Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 25 Mei 2014 12:21

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

@pompoen ik vind het eigenlijk heel waardevol dat je reageert in dit topic :)

Natuurlijk kunnen we allemaal wel onhebbelijkheden bedenken bij onze vriend/man, maar waar hebben we het eigenlijk over.. we hebben ze nog en daar mogen we al lang blij mee zijn (wat we denk ik ook allemaal wel zijn, maar toch) .... Ik denk dat je iemand langer of altijd moet missen dat je er achter komt dat dat iemand maakt tot wie die persoon is en dat dat inderdaad, zoals jij beschrijft, dingen zijn die je gaat missen :)

Dit is niet bedoeld als kritiek op anderen, natuurlijk kan ik ook dingen bedenken bij mijn vriend.. was gewoon even een soort eye opener ofzo :)

Vond jouw reactie heel mooi om te lezen, net als je blogs. Pompoen :)
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem44

Bericht 25 Mei 2014 14:50

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Mooi bericht, Pompoen. Ik heb expres niet gereageerd op dit topic, omdat ik hetzelfde voel voor mijn man, als wat jij voelt/voelde voor je man. Natuurlijk stoor je je wel eens ergens aan, maar tegelijkertijd begin ik de laatste jaren te voelen dat ik ook júist hou van zijn onhebbelijkheden. Misschien moet je daarvoor eerst wat langer bij elkaar zijn.
<<

Anoniem260

Bericht 26 Mei 2014 12:00

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

-ED- schreef:Mooi bericht, Pompoen. Ik heb expres niet gereageerd op dit topic, omdat ik hetzelfde voel voor mijn man, als wat jij voelt/voelde voor je man. Natuurlijk stoor je je wel eens ergens aan, maar tegelijkertijd begin ik de laatste jaren te voelen dat ik ook júist hou van zijn onhebbelijkheden. Misschien moet je daarvoor eerst wat langer bij elkaar zijn.



Of je durft júist als je langer bij elkaar bent, te mopperen op elkaars 'onhebbelijkheden' omdat je weet dat je eerlijk tegen elkaar kunt zijn en kunt uitspreken wat je 'minder leuk' vindt aan elkaar, zonder dat dat negatieve gevolgen heeft voor je relatie.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 27 Mei 2014 11:06

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Hij mag van mij wel minder nuchter zijn/worden. Qua uiterlijk mag zijn buikje wel weg, alhoewel het ook wel iets heeft. :)
Afbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 27 Mei 2014 12:22

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Jerry schreef:
-ED- schreef:Mooi bericht, Pompoen. Ik heb expres niet gereageerd op dit topic, omdat ik hetzelfde voel voor mijn man, als wat jij voelt/voelde voor je man. Natuurlijk stoor je je wel eens ergens aan, maar tegelijkertijd begin ik de laatste jaren te voelen dat ik ook júist hou van zijn onhebbelijkheden. Misschien moet je daarvoor eerst wat langer bij elkaar zijn.



Of je durft júist als je langer bij elkaar bent, te mopperen op elkaars 'onhebbelijkheden' omdat je weet dat je eerlijk tegen elkaar kunt zijn en kunt uitspreken wat je 'minder leuk' vindt aan elkaar, zonder dat dat negatieve gevolgen heeft voor je relatie.

Ik durf best iets te zeggen hoor, over de dingen die me tegenstaan. Dat noem ik geen mopperen, maar gewoon open en eerlijke communicatie. Alleen ik heb steeds minder de behoefte om er iets over te zeggen, omdat sommige dingen nu eenmaal zijn, zoals ze zijn. Ik heb niet de illusie dat ik mijn man kan veranderen en dat wil ik ook helemaal niet. Ieder mens heeft zo zijn onhebbelijkheden, maar zoals ik dus zei, ik ben gaan houden van alles aan hem. Dus niet alleen van zijn lieve, leuke, grappige eigenschappen, maar ook van zijn eigenaardigheden.
<<

Anoniem97

Bericht 27 Mei 2014 12:55

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Niet echt een groot ding maar vind het wel jammer dat hij al kaal aan t worden is dus haar zou iets zijn wat ik dan zou veranderen. Maar goed dat is ook iets wat niet veranderd kan worden en hij heeft de pech dat hij de genen heeft gekregen van zijn vader ;)
<<

Anoniem260

Bericht 27 Mei 2014 19:39

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

-ED- schreef:
Jerry schreef:
-ED- schreef:Mooi bericht, Pompoen. Ik heb expres niet gereageerd op dit topic, omdat ik hetzelfde voel voor mijn man, als wat jij voelt/voelde voor je man. Natuurlijk stoor je je wel eens ergens aan, maar tegelijkertijd begin ik de laatste jaren te voelen dat ik ook júist hou van zijn onhebbelijkheden. Misschien moet je daarvoor eerst wat langer bij elkaar zijn.



Of je durft júist als je langer bij elkaar bent, te mopperen op elkaars 'onhebbelijkheden' omdat je weet dat je eerlijk tegen elkaar kunt zijn en kunt uitspreken wat je 'minder leuk' vindt aan elkaar, zonder dat dat negatieve gevolgen heeft voor je relatie.

Ik durf best iets te zeggen hoor, over de dingen die me tegenstaan. Dat noem ik geen mopperen, maar gewoon open en eerlijke communicatie. Alleen ik heb steeds minder de behoefte om er iets over te zeggen, omdat sommige dingen nu eenmaal zijn, zoals ze zijn. Ik heb niet de illusie dat ik mijn man kan veranderen en dat wil ik ook helemaal niet. Ieder mens heeft zo zijn onhebbelijkheden, maar zoals ik dus zei, ik ben gaan houden van alles aan hem. Dus niet alleen van zijn lieve, leuke, grappige eigenschappen, maar ook van zijn eigenaardigheden.


Ik ben benieuwd of ik ooit van zijn sokken door het hele huis en een week-lang-sportwas-in-een-tas- ga houden, 10 jaar blijkt daarvoor voor mij nog niet lang genoeg te zijn :wink:
<<

Anoniem44

Bericht 27 Mei 2014 20:24

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Jerry, hier ligt ook van alles door het huis heen, ik zie dat alleen niet als mijn verantwoordelijkheid. Ik ben zelf ook chaotisch, dus misschien scheelt dat. Misschien moet jij het ook wat meer laten gaan allemaal, je bent toch niet de huishoudster?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Mei 2014 23:31

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Maar wie ruimt het dan op? Of moet Jerry dan perse een huishoudster nemen, die dan dus wel de huidhoudster is? :smile:
<<

Anoniem44

Bericht 28 Mei 2014 07:01

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Gewoon niet zo druk om maken. Een beetje rommel, daar is nog nooit iemand dood van gegaan.
<<

Anoniem260

Bericht 28 Mei 2014 11:16

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Ik ben echt geen OCD cleaner en vind rommel in huis echt geen probleem. Het zijn bepaalde normen en waarden die ik heb en die ik van huis uit heb meegekregen. "Je moet het wat meer laten gaan" is natuurlijk wel een heel gemakkelijk gezegd, maar totaal nutteloos advies.
Blijkbaar liggen mijn normen en waarden anders dan die van m'n vriend en door 'me er niet zo druk om te maken', maak ik mijn eigen normen en waarden minder belangrijk dan de zijne en dat vind ik niet persé een teken van onvoorwaardelijke liefde
<<

Anoniem44

Bericht 28 Mei 2014 23:59

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Je hebt twee keuzes: of je ruimt het op naar jouw ideeën van schoon en je klaagt er niet over. Of je laat de boel de boel, zoals je man geneigd is te doen. Meer smaken zijn er niet. Je kan niet iemand anders lastigvallen, omdat jij toevallig vindt dat het zo hoort, daar heeft ieder zijn eigen ideeën namelijk over.

Dat gezeur altijd van vrouwen, brrrr...
<<

Anoniem108

Bericht 29 Mei 2014 01:30

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Jerry, jij hebt natuurlijk je eigen normen en waarden, maar je vriend ook. Dan lijkt het me juist de kunst om tot een compromis te komen. Ik heb nu geen vriend, maar in mijn laatste relatie ergerde ik mij bijvoorbeeld aan het onlogische meenemen van zijn was naar de slaapkamer, terwijl de wasmand in de badkamer stond waar hij dan net was geweest om te douchen. Dan lag er altijd een stapel kleding overal verspreid door de slaapkamer en vaak met nog van alles in de broekzakken. Die stapel graaide ik zo bij elkaar, dus daar ging ik niet heel moeilijk over doen. Kost me hooguit een paar seconden en een steeds terugkerende discussie zou me langer kosten. ;-) Wat ik wel storend vond, was dat hij zijn broekzakken nooit leegde, waardoor er allerlei prullaria in de wasmachine terechtkwam, waar dat ding wellicht kapot van kon gaan. Na 3x vragen heb ik gezegd dat ik het iig niet meer ging controleren voordat ik het in de wasmachine gooide en dat heb ik dus ook daadwerkelijk niet meer gedaan de eerstvolgende keer dat ik de was ging doen. M'n ex had 2 dagen een nieuwe telefoon en die was dus meteen overleden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er wel van schrok, want als ik had gemerkt dat het om een telefoon ging i.p.v. een papiertje o.i.d., had ik het niet expres in de wasmachine gedaan. Hij had nooit z'n telefoon in z'n broekzak na het douchen (toen wel, want hij ging al vreemd en bewaakte dat ding dus met z'n leven achteraf gezien). Daarna heeft hij voor de paar weken dat het nog aan was, nooit meer iets in z'n broekzakken laten zitten.

Ik heb wel eens in een geïrriteerde bui gezegd dat als ik de enige was die iets in het huishouden deed, in nota bene zijn huis, dat ik een schoonmaakster zou regelen en dat ik daar zeker niet aan mee ging betalen, want dan wel gewoon tijdelijk niet meer kwam en hij telkens 2,5 uur enkele reis mocht maken naar mij toe als hij wel samen wilde zijn. Z'n lamlendige ik-kom-vandaag-niet-van-de-bank-af gedrag, stond me erg tegen na 2 maanden, waarin hij weer eens last had van zichzelf/buien(?). Hij wist dat als ik zoiets aangaf, ik niet zou bluffen. Vanaf toen ging het dus meteen weer heel anders vanuit hem. Ik was z'n huishoudster niet. Daarna ook nooit meer gebeurd trouwens.

Ik heb serieus lange relaties om ergernissen in het huishouden zien klappen. Dat zou ik nooit laten gebeuren, wat zonde als de liefde er wel is.
<<

Anoniem260

Bericht 29 Mei 2014 07:28

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Smaak nummer 3: ik zeg er wat van en hij ruimt het op.

Niet omdat ik het vind, maar meer als 'tegenargument' voor wat er wordt gesteld: waarom zou ik mijn normen en waarden los moeten laten voor de zijne? Het werkt dan toch ook andersom?

Maar nou lijkt het voor mij hier ineens groter te worden dan het is, alsof onze relatie op klappen staat omdat hij z'n sokken laat slingeren :nopompom:
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 08:35

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Jerry schreef:Smaak nummer 3: ik zeg er wat van en hij ruimt het op.

Niet omdat ik het vind, maar meer als 'tegenargument' voor wat er wordt gesteld: waarom zou ik mijn normen en waarden los moeten laten voor de zijne? Het werkt dan toch ook andersom?

Maar nou lijkt het voor mij hier ineens groter te worden dan het is, alsof onze relatie op klappen staat omdat hij z'n sokken laat slingeren :nopompom:


Dan kun je de vraag ook omdraaien: Waarom zou hij zíjn normen en waarden los moeten laten voor de jouwe? Niet ieder mens is even netjes en voor hem is de norm een meer nonchalante omgang met het huishouden. Hij laat jou in je waarde en houdt je niet tegen wanneer je het huis opruimt, waarom laat je hem dan niet in zijn waarde wanneer hij het huishouden doet op zijn lossere manier?

Je zegt wel dat het nu groter lijkt dan het is, maar zo dominant zijn in een relatie is voor veel mannen nu juist uiteindelijk de reden om de relatie te beëindigen. Niemand heeft zin zijn leven lang op zijn tenen te moeten lopen.
<<

Anoniem260

Bericht 29 Mei 2014 09:19

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

-ED- schreef:
Jerry schreef:Smaak nummer 3: ik zeg er wat van en hij ruimt het op.

Niet omdat ik het vind, maar meer als 'tegenargument' voor wat er wordt gesteld: waarom zou ik mijn normen en waarden los moeten laten voor de zijne? Het werkt dan toch ook andersom?

Maar nou lijkt het voor mij hier ineens groter te worden dan het is, alsof onze relatie op klappen staat omdat hij z'n sokken laat slingeren :nopompom:


Dan kun je de vraag ook omdraaien: Waarom zou hij zíjn normen en waarden los moeten laten voor de jouwe? Niet ieder mens is even netjes en voor hem is de norm een meer nonchalante omgang met het huishouden. Hij laat jou in je waarde en houdt je niet tegen wanneer je het huis opruimt, waarom laat je hem dan niet in zijn waarde wanneer hij het huishouden doet op zijn lossere manier?

Je zegt wel dat het nu groter lijkt dan het is, maar zo dominant zijn in een relatie is voor veel mannen nu juist uiteindelijk de reden om de relatie te beëindigen. Niemand heeft zin zijn leven lang op zijn tenen te moeten lopen.



Dan blijf je de boel omdraaien, is het niet? Ik denk dat het in een gezonde relatie (om maar even de moraalridder uit te hangen) een kwestie van geven en nemen is.
En ik vraag me af waar jij vandaan haalt dat ik 'zo dominant' ben in onze relatie? Je trekt met weinig informatie heel snel grote conclusies
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 09:48

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Jij gaat alleen uit van jóuw normen en waarden. Ik denk dat het in een relatie de kunst is om je eigen normen en waarden niet zozeer te verloochenen, maar wel ruimte te bieden voor de ander zijn normen en waarden, zodat ze naast elkaar kunnen bestaan. Zo ontstaat ruimte om te overleggen, om concessies te doen waar beide partijen zich in kunnen vinden. Geven en nemen inderdaad, maar dat betekent in mijn wereld iets anders dan 'ik wil dat het zo gaat, dus gaat het zo'.
<<

Anoniem260

Bericht 29 Mei 2014 10:23

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Er word hier door de TO gevraagd naar míjn mening en niet die van mn vriend?

En again, je doet aannames die nergens op gebaseerd zijn
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 11:20

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Kennelijk snap je niet waar ik - en Pompoen al eerder - in onze berichten op doelen. We hebben het over een bepaalde mate van acceptatie van de persoon met wie je bent. Voor mij is dat een hoge vorm van liefde, je komt er ook verder mee dan dag na dag jouw mening en normen en waarden op te dringen aan de ander. Bedenk dat de ander, anders is.
<<

Anoniem51

Bericht 29 Mei 2014 11:23

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Ik heb de discussie niet helemaal gevolgd maar afgaande op de kaatste reacties ga ik wel met ED mee. Ik merk dat ik een heel stuk minder irritaties heb als ik die kleine irritatiepuntjes gewoon maar accepteer. Niet iedereen is perfect, niet elke relatie is perfect en mijn huis hoeft ook niet perfect schoon te zijn. Laat hij z'n kleren weer eens over de stoel hangen dan is dat zijn ding. Hij is straks degene met kattenharen op z'n kleding, niet ik, dus waarom zou ik me er dan druk om gaan maken?
<<

Anoniem260

Bericht 29 Mei 2014 11:32

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

@ Ed, oké, dat is dan inderdaad een andere discussie.
Ik kan dat niet met alles (daarmee niet zeggende dat ik níks kan accepteren van mijn partner waarin hij anders is dan ik) en vind het daarom moeilijk voor te stellen dat er hélemaal niks is, hoe klein ook (want waar gaat het nou eigenlijk over) wat je af en toe graag anders zou zien bij je partner. Misschien ben ik (of is onze relatie) (nog) niet op zo'n punt en misschien komt dat ook wel nooit.

Met de berichten die je post, geef je mij het gevoel (mijn ding) dat je weet hoe mijn relatie in elkaar steekt en daarop vervolgens 'commentaar' geeft. Als dat niet de bedoeling was, heb ik dat verkeerd opgepikt.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 11:34

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Precies, Dundas. Ik begrijp sowieso die dwang niet om alles perfect schoon te hebben. Ieder zijn ding natuurlijk en mijn zege heb je als je elke dag wil opruimen en stofzuigen, maar val een ander daar niet mee lastig. Ik vind het soms echt zielig voor al die mannen (want meestal is het de vrouw, die de man commandeert), die iedere dag opdrachten krijgen en een chagrijnige vrouw wanneer ze niet precies doen wat zij zegt, op het moment dat zij het wil. Dat bedoel ik dus met dominantie.

Laat het eens wat meer los en probeer het ook eens te zien vanuit het perspectief van de ander.
<<

Anoniem44

Bericht 29 Mei 2014 11:35

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Jerry: Ik heb het antwoord op je vraag eigenlijk al eerder gegeven:

-ED- schreef:Natuurlijk stoor je je wel eens ergens aan, maar tegelijkertijd begin ik de laatste jaren te voelen dat ik ook júist hou van zijn onhebbelijkheden.
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2014 11:38

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Ik snap wel wat ED bedoeld! Mijn man heeft ook zijn nukken, en van ieder ander zou ik dat niet pikken maar omdat ik zoveel van hem hou, accepteer ik dat.
<<

Anoniem260

Bericht 29 Mei 2014 11:56

Re: Jouw vriend/man/vriendin/vrouw etc.?

Vraag me nu dan af hoe die hele discussie ontstaan is, want volgens mij zijn we het dan gewoon met elkaar eens :smile:
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers