Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je ermee?

<<

Anoniem286

Bericht 20 Mei 2014 17:47

Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je ermee?

S. Bonkt tegenwoordig met haar hoofd oo de grond als iets haar niet zint, bijv als we ophouden met stapjes lopen oefenen of dat we even weglopen ipv met haar te spelen. Dit doet ze echt hard, zowl bunnen op het kleed maar ook buiten op de stenen. Dit wordt natuurlijk enorm hard huilen. Nu negeren wij het maar ze doet het dan rustig nog 2-3x terwijl ze tussendoor kijkt of je het wel ziet. Tot blauwe plekken aan toe. Ze slaat zichzelf ook op het hoofd en trekt aan haar haartjes. Ik hoor overal dat negeren het beste ks, maar het is soms er zielig, het gaat zo hard.
Hoe gingen jullie ermee om en hoe snel ging het over?
<<

Anoniem103

Bericht 20 Mei 2014 18:24

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

Ja meestal deed ze dat als ze echt driftig was. Dan bonkte ze met haar hoofd, liet zich achterover vallen en bonkte met haar vuistjes op de grond of iets anders wat in de buurt was. Ik hield haar dan vast op schoot omdat ik niet wilde dat ze zich pijn deed. Dan probeerde ik haar te troosten maar gaf haar niet haar zin. Het heeft een tijd geduurd maar toen ze zichzelf wat beter duidelijk kon maken op andere manieren ging het vanzelf over.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 20 Mei 2014 18:53

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

N deed dat ook, T heeft breath holding spells uit frustratie. Ik negeer het niet, ik snap de frustratie vaak ook wel. Niet kunnen praten, wel veel willen wat vaak (nog) niet lukt. Ik probeer de situatie te verwoorden en troost (-te) hem.
Mother of 3 adorable children
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Mei 2014 19:23

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

Ik wacht een paar tellen en pak hem dan op. Hij doet het als hij iets niet mag, gewoon frustratie dus.
R. 2013
D. 2016
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 20 Mei 2014 19:44

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

Mijn oudste deed het. Hij had zelfs regelmatig een blauwe plek op zij voorhoofd, vreselijk! Ik heb vanalles geprobeerd, boos worden, negeren, troosten, maar niets hielp. Uiteindelijk ging het over toen hij beter ging praten.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Mei 2014 21:32

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

Ik deed mijn hand tussen zijn hoofd en de grond of de muur. Of een kussen of iets anders zachts.

Edit: never mind, lees met mijn ogen dicht ofzo..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem286

Bericht 21 Mei 2014 07:58

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

FIjn dat er herkenning is, ik was een beetje bang dat het afwijkend gedrag is (beb het bij neefjes en nichtjes etc nooit gezien). Ik heb het met mijn man erover gehad dat we haar inderdaad nu oppakken en tegenhouden (zodat ze zichzelf niet meer pijn kan doen) maar haar niet haar zin geven. Dat negeren voelde echt niet goed, dan is dit beter.
Bedankt!
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2014 08:24

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

Nou, ik vind t wel naar gedrag, dus ik snap dat je het natuurlijk vreselijk vindt! Ik hoop dat het snel overwaait. Julian doet dit niet, maar die kan vrij goed praten!
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2014 08:29

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

O, ja ik negeer Julian nooit. Als hij vreselijk driftig is, mag dat maar ik negeer hem niet. Ik zou zelf ook als ik zo verdrietig zou zijn gehoord willen worden.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Mei 2014 08:58

Re: Hoofdbonken, doet/deed jouw kind het? En wat deed je erm

Ik ben het met je eens wat dat negeren betreft hoor Chiq, het voelde ook echt heel erg slecht. Fijn dat Julian zich zo goed kan uitten, hopelijk gaat dat met Stel.la ook snel. Ze kan inmiddels al best wat woordjes.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers