Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuinset of loungeset?

<<

Anoniem186

Bericht 21 Apr 2014 22:10

Loungeset of niet?

We willen voor in de tuin nieuwe stoelen en een tafel hebben. Ik wilde in eerste instantie een gewone tafel met standenstoelen, maar nu twijfel ik of een loungeset misschien toch leuker is.

Wat hebben jullie in de tuin? En wat zijn de voor en nadelen?

Het wordt overigens 1 van de 2. We hebben geen ruimte om het allebei neer te zetten.
<<

Anoniem253

Bericht 21 Apr 2014 22:13

Re: Loungeset of niet?

Wij hebben een loungeset en wil niet meer zonder. Echt heerlijk! In de zomer bbq-en wij regelmatig en dat is goed te doen met een bord op je schoot ;).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Apr 2014 22:16

Re: Loungeset of niet?

Als jullie van de zomer veel buiten willen eten lijkt mij een tafel met stoelen een logischer keuze. Rustiger voor de kinderen.
Een loungeset is toch voor kinderen onrustiger met eten. Ik zie dat bij mijn oudes thuis. Als alle klein kinderen er zijn is het rustiger voor ze om aan tafel te zitten. Zitten ze op de loungeset dan zijn ze toch aan het draaien tijdens het eten. Stil zitten is dan helemaal moelijk voor ze.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem75

Bericht 21 Apr 2014 22:21

Re: Loungeset of niet?

Als ik moest kiezen zou ik toch voor een gewone tafel met stoelen gaan. Hier wordt in de zomer altijd buiten gegeten en dan vind ik een gewone set toch praktischer. Ook vind ik het fijner zitten als je een lange avond bezoek hebt.
<<

Anoniem121

Bericht 21 Apr 2014 22:24

Re: Loungeset of niet?

De lounge set hebben wij na 1 jaar weggegeven. Wij vonden het met eten helemaal niks en het nam best veel ruimte in. Vooral het gesleep met kussens en de opslag daarvan vond ik echt heel vervelend.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 21 Apr 2014 22:24

Re: Loungeset of niet?

Zeker weten de loungeset. Ik hou niet zo van buiten eten. Ik mis de loungeset ook heel erg bij mijn vriend. Het is een soort van bank maar dan in je tuin. En een gewone set zit toch minder lekker.
2015 💙
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 21 Apr 2014 22:25

Re: Loungeset of niet?

Wij hebben een tafel met vier standen stoelen en n IKEA kinderstoel, kunnen we lekker buiten eten. Daarnaast hebben we een ligbed een een tweezit lounge bank. Maar als ik moest kiezen bleef de tafel
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2014 22:59

Re: Loungeset of niet?

Lounge set. Wij eten in de zomer ook altijd buiten gewoon bord op schoot. Nu hebben we wel een hogere tafel bij
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 21 Apr 2014 23:54

Re: Loungeset of niet?

Een lounge set vind ik ook heerlijk maar nu met M. vind ik een tafel met stoelen veel makkelijker en inderdaad rustiger eten.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem61

Bericht 22 Apr 2014 07:44

Re: Loungeset of niet?

Wij hebben beide. De loungeset is niet super praktisch met 2 kleine kinderen en wij zullen daar ook niet aan eten.

De gewone set is voor het eten en spelletjes spelen veel handiger.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Apr 2014 08:00

Re: Loungeset of niet?

Ik hou persoonlijk helemaal niet van loungesets, dat is echt helemaal niet mijn smaak en zou er dus nooit voor kiezen. Wij hebben een grote lompe steigerhouten tafel en daar een ratjetoe aan stoelen omheen; handig om buiten te eten en ik vind het mooier.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Apr 2014 09:03

Re: Loungeset of niet?

Als je geen plaats hebt voor beide zou ik persoonlijk voor een normale tafel gaan met goede stoelen die lekker zitten. Vooral omdat je kinderen hebt, of jullie moeten niet buiten willen eten?

Wij hebben beide. Eten doen we aan de normale tafel en gewoon lekker zitten met een drankje of een boek lezen of achter de laptop/tablet doen we op de loungeset. Wij hebben er een met dikke kussens, dat wilde ik graag zodat het ook echt lekker zit. Nadeel is wel het gesleep en gesjouw met kussens inderdaad. Steeds weer opbergen en neemt een heleboel ruimte in beslag. Als ik bijvoorbeeld na een werkdag thuis kom en ik zal wel buiten willen zitten, en ik denk aan de kussens, dan denk ik vaak al laat maar. Ik haal ze alleen tevoorschijn als we een hele dag gebruik van kunnen maken of de voorspelling zo is dat het ook meerdere dagen lekker weer blijft.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Apr 2014 09:20

Re: Loungeset of niet?

Ik zit ook te twijfelen want het liefste wil ik beide maar ik wil ook nog een speeltoestel, een mooie bbq, een hangmat, gras enzovoorts... Kortom: ook een te kleine tuin voor al die dingen. Nu heb ik deze set gezien:

http://www.blokker.nl/nl/blknl/tuin/tuincatalogus-2014/lounge-dining-set-marbella

(krijg geen plaatje geplakt :12: )

Dus die wil binnenkort even bekijken.
<<

Anoniem85

Bericht 22 Apr 2014 09:22

Re: Loungeset of niet?

ooh Milady dat is wel een mooi compromis tussen een eettafel en loungeset, 2 in 1 :)
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 22 Apr 2014 10:09

Re: Loungeset of niet?

Ik zou kiezen voor een gewone set, zodat je er ook aan kan eten.
Daarnaast zou ik geen zin hebben in het gesjouw met de kussens telkens.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Apr 2014 10:11

Re: Loungeset of niet?

Wij zijn niet zulke buiteneters, dus dat zou voor mij geen probleem zijn. Daarnaast zit zoon nog een tijd in de kinderstoel en mijn dochter kan ook prima aan een lage tafel eten.
Ik wilde sowieso geen grote tafel. Als we een tafel met standenstoelen zouden nemen dan mag de tafel max. 100x100 zijn. We hadden hiervoor een grote tafel, maar ik vind dat zo onhandig.

Ik heb nu steigerhouten loungesets zitten bekijken. Deze vind ik bijvoorbeeld erg mooi:

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Apr 2014 12:55

Re: Loungeset of niet?

Mijn ouders hebben deze box in de tuin staan. Daar staat ie helemaal niet in de weg en het scheelt behoorlijk slepen. De kussens zien er ook na de winter nog prima uit. Alle kussens van de bank en de stoel passen er makkelijk in, naast de kussens van de standenstoelen en de Fatboy.

http://www.wehkamp.nl/tuin-klussen/tuin ... Informatie
2015 💙
<<

Anoniem61

Bericht 22 Apr 2014 16:37

Re: Loungeset of niet?

Wij wilden in eerste instantie ook een steigerhouten lounge set maar ben blij dat we het niet gedaan hebben. Hebben nu een set van wicker wel in hout kleur. Voordeel hiervan is dat het lichtgewicht is, de set compleet is incl kussens en dat het onderhoudsvrij is.

De bank die wij van steigerhout wilden was incl tafel- hocker 500euro exclusief kussens. Dan zou je nog kussens erbij moeten kopen die precies het juiste formaat zijn of ze ergens op maat laten maken. Kosten varieren dan denk ik tussen de 200 en 400 euro. Nu waren we voor 675euro klaar.

Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 22 Apr 2014 20:27

Re: Loungeset of niet?

Wij hebben vorige week een Lounge Dining set besteld.
Dit omdat wij ook graag buiten eten, maar wel het comfort van een Lounge set willen.
Helaas hebben we hem wegens omstandigheden moeten annuleren, we hopen hem snel alsnog te kunnen bestellen!
Afbeelding
December 2009
juli 2012
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Apr 2014 18:46

Re: Loungeset of niet?

Wij hebben beide.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 20 Mei 2014 20:36

Tuinset of loungeset?

Hoiii,

Ik heb even jullie advies nodig :)!
Mijn vriend en ik zijn sinds kort verhuisd en er ontbreekt nog een tuinset in onze tuin..maar kiezen we voor een tuinset? Of een loungeset? Beide hebben voor- en nadelen en vriendlief vindt een loungeset leuker en ik? Ik twijfel ontzettend! Het lukt mij niet om een plaatje te krijgen via mijn ipad dus daarom even twee linkjes :)

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://images2.images-speurders.nl/images/14/1400/140071892_1_big.jpg&imgrefurl=http://www.speurders.nl/overzicht/woninginrichting/banken/tuinset-seattle-140071892.html&h=400&w=400&tbnid=G3ClpCgq9Sli1M:&zoom=1&docid=wyydULa-juRnJM&hl=nl&ei=sJ97U6O7BMGg0QWbkYCgDw&tbm=isch&client=safari&ved=0CDgQMygAMAA

http://tuin-fun.nl/winkel/allibert-merano-loungeset/
Wat als het lukt
<<

Loenatik

Noob

Berichten: 164

Geregistreerd: 14 Sep 2013 10:14

Bericht 20 Mei 2014 20:48

Re: Tuinset of loungeset?

Ik zou persoonlijk eerder een tuinset kopen, gewoon praktisch met eten enzo.
Maar vind wel de loungeset leuker op plaatje als de tuinset.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 20 Mei 2014 20:49

Re: Tuinset of loungeset?

Als ik zou moeten kiezen tussen deze twee sets, ga ik voor de gewone tuinset. De loungeset vind ik wat gewoontjes en niet heel erg mooi; de gewone tuinset vind ik prachtig!!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 20 Mei 2014 20:52

Re: Tuinset of loungeset?

Ja naar mijn idee is een loungeset 'gezelliger' maar deze tuinset vind ik supermooi en is,wat jullie ook zeggen,praktischer met eten bijv...
Wat als het lukt
<<

Anoniem313

Bericht 20 Mei 2014 21:28

Re: Tuinset of loungeset?

Misschien helpt dit topic je ook nog verder:
loungeset-of-niet-t8684.html
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers