<<

Anoniem331

Bericht 21 Mei 2014 08:04

Re: Ereader

Ik vind mijn ereader ideaal. Inderdaad kun je er mee in de zon zitten, en toch nog alles lezen. De batterij gaat echt super lang mee, en dat vind ik ook wel een voordeel. Ik heb hem nu anderhalf jaar, en al 39 boeken erop gelezen, in totaal 208 uur, volgens mijn nieuwe update.
Voordeel vind ik ook dat wanneer ik hem aansluit op de computer, het erg makkelijk is om er iets af te halen en op te zetten, omdat het alleen maar boeken zijn, en niet, net als op een telefoon/tablet, allerlei andere bestanden door moet.

Ik heb trouwens een KOBO.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Mei 2014 12:37

Re: Ereader

ik vind hem ideaal. Heb sinds kort weer 1 en miste hem echt. Had toen boeken op de ipad maar leest niet fijn

heb een kobo
Afbeelding
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 21 Mei 2014 12:52

Re: Ereader

Ik lees nu nog op mijn ipad maar buiten kan ik niet lezen en dat vind ik toch wel erg vervelend. Heb van t weekend van een vriendin de ereader gezien en dat lijkt me toch wel ideaal. Niet zo groot en zwaar als en tablet en rustig aan de ogen en het buiten kunnen lezen. Nu nog even kijken welke ik wil kopen. ( voor de dames met een kobo, bevalt deze en welke hebben jullie?)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Mei 2014 13:30

Re: Ereader

mijn kobo bevalt goed. Had eerst de gewone maar nu 1 met een lampje erin. De aura hd. Vind het een fijne en gebruiksvriendelijke reader
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 21 Mei 2014 20:20

Re: Ereader

Ik ben een paar maanden geleden ook gezwicht voor een e-reader. Ik lees ook heel veel. Ik kocht veel boeken en was een vaste klant bij de bieb, maar sinds ik een e-reader heb, heb ik geen papieren boek meer gekocht en geen boek meer geleend bij de bibliotheek.
Ik vind het ideaal. Wij hebben ook een tablet, maar op een e-reader leest het toch 100 x fijner.
Ik heb een Sony E-reader PRS T-2. Er zit geen verlichting bij, waardoor ik dus niet in het donker kan lezen, maar een klein lampje van de Xenos dat ik aan de hoes van mijn e-reader kan klemmen biedt voor mij uitkomst.
De batterij gaat heel lang mee. Ik heb 'm nu 3 maanden en kortgeleden pas voor het eerst opgeladen, terwijl ik toch wel regelmatig op de e-reader lees.

En, ook niet onbelangrijk, heb ik het geluk gehad een supergroot e-boekenbestand over te kunnen nemen van een collega. Ik ben daar voorlopig mee zoet zodat ik geen e-books hoef te kopen.
Want dat valt me dus wel tegen, dat e-books gewoon net zo duur zijn als gewone boeken. Tenminste, als je de nieuwste wilt kopen.

Overall zeg ik: doen, je krijgt er geen spijt van.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 21 Mei 2014 20:58

Re: Ereader

Zoals Jans zegt beste aanschaf ooit! Ik lees heel veel, en heb geen last van vermoeide ogen doordat een goede ereader eInk heeft. Hierdoor leest het als echt inkt.
De batterij gaat lang mee, en hij is super licht.

ik hen een kobo Glow
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 00:22

Re: Ereader

Ik heb eerst een jaartje op mijn iPad mini gelezen. Zette de bladzijden dan gewoon op zwart en het licht minder fel, was prima te doen.

Maar heb nu toch een e-reader, de Kobo glow HD. Hier zit ook licht in, dat was één van mijn vereisten. Het is wel rustiger aan je ogen inderdaad en je kunt er gewoon mee in de zon lezen. Wat ik ook leuk vind is de statistieken, hoe lang ik over één boek heb gedaan bijvoorbeeld en hoe lang een gemiddelde leessessie van mij duurt.
<<

Patsy

Bericht 22 Mei 2014 08:14

Re: Ereader

Ik lees op mijn tablet en zet hem dan ook op zwart, dat wil prima. Ik heb een 7 inch tablet dus die is wel lekker handzaam. Maar ik geloof direct dat een ereader net even wat fijner leest, zeker buiten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Mei 2014 08:34

Re: Ereader

Ik heb ook een Kobo en ben er ook heel erg blij mee! Hij is licht en vrij klein, waardoor ik hem prima elke dag mee kan nemen voor in de trein. In het zonlicht leest het inderdaad ook relaxed!

Toen ik hem kocht waren de versies met licht in de rand net nieuw en een stuk duurder, ik heb dat toen niet gedaan omdat ik bij een boek ook nooit een geïntegreerd lampje heb gemist :palm: . Maar achteraf heb ik toch een beetje spijt, want hoe leuk zou het zijn om in het donker te kunnen lezen zonder mijn vriend wakker te maken met het aandoen van een lamp!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 22 Mei 2014 09:49

Re: Ereader

Zwilling schreef:Zoals Jans zegt beste aanschaf ooit! Ik lees heel veel, en heb geen last van vermoeide ogen doordat een goede ereader eInk heeft. Hierdoor leest het als echt inkt.
De batterij gaat lang mee, en hij is super licht.

ik hen een kobo Glow


Hier kan ik me helemaal bij aansluiten, beste koop ooit inderdaad! Heb ook de Kobo Glo.
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 22 Mei 2014 13:19

Re: Ereader

Sterre schreef:Ik heb ook een Kobo en ben er ook heel erg blij mee! Hij is licht en vrij klein, waardoor ik hem prima elke dag mee kan nemen voor in de trein. In het zonlicht leest het inderdaad ook relaxed!

Toen ik hem kocht waren de versies met licht in de rand net nieuw en een stuk duurder, ik heb dat toen niet gedaan omdat ik bij een boek ook nooit een geïntegreerd lampje heb gemist :palm: . Maar achteraf heb ik toch een beetje spijt, want hoe leuk zou het zijn om in het donker te kunnen lezen zonder mijn vriend wakker te maken met het aandoen van een lamp!

Haha ja dat Sterre! Nooit meer gezeur! Kun je niet zo'n klein lampje voor eraan kopen? Is toch minder licht dan een nachtlampje.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 22 Mei 2014 22:00

Re: Ereader

Jans schreef:Mijn e-reader is echt een van de beste aanschaffen ooit! Ik vind het zo fijn lezen, veel lekkerder als een gewoon boek.

Op de tablet lees ik niet fijn, ik vind die verlichting te onrustig aan m'n ogen.


Hier sluit ik me bij aan.
Ik heb een Sony T3
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Mei 2014 06:00

Re: Ereader

Ik ga er volgende maand ééntje aanschaffen. Bedankt voor jullie ervaringen.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers